Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Probabil depinde mult de calitatea uleiului folosit acele doua valve ale distributiei variabile. Cunosc totusi destule cazuri cand s-au schimbat valvele cu unele noi noute....rezultatul nefiind cel scontat....pana la urma schimbarea pinioanelor defazoare a avut efectul scontat....liniste totala la motor
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
@avianord,imi place ca te preocupa subiectul,dar invata pina ce stapinesti suficient de mult ca sa te poti "juca" in cunostinta de cauza...Comanda PWM a supapelor cu solenoid - Totul despre automobile
www.e-automobile.ro/cate...nica/103-pwm.html
  • avianord

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2016

  • Mesaj Privat
Foarte interesant materialul si chiar nu stiam modul concret in care este actionata electrovalva. Calculatorul masinii poate genera un PWM dar pentru noi, cu ce avem prin casa este mai dificil. Asa ca am mers pe varianta unei surse de tensiune variabila de 0-14v ca sa vad daca lucreaza electrovalva. Si cum spuneam in postul anterior una din ele era cam intepenita si se misca in ,,suturi''. Cu redresorul acela vechi am reusit sa o fac sa functioneze corect. Oricum toate informatiile pe care le primim ne ajuta sa ne facem o idee despre cum functioneaza si cum putem verifica si repara.
  • Daniel Mitritoaia

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2018

  • Mesaj Privat
Salut Opel-isti. Am achizitionat si eu de curand un Opel Astra H 1.6 pe benzina, cu codul Z16XER din anul 2007. In ultimul timp a inceput sa aiba motorul un sunet ca de diesel. Dupa o verificare in service, s-a constatat codul de eroare P0014, cu diagnosticul ca actuatorul pozitie ax came nu lucreaza cum trebuie (acesta este responsabil de distributia variabila, din cate am inteles). Urmeaza comanda piesei si schimbarea in service. Totusi, din ceea ce am citit pe forum, am observat ca exista si posibilitatea sa fie acele valve din capete sau eventual senzorul. Probabil dupa inlocuirea actuatorului, voi afla daca era el de vina sau nu de zgomotul diesel.
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Salut. E foarte ok ce faci. Schimba actuatoarele si eventual da jos sitele de pee cele doua valve
  • misache1968

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Salut,aceeasi problema am avut-o ,eu zic cu motorul rece scoti electrovalvele si scoti sitele de culoare maro,eu dupa ce am facut treaba ast am trecut si la un ulei cu vascozitate de 0 sau 5 w 40,si e mai silentios motorul,binenteles ca e un pic mai scump, dar merita.succeess
  • Daniel Mitritoaia

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2018

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri. Azi a fost comandat actuatorul si maine il voi schimba in service. O sa-i rog sa dea jos si sitele de pe cele doua valve. Va tin la curent.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Sper ca le schimbi pe ambele.....si celalalt se va defecta.
Ele se schimba pereche
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sitele nu se dau jos la cele noi, doar la vechituri ca sa mai mearga un timp.
  • Daniel Mitritoaia

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2018

  • Mesaj Privat
Ce se schimba în pereche? Sunt doua actuatoare sau unul? Sau va referiți la acele valve?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca nu ai bani de doua schimbi acum numai una. Idea este ca si cealalta va pica, de asta e bine amandoua, ustura dar dormi linistit.
  • Daniel Mitritoaia

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2018

  • Mesaj Privat
Am inteles ca trebuie sa schimb doua, dar ideea e ce schimb? Actuatoare sau valve? Am lasat azi dimineata masina la service, si mi se schimba un actuator. I am rugat sa verifice si sitele de la valve.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat

Pozitia 25, ai si cod pe langa denumirea in engleza, asta daca aia stiu.
Se schimba foarte usor, in strada 10minute chiar daca motorul frige.
  • Daniel Mitritoaia

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2018

  • Mesaj Privat
Am inteles, multumesc frumos pentru promtitudine si detalii.
  • misache1968

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Buletin Tehnic Nr: 2511

Modele:
Astra-H 2008...2009,
Zafira-B 2008...2009,
Insignia 2009
Vectra-C 2008
Signum 2008

Motorizari:
Z16XER| Z18XER

Simptome: :
Zăngănit din zona capului cilindrului / ax cu came.

Cauza: :
Elementul filtrant al solenoidului de variatiei pozit›ia ax-ului cu came se rupe Èâ„¢i blocuri canal de ulei.

Remediu: :

P0011: eliminarea solenoidului din partea de admisie

P0014: eliminarea solenoidului din partea de evacuar
  • Daniel Mitritoaia

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2018

  • Mesaj Privat
Am luat mașina de la service. S au efectuat urmãtoarele reparatii: înlocuire actuator poziție ax came, inlocuire toba intermediara și s-a lipit un fir rupt de la sonda lambda.
Acum mașina merge deja mult mai bine, suna frumos și trage mai bine, în weekend o sa merg pana la Buzãu si o sa vin cu noi impresii.
Dupã înlocuirea pieselor, s-au verificat noxele, rezultând urmãtoarele valori:
-la 780 RPM noxe 0.00
-la 2480 RPM noxe 0.00
  • FlorentinPavel

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Am și eu aceeași problema la Z18XER: toc, toc la cald în ralanti. La rece merge frumos.

1. Nu cumva trebuie scoase și sitele negre de pe valvele solenoid, nu doar cele maro?
2. Dacã ar fi pinioanele distribuției nu ar bãtea și la rece?

Mulțumesc anticipat.
  • misache1968

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Eu unul le-am scos pe barba mea și nu sa'ntamplat nimic rãu. Tot la cald se auzea și la mine niste bãtãi aleatoare,am schimbat pinioanele defazoare și nu mai folosesc ulei 5w 30,cel mai bine a funcționat motorul cu M1 0w40 new life,acum câteva zile l-am schimbat cu Lm 5w40 și nu-mi place ,așa cã o sa revin la specificația 0w 40.
  • FlorentinPavel

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2009

  • Mesaj Privat
1. Am eliminat doar sitele maro - rezultat nul, bãtaia (toc, toc doar la cald în ralanti) se auzea în continuare.
2. Am demontat din nou valvele si am eliminat și sitele negre din capul fiecãreia.
3. Am remontat valvele una în locul celeilalte.
ÃŽn sfârșit bãtaia a dispãrut.

Precizez cã pe stand am verificat valvele și au funcționat (am folosit un cablu roșu pe pinul din dreapta mufei conectat la borna + și un cablu alb pe pinul din stânga mufei la borna minus, dar, culmea, au funcționat indiferent de polaritate, asumându-mi riscul de a inversa polaritãțile).

Cursa mi s-a pãrut cam scurtã, în jur de 3-4 mm, oricum nu de 5 mm, ceea ce consider cam absurd ca proiectare inginereascã, sa concepi o cursã minimalã la un actuator, dar fie, cine știe cum funcționeaza el).

Mizerie pe ele nu am gãsit, le-am curãțat degeaba.

Problemele au apãrut dupã ce am schimbat uleiul motor, folosind un 5w30, de care voi scãpa curând, voi reveni la 5w40
  • ICiobanu

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2018

  • Mesaj Privat
danyyy_petcu a scris:Am rezolvat problema cu electrovalveleeeeeeeeeee !
Am fost in service am scos sitele la ambele electrovalve si masina merge ca noua!
Multumesc mult celor care m-au ajutat! Doamne ajuta!
Apropo ,m-am interesat cat costa o electrovalva si am gasit la 264 lei originala GM la service-ul la care am fost!

Salut. La ce service ai fost? Multumesc frumos.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR