Ai uitat parola?


  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,040
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
autoa
  • munteanu3

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z14XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Pai kitul de la autoa este chiar din ala care iti place tie - cu pinioane calite. Dai adauga in cos si ajungi intr-o pagina unde iti arata poza. Eu asa vad in poza aia - pinioane calite. Tu ai gasit la ei si kitul de tip nou cu pinioane necalite?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,040
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Pozele sunt orientative (valabil pentru tot ce se vinde pe net).Am vorbit cu ei la telefon si mi-au spus detaliile,si anume ca in kit sunt pinioane model nou si trebuie sa comand si discul,ca cel original nu se mai potriveste potriveste...probabil ca ei nu stiu de metoda cu saiba,sau "trebuie" sa vanda si discul Smile...mie mi-e greu sa cred ca ei vand pinioane necalite.Probabil ca au un alt tip de tratament,care nu e asa vizibil prin culoarea diferita a dintilor (prsupunere personala).Oricum,nici eu n-am mai auzit pana acum de pion spart si cred ca nu e posibil decat daca intra un obiect,ceva acolo,sau daca e lantul foarte izat si cine stie cum a calcat stramb peste dinti.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 3,199
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra X16XEL din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Cum bine ai intuit @danpet, este exclus ca pinioanele dintr-o transmisie cu lanț să nu aibă niciun fel de tratament de durificare a suprafețelor de atac. Faptul că el nu mai este evidențiat prin vizibilitatea ZIT(zonă de influență termică), nu înseamnă că tratamentul lipsește(un pinion din oțel netratat s-ar face salată rapid în contact cu oțelul unui lanț de transmisie, oricare ar fi el)...
  • munteanu3

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z14XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Am comandat si eu astazi kitul original de la ei plus o pompa de apa Hepu si niste garnituri. Nu mi-au spus nimic de disc dar nici nu am nevoie de el pentru ca eu am deja pe masina discul de tip nou.
Parerea mea e ca pinioanele de tip nou ar trebui sa fie tot la fel de bune ca si cele de tip vechi sau poate chiar mai bune . Asa ar fi logic. Inginerii sunt platiti ca sa faca lucrurile mai bine si mai bune. Ramane de vazut la demontare .Atunci se va vedea starea pinionului cel mic.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,150
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
"Parerea mea e ca pinioanele de tip nou ar trebui sa fie tot la fel de bune ca si cele de tip vechi
sau poate chiar mai bune . Asa ar fi logic"
Nicio piesa aftermarket nu va tine la fel de mult ca piesa montata de fabrica si nici nu exista
interesul asta din partea producatorului.
Pinioanele de tip nou sunt mult mai usor de realizat , foarte probabil sa fie relizate prin
stantare/ambutisare dintr-o banda de tabla spre deosebire de cele montate de fabrica
care probabil erau realizate prin strunjire.
Evident ca ambele tipuri au tratamente de durificare.
Nu mai pastram noi masinile la cati km sunt capabile ele sa mai duca, ma gandesc ca
tocmai lantul de distributie sa nu fie acum veriga slaba in kiturile aftermarket.
  • munteanu3

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z14XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Eu am cumparat kitul GM original care ar trebui sa fie OEM si sper sa fie pentru ca ar trebui sa aiba componentele ambalate in plicuri cu etichete si holograme GM. Luni o sa primesc coletul de la AutoA
Piesele auto sunt de 3 feluri : OE sunt cele originale de prim montaj , ce am cumparat eu ar trebui sa fie OEM si celelalte kituri gen Febi Ruville INA , etc , ar trebui sa fie considerate aftermarket.
Deci as putea sa zic ca am cumparat calitatea a 2-a. nu chiar a 3-a
Eu nici nu am experienta de service , asa ca ce sa zic, Doamne Ajuta , sper sa fie ok kitul.
Cel mai bine ar putea sa ne lamureasca mecanicii experimentati sau vanzatorii de piese .
Oricum , tu ai mai multa experienta decat mine , eu nu am apucat sa stau de vorba decat cu um mecanic din ala vero care m-a intrebat - ce motor are masina ta? Si eu i-am spus Z14XEP si el zice - A, ala cu lant de bicicleta !
Eu nu inteleg un lucru , daca lantul se intinde in timp , ECU de ce nu da eroare ca s-a intins lantul? Daca pui distributia cu decalaj , ECU iti da eroare dar daca se intinde lantul asta nu inseamna decalaj?
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,150
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Nu stiu sa-ti raspund la ultima intrebare (oricum foarte buna) insa pot face presupuneri:
- ECU "invata" alungirea (greu de crezut);
- ECU da eroare numai daca s-a montat distributia cu decalaj invers de cum
s-ar fi alungit lantul (scurtat);

Referitor la pinioane, sunt adeptul faptului ca daca am pinioane de tip vechi (strunjite),
atunci la noul schimb de distributie sa le reutilizez cele vechi, in ideea economisirii
catorva banuti. Daca se doreste utilizarea modelului nou - nu este nicio problema.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,766
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Va raspund eu .... alungirea lantului este compensata cu succes pana la un moment dat de intinzatorul hidraulic...de fapt asta este si rolul lui. La un moment dat si arcul intinzatorului va obosi si va ajunge la capat de cursa. ....dar asta peste destui km....si total dependent de calitatea uleiului folosit. Acel zgomot de Diesel care apare la uzura lantului si a intinzatorul se datoreaza unui defazaj al distributiei....insa nu e atat de mare pentru a seta eroare. Nici erorile nu apar asa cu una cu doua....sunt niste conditii stricte in rutinele ECU care trebuie indeolinite.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,150
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Atunci e clar, alungirea lantului nu introduce declalaj crankshaft-camshaft suficient sa se genereze eroare.
Multumim de lamurire catastefan !
  • munteanu3

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z14XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Si eu intentionez sa reutilizez pinioanele vechi de la axele cu came , motorul are 97.000 kilometri si distributia nu a mai fost schimbata pana acum. Pinionul mic de la arborele cotit care duce tot greul as vrea sa il inlocuiesc.
As vrea daca este posibil sa nu umblu deloc la pinioanele axelor cu came si cand spun deloc ma refer ca as vrea sa nu desfac nici suruburile acelor pinioane si as mai vrea sa nu fac nici un reglaj la discul cu fante. Eu as vrea cam multe , nu-i asa ?
Ma gandesc ca daca fixez arborele cotit cu dornul KM as putea sa observ la axele cu came cam ce decalaj au camele cauzat de intinderea lantului si uzura patinelor si a pinionului mic. Asa de curiozitate sa va cam cu cate grade s-au decalat axele cu came dupa 97.000 km.
Apoi as fi curios sa fac urmatorul experiment : cu arborele cotit fixat si axele cu came fixate cu trusa KM , as demonta si as inlocui intinzatorul patinele si pinionul mic . Apoi as incerca sa vad daca se potriveste lantul.
Daca se potriveste lantul , norocul meu , nu as mai avea ce reglaj sa fac. Dar daca nu se potriveste lantul as putea sa trag concluzia ca noul kit pe care l-am cumparat nu se potriveste la dimensiuni cu cel din fabrica si atunci vor trebui desfacute suruburile de la pinioanele axelor cu came , lasate pinioanele sa se roteasca liber , inlocuire suruburilor cu altele noi , ungerea acestora cu Loctite 243 , eliberarea intinzatorului sa tensioneze lantul, calarea discului si strangerea pinioanelor cu cheia dinamometrica.
Cam asta e planul meu. Gresec pe undeva? Am vreo sansa sa se potriveasca lantul din prima si sa nu mai desfac suruburile?
O sa trebuiasca sa cumpar si o trusa KM din aia ieftina ca nu am . Cheie dinamometrica am dar e de la 7 la 110 Nm. Merge la suruburile de la axe cu came dar nu merge la surubul de la arborele cotit
Culmea e ca eu in Constanta eu nu am reusit sa gasesc un mecanic dotat cu tot ce trebuie.
In service-urile alea mai fitoase manopera e scumpa nu ma lasa sa asist si eu la lucrare si asta ma baga la mari banuieli sa nu imi inlocuiasca piese cu altele care nu sunt ale mele plus ca vreau sa vad cu ochii mei nivelul de mizerie din baia de ulei , cat de infundat este sorbul , cum arat by-pass-ul de la pompa de ulei , cam cata curatenie s-a putut face si cam cata curatenie nu s-a putut face , ce a atins unde a atins , ce s-a uzat cat s-a uzat.
Am gasit un service cu doi mecanici , unul mai in varsta , meserias cu experienta de service si unul mai tinerel , le-am spus cam ce vreau , demomtare , baia de ulei jos , curatare baie , curatare sorb curatare chiulasa , plus montare , ce sa zic oamenii sunt ascultatori , nu au avut obiectii , au spus ca ma costa 400 lei. Au elevator de ridicat masina.
Dar , acum urmeaza partea nasoala.
Nu au trusa KM. Treaba asta se poate rezolva . Pot sa cumpar eu una din aia la 100 lei
Nu i-am intrebat daca au chei dinamometrice. Mi s-a parut prea jignitor sa pun o astfel de intrebare. Dar tot va trebui sa ii intreb. Iar daca ar trebui sa ii aleg pe ei va trebui sa invat repede in cateva zile cum se face distributia , inclusiv cum se monteaza garnitura de distributie , se pune sau nu se pune silicon pe cauciucul din zona pompei de apa?
Am vazut un tutorial pe youtube si nu este chiar complet.
Alti meseriasi nu cunosc. Daca sti vreun meserias bun in Constanta mi-ar fi de ajutor.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,766
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Merge facut fara probleme ce doresti tu. Dar dupa blocarea arborelui sa blochezi cu o platbanda de 5 si axele cu came.
Apoi demontezi intinzatoarul si cele trei patine si poti schimba lantul fara probleme . Iti poti face din carton tare scula pt reglarea discului cu fante.
Daca nu umbli la pinioane poti sa nu reglezi discul cu fante .... dar macar il poti verifica



PS... Poti demonta apoi fara probleme axele cu came pentru verificare tacheti. Trebuie sa fie tari...sa nu poti apasa pe ei
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,040
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
catastefan,esti sigur ca dimensiunile din poza sunt corecte? Eu m-as apuca sa-mi fac o astfel de piesa,dar nu vreau sa muncesc degeba,sa constat ca nu e buna...Inteleg ca axele cu came se pot bloca cu o platbanda de 5mm (?). Mai e nevoie de "boltul" de blocare a arborelui cotit.Nu ai si pentru asta o schita cu cote?...ca l-as face si pe asta.
Unde ai gasit trusa cu 100Lei?

Munteanu3: Manopera de 400 Lei e una decenta.Eu am gasit in Sibiu intre 350 si 600 Lei. Ma mir ca trebuie sa schimbi distributia la doar 97.000km (daca sunt reali). A mea are acum 170.000km si tacane "diesel" cam de pe la 150.000...O s-o schimb si eu in curand (poate singur) Smile. Succes si sa ne tii la curent.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,150
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Pe forum am gasit dimensiunile la boltul de blocare si platbanda,
postul lui chipiko de aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1892048
Totusi, din foto, proportia 12.6 diametru si 10 mm lungime nu arata cum trebuie, par mai
degraba invers sau nu a fost scurtat capatul.
foto postate de el:


  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,766
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Va pot masura dornul de blocare arbore...si platbanda daca doriti
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,040
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Te rugam mult si iti multumim anticipat!...Daca treci prin Sibiu,dau o bere Smile
Oare e aceeasi trusa pentru Z14XEP ca si pentru motorul tau (Z12XE)?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,766
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Da. E aceeasi trusa
Luni cand ajung la munca se rezolva...
  • munteanu3

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z14XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Garaj Mesaj Privat
danpet a scris:catastefan,esti sigur ca dimensiunile din poza sunt corecte? Eu m-as apuca sa-mi fac o astfel de piesa,dar nu vreau sa muncesc degeba,sa constat ca nu e buna...Inteleg ca axele cu came se pot bloca cu o platbanda de 5mm (?). Mai e nevoie de "boltul" de blocare a arborelui cotit.Nu ai si pentru asta o schita cu cote?...ca l-as face si pe asta.
Unde ai gasit trusa cu 100Lei?

Munteanu3: Manopera de 400 Lei e una decenta.Eu am gasit in Sibiu intre 350 si 600 Lei. Ma mir ca trebuie sa schimbi distributia la doar 97.000km (daca sunt reali). A mea are acum 170.000km si tacane "diesel" cam de pe la 150.000...O s-o schimb si eu in curand (poate singur) Smile. Succes si sa ne tii la curent.


Si eu ma mir ca trebuie sa schimb distributia la 97.000 km dar a aparut zgomotul de diesel si in plus de asta am dat jos capacul de la culbutori si am tras de lant , lantul se poate trage relativ usor si pot sa bag un deget pe sub lant.
Cand trag de lant nu simt ca intinzatorul ar mai opune vreo rezistenta , pur si simplu simt doar greutatea lantului si atat.
Am impresia ca arcul intinzatorului s-a slabit.
Apropo , stie cineva la ce cuplu se strang suruburile de la intinzatorul hidraulic?
  • munteanu3

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z14XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Garaj Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:La Z14XEP se curata EGR dar DACA STII CUM SI GARNITURI NOI, pozitia la ele este tampita rau, H cu Z14XEP.
Tot asa la H 14XEP face figuri clapeta, o poti curata DACA STII CUM si daca face la fel unele se pot depana.


Va salut cu respect domnule Dan !
Eu am Astra H cu motor z14XEP si as vrea sa stiu ce figuri poate sa faca clapeta de acceleratie si cum se poate curata.
Mentionez ca mecanicul meu prima si ultima data cand a curata clapeta , nu a demontat throttle , doar a scos acel furtun gros de admisie de deasupra apoi a infasurat degetul intr-o carpa , a dat pe carpa cu spay din ala de curatat clapete , a fortat clapeta sa se deschida la maxim si apoi a curatat clapeta pe ambele parti si gatul de la throttle , cam in 5 minute a terminat.
Acum ma intreb oare e corect cum a facut?
Sa mai merg ica o data la el sa faca la fel?
As curata-o eu daca as sti cum se face corect.
  • munteanu3

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z14XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Garaj Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:La Z14XEP se curata EGR dar DACA STII CUM SI GARNITURI NOI, pozitia la ele este tampita rau, H cu Z14XEP.
Tot asa la H 14XEP face figuri clapeta, o poti curata DACA STII CUM si daca face la fel unele se pot depana.


Va salut cu respect domnule Dan !
Eu am Astra H cu motor z14XEP si as vrea sa stiu ce figuri poate sa faca clapeta de acceleratie si cum se poate curata.
Mentionez ca mecanicul meu cand a curat clapeta , nu a demontat throttle , doar a scos acel furtun gros de admisie de deasupra apoi a infasurat degetul intr-o carpa , a dat pe carpa cu spray din ala de curatat clapete , a fortat clapeta sa se deschida la maxim si apoi a curatat clapeta pe ambele parti si gatul de la throttle , cam in 5 minute a terminat.
Acum ma intreb oare e corect cum a facut?
Sa mai merg inca o data la el sa faca la fel?
As curata-o eu daca as sti cum se face corect.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata