- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
Multifunction Control Module cred ca se refera la multitimer.
In ultima poza nu sunt decat 11 relee si inca 2 socluri nefolosite, in spatele tabloului de sigurante mai sunt 2 relee ( unul pentru DRL si unul pentru bricheta spate si carlig remorcare, Zafira A),
La tine vad ca spune de R10 (cel verde) ca fiind pentru telefon, la Zafira A, este releu intrerupere, ceea ce cred ca este releul principal.
https://www.clubopel.com/vie...0821&start=20
Ultima modificare facuta de taxi43edy la Sam 11 Jan, 2020 1:04 pm
In ultima poza nu sunt decat 11 relee si inca 2 socluri nefolosite, in spatele tabloului de sigurante mai sunt 2 relee ( unul pentru DRL si unul pentru bricheta spate si carlig remorcare, Zafira A),
La tine vad ca spune de R10 (cel verde) ca fiind pentru telefon, la Zafira A, este releu intrerupere, ceea ce cred ca este releul principal.
https://www.clubopel.com/vie...0821&start=20
Ultima modificare facuta de taxi43edy la Sam 11 Jan, 2020 1:04 pm
- deleted-94424
- OP
- 39 mesaje
- din 29 Jun 2014
deleted-94424
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2014
- Mesaj Privat
Cel verde este R13 la mine si e interior light relay. R1 e liber - primul de pe prima linie, R10 liber si R11 liber (cele 2 pe care le-ai vazut si tu) si se termina la R14, cel albastru pt încãlzire luneta.
In spatele panoului nu m-am uitat... nu credeam ca au pus unul "pe verso"🙂. O sa il dau jos sa vad ce e si pe acolo. Teoretic, ar trebui sa gasesc doar 1, din ce vad pe lista de relee, cel care ma si intereseaza acum. E singurul pe care nu l-am verificat din cele 3 cutiuțe.
In spatele panoului nu m-am uitat... nu credeam ca au pus unul "pe verso"🙂. O sa il dau jos sa vad ce e si pe acolo. Teoretic, ar trebui sa gasesc doar 1, din ce vad pe lista de relee, cel care ma si intereseaza acum. E singurul pe care nu l-am verificat din cele 3 cutiuțe.
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
- deleted-94424
- OP
- 39 mesaje
- din 29 Jun 2014
deleted-94424
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2014
- Mesaj Privat
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
in pozele mele releul indicat de edy mai sus este notat cu k22 ( este acelasi releu comandat cu minus de catre ecu).
pozele sint din tolerance data exact pentru motorul si masina lui @HCJ, doar ca mie nu mi-l arata unde este amplasat si am banuit ca e pus in cutia cu relee de la motor.
nu stiu daca astra lui @HCJ are una sau mai multe cutii cu relee la motor, eu am banuit ca e unul din cele trei din poza lui ( cutia cu doua relee albe si unul negru)
pozele sint din tolerance data exact pentru motorul si masina lui @HCJ, doar ca mie nu mi-l arata unde este amplasat si am banuit ca e pus in cutia cu relee de la motor.
nu stiu daca astra lui @HCJ are una sau mai multe cutii cu relee la motor, eu am banuit ca e unul din cele trei din poza lui ( cutia cu doua relee albe si unul negru)
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
- deleted-94424
- OP
- 39 mesaje
- din 29 Jun 2014
deleted-94424
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2014
- Mesaj Privat
Bãieți, va mulțumesc mult pt timpul acordat si cã încercați sa ma ajutați.
In compartimentul motor eu am vazut 2 cutii de relee si 1 cu siguranțe mari:
- O cutie cu relee e cea cu cele 2 mov, 1 negru si 1 maro neocupat, din poza.
- Alta e in spatele farului stânga si comanda din cate am înțeles, toate, ventilatorul GMV.
Toate pozele cu relee și siguranțe din post sunt din mașina mea, nu de pe net.
O sa ma uit si prin spate si pe langa ECU si o sa scot și tabloul sa o vad pe aia din spate, desi nu pare a fi de acolo din documentația voastrã, dar sa nu zic ca nu le-am verificat pe toate... daca insa e vre-un fir aiurea, service o asteapta ca acolo chiar nu ma bag.
Vad sãpt viitoare cã acum sunt plecat cu ea si daca fac vreo boacãnã sa nu rãmân în drum 🙂
PS: puteți sa imi spuneți Bogdan sau Sami, HCJ era numãrul de înmatriculare de la primul Opel deținut, prin 2010-2012, cand mi-am si facut contul aici, o vectra b1 din 96 cu vreo 600 si ceva de mii de km dar la care nu am avut decat o bobinã defectã dupã un drum de 23h neîntrerupt. Dintre toate Opel-urile avute insa, asta ma enerveazã cel mai mult, ca desi merge, fara probleme deosebite, are o gramada de rahațișuri d-astea care ma disperã.
Urmãtoarea însã, e Toyota, peste 1.5-2 ani. Japoneze n-am avut pânã acum, si urmatoarea va fi o clasa mai mare... BMW mi-a cam trecut pofta in ultimii ani, Mercedes cam scumpe, VAG sunt foarte dezamãgit de motorizãrile pe benzinã, deci nu mi-au ramas prea multe opțiuni...
In compartimentul motor eu am vazut 2 cutii de relee si 1 cu siguranțe mari:
- O cutie cu relee e cea cu cele 2 mov, 1 negru si 1 maro neocupat, din poza.
- Alta e in spatele farului stânga si comanda din cate am înțeles, toate, ventilatorul GMV.
Toate pozele cu relee și siguranțe din post sunt din mașina mea, nu de pe net.
O sa ma uit si prin spate si pe langa ECU si o sa scot și tabloul sa o vad pe aia din spate, desi nu pare a fi de acolo din documentația voastrã, dar sa nu zic ca nu le-am verificat pe toate... daca insa e vre-un fir aiurea, service o asteapta ca acolo chiar nu ma bag.
Vad sãpt viitoare cã acum sunt plecat cu ea si daca fac vreo boacãnã sa nu rãmân în drum 🙂
PS: puteți sa imi spuneți Bogdan sau Sami, HCJ era numãrul de înmatriculare de la primul Opel deținut, prin 2010-2012, cand mi-am si facut contul aici, o vectra b1 din 96 cu vreo 600 si ceva de mii de km dar la care nu am avut decat o bobinã defectã dupã un drum de 23h neîntrerupt. Dintre toate Opel-urile avute insa, asta ma enerveazã cel mai mult, ca desi merge, fara probleme deosebite, are o gramada de rahațișuri d-astea care ma disperã.
Urmãtoarea însã, e Toyota, peste 1.5-2 ani. Japoneze n-am avut pânã acum, si urmatoarea va fi o clasa mai mare... BMW mi-a cam trecut pofta in ultimii ani, Mercedes cam scumpe, VAG sunt foarte dezamãgit de motorizãrile pe benzinã, deci nu mi-au ramas prea multe opțiuni...
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
- deleted-94424
- OP
- 39 mesaje
- din 29 Jun 2014
deleted-94424
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2014
- Mesaj Privat
- deleted-94424
- OP
- 39 mesaje
- din 29 Jun 2014
deleted-94424
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2014
- Mesaj Privat
Cred ca mi-am dat seama, desi asta ar anula tot ce (nu) stiu despre poziționarea releelor din compartimentul motor:
Uitandu-ma pe scheme voastre, K22 si K18 (gabimilo 1) respectiv 90 si 91 (taxi43edy) par alaturate iar unul pare sa aiba si o siguranțã (k18/91) vs ce am eu sub capota, îmi rezultã ca e fix vorba de cele 2 relee mov (30, 87, 85, 86), primul cu siguranțã albastra fiind releul pompei de combustibil (fuel pump relay), al doilea, identic pana la siguranta - MAIN RELAY.
Logica e imbatabilã, sper sa am dreptate si in practicã!
Acum trebuie doar sa vad cum il fac activ din inactiv, neavând nicio eroare la el... Incerc sa le înlocuiesc intre ele, ca sa vad daca e defect. Revin mâine, va tin la curent... 12V
Uitandu-ma pe scheme voastre, K22 si K18 (gabimilo 1) respectiv 90 si 91 (taxi43edy) par alaturate iar unul pare sa aiba si o siguranțã (k18/91) vs ce am eu sub capota, îmi rezultã ca e fix vorba de cele 2 relee mov (30, 87, 85, 86), primul cu siguranțã albastra fiind releul pompei de combustibil (fuel pump relay), al doilea, identic pana la siguranta - MAIN RELAY.
Logica e imbatabilã, sper sa am dreptate si in practicã!
Acum trebuie doar sa vad cum il fac activ din inactiv, neavând nicio eroare la el... Incerc sa le înlocuiesc intre ele, ca sa vad daca e defect. Revin mâine, va tin la curent... 12V
- deleted-94424
- OP
- 39 mesaje
- din 29 Jun 2014
deleted-94424
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2014
- Mesaj Privat