Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Stiri / Noutati
  • catnush

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Iata sfarsitul autostrazii A2:


Skip ads

  • cj79raa

  • Mesaje scrise: 1,027
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2009

  • Mesaj Privat
mda.
nu-i marcat asfaltul cu dunga alba continua ca-i curba, de pe o banda pe alta.
ai dreptate nu-i terminata autostrada.
neseriosii.
Laughing Laughing Laughing
  • Byke

  • Mesaje scrise: 3,358
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
catnush a scris:Unde sunt gropile de pe autostrazi... in fine, segmente de autostrazi X16XEL? Hai sa nu exageram.

Aici m-ai enervat rãu de tot. Ai fost vreodatã în vestul Europei sau pe alte continente cu ºosele ºi McDonalds? Sau dacã n-ai fost, cã bugetul nu-þi permite, ai vãzut în poze cum aratã ºoselele lor terþiare, secundare? Darãmite autostrãzile?
Rulezi tu cu maºina ta la viteza maximã permisã de lege pe autostrãzile din România, þii volanul cu o singurã mânã lejer ºi îmi spui tu mie cã n-ai nici o problemã în a þine maºina sub control dintr-un capãt în celãlalt ºi pe ambele sensuri de mers de pe A1, respectiv A2?
Cãci atunci Jos pãlãria!
Oriunde, dar absolut oriunde în lume unde sunt ºosele ºi autostrãzi, existã ºi porþiuni cu denivelãri. Dar ele nu dãinuiesc pe vecie. Când le vine vremea, sunt reparate. Dar ele apar în zeci de ani. La noi dupã jumãtate de an suprafaþa de rulare era history, bucãþi de carosabil se rupeau ca biscuiþii Ülker, iar anvelopele noastre se rodeau de mai mare minunea. Am fost, am umblat, am vãzut, dã-le-n fasole de autostrãzi ºi drumuri europene.
  • catnush

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Nu te enerva, asa apare ulcerul. N-am sustinut nicaieri ca autostrazile noastre, care de fapt sunt drumuri expres ridicate la clasa de autostrazi, sunt un etalon in materie de calitate; doar ca pentru mine denivelare nu este egal cu groapa, atat.
Cat despre afirmatia gratuita cu privire la bugetul meu, nu ma afecteaza catusi de putin, nu ma cunosti, nu te cunosc.
In alta ordine de idei, iata o mostra de dedicatie pentru binele public si de competenta romaneasca:

Banii de proiectare a autostrãzii Nãdlac-Sibiu au fost cheltuiþi, fãrã ca proiectele acesteia sã fie fãcute.

Finanþarea studiilor tehnice pentru autostrada Nãdlac-Sibiu, acordatã de Uniunea Europeanã, a ajuns la o firmã condusã de soþia unui fost angajat al Comisiei Europene, în acelaºi timp ºi naºa de cununie a unui director din Ministerul Transporturilor.

Compania Naþionalã de Autostrãzi ºi Drumuri Naþionale din România (CNADNR) a acordat în 2007 contractul de proiectare a trei tronsoane, în lungime totalã de 220 km, din autostrada Nãdlac-Sibiu unei firme conduse imediat dupã licitaþie de naºa de cununie a unui important director din Ministerul Transporturilor (MT), care avea control asupra fondurilor europene. Naºa este soþia unui fost angajat al Comisiei Europene responsabil de fondurile ISPA, din care era finanþat contractul. Cei 220 de kilometri de autostradã, reprezentând douã treimi din totalul tronsonului Nãdlac-Sibiu, sunt pe butuci, contractul cu firma în cauzã la fel, iar ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, acuzã pentru aceastã situaþie cumetriile din domeniul distribuþiei fondurilor comunitare.

Oficialii firmei în cauzã, DIWI Consult International, susþin cã, la momentul licitaþiei, Alexis Gressier - soþul - nu mai rãspundea de fondurile ISPA ºi cã soþia acestuia, Cristina Gressier, încã nu era director la firma câºtigãtoare.

Ce nu poate fi contestat e cã cei doi soþi sunt naºii de cununie ai Florentinei Teodorovici, directorul pentru programe comunitare din Ministerul Transporturilor, care avea în subordine direcþia Companiei de Autostrãzi ce a acordat contractul. Soþul Florentinei Teodorovici, Eugen Teodorovici, fin al Cristinei ºi al lui Alexis Gressier, conducea la momentul licitaþiei Autoritatea de management al fondurilor europene pentru transporturi din cadrul Ministerului Finanþelor.

Contractul semnat cu asocierea condusã de DIWI privea trei dintre cele ºase tronsoane ale autostrãzii Nãdlac-Sibiu, respectiv Nãdlac-Arad, Lugoj-Deva ºi Orãºtie-Sibiu. Importanþa contractului era datã de faptul cã, pe de-o parte, documentaþia pe care DIWI urma sã o elaboreze era cerutã României de cãtre UE pentru accesarea fondurilor de coeziune, iar, pe de altã parte, pe baza ei urma sã se facã documentaþia de licitaþie pentru construcþia tronsoanelor. Proiectele ºi documentaþia de licitaþie trebuiau terminate luna trecutã, însã firma DIWI a predat companiei cel mult jumãtate din documentele necesare. CNADNR a primit de la DIWI studiile de fezabilitate, dar nu ºi proiectele tehnice care sã permitã companiei organizarea licitaþiilor de alegere a constructorilor. Licitaþia pentru construirea celor trei tronsoane de autostradã mai aºteaptã. Potrivit declaraþiilor fãcute de foºti miniºtri ai Transporturilor, autostrada Nãdlac-Sibiu trebuia sã fie gata de acum doi ani.

Contractul este blocat, iar oficialii Ministerului Transporturilor justificã eºecul prin prezenþa relaþiilor de rudenie. „Coordonatorul la nivel naþional al tuturor programelor ºi al relaþiei cu Uniunea Europeanã a fost, cã nu mai e, un domn Teodorovici de la Ministerul Finanþelor, coordonatoarea de la nivelul Ministerului Transporturilor pentru Programul Operaþional Sectorial de Transport este soþia acestui domn, doamna Teodorovici”, îºi explicã eºecul ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. Acesta a demis-o între timp pe Florentina Teodorovici, iar Eugen Teodorovici a pãrãsit funcþia politicã de secretar de stat din Ministerul Finanþelor.

Cristina Gressier respinge ideea cã se poate vorbi despre un conflict de interese la acordarea contractului de 12 milioane de euro. În ordine, soþii Gressier argumenteazã cã la momentul licitaþiei, adicã noiembrie 2006, Alexis Gressier nu mai era de 11 luni angajat al Comisiei Europene, soþia sa a devenit director al firmei doar ulterior licitaþiei, iar aceasta a fost organizatã nu de direcþia din MT condusã de fina lor de cununie, ci de Compania de Autostrãzi. Direcþia de profil a acesteia era totuºi în subordinea celei conduse la acel moment de Florentina Teodorovici. În plus, rigurozitãþile acestei licitaþii au fost mari, iar aranjamentele nu erau posibile, spune Cristina Gressier. „Se face punctajul ofertei tehnice, dacã ai cel puþin 80 la sutã din punctaj mergi la interviu cu experþii ºi de-abia apoi se deschide oferta financiarã. Între punctajele date de membrii comisiei de licitaþie nu trebuie sã fie o diferenþã mai mare de douã-trei puncte”, spune Cristina Gressier. În calitate de observator al Comisiei Europene la Bucureºti, Alexis Gressier avea obligaþia de a monitoriza corectitudinea licitaþiilor din fonduri europene ºi de a întocmi propriul raport de evaluare. Întrebatã de licitaþia în cauzã, Cristina Gressier a spus: „S-a dus la Scheele (fostul ambasador al CE la Bucureºti - n.red.) ºi i-a zis cã nu poate participa, deoarece soþia sa e implicatã încã. Scheele l-a înlocuit cu Radu Tudor (n.red. - un alt angajat al CE, a cãrui soþie se ocupã de fondurile europene la Ministerul Finanþelor)”. Rãspunsul Cristinei Gressier este neclar în condiþiile în care, potrivit afirmaþiilor sale, la acel moment nici soþul nu mai era angajat al CE ºi nici ea nu lucra încã pentru firma DIWI.

Angajaþii firmelor de consultanþã din domeniu au altã poveste privitor la rolul lui Gressier. „Uneori cerea sã fie revocat ca observator la licitaþii, însã i se respingea cererea. Totul putea fi un joc planificat. Rolul sãu era sã facã un raport asupra corectitudinii licitaþiei, sã facã propria evaluare a ofertelor, faþã de care evaluãrile celorlalþi membri nu trebuiau sã difere prea mult. Alexis Gressier ºi-a manifestat chiar preferinþele faþã de anumite aspecte ale ofertelor, spunând cã aceea e bunã, aceea e proastã”, spune directorul unei firme de consultanþã care a solicitat anonimatul. Soþii Gressier afirmã cã aceste afirmaþii, venite de la oficiali ai unor firme competitoare, sunt „minciuni”. Teodorovici afirmã de asemenea cã din funcþia sa nu ºi-a ajutat naºa de cununie sã obþinã contracte. „Am mulþi cunoscuþi în domeniu, aceasta ce înseamnã, cã dãdeam contracte tuturor cunoºtinþelor mele?”, întreabã Florentina Teodorovici. Tot sub mandatul ei, firma DIWI, condusã de aceastã datã chiar de naºa Cristina Gressier, a câºtigat la finele anului trecut lucrãrile de consultanþã pentru podul Calafat-Vidin, deºi oferta acestei firme a fost a ºasea ca preþ. „Toate ofertele primilor clasaþi au fost respinse pe motiv cã CV-urile erau necorespunzãtoare, ceea ce a fost dubios. Ofertele au fost respinse din start din acest motiv”, spune oficialul firmei de consultanþã. În perioada 2005-2007, DIWI a mai câºtigat, cel puþin pe infrastructura rutierã, contracte pentru centurile rutiere Târgu-Mureº ºi Caransebeº.

Florentina Teodorovici afirmã cã întârzierile contractului cu DIWI, cu consecinþe grave asupra accesãrii fondurilor UE, sunt imputabile ambelor pãrþi implicate. Potrivit Cristinei Gressier, contractul s-ar fi prelungit, iar firma îl onoreazã în continuare. Oficiali ai Ministerului Transporturilor, sub protecþia anonimatului, afirmã cã ºi ministerul ar fi avut partea lui de vinã la întârzieri. MT nu ar fi dat firmei DIWI datele necesare pe fiecare etapã, necesare continuãrii studiilor, ºi nu ar fi dispus de personalul necesar calificat sã înþeleagã problematica acestor fonduri. „Aceasta ºi dupã nenumãratele schimbãri de personal fãcute în ultimii ani. Unii chiar nu cunoºteau limba englezã”, spune un oficial al ministerului. Alþi oficiali sunt însã optimiºti. Adrian Ionescu, director de autostrãzi la CNADNR, spune cã licitaþiile pentru construirea celor trei tronsoane vor avea loc cât de curând, iar compania, chiar dacã se loveºte de aceste întârzieri, „are soluþii pentru a nu pune în pericol accesarea fondurilor UE”.

Sursa: Cotidianul
Skip ads

  • MariusOA

  • Mesaje scrise: 124
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Pentru noi Bucurestenii in special dar nu numai, era f util daca A2 ar fi fost terminata, dar cum astia cauta in general doar sa dea tunuri pe banii tuturor.... greu de crezut ca va fi terminata prea curand.
  • calin1945

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2005 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2008

  • Mesaj Privat
MariusOA a scris:Pentru noi Bucurestenii in special dar nu numai, era f util daca A2 ar fi fost terminata, dar cum astia cauta in general doar sa dea tunuri pe banii tuturor.... greu de crezut ca va fi terminata prea curand.


E logic si de bun simt ca o capitala sa aibe legaturi prin autostrzi cu zonele importante ale tarii.
Ideea asta a fost prost inteleasa in Romania actuala. Ceausescu a fost mai cu cap si a pornit autstrada (prima si ultima a lui) spre Vest Shocked .
Acum ciobani de conducatori au facut autostrada spre mare sa aveti voi pe unde merge le distractie.... Laughing
Pe pariu ca urmatoare va fi spre Brasov(poiana).... Wink

Clujenii au primit si ei o bucata de la Boc...si acum il critica....
  • aatin

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Buna tinerilor! Eu sunt in tara cu cele mai multe austostrazi, cei care te trag de buzunar de nu mai poti! Intradevar avem nevoie de autostrazi in romania! Dar eu va intreb NEA Bade cu dacia lui o sa circule? Ii este mila sa cumpere macar lichid de parbriz iarna nu sa mai si plateasca o autostrada!
Pe vremuri am auzit ca vine pe la noi in mures autostrada! pai de atunci inca nu a ajuns si de cand este acest topic as dori sa va zic ca mi-a crescut barba! De abia de copii nostrii cu nepotii nostri DE VOR ajunge sa circule pe aceste autostrazi ai ganditorilor nostrii din CARLAMENTUL nostru numit in Uniunea Europeana!
Sincer eu sun in cadrul a 120 de natiuni si nationalitati, lucrez in cadrul armatei si sincer numa sa nu zici de unde vii! ca si eu sunt la zi cu AUTOSTRAZILE noastre! AM FOST ACOLO LA NEGRII in africa si sincer ...... Jos cu palaria! negri dar au si masini si strazi!
Au si cap baietii de numa! De ii zici sa-si numere degetele te intreaba CATE AM? Deci domnul sa ne ajute cu Autostrazile care inca sunt pe proiecte si reproiectari si cine stie unde este la ora actuala dar va spun ca pe masa cui este TRAGE Folosul si sumele sunt mari! Nu am fost capabili si nici nu o sa fim sa GANDIM DE 10 ori sa s-o facem 1 data!
Sper sa nu supar pe numeni cu vorba mea, sunt sincer cu mine insumi!
Am ajuns in Uniunea Europeana si o sa vedeti ca de curind o sa si iesim! de ce? Pentru ca asti varsa si dau cu placere bani! dar din nefericire conducatorii nostrii alesi pe vorbele lor frumoase in timpul electiilor SANT DE DORIT inca....
Eu sper si doresc sa avem autostrada dar nici acel lucru nu ACCEPT sa nu treaca in Transilvania asa cum au vrut baietii!
De fapt au vrut sa primeasca bani din UE, AU PRIMIT si au schimbat planul, au discutat planul, au dabagit si au mancat si au distrat acei bani pe protocoale si pe nu stiu ce ca numai in Aceste autostrazi nu au bagato!
Au pus deja intrebarea UNDE SUNT BANII DE AUTOSTRADA PROMISA....... ce au raspuns? AU MAI CERUT! Si UE nu lea mai dat, acum sunt suparati cei din UE.
Nu au facut ce au ppromis!
Eu as propune sa raspunda acel om cine este ales si jura cu inima pe mana sa conduca aceasta tara cu onoarea lui si sa-i faca numlai bine? Bine ii face pana la urma ca el merge numai pe drumuri bune, cu masini bune care nici groapa de la care ne sare planetara nu o simte ...... Deci stimati colegi si cetateni SA TRAITI BINE cu gandul in AUTOSTRAZI!

VOI FI CURIOS DE CALITATEA AUTOSTRAZII!
  • pilula20

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2010

  • Mesaj Privat
singurele stiri care mereu sunt minicioase sunt cele legate de strazile din romania !
Skip ads

  • corsanu_deva

  • Mesaje scrise: 146
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Sunt tare curios sa vad cum arata Coridorul 4 Pan- European (parca asa ii zice), Timisoara- Lugoj- Deva- Orastie - daca v-a fi realizat Very Happy ! De Deva- Orastie am inteles ca au inceput lucrarile!
  • eduard manole

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2011

  • Mesaj Privat
http://www.curierulnational...velopelor#comLink

nu mergem noi pe cine stie ce oglinzi de strazi, dar mergem demni.Smile
  • Blebeanu Lorin

  • Mesaje scrise: 1,077
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2010

  • Mesaj Privat
catnush a scris:Unde sunt gropile de pe autostrazi... in fine, segmente de autostrazi X16XEL? Hai sa nu exageram.

Am gasit un forum foarte interesant despre subiectul care cred ca ne doare pe toti, infrastructura rutiera. Din pacate nu este frecventat aproape deloc, poate pentru ca nu este cunoscut. Mie mi-a placut ideea si va invit si pe voi sa-l vizitati si, eventual, sa va implicati. Oricum, subiectul mi se pare inepuizabil.

http://vremautostrazi.forumotion.net/forum.htm


Daca tot a reanviat subiectul imi poti explica si mie unde e forumul pentru ca eu nu vad pe acolo nici macar un subiect?

P. S. - Pana la urma ce masina ai? Opel, Ford, Mazda...
Numai bine!
  • Blebeanu Lorin

  • Mesaje scrise: 1,077
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Revin cu o precizare. Sper ca nu ai luat in nume de rau ultima parte a mesajului meu anterior!

Importanta e prima parte, cea cu acel forum ale carui subiecte ( infrastructura rutiera " de varf" ) cred ca e interesant.
Explica- mi si mie cum intri in acel forum sa poti citi cate ceva despre ( cred ca astea sunt subiectele) starea autostrazilor noastre.
Numai bine!
Skip ads

  • cj79raa

  • Mesaje scrise: 1,027
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2009

  • Mesaj Privat
poate cu autostrazile nu ne descurcam asa bine si ne apucam sa facem ceva de genu:

Incredibilul Magdeburg Pod de Apa din Germania
Podul de apa Magdeburg este un apeduct navigabil din Germania care conecteaza Elba -Canalul Havel cu Canalul Mittelland, si permite vapoarelor sa strabata pe raul Elba. Cu o lungime de 918 metrii, este cel mai lung paecduc navigabil din lume.
Inainte era necesar sa se faca un detour de 12 km.
Cu acest apeduct multiple solutii au fost optimizate.
Constructiile pe apa de legatura au inceput in 1930 dar datorita celui de al doilea razboi mondial si apoi diviziunii Germaniei lucrarile au fost suspendate pana in 1997. Apeductul a fost finalizat si deschis publicului in 2003.

si totusi as zice ca sunt mici copii. ei au realizat doar unul, in timp ce la noi dupa o ploaie torentiala asa arata toate strazile Embarassed
  • OPTIMUS

  • Mesaje scrise: 922
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Cu bani dati pe autostrazi care nu exista,mai bine refaceau canalele de irigatie facute de Ceausescu,si circulam cu barca pe ele.
  • Ciuty

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Timis
  • Masina: Omega 1987
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
In lugoj ii gata de ceva vreme centura ocolitoare acuma cica vor sa faca si a doua bucla la centura:) asteptam autostrada Timisoara-Lugoj-Deva
  • CEZAR82

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Timis
  • Masina: Combo 2006 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2010

  • Mesaj Privat
vai de capul nosyru O sa se finalizeze coridorul IV in sec 22
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Stiri / Noutati

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR