Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • tomi_t

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Salut colegi,

O întrebare. A mai avut probleme cineva cu radioul original la Opel astra H 1.3 cdti din 2008? CD30MP3.
Am mai citit pe forumuri ca acestea sunt cu probleme, gen porneau peste noapte și descãrcau bateria.

Menționez ca ceva îmi Descarcã bateria, ceva ce pornește dupã 1-2 zile. Mașina dacã sta nepornita 24 de ore nu are probleme, in schimb dacã o las 3-4 zile nu o mai pot porni. Am fost la 3 electricieni, toți au zis ca parametrii bateriei și al alternativului sunt bune, consumatori am undeva la 10mA, incarcarea 14.2V si cu consumatori porniti 14.15V

Ați mai pãțit careva așa?

Bateria sigur nu este de vina, am avut 2 baterii, si ambele s-au descarcat daca masina a stat mai mult de 2 zile nepornita.

Ma gandeam sa duc la o diagnosticare, sa fie sub supraveghere.

Multumesc




MODEL: Astra 2008
MOTOR: 1.3 CDTI
Skip ads

  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Daca suspectezi unitatea, deconecteaz-o... vezi ce curenti fantoma ai dar fara electrician nu vei rezolva mare lucru.
  • tomi_t

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2019

  • Mesaj Privat
am fost la 3 electricieni, toti au facut masuratori, au verificat alternator si asa mai departe... dar inafara de asta, alte lucruri n am verificat. Am sa deconectez unitatea, sa vedem cum se comporta. Ideea e ca pana acuma nu mi-a facut figuri, nu am avut nici o problema, deci acest lucru sa zic asa ca a aparut din senin
  • deleted-110796

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Aceiași problema am avut si eu, de când opream motorul la interval de 15 minute se aprindeau luminile pe volan , uși, cd player , display pentru 1-2 minute. Soluția a fost sa scot siguranta F36 din compartiment motor ( borna de la baterie sa fie scoasã , așa nu are efect ca îmi rãmânea cuplat) nu o sã îți mai meargã display-ul , comenzile pe volan si lumina la CD-player.
Skip ads

  • dany1976

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2009 Z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Salutare! Colegul tomi_t cum ai rezolvat problema si eu am aceeasi problema la trei zile de stationare nu mai pot porni masina am schimbat si bateria ,am fost si la electrician si nici o rezolvare .
Astra H Z16 xer 1.6 benzina .
  • deleted-110796

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Salut , în primul rand trebuie verificata încãrcarea 13,8-14,4 v , apoi desfaci borna minus si înseriezi un multimetru setat pe 20 amperi . Nu trebuie sa ai mai mult de 60 ma. Daca ai mai mult incepi sa scoti pe rand cate o siguranta pana scade consumul, asta dupa 10-15 minute dupa ce intra masina in stand-by (de obicei dureaza 1-2 minute). Si eu am umblat pe la electricieni dar fara rost, ma puneau sa schimb alternator, baterie... Am rezolvat singur.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
A raspuns Marius mai sus. La fel voiam si eu sa scriu. Degeaba masoara electricianul incarcarea, la astra h o poti face chiar si tu fara multimetru ci doar din ecran. Dar asa se verifica consumatorii fantoma. Multimetrul pe amper si masori consumatorii, daca sunt.
  • tomi_t

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Deci, in primul rand ce recomand eu, verifica incarcarea. Sa fie undeva la 14.2 fara consumatori, eu zic ca e ok.
Apoi, verifici consumatorii. Iei borna - de pe baterie, inerezi in serie multimetrul masurand amperi. Dupa 10 minute pe ceas, ar trebui sa ai un consum undeva la 10-20 mA. La mine pe multimetru, arata 0.01 A (adica 10mA).

Daca si asta e in parametri, inseamna ca ai ceva consumator ce porneste dupa un anumit timp. Eu am suspectat unitatea de CD.

Ce este ciudat, e faptul ca masina mea e din 2008 iar unitatea de CD e din 2006. Primul lucru ce am facut a fost sa pun un CD in unitate, sa vad, poate ajuta, dar intre timp m-am razgandit si am decuplat modulul CD la recomandarea unor persoane. Momentan masina sta nemiscata de joi dupa-masa. Am fost azi la masina sa masor bateria, aveam 12.57V, exact cu cat mi-am lasat masina in parcare.

Ca si idee, eu zic sa scoti siguranta de la radio (cred ca e siguranta nr 36, dar verifica pe internet sau manualul masinii) si vezi cum se comporta masina. Daca nu se mai descarca, eu zic sa deconectezi si tu unitatea de CD de pe placa de baza a "radioului".

Daca asta nu este rezolvarea, atunci probabil ceva porneste, un releu sau nu stiu.

Din ce an e masina Dany?(daca din 2005, sanse mari sa fie problema mentionata mai sus).
Ai montat cumva chestii electronice aftermarket pe masina?
Skip ads

  • cutienoua

  • Mesaje scrise: 326
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2009 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2016

  • Mesaj Privat
poate fi orice. in trecut la alta masina am gasit ceasul care afiseaza ora consumand in exces. l-am deconectat si nu au mai fost probleme.
  • dany1976

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2009 Z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Salutare! Alternatorul incarca corect am verificat 14.2 , o sa fac ceea ce ati recomandat sa le i au prin eliminare momentan a trebuit sa circul cu masina zilnic si nu am avut timp sa ma ocup de ia . Multumesc pt sugesti !
Astra H z16xer 2009.
  • tomi_t

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Salut Colegi,

Dupa ce am deconectat unitatea CD, n am mai avut absolut nicio supriza in legatura cu consumatorul necunoecut.

Acum insa am o alta problema. In primul rand, nu inteleg de ce in meniul secret la U30 imi arata 13.5V in cazul in care la borne am 14.3V.

in al doilea rand, ceva se intampla cu instalatia electrica a masinii. Mai exact, alternatorul (banuiesc eu) face ceva figuri. O situatie ce am vazut a fost ca in momentul in care mergeam cu masina, in bord imi arata incarcare de 13.0V, si cand am dat intr-o groapa a urcat la 13.5V (la 13.5V in bord masina incarca la borne 14.3V, marja de eroare este de 0.8V intre valoarea masurata in bord si valoarea la borne)

Bateria a fost de 2ori in garantie, mi-a murit de 2 ori de tot, si de fiecare data cand am fost in garantie mi-au pus o pe redresor si mi s-a spus ca bateria e ok.

Exista sansa ca chiar daca la borne am 14.3V sa nu incarce bateria?

Cine stie cat am umblat cu masina fara sa incarce suficient, si din cauza asta sa imi tot consume din baterie fara sa reuseasca sa incarce inapoi?

Am mers vineri cu masina, inainte de pornire am avut 12,3V in baterie. Dupa ce am umblat cu ea, dupa 12h am masurat si aveam 12.2V, apoi am pornito sa o las 30 de minute sa se incarce, si am ramas cu 12.15 azi, dupa 24h.

Consumatori nu am, dar efectiv nu mai stiu ce sa fac, ca toti electricienii imi zic ca alternatorul e ok si ca incarca in parametri.

Ati mai patit ca un alternator bun sa nu incarce bateria? Sad

multumesc
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Exista sanse sa ai probleme la borne. Verifica daca se incing bornele de la acumulator si de la iesirea din alternator!
Skip ads

  • tomi_t

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2019

  • Mesaj Privat
La borne nu se incing deloc, nici macar un pic nu se incalzeste. La iesirea din alternator ce pot sa verific?

O intrebare: la alternator am un fir rosu gros, presupun ca este +, iar - este legat de caroserie. Dar mai este ceva cablu subtire, care nu stiu ce poate fi.

Idei?

Si idei de ce masina in bord imi arata 13,5V iar la borne 14,3V? si cum as putea sa rezolv aceasta problema?
  • deleted-110796

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Cablul cel subțire este pentru excitație, poți sa calibrezi cu testerul voltajul indicat pe bord , așa se decalibreazã majoritatea.
  • tomi_t

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2019

  • Mesaj Privat
multumesc, nu stiu neaparat pentru ce se foloseste cablul de excitatie, dar am unul conectat la alternator si un cablu sta in aer. Electricienii mi-au zis ca alternatorul a fost schimbat si ca asta ce am acum e doar cu un fir... desi am avut dubii in legatura cu asta
  • deleted-110796

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Se folosește sa alimenteze releul cu tensiune , așa am si eu inca un cablu (de rezervã) Daca faci drumuri scurte cu porniri dese poate sa fie o cauza sa nu se încarce bateria. Recomandat este la drumuri scurte la perioade de 2 luni sa se faca un drum lung de 100-150 km sa se încarce bateria sau pusa pe redresor.
  • tomi_t

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Fac drumuri pana la servici si inapoi, cam 40 de minute dus, 40 intors (20km in total) si in rest nu prea umblu cu masina. Pana acum daca statea mai mult de 3 zile imi pornea renumitul CD30MP3 si descarca bateria. Cum problema s-a rezolvat, acum nu mai incarca bateria normal. Cumva mi-am dat seama ca dupa fiecare pornire imi scadea bateria, ceea ce inseamna ca nu se incarca bateria, si nu stiu de ce. Poate fi problema la ECU?
  • deleted-110796

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2016

  • Mesaj Privat
ECU nu are nici o treabã, înseriazã un multimetru si verifica consumul pe o perioada de 1-2 ore , sigur mai ai un consumator.
  • tomi_t

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2019

  • Mesaj Privat
am consumator de 10-20 mA (fluctueaza).

Am verificat aproape o ora in continuu si nu crestea, am fost si la electrician
  • deleted-110796

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Încearcã sa împrumuți o baterie sãnãtoasã dar sa o verifici constant înainte de pornire si dupã pornire. Tensiunea in gol trebuie sa fie minim 12,4 v ~ 75 % încãrcatã , 12,6-12,7v 100%. Cu bateria care o ai pe mașinã poți sa o verifici cu multimetrul daca la pornire scade mai jos de 10,5 v ( atentie temsiunea variaza in functie de temperatura) sunt șanse sa nu mai tina curent.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR