Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel X
  3. Opel Grandland X
  • silvana72

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Crossland X 2020 1.2 XHT 130 CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Da, momentan nu se mai fac prelungiri de garantie , deoarece spun cei de la Radacini garantia extinsa a fost preluata de alt furnizor.Mi se pare o explicate cam cusuta cu ata alba.Probabil sunt ceva defecte grave cum are colegul si normal ca au facut un pas in spate.In acest caz se termina garantia de 2 ani si a plecat din proprietatea mea.
Skip ads

  • bazate

  • Mesaje scrise: 487
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Grandland X 2018 B12xht
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Ceva ceva e adevarat. Garantia extinsa era un fel de asigurare, contractata pana recent cu o divizie financiara a Opel. La 31.12.2020 acel departament s-a transformat odata cu finalizarea tranzitiei la PSA. Insa si PSA are un serviciu similar si am inteles ca va fi oferit in curand si pentru Opel. Vestea buna e ca se poate prelungi cu pana la plus 4 ani, ceea ce e un semnal bun pt calitatea Opel.
  • silvana72

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Crossland X 2020 1.2 XHT 130 CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Deci LSPI apare in sarcina mare la turatii mici 1500-2000 rotatii, de exemplu 1500 rotatii si gaz la podea, deasemeni bujii uzate sau necorespunzatoare, depuneri pe supae (toate benizinarele cu injectie directa au aceasta problema) si foarte important ulei necorespunzator sau neschimbat la timp.Aici cu uleiul eu chiar am sa il schimb din 10k in 10k si numai cu dexos 1 gen 2 anti LSPI.Problema LSPI este o problema pentru toate motoarele pe benzina cu cilindree mica si cuplul mare la turatii scazute, inclusiv la Vw, Ford , Hyundai etc deci nu suntem noi cei mai loviti de soarta.Dupa ore de lectura am tras concluzia ca treptele de viteza am sa le schimb undeva la 2700-3000 rot, chiar cu riscul unui consum mai mare si am sa evit pe cat posibil la turatii de sub 2000 accelerarile bruste cu pedala la podea.Tot preventiv la fiecare 15k aditiv curatare injectoare si supape, aici o sa mai studiem ce marca o sa folosim dar inclin sa cred ca liqui molly.
  • cmsorin

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Mokka 2017 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2019

  • Mesaj Privat
In concluzie pentru acest tip de motor trebuie:
- schimbat uleiul din 10k in 10k;
- ulei tip Dexos 1 gen 2 anti LSPI;
- aditiv curatare injectoare si supape la fiecare 15k;
- benzina de 98
- schimbare trepte de viteza intre 2700 - 3000 rot

E ok?
Skip ads

  • bazate

  • Mesaje scrise: 487
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Grandland X 2018 B12xht
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Eu as avea rezerve doar pt partea cu aditivul de curatare si asta pt ca am GPL si am avut acces la niste detalii tehnice de pe partea de cercetare.
Concret, cei de la GPL recomanda aditiv de injectoare la 30 l de benzina la fiecare 20k in conditiile in care acest motor foloseste si injectoarele de benzina 5-10%, deci cu sanse mai mari de depuneri....deci pt uz exclusiv pe benzina cred ca e ok un aditiv injectoare la 30k. Si banuiesc ca stiu cei de la gaz ce spun.
In ceea ce priveste supapele...eu am de la GPL un kit separat si e vb de un alt aditiv. Kitul e cerut de Opel pt a mentine garantia la motoarele cu gpl. Ambele solutii de aditiv trebuie sa fie dedicate motoarelor turbo cu injectie directa.
  • LBosoanca

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Braila
  • Masina: Admiral 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2018

  • Mesaj Privat
cmsorin a scris:Salut,

Am un opel grandland x din 2020 si am incercat sa prelungesc garantia la el. Am sunat la reprezentanta Opel si mi s-a transmis ca deocamdata nu se mai fac prelungiri de garantie.

Voi ce stiti?


hahaha ce nesimtiti ... au vazut ca crapa si refuza prelungirea garantiilor .... ce ordinari
  • silvana72

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Crossland X 2020 1.2 XHT 130 CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Bazate daca tot ai avut acces la unele informatii tehnice destul de importante nu stii si despre o modificare de soft pentru modele mai noi gen 2019 si 2020?Problema cu LSPI o au aceste motoare puretech din 2017 si totusi ma gandesc ca un update de soft ar limita aparitia acestui fenomen la turatii scazute Din ce m-am documentat am vazut ca toti producatorii au aceasta problema indiferent de marca(chiar si honda, vw, kia).Mama lor cu normele de poluare si injectia directa
  • bazate

  • Mesaje scrise: 487
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Grandland X 2018 B12xht
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Din pacate am vazut doar date ale celor de la GPL....care incercau sa evite tocmai acest LSPI si nu reuseau sa copieze solutiile dezvoltate pt benzina. La Opel s-a reusit o solutie de soft gpl pe Puretech mult dupa alte modele cu injectie directa tocmai din cauza lipsei interfetelor.
Stiu ca interfata dezvoltata de Opel pt acest model e rudimentara si reda foarte putini parametri, in asteptarea tranzitiei la PSA. De exemplu eu am vrut sa fac chiptunning si nu au reusit sa citeasca parametrii necesari. Poate ca de acum inainte vor lucra la alte updateuri.
De la 2017 la 2020 s-au schimbat 3 calculatoare de motor si vreo 7 pompe de injectie cu vreo 8 versiuni de soft ca sa se ajunga la o platforma hardware de perspectiva, in procesul mai mare de tranzitie de la piesele Opel la cele PSA.
In alta ordine de idei, pana acum abia s-a stabilit ce piese vor fi folosite in viitor, pt ca toate vor fi comune pt intreg grupul. Pt ea, pana acum nu s-a mers pe update de soft ci pe ulei si bujii.
Skip ads

  • cmsorin

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Mokka 2017 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2019

  • Mesaj Privat
Salut,
Am observat faptul ca la opel grandland x (an fabricatie septembrie 2020) la o viteza de peste 80km/h se aude un zgomot deranjant ca de streag fluturand.
Aveti asa ceva?
Se rezolva cu paravanturi?
  • LBosoanca

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Braila
  • Masina: Admiral 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2018

  • Mesaj Privat
la mine insonorizarea e perfecta si la 160 la ora .... ian 2018....
  • silvana72

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Crossland X 2020 1.2 XHT 130 CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Multumesc bazate pentru raspuns,Deci se poate acest LSPI sa fie si din cauza ECU care probabil asa cum ai spus citeste destui de putini parametri si in consecinta nu poate modifica corespunzator functie de sarcina ,timpii de aprindere si evacuare, si au mers doar pe ulei si bujii, dar dupa cum se vede nu este de ajuns.Sunt curios daca pe forumul Peugeot sau Citroen au aparut asemenea probleme.Daca cei de la GPL si cei care faceau chiptuning nu au reusit sa copieze harta ECU inseamna ca este cam rudimentar softul.Parerea mea
  • cosmin_b

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Grandland X 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2018

  • Mesaj Privat
http://www.peugeotclubroman...NOUL-3008/page166
Skip ads

  • bazate

  • Mesaje scrise: 487
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Grandland X 2018 B12xht
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2016

  • Mesaj Privat
silvana72 a scris:Multumesc bazate pentru raspuns,Deci se poate acest LSPI sa fie si din cauza ECU care probabil asa cum ai spus citeste destui de putini parametri si in consecinta nu poate modifica corespunzator functie de sarcina ,timpii de aprindere si evacuare, si au mers doar pe ulei si bujii, dar dupa cum se vede nu este de ajuns.Sunt curios daca pe forumul Peugeot sau Citroen au aparut asemenea probleme. Daca cei de la GPL si cei care faceau chiptuning nu au reusit sa copieze harta ECU inseamna ca este cam rudimentar softul.Parerea mea

Softul nu e rudimentar, pentru ca un motor are nevoie de foarte multi parametri pentru a functiona corect. Problema e ca multi astfel de parametri nu sunt vizibili cu interfete de service ci se vad doar pe zona de cercetare, in mod criptat si disponibil doar fabricantului, pentru ca au tot amanat un astfel de produs in perspectiva integrarii tuturor platformelor in Planet 2000 de la Peugeot. De exemplu un aparat diagnoza multimarca, Gcan, care costa undeva la 3000 euro, nu vede marea majoritate a parametrilor de Opel Grandland de dupa 2018 (ECU VD56.1).
Erori precum LSPI pot fi anticipate cu multe mii de km/luni, de simpla citire a valorilor amestecurilor de combustibil si aer, cunoscute ca trim-uri. Adica mizeria de pe supape si injectoare afecteaza arderea si sondele de oxigen vad abaterile si ofera feedback pentru a se mari timpii de injectie si proportiile de aer si combustibile/turatie. Valorile normale, la LTFT sunt de +/- 5, cu corectii temporare de +/-25%. Murdarirea supapelor sau a injectoarelor este insosita de exemplu de adaptarea LFTF in sus, in timp ce STFT stau mai mereu in zona corectiilor maxime, de 25%, iar acest comportament poate permite constararea problemei si corectia din zona incipienta. Altfel spus, codul de eroare la LFTF cu ECL se aprinde doar cand LTFT este 25, caz in care STFT poate merge si la 38%....mult prea tarziu. In plus, multe erori din ale masinilor din aceasta generatie au valori generice...de exemplu in cazul unui injector murdar, desi trimurile sunt evidente, circuitul de autodiagnoza poate declansa un cod de eroare de senzor de detonatie sau de sonda lambda, fapt ce permite ignorarea sau tratarea necorespunzatoare a cauzei reale. In acelasi sens, o bujie proasta va da un numar ridicat de misfire, care este amplificat daca este combinat cu un injector murdar...ori aceste lucruri nu prea se vad pe tester..., decat daca electricianul face niste artificii
Nu mai spun ca istoricul softurilor Peugeot (cu multe erori false) face ca dealerii cu experienta sa faca preventiv o resetare de adaptari la fiecare revizie, pentru a nu permite sistemelor de diagnoza sa o ia razna. In prezent multe astfel de functii nu sunt disponibile pe Grandland cu tester Opel sau Peugeot. Multe functii de diagnoza din zona high tech sunt totusi disponibile pe testerele Peugeot.
  • dcrst75

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Grandland X 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2018

  • Mesaj Privat
Unde anume se specifica ce anume tb schimbat la fiecare revizie anuala? Nu de alta dar pare a se schimba doar ce-si aduc aminte cei din service, nicidecum ceea ce trebuie.
Acum am aflat ca bujiile se schimba la 30k sau 4 ani. Eu am 3 ani si 48k si parca era care survine prima.
  • bazate

  • Mesaje scrise: 487
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Grandland X 2018 B12xht
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Operatiunile sunt mentionate generic in carnetul de service prin casute in care se pun bife. Normal trebuia asigurata o fisa de intretinere, pe care eu nu imi amintesc sa o fi primit.
Dealerul meu e proactiv si ma anunta la fiecare revizie ce urmeaza sa fac la urmatoarea.


Ultima modificare facuta de bazate la Vin 05 Mar, 2021 11:27 am
  • LBosoanca

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Braila
  • Masina: Admiral 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2018

  • Mesaj Privat
opel nu accepta cota parte din reparatie ii doare-n sula ca a fost defect din fabrica nu mai ai garantie platesti 16000 lei totalul dar motorul e tot reconditionat ca i am auzit ca vorbeau de rectificat arborele si am verificat la peugeot (nu exista nou nou) .... pai ori e nou totul ori o luam pe bijbaite la atatia bani ..... o sa ma risc si iau un motor cu 4000 lei si reparatia ma costa 3000 lei ... dar deocamdata masina merge ok nu mai apare nici o eroare nimic...
  • bazate

  • Mesaje scrise: 487
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Grandland X 2018 B12xht
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Deci pana la urma ce au constatat, ce au facut si cat a costat?
  • dcrst75

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Grandland X 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2018

  • Mesaj Privat
LBosoanca a scris:opel nu accepta cota parte din reparatie ii doare-n sula ca a fost defect din fabrica nu mai ai garantie platesti 16000 lei totalul dar motorul e tot reconditionat ca i am auzit ca vorbeau de rectificat arborele si am verificat la peugeot (nu exista nou nou) .... pai ori e nou totul ori o luam pe bijbaite la atatia bani ..... o sa ma risc si iau un motor cu 4000 lei si reparatia ma costa 3000 lei ... dar deocamdata masina merge ok nu mai apare nici o eroare nimic...


cred ca nu faci la Opel plusAuto din Craiova! Tocmai vin de acolo si s-au nesimtit rau de tot la preturi.
Deci azi, DOAR pe un schimb ulei si 3 filtre am platit 930 lei. Din care aproape 500 lei este manopera.
Inaintea mea era un client la care avem de lucru circa 20 ore si i-au spus ca manopera pt 20 ore era vreo 9000 si ceva lei.
Bai fratilor, s-au tampit?
  • LBosoanca

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Braila
  • Masina: Admiral 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2018

  • Mesaj Privat
la motor era 10000 motorul si 6000 manopera cand in mod normal cum am scris o sa fie 4000 cu 3000 manopera ....
dracu calca pe la plusauto ... ma duc la arad macar au bun simt chit ca fac 300 km ....
  • bazate

  • Mesaje scrise: 487
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Grandland X 2018 B12xht
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Din ianuarie, odata cu trecerea la PSA, a crescut si tariful la manopera. Eu am platit in ianuarie 403 pe ulei si filtru...schimb aer si polen la 20 k si atunci ajung la 530.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel X
  3. Opel Grandland X

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR