Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
In mod normal la motoare pe benzina garnitura de chiulasa nu e "de mai multe clase" (inaltimi) ca si la Diesel...
In cadrul unui atelier de reparatii, calcule savante pentru a afla rap. de compresie nu au rostul, singura chestie care conteaza este inaltimea chiulasei in raport cu una "neumblata"...


Ultima modificare facuta de sorin666 la Lun 07 Mar, 2005 10:35 pm
Skip ads

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
radu a scris:@robert sincer nu stiu, depinde de la motor la altul, de la o stare a segmentilor la alta etc.

M-am lamurit... ramane in concluzie sa montez pe unul din pistoane un manometru si sa postez aici valoarea max indicata in bar, pentru a face o comparatie. "nu-i usor sa muncesti din greu"
  • radu

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: craiova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2004

  • Mesaj Privat
la tine ar trebui sa indice cam 14 bari. oricum, cel mai important este sa ai aceeasi valoare pe toti cilindrii(sau valori cat mai apropiate)
  • plimbaretzu

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 20d
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2005

  • Mesaj Privat
nu cunosc modelul de motor pe care il spui! ce vreau sa zic e la modul general..sunt multe masini cu elementi hidraulici dar la care totusi ai si un reglaj(doua masini diferite total: matizul-se regleaza si alta opel ascona)sunt doua motive pt. care ar putea sa iti bata tachetii:unul din ele nu au fost descarcati inainte de montajul in semichiulasa, sau unul sau mai multi sunt dusi (nu se mai incarca cu ulei) poti sa iti dai seama care e vinovatul...demontind axa cu came ii scoti si ala care nu se mai incarca il comprimi cu mina.(un element hidraulic care a lucrat in parametri nu poate fii comprimat cu mina, pentru a-l descarca ori il desfaci...ori il comprimi intr-o menghina)
Skip ads

  • djkhan77

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti - Fundeni
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Baietzi, merci mult pentru informatzii...
Intr-adevar invatz lucruri noi pe zi ce trece si acest lucru ma bucura, insa credetzi-ma ca am facut masuratoarea din nou si la manometru imi indica :
de la stanga la dreapta cum privesti motorul : 18.5 18.3 18.3 18.0 si nu e stricat manometrul... Very Happy nu stiu daca am spus intregul sir de modificari aduse motorului da putetzi gasi aceste lucruri aici:
http://www.autoforum.ro/showthread.php?t=323
Imi cer scuze anticipat daca nu imi este permisa trimiterea spre un alt site dar acolo se afla istoria mashinii mele...
Poate cu informatziile de acolo vom putea ajunge la o concluzie cu privire la problema aflata in discutzie!
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Mda, asa "hibrid" mai rar... ai masurat daca bielele au aceeasi lungime Question
Din descrierea ta eu am inteles ca ar fi vorba de un motor "stock"
  • djkhan77

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti - Fundeni
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Skuze pentru eventualele neplaceri cauzate de afirmatzia ca ar fi "stock" Razz Adevarul e ca am zis la atata lume ce i-am facut si m-a scos TOTAL din mintzi tzakaneala din motor incat am si uitat sa mai specific...
U te referi daca bielele de 1.8 sunt de aceeasi dim ca cele de 2.0 sau ??? ce? Very Happy
Numai bine baietzi!

RAR gasesti un forum care chiar incearca sa te sprijine si nu itzi da in cap!!!
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Pai... daca inaltimea pistoanelor de la motorul de 1.8 e mai mica (sa zicem, pentru exemplu, cu 1 mm) biela trebuie sa fie cu 1 mm mai lunga "la acelasi bloc motor" (exceptaid diametrul alezajelor, evident) ceea ce "la ochi" nu se vede imediat, dar camerele de ardere se micsoreaza cu 1mm x suprafata pistonului...
Skip ads

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Citez de pe forumul la care se face referire "Compresia motorului este de 18.5, iar intre punctul de maxim superior al pistonului si supape nu incape nici lera de 0.5 Razz
Plus ca motorul are volanta ushurata... (pe asta n-o shtiai t0x nu??? )"

De unde ai cumparat volanta usurata? Cu cat % este mai usoara?
Care ar fi avantajele usurarii? Sunt si dezavantaje?
Imi amintesc ca a mai intrebat cineva mai demult de aceasta varianta sa foloseasca un bloc de 1.8 alezat la un motor de 2,0. Aceasta modificare ai facut-o pentru a elimina problemele cauzate de uleiul in vasul de apa, sau pentru a creste raportul de compresie?
Cred ca depinde si de ceea ce ai de gand sa faci cu masina liniute sau mers la mare.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Volanta usurata imbunatateste regimurile tranzitorii ale motorului (acceleratiile, mai popular spus...), in acest caz existand formula "foarte empirica" 1kg volanta=masina cu 100 kg mai usoara (la accelerare, evident...)
Rolul volantei il cunoaste toata lumea, din pdv strict motoristic ea asigura o uniformitate a vitezei unghiulare sub 0.5 %... O volanta mai usoara inseamna cresterea acestui coeficient si se zice ca nu e bine in nici un caz sa fie peste 1 %.
Volanta se usureaza foarte usor, pe strung, problema este ulterioara... echilibrarea dinamica a acesteia, si masini pentru asa ceva nu prea poseda nimeni... iar un dezechilibru important inseamna distrugerea rapida a motorului, incepand cu linia de cuzineti de palier.
Pentru performante/putere PURA greutatea volantei nu are NICI o importanta...
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Ca de fiecare data un raspuns de nota 10.
In vara am montat si eu pe masina o volanta usurata si se confirma cele relatate in legatura acceleratia mai buna la plecarea de pe loc... insa am montat o volanta mai grea (de pe un xe din 94 pare de doua ori mai groasa decat cea originala pe care o aveam ) si am avut surpriza sa constat ca masina se comporta mai bine in treptele superioare la viteza mare... se poate sa ma fi inselat ?
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Cele doua tipuri de volante s-au montat pe Astra (deci sunt compatibile si "cea usoara" este echilibrata din fabrica)
In mod normal o volanta este "imperecheata" ci arborele cotit (din PDV al echilibrarii dinamice, cele doua piese fiind echilibrate static separat inainte) De aceea la unele tipuri de motoare suruburile de la volanta sunt "asimetrice" ca sa se poata monta intr-o singura pozitie, nu ca au inebunit motoristii... Wink )
... dar o scimbare de volanta ne-imperecheata nu este foarte grav, aproape neglijabil fata de o volanta "echilibrata pe strung". (sper ca ai avut o volanta plana originala, nu una la care s-a facut un "upgrade salbatic" Rolling Eyes )
In cazeul de fata eu asi pune volanta "usoara" din simplul motiv ca permite sa umbli la ambreiaj fara sa dai tot motorul afara, remarca ta privind comportarea "pe autostrada" fiind pertinenta.
Skip ads

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
@sorin666 multam, din fericire de la xe-ul din '94 am folosit si distributia (pinioanele de la axele cu came, role, pompa de apa...) impreuna cu arborele cotit si volanta. Am schimbat si distributia din cauza ca aceasta foloseste doua role intanzator in loc de una singura ca la varianta precedenta, care mi s-a parut mai zgomotoasa. Am citit si pareri pro si contra referitaore la modelul acesta de curea de distributie, se pare ca in conditii extreme de utilizare, la modelul acesta de curea (dintii mai rotunjiti) este posibil sa "scape" lucru ce se poate lasa cu repercursiuni grave...
  • B-34-SGM

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z18
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2005

  • Mesaj Privat
radu a scris:@robert sincer nu stiu, depinde de la motor la altul, de la o stare a segmentilor la alta etc.De obicei valoarea este standardizata si se gaseste in cataloagele de specialitate.
din cate stiu eu, raportul de compresie se afla astfel:
In primul rand trebuie sa aflii volumul camerei de ardere al chiulasei ( il gasesti in specificatiile tehnice ale motorului.
Masori grosimea garnituri de chiulasa ( de regula 1.5-2 mm) masori diametrul interior al inelului care vine pe cilindru, si face volumul. Pi*r*r*h (formula de scoala generala). Acela este volumul creeat de garnitura de chiulasa.
Acest volum se aduna cu volumul camerei de ardere al chiulasei, si se obtine volumul total al camerei de ardere.
Imparti cilindreea totala la 4, si aflii cilindreea unui cilindru.
Apoi se face raportul : cilindreea unui piston/volum total camera de ardere.
In asa fel se obtine raportul ce comprimare ( pe care multi il confunda cu compresia, total gresit)


Ce mare dreptate ai in cele scrise mai sus! Laughing Chiar nu te pot contrazice, si eu as fi scris exact acelasi lucru !
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Formula corecta este CILINDREEA UNITARA + VOL CAM. DE ARDERE / VOL CAMEREI DE ARDERE
  • radu

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: craiova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2004

  • Mesaj Privat
sgm - stiu. doar de la tine am si luat citatul.mie imi erea prea lene sa-l compun.oricum sa stii ca am ceva habar, k am modificat si eu destule motoare + ca am alergat si pe la vtm. Wink oricum, scuze daca te-a deranjat
  • B-34-SGM

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z18
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Nu m-a deranjat omule, fii linistit. Numai ca m-a suprins. Ar trebuii sa scriu o carte din care sa se poata da citate. Laughing Glumesc.

djkhan77 ori mergi NUMAI cu bezina de 100,ori decomprimi motorul sa poti merge cu 95.
Daca mergi cu 95 si cu raportul de comprimare pe care il ai,garantat o sa spargi pistoanele, iti spun din experienta.Si nu cred ca vrei asta Twisted Evil

- faci o garnitura de chiulasa pe cota de reparatie, mai groasa, pe comanda
- frezezi cat e posibil pistoanele. Cred ca merge frezat relaxat 1 mm , fara nici un risc.
-ori maresti cu freza camera de ardere, daca este posbil. Nu mai tin minte cum arata camera de ardere la chiulasa de 16V, am vazuto doar o data.

E bataie multa de cap, si te costa,nu merita.
Parerea mea este sa o lasi asa daca vrei sa alergi cu ea, o sa te coste mai mult benzina, dar o sa ai putere mai mare, mai les folosind benzina de 100 aditivata.
Incearca si un 100 cu acetona, e posibil sa se simta.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR