Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Asa este normal , AC porneste ventilatia pe viteza 1 chiar daca comutatorul este pe 0 sau * . Problema era daca nu pornea deloc ( insemna ca unul din relee nu lucreaza ) . Cu informatiile pe care mi le-a dat Adrian , diseara cand ajung acasa o sa ma uit pe schema sa mai vad ce si cum .
Skip ads

  • mimi

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2007

  • Mesaj Privat
deci la mine e normal sa porneasca pe ventilatie direct chiar daca e pe *? Merci, am crezut ca mai am o problema si cu asta.Am uitat sa-ti spun ca am un singur ventilator, dar am inteles ca si asta e normal la unele modele.
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
ddf a scris:@je : nu am fost la aceasta firma . Raspunsul lor a venit prin e-mail
@mikki : ai ceva argumente (documentatii) in acest sens ?


Din 3 Z16XEP vazute, nici unul nu avea 2 ventilatoare.
  • mimi

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Daca butonul ventilator este prevazut si cu pozitia zero sau * atunci de ce in aceasta pozitie functioneaza ca si cum ar fi la pozitia1?Inainte de vectra am avut un scenic si cand era in pozitia zero nu ventila nimic chiar se stingea si martorul de la butonul ac. ?
Skip ads

  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Cand e pornit AC-ul, ventilatorul merge automat pe viteza 1. Asa e gandit, proiectat.
  • dumitrache marius

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Tecuci-GL
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2006

  • Mesaj Privat
@chelu adrian
Verifica sa nu fie termocupla de pe radiator blocata pe inchis si sa functioneze tot timpul ventilatorul cind pui contactul.
Verificarea o faci scotind cupla din termocupla si vezi rezultatul daca se mai invirte sau nu cind pui contactul.
@ mimi
Pentru confortul utiluizatorului sa nu fie nevoit sa faca doua operatii cind da drumul la AC
-o data sa comanzi AC
- a doua sa alegi treapta de ventilatie ca sa porneasca AC-ul.
Pur si simplu apesi pe butonul AC si a pornit automat pe treapta 1, daca nu-ti convine alegi alta viteza.
  • mimi

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2007

  • Mesaj Privat
merci pentru amuriri.Asta e!tehnica dom'le.Neamtu e mai destept decat frantuzul,cel putin la masini.
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Fratilor nici nu stiti cat de bucuros sunt pt ca ma ajutati! Mecanicul meu de baza lucreaza la Opel Gtt dar omu e as pe mecanica! la partea electrica e varza! deci inainte sa ma usuce aia din service de bani prefer sa caut eu buba si sa ma interesez cat costa in realitate reparatia pt ca sunt satul de preturile lor galactice! Maine o sa scot cupla din termocupla cum mi-a sugerat Marius si o sa va comunic rezultatul! Daca nu e nici asta atunci eu nu stiu ce sa mai cred! e X-Files
Skip ads

  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
aaaa,Marius? Esti sigur ca daca termocupla de pe radiator este blocata pe inchis atunci acesta merge non stop? Care e logica? Asa inteleg si eu cate ceva din electrica asta! MS
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Cum adica sa scot cupla din termocupla? explicam ce inseamna asta te rog? Acum m-am trezit ca habar nu am din ceea ce mi-ai spus Marius! Deci indruma-ma te rog!
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Termocupla de pe radiator comanda un releu (K51) prin care trece minusul pentru ventilator .
Sunt trei posibilitati , fie termocupla e defecta avand contact permanent , fie releul K51 este defect avand contactele sudate , fie (mai putin probabil ) sa ai un scurtcircuit ( o punere la masa ) pe traseul dintre releu si termocupla .
Scoate conectorul de la termocupla ( ar trebui sa aiba doua fire unul maro si unul maro-alb amandoua cu sectiune mica de 0,75 mm2 ) .
Daca defectul persista , identifica releul sus-amintit aflat in cutia cu sigurante si relee , si scoate-l .
In situatia asta ventilatorul ar trebui sa se opreasca .
Poti sa verifici releul cu un aparat de masura masurand contactul lui de lucru care este intre 30 si 87 iar bobina lui intre 85 si 86 . Cifrele astea ar trebui sa fie scrise pe carcasa releului .
Totusi nu inteleg de ce atunci cand actionezi demarorul masinii , ventilatorul mai este alimentat . Nu ar trebui . Esti sigur ? Ai verificat asa cum ti-am spus ?
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
aaaa,Codrin inainte sa fac toate astea tre sa-ti spun ca atunci cand scot siguranta de la aer aia cu steluta din stanga jos la bord ventilatorul se opreste! dar automat nu mai pot folosi a/c! daca nu o scot ventilatorul porneste odata cu punerea contactului si daca dau drumu la a/c motorul nu-si mai pastreaza relantiu,cade si urca sau se opreste! Cred ca deja esti in ceatza
Skip ads

  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
mdaaa,se pare ca toata lumea e in ceatza !
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
K! Masina>Opel Tigra 1.4 16v din 2000! Problema> Ventilatorul mare din spatele radiatorului nu se opreste niciodata! Din momentul in care am pus contactul si pana opresc masina merge fara oprire! Singurele optiuni pentru a il opri sunt> Scoaterea mufei ventilatorului sau scoaterea sigurantei de la A/C din bord! Am mai incercat discutia asta dar fara rezultate! probabil nu m-am exprimat destul de bine! Acuma poate cineva a inteles mai bine! Pls astept parerile voastre! MS!
  • Florin M

  • Mesaje scrise: 390
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
la bord nu se aprinde nici un beculet?
problema asta am avut-o si eu, dar la mine mergea si ventilatorul de la AC.
problema am rezolvat-o schimband senzorul presiune freon sa comutator presiune freon,
nu mai tin minte cum ii spunea

  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
1. termocontactul de pe radiator este defect - scoti papucii care vin in el si daca se opreste atunci trebuie inlocuit termocontactul
2. cineva a umblat pe acolo si a facut o punte pe circuitul de alimentare - vizita la electrician
acum vezi si tu care din situatii se potriveste la tine
  • dumitrache marius

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Tecuci-GL
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Pina la urma ai scos mufa din termocupla de pe radiatorul de racire a antigelului.
Nu ai mai dat nici un raspuns, sa ne spui si noua ce s-a intimplat dupa ce ai scos mufa ca sa te putem ajuta in continuare.
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,285
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Nu incepe mai multe discutii despre acelasi lucru!
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
am scos mufa si s-a oprit ventilatorul! deci ce inseamna asta?
  • dumitrache marius

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Tecuci-GL
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Inseamna ca termocupla este blocata pe inchis adica sesizeaza ca ar fi tot timpul temperatura de 95 de grade( temperatura la care se inchide contactul din interiorul ei si permite alimentarea electroventilatorului prin intermediul unui releu), cu toate ca motorul deabia l-ai porit si ii rece, si iti comanda electroventilatorul imediat ce ai pus contactul.
Defectul se remediaza foarte usor prin schimbarea acestei termocuple cu una noua, de acelasi fel.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR