Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira B
  • Gabriel04

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2017

  • Mesaj Privat
De când am cumpãrat mașina Opel Zafira 1,7 cmc, 125 cp, motor A17DTR, toți îmi spun sã merg cu ea turatã. Ce înseamnã mașinã turatã în București, a 2 ajung la 50 km/h, turație 3000 (se aude foarte tare motorul), a 3 ajung la 2000rot./min, cum mã sfãtuiți sã merg?
Mulțumesc frumos pentru rãspuns.
Skip ads

  • nolob

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Schimbã peste 2500, când nu demarezi puternic, și nu mai mult de 3500, pentru cazurile în care trebuie accelerație mai în forțã.
La mers întins e ok 2000 rpm, 50 în a 3-a, dar nu-i bai dacã mergi cu 55-60 cu a 3-a.
  • Gabriel04

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Am înțeles. Problema este în București. Dacã merg cu a 2, motorul este prea turat (30000, dacã schimb cu a 3, se reduce la 1800/2000 rot. Sã merg cu ea supraturatã sau sã merg cu viteza a 3 , 1800/2000 rot.?
Am înțeles cã odatã la lunã, sã ies la un drum mai lung și turație 2500/2800, 30/50 km.
Așa este?
  • nolob

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
O data pe luna? Dar tu nu iesi din oras in weekend? Smile)
Daca nu ai filtru de particule, nu e necesar sa faci manevra asta. Doar sa nu mergi subturat ca regula.
Skip ads

  • Gabriel04

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Sincer sã fiu, în ultimul timp nu prea am ieșit, dar sunt gata sã-mi reiau vechile obiceiuri (dupã ce repar mașina).
Am filtru de particule, dar am cumpãrat mașina cu MARI PROBLEME (nu am știut, am luat țeapã), și acum mã chinui sã o repar.
Toți banii de ieșit la munte (mare) sunt bãgați în reparații.
O rezolv pânã la urmã, dar cu mari bãtãi de cap.
  • nolob

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Mda, pai e musai sa mergi afara ca sa faci regenerarea cum trebuie. Nu trebuie sa iesi foarte departe, ai Cernica, ai Snagov, Mihailesti sau Comana, unde poti sa iesi pentru o zi. Sau mergi la Slanic Ph, la salina Very Happy
Nu trebuie sa mergi repede ci constant si un pic turat (peste 2500), cu a 3-a sau a 4-a, dupa cum permite drumul, cel putin jumatate de ora.
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Si fara dpf e recomandat ca 1 data pe luna sa mergi intins si cu motorul turat sa se curete calamina si depunerile de pe galeria de admisie si evacuare......Turatie 3500-4000/Rpm
  • nolob

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Nu specifica nicaieri in manual ca trebuie turata periodic. Chiar si regenerarea DPF se mentioneaza ca trebuie sa nu scada turatia sub 2000, eventual sa trecem intr-o treapta inferioara.
Asta cu turarea motorului ca sa se curete diverse e sfatul mecanicilor, dupa observatii empirice. Parerea mea e ca e necesar doar cind se merge mult in oras, cu motorul subturat. La cum schimb eu, peste 3000, cred ca e de ajuns.
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
ce ti-a zis @tase e o chestie normala pentru diesel.
tu daca ai DPF ar fi mai bine sa o scoti cat poti de des din localitate.

sa vezi ce frumos este dupa ce mergi o iarna doar prin oras, si primavara o scoti din oras...
eu nu am dpf si incerc pe cat posibil sa merg in afara localitatii cat pot de des...
dupa ce am stat o iarna doar in localitate (si mers de iarna, incetisor sa nu se franga), la prima iesire in afara am mers vreo 20 de km cu 2700-3000 rpm.
primii cativa km a cam scos pe esapament tot ce s-a adunat peste iarna in evacuare, dupa care s-a linistit.
inainte de "operatiunea" asta consumul instant stand pe loc era 0,8-0,9.
dupa "operatiunea" asta, consumul instant stand pe loc a scazut undeva pe la 0,4-0,5 (in aceleasi conditii, ac off, motor cald)
  • Gabriel04

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Gata, e clar.
Mulțumesc frumos pentru sfaturi.
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
nolob a scris:Nu specifica nicaieri in manual ca trebuie turata periodic. Chiar si regenerarea DPF se mentioneaza ca trebuie sa nu scada turatia sub 2000, eventual sa trecem intr-o treapta inferioara.
Asta cu turarea motorului ca sa se curete diverse e sfatul mecanicilor, dupa observatii empirice. Parerea mea e ca e necesar doar cind se merge mult in oras, cu motorul subturat. La cum schimb eu, peste 3000, cred ca e de ajuns.
Tu cind mergi in Bucuresti schimbi numai peste 3000??? Shocked ,asa o fi ca doar eu conduc masina mea din 2009 si ma cam mir cu schimbatul in Bucuresti la 3000...
  • nolob

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
E, hai nu mereu peste 3000, dar in medie cam asa. Depinde cum se merge in coloana, ca a 1-a e cam chin sa mergi la 2500-3000 ture constant. Plus ca a 2-a o ia, mai lent ce-i drept, de pe la 1500 rpm. Dar la a 2-a in sus nu am mila, merg cu ea turata la 3000 de nu am aer Smile mai ales daca se circula cu 45km/h. Nu ii dau a 3-a. Sau la 55 km/h nu dau a 4-a.
Skip ads

  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
La 3000Rpm ai deja in viteza numarul 3 ... 80km/h......nu prea vad unde ai putea....ceva nu se leaga intre ceea ce spui tu si in conditiile din Bucuresti
  • nolob

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Am cutie în 6 trepte, mai scurtã. Am cam 70 pe bord.
  • Gabriel04

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Cred cã cea mai bunã soluție, cum a spus și ”nolob”, a 2 pânã la 55 km, apoi dacã este loc a 3. chiar dacã consumul este mai mare. Se cam tureazã, dar asta e.
Sã auzim numai de bine.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In primul rand trebuie sa simti motorul, vibratie/turatie/unde trage mai bine. Scolile noastre de soferi sunt dezastru.
Mai nou au pus pe cele cu cutie manuala doua sageti in bord, sus-jos sa schimbi viteza. Nu stiu daca Opel are asta pe noile modele dar Reanault si Dacia au. Ce nu a facut scoala face calculatorul.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
am impresia ca de la astra j au pus asa ceva dar doar la diesel.
pe insignia de prin 2009 cu 2.0 diesel sigur au (posibil sa nu aiba toate, dar unele au).
  • nolob

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Instructorii noștri ne plimbã prin oraș pe benzina lor, au interes sã meargã cât mai economic.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
De fapt ne plimba pe benzina firmei, cu masina firmei, daca consuma mai putin, surplusul ajunge la masina personala... Imi pare rau ca nu am pastrat filmarea cand o masina de scoala a pus si intr-o canistra carburant dupa ce a pus in rezervor... Sunt convins ca nu a facut plinul in rezervor.
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:In primul rand trebuie sa simti motorul, vibratie/turatie/unde trage mai bine. Scolile noastre de soferi sunt dezastru.
Mai nou au pus pe cele cu cutie manuala doua sageti in bord, sus-jos sa schimbi viteza. Nu stiu daca Opel are asta pe noile modele dar Reanault si Dacia au. Ce nu a facut scoala face calculatorul.


Dane, sagetile alea de obicei sunt cica gandite sa scoti un mers econom. Am condus cateva masini cu F (reno/pejo) care aveau asa ceva. Nici nu intrai bine in turatia de cuplu si ECU iti arata sageata in sus sa treci in superioara, daca respecti ce zic sagetile alea mergi mereu subturat si nu cred ca e ok. Cred ca mergand doar dupa indicatiile alea pui masina pe butuci instant, turbina/DPF se duc dracului.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR