Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Ma gandesc acum...cred ca semnalul ala e folosit in cazul in care vrem sa alegem mapa proportionala , nu shiftare exprimata in grade ...
Skip ads

  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Asa scrie si in manual.

Viteza de variatie e asa cum spun eu. Ar tebui sa fie cat mai mare.
Altfel daca setezi 8 grade la relanti si bruschezi pedala, te trezi cu 5-6grade la 2000-3000 ture. Dureaza pana cand o scade.
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Teste:
- viteza maxima de variatie pusa la 1gr/rotatie.
- sarcina partiala 0.1-0.55bar: 6 relanti, 3 la 1k, 2 la 2k-2k5. Mai sus in ture nu am apucat sa urc, inca.
- sarcina 0.6-0.75bar avansul pus sa scada gradual spre zero

Rezultate:
- no missfire in OBD (posibil sa fi avut ascunse) am turat-o si chinuit-o in toate felurile
- la 1.5k-2.5k, turat in gol degeaba pun avans. MAF nu scade decat cu f putin, de scot din avans vreo 5grade MAF creste, iar turatia scade.
Deci avansul standard e destul de bun.
Ce e de remarcat e ca desi pastrez pozitia pedalei, turatia creste usor cand pun avans.
Dar cum pedala e electronica asta nu imi garanteaza nimic, desi ceva e clar ca se intampla.
Evident cand am citit valoarea MAF am redus din pedala turatia asa incat sa fie identica in fiecare caz.
De remarcat ca doar primele 3-4 grade aduc vreun aport, pot sa pun dupa si 10grade in plus, ca mare lucru nu se mai intampla.

- in mers la turatiile si sarcina de 0.4-0.6 avansul masinii e mare (1k5: 31, 2k: 3Cool, nu stiu daca mai am ce castiga. Daca e sa merg pe drum drept la 2mii ture in v3/v4 cam 0.45/0.6 e sarcina.
In v5 si v6 ma invart in jur de 0.7, deci nu prea as pune avans acolo.

- Pana acum mi se pare cam degeaba manevra. Doar pt relanti am reusit sa masor o diferenta notabila la MAF, vezi tabelele.
- benzina are MAF asemanator cu cel de gaz. S-ar putea ca asta sa fie luata din rezerva de cuplu, avansul de fabrica dubios de mic (vezi tabelele), deci nu e relevant.
- nu mi se pare ca sunt diferente la condus, sa zicem ca au disparut niste ezitari si intarzieri, DAR acele ezitari apareau f rar si erau greu de reprodus.
Trebuie sa conduc mai mult.

Revin cu harta completa cand ajung acasa.

Next:
- Voi testa si cu pornire de la rece, sa nu cumva sa faca knock in aceste conditii, amestecul fiind mai bogat.
- Cu setarile anterioare (cam la intamplare) cum am pornit ieri masina mi-a dat niste missfire, DAR erau setarile cam haotice.
- Diferenta e mare intre motor semi-cald (40-60C) si la regim(85-95). E.g. la relanti am MAF de 3.8 dar la ~40C sta in jur de 4.5.
chiar daca motorul in sine e la regim, adica lambda oscileaza, trimm-urile isi fac treaba.
- fac rost de un tester mai destept sa pot citi direct knock count si knock retard sa nu astept pana cand imi aprinde becul in bord.

Nu cred ca in autodata gasesc formele de unda sincronizate. Acolo iti spune ce sa masori, dar nu iti spune cum functioneaza masina.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Intr-adevar , nu cred ca arata 2 semnale sincronizate , dar forma de unda a semnalelor o arata . Deci irelevant . Dar oricum , parerea mea e sa ii dai pace daca nu folosesti mapa proportionala .
Intrebare :
Ce este MAF ? Inseamna si altceva in afara de mass air flow ?
Skip ads

  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
DA, MAF = debitmetru aer. Valorile sunt in g/s, dar e irelevant, conteaza variatia, nu valoarea absoluta.
Am considerat ca daca motorul sta la aceeasi turatie, cu aceeasi sarcina (farurile, dezaburire luneta si invartitul in gol) si trage mai putin aer, va trage totodata mai putina benzina => consum mai mic => eficienta mai mare.
Si MAP se schimba, dar rezolutia lui e mai slaba.
Engine load e un % calculat de ECU si transmis pe OBD.
ASta plus cresterea turatiei imi fac o idee despre castig.

Nu am alta idee de evaluare in lipsa unui dino.
Nu vreau sa pun avans in plus fara rost, ca doar stresez motorul.
In sarcina o sa vad ce metodologie gasesc.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Sincer , nu prea vad legatura intre cantitatea de aer masurata de MAF sensor si avansul optim..ma bate treaba asta .
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
DAca scazi avansul in mod void, gen dai o intarziere de 10grade, vei observa ca MAP va creste, MAF va creste.
Inseamna ca motorul deschide clapeta de acceleratie ca sa mentina turatia la relanti, chiar daca sarcina motorului nu se schimba.
Intra mai mult aer, claepta fiind mai deschisa, lucru indicat si de MAP si MAF. Amestecul se pasrteaza stoicometric, asta se vede clar pe sondele lambda.
Asta inseamna ca motorul face acelasi lucru, DAR cu mai multa benzina si aer consumat.
=> scade eficienta, si asta e strict din cauza avansului reglat prost.
Combustibilul arde prea tarziu si nu se extrage suficienta energie din arderea.
Lucrul asta trebuie compensat din acceleratie.

Reciproca este valabila. Daca pot obtine aceeasi lucru mecanic cu mai putin combustibil si aer inseamna ca extrag mai multa energie din ardere si procesul e mai eficient.
Nu zic ca avansul e optim, dar macar pot observa daca am vreun castig masurabil.

Alta idee nu am, decat sa ma duc pe dino, dar pretul e prohibitiv si nici nu ma astept la vreo minune.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc pt explicatii , o sa incerc si eu metoda ta . Are sens , acum daca ma gandesc mai bine faceam asta in trecut cand aveam dacie , tineam clapeta de acceleratie fixa si roteam de delco pana gaseam punctul unde rpm era maxim .

Cred totusi ca cel mai inginereste ar fi cu un senzor de presiune incorporat cumva in bujie , citeam undeva ca momentul de presiune maxima trebuie sa corespunda cu x grade( nu mai stiu exact cat ) dupa punctul maxim superior ; specificau baietii ca daca folosim benzina de 95 e cam imposibil de atins asta, nu stiu cum o fi cu GPL .
Skip ads

  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca e simplu de calculat sau e vreun unghiu magic universal valabil.
Tine de geometria vibrochenului si cursa pistonului, daca e sa consideram ca viteza de ardere o luam ca si constanta universala.
Dar GPL poate arde diferit deci poate face supra/sub presiune cu acelasi unghi cu care benzina da optim.
Iar la mine se aprinde din doua parti, deci alta chestie enervanta.
Plus camera de ardere, plus locatia bujiei si deja cred ca unghiul de P max devine tot mai greu de determinat.

Poate mai degraba abordezi empiric.
Iei presiunile maxime obtinute pe benzina ca reper si cresti avansul cu grija sa nu le depasesti.
Dar si aici sa nu ai surprize, gen sa cresti prea mult avansul, fara un castig de cuplu.
De unde se poate face rost de asemena senzor? As fi curios.

Momentan ma tot gandesc la o metoda de a incarca motorul in sarcina si sa modific avansul dupa acelasi principiu.
Ar trebui sa gasesc o strada cu inclinatie perfect constanta si sa ma chinui sa mentin rpm constant.
IAr cu un ochi sa fiu pe MAF/load si sa comut de pe o valoare pe alta.
Procedeul e f anevoios si am nevoie de ajutor, tare nasol.
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
ASta e harta, dar am mai modificat un pic la ea.


Prin metoda MAF am determinat ca peste 2mii ture oricat avans pui, e cam degeaba. In caz ca metoda e corecta.
LA relanti de pe la 5 grade in sus nu mai castigi mare lucru. 8 e limita.

Alte incercari, de data asta cu un tester mai destept:
- pus ciobaneste 3 grade in tot intervalul: facea knock periodic si mult missfire. La mine nu face reducere graduala, taie din prima 3 grade si apoi le pune la loc treptat. DAca insisti iti taie injectia pe cilindrul ala. N-a trebuit sa insist mult. Smile
- incercat cu 2 grade in tot intervalul, a facut un singur knock, oricat de aiurea am condus masina. OCazional mai luam cate in missfire, in general pe cilindrul 4 si cateodata pe 6.
Asadar 2 grade de avans sunt safe, dar probabil neoptime.

Cu harta asta, inclusiv redus relanti la 5, scazut diferentele de la o celula la alta, mai iau ocazional cate un missfire.
Chiar de scad toate valorile la 1-max 2 grade tot mai apare cate un missfire pe 4.
Sa vad cum arata bujia, si daca fac schimb de bobine, cu un alt cilindru.
Pe benzina nu face probleme.


In rest
PArca masina raspunde mai bine la acceleratie, DAR e tare greu de evaluat asta. Pana acum stiu doar ca o imbunatatire la relanti si un pic peste. Restul inca nu le-am masurat, e cam greu.
La 1300 in 0.7-0.8 bar sarcina mi se pare ca am acelasi consum de MAF si cu 2 grade si cu 0.\
DEci se pare ca mare lucru nu reusesc sa fac decat sa optimize relanti-ul.
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Am incercat sa pun pe linia de 2500rpm. Nu suporta mai nimic, ma aleg cu misfire.
Si cu 0.6grade face figuri. La fel si cu niste fractiuni adaugate in sarcina mai mare.

Da misfire si in regim constant. Abia ce am pornit din parcare si mi s-a aprins becul din bord. Stergi eroarea si in nici 5 minute de mers cuminte apare la loc.
Ori shiftarile astea prostesc ecu masinii care vede variatii in rotatia arborilor si crede ca e misfire.
Ori aprinderea nu face fata. Totusi, cu 2 grade constant in toata gama a mers relativ ok.
Momentan am pastrat cu harta din poza, avansul e doar sub 60% si pana in 2mii ture.
Asa nu da nici un fel de eroare. Am incercat toate regimurile.

Aveam in plan sa schimb bujiile, dar pana nu se stabileste concret taxa nu fac nimic.
Nu dau 400 lei de dragul unui experiment, iar fara TAP masina merge perfect cu zero misfire.
E drept ca bujiile ori sunt cele originale, ori au fost inlocuite acu vreo 90-100mii km/pre 2011.
Aveau 1.1-1.15mm cand am montat gazul si au mers perfect.
Le-am facut o ajustare la 0.8-0.85mm, gazele la omologare au iesit perfect, masina a mers ok.

Colac peste pupaza a crapat bateria laptopului. Noroc ca am un invertor.

Tu ai incercat ceva cu ajustarea dupa MAF/MAP?
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Valorile map le-am ajustat inca din primele zile . Cred ca tii prea mult bujiile ...
App, cele mai bune rezultate eu le obtin cu distanta ~1.1 .
Skip ads

  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Nu aia intrebam.
Intrebam daca ai incercat tunning de avans dupa MAP/MAF/Load.
Adica in regim constant, adaugi avans si urmaresti MAF/load daca scade.
Am incercat in sarcina, la 1500 ture si la 2mii ture. Nici o diferenta.
Turat in gol la 1000 ture as zice ca e o mica dif, la 1500 nu prea e. La 2mii sigur nu e.

Doar la relanti si la MAP<0.5 am ceva, dar marunt.
Ori alea doua bujii/ cilindru fac treaba mai buna ca una si nu am nevoie de avans, ori nu e nevoie de avans, ori metoda mea e gresita.

Pana nu se anunta noile taxe nu schimb bujiile, aia e clar.
Sunt clar bune, am tot experimentat cu drumurile facute de craciun. De pun 2 grade in toata gama nu am misfire!
Pur si simplu TAP prosteste ECU de benzina cu variatiile astea.
Singura chestie care merge deocamdata e rpm<2000 si MAP <0.6.
Asta inseamna mers constant la 60 la ora pe drept sau ceva mai putin solicitant.

Totodata am dat peste mici probleme la pornire.
Am setat crank sensor voltage la 2.5V si acum e ok. Inainte era pe 1V si apareau interferente, desi cablul l-am ecranat f bine cu staniol in zonele neprotejate.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Aaa , nu , nu am mai facut nici un reglaj . Dar o sa fac dupa sarbatori folosind metoda ta .
Care e faza cu bujiile vs taxa ?
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
De imi taxeaza astia masina cu 200E (noile taxe cu care ne sperie) pe an nu ii mai pun bujii noi pana cand nu se mai poate cu astea. Very Happy
Idem pt alte consumabile irelevante.
Trag de ea pana crapa.
Initial planul era sa o tin minim 10 ani, abia au trecut 2, dar asta e politica in Ro total imprevizibila.

Ieri iar nu a vrut sa porneasca din prima, deci nu e de la crank voltate threshold. O sa vad de nu cumva trebuie stabilizata tensiunea la TAP.
Probabil voi pune o dioda si un cond sa in magazineze ceva energie in plus.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Eu tocmai de aia am setat pragul asa jos , pt ca si mie imi pornea la a 2a cheie . La 1v (cred ca atat am) nu face nici o problema ,desi am si eu eroare stocata din cauza interferentelor .
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
La mine aia nu a rezolvat problema.
LA mine face aleator in special la rece, dar poate e coincidenta.
Odata ce masina a pornit, pot sa fac n porniri una dupa alta, ca o ia instant.
Demarorul invarte in draci, in viteza, dar motorul pur si simplu nu o ia.
Daca am mers sau masina e calda o ia din prima fie ca e la 1V sau la 2.5V.
Deci nu cred ca e de la prag.

Eu suspectez caderea de tensiune pe acumulator. Tap-ul se opreste din functionare tensiunea fiind prea joasa.
Apoi dupa ce totul s-a mai incalzit, adica motorul e uns, bateria a primit niste curent din alternator, caderea de tensiune la pornire e mai mica, TAP se alimenteaza corect.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Pana una-alta , cred am probleme cu amestecul.
Test :
Tinut in 2000 rpm constant ( fara sarcina , masina pe loc ) ,sonda lambda sta pe bogat ( 20~30 de secunde apoi am eliberat pedala ) . Daca in timp ce tin turatia de 2000 constanta schimb pe benzina , sare pe sarac apoi oscileaza sarac-bogat asa cum ar trebui .Iar la relanti pe gaz sta numai pe sarac .
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Motorul era cald? Aveai deja 5 minute de mers pe gaz?
Eu am mutat temperatura de comutare la 50C acu ca a venit frigul. Altfel injectoarele fac urat pana cand se incalzesc, tot asa, amestec f bogat.

Trimmm-urile ce iti arata? LT si ST ?

Si cat de bogat iti arata ca e ?
Sonda lambda nu e chiar binara. Adica lambda 1 ai la 0.5-0.7V, dar o sa vezi ca daca mergi bogat gen 0.95 lambda urca la 1V!
Asa ca vezi exact ce se intampla!
Compara cu cazul in care esti cu motorul cuplat si apesi pedala pana la fund. Daca atunci ai mai mult, atunci nu e nimic de speriat.

Am scris cum am reglat-o pe a mea urmarind trimm-urile. Prima data 2D, apoi 3D.
2D il reglezi cam pe la aceeasi turatie variezi doar puterea cu care apesi pedala si treptele.
Iar zonele de 2-5ms le reglezi la relanti, stand pe loc, variezi doar consumatorii e.g. alternator si AC. Multa rabdare sa se stabilizeze STFT. Si evident scazi LTFT cand aplici corectia.

Alta faza, nu e tot una turat in gol la 2mii ture si vacuum 0.3bar, vs in mers 2mii ture si 0.5-0.7bar, sau de ce nu 1bar.
Vezi harta 3D pusa de mine cat de mare e variatia!

Ma gandesc ca remaparea nu are legatura ca atunci ar sta bogat si pe benzina, ceea ce nu e cazul.

Nici la mine nu-s oscilatiile la fel de faine pe gaz ca si pe benzina.
La relanti se agata ba sus, ba jos, turat e ok, oscileaza destul de bine, aproape ca pe benzina.
Voi incerca ceva calibrari individuale ale injectoarelor.
Dar deja astea sunt detalii si le las la urma, am altele de facut pana atunci.

Eu cu TAP nu am mai facut nimic. Am incarcat alte cascadorii, ma aleg f usor cu eroare.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Motorul era cald , 90 de grade ,dupa 30 de min de mers prin oras .
Nu mi-a dat in gand sa verific LTFT si STFT .
Sta pe la ~800mV . Din pacate , instalatia mea nu stie sa mapa 3D . Am idle si gear + corectii in open loop , tip-in , tip-out, return to idle .La toate pot da doar +/- X %.
Parerea mea e ca in sarcina mica si medie trebuie sa duca amestecul ba in bogat , ba in sarac .Iar in sarcina mare sa stea pe bogat .
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR