- ahappyuser
- *******
- 6,661 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,661
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Daca arborele e la cota standard si nu este zgariat, iar cuzinetii de biela sunt uzati aproape de limita lor atunci se pot monta cuzineti noi coat standard fara a mai rectifica si arborele cotit. Puteam sa fac asta la masina mea chiar astazi, am desfacut cuzinetii de biela, arborele nu este uzat, cuzinetii erau putin uzati dar in limite absolut normale de uzura. De dragul perfectiunii, puteam sa cumpar cuzineti de biela noi daca tot am demontat bielele, dar nu am facut-o, pentru ca am incredere mai mare in cuzinetii originali ai masinii decat in GOETZE sau MAHLE sau ce mai gasesti pe la magazinele de piese auto. Cu ocazia asta am montat un set de segmenti GM originali ISUZU (made in Japan) de cota standard, si spre surprinderea mea segmentii mei de pe motor erau inca in stare buna dupa 20ani si 265.000km in bord. Motorul nu mânca ulei (5w40) inainte de desfacere, nu am gasit segmenti aliniati, cilindrii ovalizati, pistoane afumate cu segmenti blocati sau alte ,,bucurii,, specifice motoarelor ce au fost exploatate fara întretinere adecvata.
La vibrochen mai este un set de 5 cuzineti de palier care fixeaza arborele pe blocul motor. Daca cuzinetii aia sunt terminati, nu cred ca ajuta faptul ca ai pus cuzineti de biela noi. In cazul motorului tau, s-au schimbat toti cuzinetii (9 buc) ? Deasemenea, sa-ti verifice si supapa mecanica ce face reglarea presiunii de ulei.
La vibrochen mai este un set de 5 cuzineti de palier care fixeaza arborele pe blocul motor. Daca cuzinetii aia sunt terminati, nu cred ca ajuta faptul ca ai pus cuzineti de biela noi. In cazul motorului tau, s-au schimbat toti cuzinetii (9 buc) ? Deasemenea, sa-ti verifice si supapa mecanica ce face reglarea presiunii de ulei.
EDinu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2017
- Mesaj Privat
EDinu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2017
- Mesaj Privat
Update:
Ieri a venit turbina de la verificat. Cei de acolo au spus ca avea ceva probleme (batea sau ceva de genul, nu ma pricep). In orice caz, au reparat turbina. A fost trimisa la un service care se ocupa doar de turbine prin Pantelimon, in Bucuresti.
Au montat turbina reconditionata si masina face la fel..nu are presiune de ulei.
Mi-au spus ca sunt pur si simplu depasiti de situatie, au sunat la reprezentanta Fiat (motorul opelului meu fiind de Fiat) si ca cei de acolo nu au mai auzit de asa ceva. Din pacate pana miercuri, saptamana viitoare masina va sta degeaba inchisa in service pentru ca au concediu. O sa faca o luna in service si ei nu vor fi in stare sa-si dea seama ce are. Inca putin si schimb tot motorul...
Ieri a venit turbina de la verificat. Cei de acolo au spus ca avea ceva probleme (batea sau ceva de genul, nu ma pricep). In orice caz, au reparat turbina. A fost trimisa la un service care se ocupa doar de turbine prin Pantelimon, in Bucuresti.
Au montat turbina reconditionata si masina face la fel..nu are presiune de ulei.
Mi-au spus ca sunt pur si simplu depasiti de situatie, au sunat la reprezentanta Fiat (motorul opelului meu fiind de Fiat) si ca cei de acolo nu au mai auzit de asa ceva. Din pacate pana miercuri, saptamana viitoare masina va sta degeaba inchisa in service pentru ca au concediu. O sa faca o luna in service si ei nu vor fi in stare sa-si dea seama ce are. Inca putin si schimb tot motorul...
- Daniel
- ****
- 2,831 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,831
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,661 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,661
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Cineva ,,cu mintea pe umeri,, acolo la service trebuie sa stea si sa analizeze in detaliu cum este gandita ungerea la acest motor. Nu e Stiinta Rachetelor, daca au pus manometrul de ulei in locul sondei de ulei ca sa ia acolo masura presiunii, problema e de la sorb si pâna acolo. De vazut cum si pe unde circula uleiul de la sorb pâna acolo, si ce ar putea sa-l obtureze daca pompa face debit suficient de ulei.
EDinu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2017
- Mesaj Privat
Daniel a scris:Presiunea scãzutã poate fi din pompa, linie arbore sau axa cu came.
Daca tu spui ca le ai verificat pe toate...
Nu le-am verificat eu personal. Le-au verificat mecanicii si inginerii de la un service pe care pana la urma il voi face si cunoscut pentru ca nu au fost in stare timp de aproape o luna de zile sa imi repare masina:
Daca tu spui ca le ai verificat pe toate...
Este vorba despre service-ul Bosch Filaret care apartine si de BMW Service si Renault Service (toate 3 sunt in aceeasi curte si apartin aceluiasi patron) din sectorul 5, Bucuresti. Totusi este un service destul de mare si de cunoscut, dar oamenii sunt sinceri si recunosc ca momentan sunt depasiti de situatie
EDinu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2017
- Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Cineva ,,cu mintea pe umeri,, acolo la service trebuie sa stea si sa analizeze in detaliu cum este gandita ungerea la acest motor. Nu e Stiinta Rachetelor, daca au pus manometrul de ulei in locul sondei de ulei ca sa ia acolo masura presiunii, problema e de la sorb si pâna acolo. De vazut cum si pe unde circula uleiul de la sorb pâna acolo, si ce ar putea sa-l obtureze daca pompa face debit suficient de ulei.
Asa este, doar ca ei "analizeaza in detaliu" de vreo 3 saptamani si tot degeaba. Daca au desfacut motorul deja a 3-a oara..
Si ei vor sa "scape" de masina mea, dar nici nu vor (binenteles ca nici eu nu mi-as dori) sa faca improvizatii.
O sa vad de miercuri ce rahaturi mai fac
EDinu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2017
- Mesaj Privat
Update: astazi, dupa aproape o luna de zile, m-au chemat sa imi spuna ca este gata masina! Mare fericire pe capul meu, pana cand am vazut cat am de platit: 4.400 de ron, redus de la 6.700! Am impresia ca pentru a regla presiunea (pe langa faptul ca mi-au montat un alt ax cu came), mi-au bagat ulei de 10w (ceea ce nu stiu cat este de bine pentru 1.3 diesel - inainte imi bagasera de 5w). Probabil au facut asta ca sa scape de mine...
O problema ramane (dupa ce am platit atatia bani + 2.100 pe chiuloasa): scoate fum al dracu de mult! Si inainte nu scotea deloc! La relanti scoate fum calumea, un fum alb, iar la talpa si mai si, dar culoarea parca se schimba inspre negru. Ei mi-au spus sa merg cu ea, ca poate nu s-a ars tot uleiul cazut pe acolo, ca poate garniturile din chiuloasa (nu stiu exact cum se numesc) nu au fost rodate si se vor roda in timp...cert este ca scoate mare fum si ei nu stiu de ce si nu mai au rezolvare ("marele" service Filaret din Bucuresti). Mi-au dat garantie pe 2 ani la tot ce au lucrat si la toate piesele schimbate, dar parca tot nu sunt multumit..
De la ce poate fi acel fum in exces din moment ce inainte nu scotea nimic?
Va rog sa imi dati mai multe raspunsuri, poate v-ati mai intalnit cu aceasta problema sau poate cunoasteti cauza ei..
Chiar nu stiu ce sa mai fac..adica deja a stat o luna masina in service si daca merg in alta parte, cred ca imi pierd garantia de la ei.
In orice caz, am o intreaga lista cu piesele pe care le-au schimbat..nu stiu daca o pot atasa aici.
Astept raspunsurile dvs! Multumesc mult!
O problema ramane (dupa ce am platit atatia bani + 2.100 pe chiuloasa): scoate fum al dracu de mult! Si inainte nu scotea deloc! La relanti scoate fum calumea, un fum alb, iar la talpa si mai si, dar culoarea parca se schimba inspre negru. Ei mi-au spus sa merg cu ea, ca poate nu s-a ars tot uleiul cazut pe acolo, ca poate garniturile din chiuloasa (nu stiu exact cum se numesc) nu au fost rodate si se vor roda in timp...cert este ca scoate mare fum si ei nu stiu de ce si nu mai au rezolvare ("marele" service Filaret din Bucuresti). Mi-au dat garantie pe 2 ani la tot ce au lucrat si la toate piesele schimbate, dar parca tot nu sunt multumit..
De la ce poate fi acel fum in exces din moment ce inainte nu scotea nimic?
Va rog sa imi dati mai multe raspunsuri, poate v-ati mai intalnit cu aceasta problema sau poate cunoasteti cauza ei..
Chiar nu stiu ce sa mai fac..adica deja a stat o luna masina in service si daca merg in alta parte, cred ca imi pierd garantia de la ei.
In orice caz, am o intreaga lista cu piesele pe care le-au schimbat..nu stiu daca o pot atasa aici.
Astept raspunsurile dvs! Multumesc mult!
- ahappyuser
- *******
- 6,661 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,661
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Whoaa... a costat ceva ca$$h!
E bine ca totusi ai o garantie pe lucrare. Ciudat e ca scoate fum... ar avea sens daca ti-a ajuns ulei in toba si catalizator, ca sa se curete dureaza vre-o saptamana de mers cu masina. Am avut o Bora 1.9TDi la care s-a intamplat sa pice turbina si exact asa s-a manifestat dupa reparatie. Daca fumul nu dispare, revii cu masina sa vada de la ce vine acest comportament.
O alta cauza pentru fumul alb sunt pastilele din chiulasa. Daca dupa schimbarea supapelor nu au reglat jocul pastilelor (distanta pana la axa cu came) de aici fum alb la relanti si in turatie. Daca ai tacheti hidraulici in chiulasa, ignora ce am scris despre pastile, dar e posibil ca o parte din tacheti sa nu-ti mai lucreze corect si sa trebuiasca schimbati ca nu se mai amorseaza/descarca corect cu ulei.
E bine ca totusi ai o garantie pe lucrare. Ciudat e ca scoate fum... ar avea sens daca ti-a ajuns ulei in toba si catalizator, ca sa se curete dureaza vre-o saptamana de mers cu masina. Am avut o Bora 1.9TDi la care s-a intamplat sa pice turbina si exact asa s-a manifestat dupa reparatie. Daca fumul nu dispare, revii cu masina sa vada de la ce vine acest comportament.
O alta cauza pentru fumul alb sunt pastilele din chiulasa. Daca dupa schimbarea supapelor nu au reglat jocul pastilelor (distanta pana la axa cu came) de aici fum alb la relanti si in turatie. Daca ai tacheti hidraulici in chiulasa, ignora ce am scris despre pastile, dar e posibil ca o parte din tacheti sa nu-ti mai lucreze corect si sa trebuiasca schimbati ca nu se mai amorseaza/descarca corect cu ulei.
EDinu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2017
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,831 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,831
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Uleiul nu este deloc bun pt motorul tau.
Mergi 1000km si schimba-l.
Apoi treci pe 5w.
Au pãstrat ordinea Injectoarelor la montaj? Sau macar le Au rescris?
Desi eu am incercat la masina mea sa scriu Injectoarele alta ordine decat cea reala, fara ca masina sa meargã prost, ar putea fi o cauza.
Ulei, oricât ar fi toba sau altceva, nu justifica fumul.
Acolo e motorinã nearsa din belsug: ori ai ceva pe admisie, ori Injectoarele nu fac ce trebuie. Cum alb mai poate da de la antigel: avand in vedere ca au reparat atatea, presupun ca nu este cazul.
Mergi 1000km si schimba-l.
Apoi treci pe 5w.
Au pãstrat ordinea Injectoarelor la montaj? Sau macar le Au rescris?
Desi eu am incercat la masina mea sa scriu Injectoarele alta ordine decat cea reala, fara ca masina sa meargã prost, ar putea fi o cauza.
Ulei, oricât ar fi toba sau altceva, nu justifica fumul.
Acolo e motorinã nearsa din belsug: ori ai ceva pe admisie, ori Injectoarele nu fac ce trebuie. Cum alb mai poate da de la antigel: avand in vedere ca au reparat atatea, presupun ca nu este cazul.
EDinu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2017
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,831 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,831
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
EDinu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2017
- Mesaj Privat
Pai pe factura asta e trecut. Ulei: 5w30. Asa a fost in in timpul incercarilor acestora de a regla presiunea masinii, dar cand am iesit ultima oara in probe, am intrebat mecanicul daca a pus alt tip de ulei, pentru ca m-am gandit ca vor sa ascunda cumva acea problema. Mecanicul mi-a spus cu o jumatate de gura ca a pus alt ulei, de 10w. Prostia mea este ca am uitat sa il trag la raspundere pe inginer (care a luat aceasta decizie). Cel mai probabil, nu le iesea cum trebuie presiunea nici acum cu 5w si au decis sa puna 10w. Dar vad ei pe dracu, mai ales daca pateste ceva masina din cauza asta, pentru ca este chiar bataie de joc!
EDinu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2017
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,661 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,661
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
5w30 este un ulei de motor cu care faci si o mica economie de carburant. 10w40 este putin mai gros, dar pe perioada asta nu e nicio diferenta intre ele. Diferenta e atunci cand pornesti masina pe perioada de iarna (5w30 protejeaza mai bine motorul imediat dupa pornire si se incalzeste mai repede fiind mai fluid).
- Daniel
- ****
- 2,831 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,831
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
EDinu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2017
- Mesaj Privat
Va multumesc mult, baieti, pentru raspunsurile voastre!
Eu merg maine cu masina pana la service la ei, pentru ca am descoperit de dimineata (binenteles cu motorul rece), ca aveam ulei in motor cu mult mai mult de cat ar trebui. In loc sa fie la jumatate pe joja, era chiar mai mult decat tot acel locas. (mãsura jojei)
Depasea cu mult rau...
Acum nu stiu ce dracu au facut aia acolo, probabil ca sa scape de mine.. dar tot ei sunt fraieri pentru ca eu am garantie 2 ani la ei..
Eu merg maine cu masina pana la service la ei, pentru ca am descoperit de dimineata (binenteles cu motorul rece), ca aveam ulei in motor cu mult mai mult de cat ar trebui. In loc sa fie la jumatate pe joja, era chiar mai mult decat tot acel locas. (mãsura jojei)
Depasea cu mult rau...
Acum nu stiu ce dracu au facut aia acolo, probabil ca sa scape de mine.. dar tot ei sunt fraieri pentru ca eu am garantie 2 ani la ei..
EDinu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2017
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,831 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,831
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat