Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • RDolta

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Simptome: O datã la câteva sute de km când îi dau mai tare (turații mai mari) se întâmplã ceva ciudat... Exemplu recent: Motor pornit la un semafor: dintr-o datã turația oscileazã între ~750 și 900, dau sã plec cu ea pe fundal se aude un sunet mai gros (ca și cum ar avea bass/înfundat). Dupã câteva momente începe sã miroasã și înãuntru a fum. Repornesc motorul și instant toate problemele dispar, nu se mai aude cu bass când accelerez, nu mai oscileazã turațiile și nici nu mai miroase a fum.

Fumul ar putea fi din cauza cã mașina încearcã sã-și facã regenerarea?
Dar turațiile dubioase?
Mai ales sunetul de parcã aș avea mare motor sub capotã Smile)

PS; Câteodatã nu am problemele astea nici 1500 km Neutral

----
Model: Z19DTJ Astra H 1.9 CDTI 16v 120cai
An fabricatie: 2006
----

Din ce știu eu pe tester îmi aratã cã EGR-ul este aproape înfundat (nu înfundat complet încã).
Doi la mânã, filtrul de particule... era topit o parte din cablu și mi s-a pus recent o bucatã de cablu care sã îmbine acolo.

Ideea e cã aceleași probleme le am și dinainte sã îmi facã improvizația cu acel cablu la DPF și în prezent.

Mașina trage, nu am probleme cu motorul, îi dau des pe autostradã 130-140 chiar și 190-220 ^^
Skip ads

  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
mai opreste motorul de vreo cateva ori in timpul regenerarii si vei cauta pe urma pe net unde se face dpfOFF
  • RDolta

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2018

  • Mesaj Privat
L-am oprit o datã când probabil își fãcea regenerarea, în rest am mers în continuare, nu cred cã se bulește de la o singurã repornire.

Chestia e cã... nu cred cã-și face regenerarea. Acele oscilații la turații + sunet le-am mai avut și fãrã miros, posibil sã fie ceva de la debitmetru?
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
nu... sigur e de la dpf
Skip ads

  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
oscilatiile in timpul regenerarii la relanti mai pot fi de la functionarea proasta a unui injector
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
"nu cred" una,e "posibil" alta...,numai ceva precis,concret,exact,nu te intereseaza! Las-o mai,ca merge asa...!
  • RDolta

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Big: Decât sã dai un rãspuns de genul, mai bine las-o așa.

Injectoarele funcționeazã foarte bine, verificate recent

Când începe presupusa regenerare se aude de sub capotã zici cã ba moare motorul, ba se tureazã, e între Smile)
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
RDolta a scris:

Chestia e cã... nu cred cã-și face regenerarea. Acele oscilații la turații + sunet le-am mai avut și fãrã miros, posibil sã fie ceva de la debitmetru?
Ai tot dreptul sa nu crezi ca are loc regenerarea...,dar argumenteaza de ce nu crezi si totul e Ok! Cand cineva banuieste ca e posibil a exista o componenta cu probleme(debitmetru),cred ca e interesat a afla cu siguranta daca se confirma banuiala sa,sau nu,printr-o verificare(test)...! Sunt spete specifice la care se poate afla cauza,doar langa masina,cu un tester suficient de performant. Pe forum se dau pareri(de multe ori neargumentate),care ajuta in mica masura...! Asta e! Cum bine ai zis,eu o las asa...!
Skip ads

  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
cum ai verificat injectoarele daca nu te superi
  • RDolta

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Au fost testate când am schimbat garnitura de la culbutori.

Problema a fost neglijatã și se pare cã este stricat un senzor de la DPF și EGR-ul destul de murdar.
Unde nu scotea fum indiferent de ce-i fãceam, acum la 2000+ turații scoate un fum de nu mã mai vezi.
Martorul cu cheița din bord și-a fãcut apariția din pricina senzorului stricat DPF.

PS: Problema a fost neglijatã deoarece o lungã perioadã nu am mai avut probleme cu ea, acel martor cu cheie din bord nu exista.

Cel mai mult mã deranjeazã acea oscilația de turații, presupun cã ar avea legãturã și regulatorul de presiune? Debitmetrul este OK.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Fumul pe esapament este scos din cauza unui amestec carburant excesiv de bogat(motorina + posibil ulei).Un coleg te-a intrebat cum ai facut testul injectoarelor deoarece numai cel realizat pe banc de test poate verifica acea cantitate injectata in cilindrii,pe cand testul de pierdere combustibil in retur,are legatura cu realizarea presiunii in rampa comuna.Cand se discuta despre motoare,in general,se pot face presupuneri,aprecieri(la nivel de principiu)...,dar cand se discuta de un anumit motor cu probleme,caruia i se vor rezolvate problemele...,se discuta langa motor,cu tester si dotare pentru a verifica pe loc orice presupunere,posibilitate,etc. Pe forum fiind lipsiti de posibilitati practice,ramanem la nivel teoretic care de cele mai multe ori, este steril,fara finalizare practica...!
  • RDolta

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Problema cu fumul o am de când nu mai funcționeazã filtrul de particule (+ apariția erorii de tip cheie în bord). Pe tester mi-a dat o singurã eroare la acel senzor de la filtru și-mi aratã cã EGR-ul e aproape înfundat, rezultat al DPF-ului stricat.
Nu este un fum înțepãtor ca de amestec de carburant cu ulei ș.a.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:Un coleg te-a intrebat cum ai facut testul injectoarelor
Vad ca faci un secret din acest lucru...,eu nu te mai intreb nimic,n-are rost...!
  • RDolta

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Am uitat sã rãspund Smile)
Au fost testate pe un banc, date jos și verificate (procedura nu știu cã nu am fost prea atent). Și mecanic și pe tester sunt OK.

Recent a inceput sã-mi moarã motorul în mers (extrem de rar, cam de 3 ori în 7 luni)
  • dany002

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Aceeași problema o am și eu la 2 mașini
Opel zafira b 1.9 120 cp 2006
Opel zafira b1.9 150 cp 2008
La cea din 2006 a fost scrisa senzorul de la temperatura gaze și pe tester nu îmi darea nici o eroare ...
Ca și sisteme uneori nu trãgea și scotea un fum de culoare albastra doar dupã ce turam motorul la 2 300 pana la 3 700
Si se auzea înfundat ( exact ca și un tub de bas ) dar dacã mergeam cu ea circa 30 km se încalzea acel senzor sar nustiu exact și mergea asa întins și 215 km/h dar când ma opream la semafor iar se auzea înfundat și avea oscilații la turati între 750 și 950 și cu testerul în ea îmi arata ca e pompa de la vacum ... dar nu a fost ca am cumpãrat una noua și debitmetru nou și nu este de la ele ... problema e de la acel senzor care nu îl da pe tester și ideea ar fi sa schimbi și Egr-ul sau mãcar curãțat...
" la ambele mașini am avut aceeași problema " !
Am fost în Germania la specialist chiar la reprezentanta Opel în Frankfurt și când au fãcut diagnoza au zis ca acel senzor este stricat
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR