Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
astept raspuns si mai discutam daca nu rezolvi, era bine sa fi avut schema buna pentru masina ta dar nu gasesc nici eu altceva pe net.

poate ca userul @big_electro 61 are schema exacta, daca nu rezolvi poate ne ajuta el (activeaza pe sectiunea "probleme tehnice").
Skip ads

  • dmx4ever

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Astra 2005 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Azi am verificat termocupla de pe radiator fãcând un șunt intre pinii mufei. Ventilatorul a plecat pe treapta a doua de vitezã. Așadar, termocupla comanda ventilatorul sa porneascã la 113°c.
Intrebare: ECU comandã treapta întâi la 108°c?
Nu are nimeni schema instalației electrice de rãcire cu un singur ventilator la astra h z16xep?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
nu cred ca ecu comanda direct ventilatorul, ecu ar trebui in mod normal sa comande un releu si acela sa porneasca ventilatorul pe treapta mica.
  • adilica

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 X14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2018

  • Mesaj Privat
dmx4ever a scris:Azi am verificat termocupla de pe radiator fãcând un sunt intre pinii mufei. Ventilatorul a plecat pe treapta a doua de vitezã. Asadar, termocupla comanda ventilatorul sa porneascã la 113°c.
Intrebare: ECU comandã treapta întâi la 108°c?
Nu are nimeni schema instalatiei electrice de rãcire cu un singur ventilator la astra h z16xep?




Sper sa te ajute.
Skip ads

  • dmx4ever

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Astra 2005 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Mulțumesc frumos pentru scheme "adilica ".
Mâine" merg pe fir" sa vad unde si de ce nu primeste ventilatorul comandã prima treaptã de vitezã.
Va multumesc încã odatã pt ajutorul acordat.
O duminicã plãcutã vã doresc!
  • adilica

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 X14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2018

  • Mesaj Privat
dmx4ever a scris:Ce senzor este acesta de pe radiator? Ce rol are?

  • adilica

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 X14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2018

  • Mesaj Privat
dmx4ever a scris:Azi am verificat termocupla de pe radiator fãcând un sunt intre pinii mufei. Ventilatorul a plecat pe treapta a doua de vitezã. Asadar, termocupla comanda ventilatorul sa porneascã la 113°c.
Intrebare: ECU comandã treapta întâi la 108°c?
Nu are nimeni schema instalatiei electrice de rãcire cu un singur ventilator la astra h z16xep?


Trebuie sa ai o valoare de: 4.8 - 5,2 V.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Functie de valoarea temperaturii data de senzorul de pe motor,calculatorul(ECM) motorului comanda cele 2 turatii ale electroventilatorului,comanda plecind din pini 31 si 39 ai cuplei XC10. Daca se demonteaza cuplele calculatorului ECM si se aplica masa pe pini precizati,electroventilatorul va functiona in treptele respective. Functionarea ambelor trepte de turatie,confirma faptul ca problema e in ECM. Daca nu functioneaza o treapta de viteza,inseamna ca problema e intre ECM si releul respectiv(instalatie intrerupta).
Skip ads

  • dmx4ever

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Astra 2005 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!
"Big_electro61" multumesc pt informații. Sa inteleg ca aceasta comandã de vitezã a ventilatorului, atât treapta1 cât și treaptã 2 , este data de ECU? Are modelel asta de mașina calculator de climã ca la astra g? In aripa din stânga , în spatele carenajului nu am gasit decat o mufa.
Dacã temperatura de referințã o ia de pe senzorul de temperaturã de pe corpul termostatului, atunci ce rol mai are termocupla de pe radiator?
Singurul lucru pe care nu l-am facut: nu am verificat pe op-com cele douã trepte de vitezã.
Se poate sa fie "anulatã " din tester prima treaptã de vitezã a ventilatorului si sa dea comandã direct la treapta a doua de vitezã?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

@big electro face referire la cupla XC 10, pinii 31 si 39 dar pe schema lui @adilica nu vad cupla asta.

@big electro, nu ai cumva si o schema sa o postezi aici?, eu din schema lui @adilica inteleg ca problema vine din faptul ca releul k13 nu are comanda in pinul 85, comanda care vad ca vine din ECU (?) pe firul maro-rosu (BNRD 0,5).

@dmx4ever, zici la un moment dat ca nu ai decit un releu pentru ventilator? ca dupa schema lui @adilica pare ca ar trebui sa fie doua.
  • dmx4ever

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Astra 2005 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2015

  • Mesaj Privat
@gabimilo1 , am doua relee. 1negru si 1 galben pt ca nu am decat 1 ventilator. Ziceam cã cei cu 2 ventilatoare mai au 1releu si o siguranta in plus fata de ceea ce am eu.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
aha, am inteles acum.

cele doua trepte de viteza ti-au mers inainte sau asa ai luat masina?
Skip ads

  • adilica

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 X14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Din cate stiu, XC10 este una dintre cele doua mufe de la ECU. Mai mult ca sigur senzorul de pe radiator este ok. L-ai masurat? Se pare ca atunci cand lichidul este rece, acesta trebuie sa dea o valoare de aproximativ 4.8v. Cand creste temperatura lichidului, voltajul scade ajungand la valorile de aproximativ 1-1,3v la 80 de grade si la 0,50v, pentru 110 grade Celsius.
  • dmx4ever

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Astra 2005 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Salut,
@adilica , termocupla de pe radiator e ok: am șuntat pinii din mufa ei si a plecat direct in turatia a doua. Dar fiind termocupla cu 2 pini, nu da comandã decât pt o singurã treaptã de vitezã ,adicã cea corespunzatoare pt 113°c. Sunt termocuple cu 3 pini dar nu si la mine...
@gabimilo1, asa am luat mașina. Vreau sa meargã asa cum a fost conceputã.

DECI, ce senzor sau ECU comandã ventilatorul pentru prima treaptã de vitezã corespunzatoare temperaturii de 108°c?

Am deținut un opel astra g y17dti si cunosc problemele cu calculatorul de climã din aripa dar nu stiu sa aiba si astra h un astfel de calculator. Gresesc?

@big_electro61 menționeazã cã ECU ia informatia cu temperatura de pe senzorul de pe motor si in functie de temperatura, da comandã la ventilator pe treapta 1 sau 2. Dacã e asa, ( nu contest vastele cunoștințe ) atunci ce rol are termocupla de pe radiator?!
  • adilica

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 X14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Termocupla respectiva este un senzor de temperatura. Singura posibilitate de a il masura, este pe cale electronica. Asa cum am scris mai sus, in functie de temperatura antigelului, acesta genereaza un voltaj si il transmite catre ECU. In functie de voltajul pe care il primeste de la senzor, acesta comanda treptele de racire ale ventilatorului. Cu cat este mai cald lichidul de racire, cu atat este mai mica tensiunea trimisa catre ECU. Incearca sa masori acel senzor, asa cum am descris mai sus. Totusi, ar trebui sa verifici temeinic rezistenta electrica de pe modulul radiatorului. Din moment ce merge treapta mare, nu cred sa fie vreo problema cu senzorul. De asemenea, masoara circuitul din aproape in aproape. De la XE1 si XE3 catre relee. Cred ca din ECU, circuitul duce in XE1.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
@adilica, nu in XE 3 pinul (3) -( in stinga schemei postate de tine mai sus), vine minus comandat de ECU?

@dmx4ever, eu cred ca senzorul de pe radiator are rolul de a porni ventilatorul doar la temperatura aia mare - poate un fel de pornire de urgenta cind se atinge o temperatura limita superioara.
nu sint meserias, incerc si eu sa inteleg cite ceva, ce am zis e doar o presupunere nebazata pe cunostinte sigure.

daca e cum zice @big electro inseamna ca ECU citeste temperatura de pe alt senzor si pentru temperaturi sub cea citita de senzorul de pe radiator - ala verificat de tine - da comanda releului k13 pentru treapta mica.
probabil pentru treapta mare intervine sezorul de pe radiator care comanda k12 pentru treapta mare.

sau alta posibilitate! - ECU sa comande ambele relee in functie de temperatura citita de un senzor (?) - cel de care zice @big electro, iar senzorul de pe radiator sa fie pus in paralel sa comande de urgenta ventilatorul in caz ca nu mai merge ecu si apa atinge o valoare mare...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Atit senzorul de temperatura de pe motor cit si senzorul de temperatura de pe radiator,informeaza ECM(calculatorul motorului) despre valoarea temperaturii in punctele respective.Oricare din cele 2,informeaza calculatorul ca s-a atins temperatura de prag a pornirii ventilatorului pe treapta 1 sau 2,calculatorul va comanda releele dedicate. Al doilea senzor,cel de pe radiator,este pus ca masura de siguranta,pentru situatii in care senzorul de pe motor nu furnizeaza valoarea temperaturii sau o furnizeaza eronat(mai mica,decit in realitate)... De regula,senzorul de temperatura de pe motor,va furniza o valoare a temperaturii mai mare decit cel de pe radiator,doar in situatii exceptionale va fi invers...
  • dmx4ever

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Astra 2005 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Mulțumesc mult pentru aceste informații domnilor!
Am verificat continuitatea cablajului de la cutia cu relee si ventilator, totul fiind ok. Releele si sigurantele le-am schimbat cu altele, fãrã niciun rezultat. Urmeazã sã verific continuitatea cablajului de la ECU la cutia cu relee. Dacã nici acest lucru nu da niciun rezultat suspect nr.1:ECU.
Dupã spusele lui @big_electro61 se pare ca ECU NU DA COMANDÃ LA ELECTROVENTILATOARE...☹
  • dmx4ever

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Astra 2005 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Intrebare "tâmpitã" a unui om disperat(subsemnatul):
- cine ma poate ajuta cu seria ECU--ului dupã VIN-ul mașinii pt cã am inteles ca motorul a fost schimbat dar nu si ECU (cel puțin așa susține cel de la care am cumparat masina)?
- este posibil ca motorul si ECU sa provinã de pe astra g (aceasta având modulul de clima) iar mie sa nu poatã sã îmi comande ventilatorul nevazand modulul nu da eroare si foloseste termocupla de pe radiator doar pt 113°c ca mãsurã de protecție.

Rãsfoind netul am mai gasit un caz asemãnãtor...
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Nu merge ECU de Astra G pe Astra H.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR