Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
OK. Oricum voi muncii la primavara . O fac din pasiune.


Ultima modificare facuta de TScantei la Lun 05 Feb, 2018 7:49 am
Skip ads

  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:Nu munci degeaba,problema e pe comunicarea digitala dintre calculatorul pompei si ECM...

Ce reprezinta ECM ?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
ECM este calculatorul motorului... Electronic Control Module ( dci nu cel al pompei care este defect la dumneavoastra )..
Calculatoarele de pe masina comunica intre ele printr-o protocol de retea numit CAN.... Controller Area Network.
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Multumesc catastefan.
Am inteles acum la ce se refera prescurtarile respective . Incerc sa dau jos numai capacul pompei pentru a ajunge la circuitul electronic . Nu reusesc sa desfac suruburile de pe capac. Aseara am dat cu spray si am sa vad astazi. Mai vorbim .
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

sint de parere ca mai bine dati pompa cu totul jos si o analizati undeva comod, mie problema mi se pare complexa, unele lucruri se vad altfel atunci cind te simti bine, la caldura, cu spatiu mare si ordonat in jur, cu multa lumina, ceea ce probabil ca nu veti avea daca lasati pompa pe motor...

electronica aceea poate fi analizata chiar sub lupa, poate fi vreo lipitura rece sau vreun traseu cu vreo fisura ce se vede greu...

sincer, personal as demonta pompa de pe motor.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
TScantei a scris:
big_electro61 a scris:Nu munci degeaba,problema e pe comunicarea digitala dintre calculatorul pompei si ECM...

Ce reprezinta ECM ?
ECM= engine control module(modulul sau calculatorul de control al motorului)...
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:salut,

sint de parere ca mai bine dati pompa cu totul jos si o analizati undeva comod, mie problema mi se pare complexa, unele lucruri se vad altfel atunci cind te simti bine, la caldura, cu spatiu mare si ordonat in jur, cu multa lumina, ceea ce probabil ca nu veti avea daca lasati pompa pe motor...

electronica aceea poate fi analizata chiar sub lupa, poate fi vreo lipitura rece sau vreun traseu cu vreo fisura ce se vede greu...

sincer, personal as demonta pompa de pe motor.

Multumesc pentru sfat . Ca sa dau pompa jos , am de demontat filtru de aer , radiatorul de apa , coloanele de combustibil s.a.m.d. Daca demontez doar dispozitivul pentru gazele nearse plasat deasupra pompei ,( 8 suruburi + doua coloane ), am acces deplin la capacul pompei . Sper sa am doar probleme cu tranzistorul final .
Asta ramane de vazut .


Ultima modificare facuta de TScantei la Mie 07 Feb, 2018 3:45 pm, modificat de 2 ori in total
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:
TScantei a scris:
big_electro61 a scris:Nu munci degeaba,problema e pe comunicarea digitala dintre calculatorul pompei si ECM...

Ce reprezinta ECM ?
ECM= engine control module(modulul sau calculatorul de control al motorului)...

Multumesc , intre timp mi-a raspuns catastefan .
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

daca ajungeti sa inlocuiti vreo componenta electronica din calculatorul pompei (gen tranzistor final) imi permit sa va sfatuiesc sa cautati cumpararea unei componente de calitate de la un magazin consacrat, exista foarte multe stifturi pe piata care cedeaza repede (unele vin gata "cedate" din fabrica), eventual cereti si alte pareri pe la electronisti experimentati privind magazinul sau componenta (scuze daca sinteti electronist sau aveti experienta si eu vorbesc in plus...).
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
TScantei a scris:
Ce reprezinta ECM ?
Orice calculator de pe masina,functie de locul de montaj si rolul functional,a primit o denumire:ECM=(Engine Control Module)calculator motor;REC=calculatorul din portbagaj;UEC=calculatorul de sub capota,CIM=calculator pe coloana de directie(sub volan),etc... Acum o sa rog colegul,sa specifice unde se localizeaza si ce rol are Electronic Control Module,stiind ca toate calculatoarele sunt electronice...
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:salut,

daca ajungeti sa inlocuiti vreo componenta electronica din calculatorul pompei (gen tranzistor final) imi permit sa va sfatuiesc sa cautati cumpararea unei componente de calitate de la un magazin consacrat, exista foarte multe stifturi pe piata care cedeaza repede (unele vin gata "cedate" din fabrica), eventual cereti si alte pareri pe la electronisti experimentati privind magazinul sau componenta (scuze daca sinteti electronist sau aveti experienta si eu vorbesc in plus...).

Bun sfat si nu trebuie sa-ti ceri scuze pentru buna ta intentie . Despre '' stifturile " de pe piata noastra sa nu mai discutam. Ma lovesc de ele la tot pasul. In mecanica ,electronica , alimentatie s.a.m.d.
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:
TScantei a scris:
Ce reprezinta ECM ?
Orice calculator de pe masina,functie de locul de montaj si rolul functional,a primit o denumire:ECM=(Engine Control Module)calculator motor;REC=calculatorul din portbagaj;UEC=calculatorul de sub capota,CIM=calculator pe coloana de directie(sub volan),etc... Acum o sa rog colegul,sa specifice unde se localizeaza si ce rol are Electronic Control Module,stiind ca toate calculatoarele sunt electronice...

Eu am inteles . In functie de rolul acestui circuit electronic si de plasament a primit o denumire , iar pentru simplitatea limbajului se foloseste prescurtarea . Mai mult nu am a comenta deoarece nu intra in sfera mea de activitate permanenta .
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
buna ziua,

dl@TScantei, pe aria Zafira A, echipata cu motor y20dth colegul @mitre (titlul topicului este "MARTOR IN BORD") a avut o problema cu pornirea, cu una dintre erori p1651 din cauza careia nu pornea masina si care ne-a facut sa suspectam si noi calculatorul pompei de injectie.

colegul zice acolo ca a verificat in mufa pompei de injectie si nu a gasit plus pe doi dintre pini, dupa care si-a dat seama ca una din mufele care vin la cutia cu relee si sigurante din compartimentul motor (asa e la zafira a, la dvs nu stiu unde e acea mufa) nu face contact perfect si de acolo problema aparuta.

vad ca si pe acest topic colegul @big electro61 aminteste de probleme de comunicare ale calculatorului pompei de injectie.

poate scapati mai usor daca verificati si aceasta posibilitate, poate nu e totusi calculatorul pompei de vina ci doar vreun contact imperfect, dat fiind ca dupa parerea mea unele componente - gen tranzistor final - sint facute sa tina. (cititi daca aveti timp si topicul respectiv, nu este lung).
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Da, inainte de a demonta capacul de la pompa voi verifica si circuitul respectiv , ( sigurante , fire s.a.m.d. ), dar dupa ce am sa dau jos capacul unde patrund gazele nearse de la motor . Pana atunci nu pot din cauza spatiului insuficient . Trebuie sa cumpar o cheie tubulara pentru suruburile in forma de stea .
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Am sa mai scriu ceva ,poate va veti da seama de ceea ce s-a intamplat .
Masina are cutie de viteza hidramata . Din luna mai anul trecut cand am obtinut carnetul de conducere , am circulat doar prin oras si nu am depasit turatia motorului mai mult de 1500 rot/minut . Poate maxim 2000.
Pe 18 ianuarie am fost la un centru acreditat pentru ITP foarte aproape de locuinta mea . Acolo, posibil sa fi turat motorul foarte tare pentru a se determina noxele emise . Procedura standard.
A doua zi nu am mai circulat cu masina . A treia zi , am pornit motorul si in timp ce -l lasam sa se incalzeasca, am observat ca nu mai raspunde la accelerare. In foarte scurt timp si-a revenit la normal si am circulat 2-3 Km.
Am ajuns acasa si am oprit motorul . Am vrut din nou sa o pornesc pentru a verifica daca mai apare problema la accelerare . Dar nu a mai pornit . Am banuit ca am instrumentul pentru combustibilul din rezervor defect si cu toate ca acesta imi arata 15 l rezervorul meu sa fie gol.
A doua zi am cuparat motorina la bidon si inainte de-a o turna in rezervor am pornit motorul . A luat-o din prima . L-am oprit , am turnat motorina in rezervor si l-am pornit din nou. Dupa 2-3 minute de mers la relanti , s-a oprit si de atunci nu a mai pornit sub nici o forma .
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Am demontat capacul de la pompa de injectie ,iar sub capac am gasit plasat tranzistorul final in carcasa izolata pe toata suprafata . Nu scrie nimic pe el. La pompa s-a mai lucrat . In interiorul capacului s-a practicat un canal la freza, unde s-a plasat tranzistorul cu legaturile electrice prin intermediul a trei conductori izolati si fixat la pozitie prin intermediul unui surub cu pilulita. Deoarece pana acum nu am lucrat cu acest gen de tranzistori am cumparat de la magazin doi tranzistori sa vad care este diferenta la masurare dintr-e cei doi si tranzistorul demontat . Ex. IRLZ -44 N se comporta identic dar IRFB-3607 la primele masuratori a dat un rezultat bun , iar dupa doua ore cand am repetat masuratorile , intre S si D nu a mai inchis circuitul .
Din masuratorile efectuate cred ca tranzistorul final este in stare de functionare . La cupla intre 6 si 7 am tensiunea de 12 V cc , dar pe cei doi contacti , ( din patru existenti ), plasati in partea stanga a circuitului electronic am doar 5 v . Astept opinia unui electronist .
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Poate cineva sa-mi scrie o adresa unde voi gasi schema circuitului electronic de la pompa ptr. injectie Bosch 44 PSG5 ?
  • niculae matei

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Ce Opel este din cã an
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Model: Opel Astra -G- Caravan
An fabricatie: 1999
Cod motor: X 20DTL
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Am demontat capacul din plastic care acopera circuitul electronic si am gasit doua fire dezlipite. Un fir care duce la tranzistorul de linga sonda Hall si un fir care duce la Gate de la tranzistorul irfz 44 N . Am verificat inainte cele doua electrovalve de 9 Ohmi respectiv 0,3 Ohmi , (dupa ce am dezlipit la fiecare cate un fir de contact) , cu 5 volti curent alternativ si bazaie la fel ca la transformatoarele electrice . Am probat si in curent continuu si se aude acel tacanit despre care am citit in tutorial. Am montat totul la loc si tot nu porneste masina .
P.s. In cele doua cavitati ale pompei , ( unde este amplasat si detectorul de pozitie ) , am gasit motorina pana la suprafata. In schimb nu am gasit urme de motorina la cele 4 coloane de alimentare injectoare.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR