Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Si gazul are o parte de influenta la motor. Motorul lucreaza mai "curat" dar si mai "curatat"... Las amatorii si fanii de gaz sa-si dea cu parerea despre asta... Ca sa nu spun prostii, ca si asa am mai scris despre "masina cu gaz - bomba pe roti" si nu renunt la ideea asta.
Skip ads

  • zafycom

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Braila
  • Masina: Agila 2001 Z10EX Parca
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2005

  • Mesaj Privat
eduard33 se poate sa ai dreptate nu sunt un as in ale mecanicii , dar eu parca imi aduc aminte ca nu e chiar asa.In privinta confuziei nu te contrazic.
  • ntire2000

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2006

  • Mesaj Privat
dyS scuza-ma ca te intreb, cati km are opelul tau?
am un opel cu acelasi tzacanit de diesel cu toate ca motorul torcea foarte frumos inainte de sosirea iernii...ma gandesc ca la un numar de km tre' schimbati musai tachetii si vreau sa stau linistit ca n-o fii ceva bai mai mare....
  • @dyS

  • Mesaje scrise: 747
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1995 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2005

  • Mesaj Privat
@ntire2000
Are 163.300km si asa este, precum spui tu, pana la sosirea iernii mergea f silentios Very Happy, insa cum am schimbat garnitura de chiuloasa (si odata cu ea si uleiul) au inceput problemele legate de tacheti Rolling Eyes. Eu am suspectat uleiul, insa cativa au zis ca pur si simplu asa s-a nimerit...sa ma lase atunci. Sincer, mi se pare o coincidenta dubioasa Confused.
Skip ads

  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Parerea unui om patit si mancat de diverse intamplari de genul " or fi tachetii..or fi pistoanele ..."

1. Nu mai bagati tot felul de uleiuri suspecte de genul Selenia sau mai stiu eu ce nenorociri . Ori folositi uleiul producatorului , ori o marca celebra precum Castrol , Aral , etc astfel incat daca aveti probleme din cauza uleiului sa aveti si cu cine va lupta . Selenia banuiesc ca e o firma intr-o garsoniera prin UE care face biscuiti si cateodata ulei de motor .
Nu lasati uleiul sintetic mai mult de 9000 de km , chiar daca producatorul te imbarliga de 15.000 . Asta daca mai vreti masina sa toarca si peste 7 ani . daca o vindeti dupa 3 ani nu va stresati .

2.Bataie de tachet se poate manifesta asa : la pornire la rece cateva secunde , dupa ce masina a stat cateva zile nepornita vreun minut , doua pana se amorseaza din plin cu ulei ( si urmatoarele zile ar trebui sa nu mai bata decat la pornire ) si nu in ultimul rand daca tachetul e facut muci va bate permanent dar numai la relanti ( pt ca daca o turezi se imbiba cu ulei) .
P.S. : Asta cu canalul infundat de mizerie e cam rara , pt ca sunt putine cazurile cand motorul sta in pamant . Cel putin din experienta service-urilor .

3.In cazul in care aveti o masina noua si vreti s-o mai aveti peste 7 ani , atunci bagati ulei subtire si de calitate . Pt ca uzura motorului se petrece la pornirile la rece . Si daca uleiul este gros si se numeste si Selenia , corelat cu o pompa de ulei obosita .....

4.Lasati prejudecatile cu GPL-ul si striocatul motorului . Am avut espero cu gpl . Din 180.000 aproape 130.000 de km au fost facuti pe gpl . La 140 intins tot timpul . Si nu s-a stricat motorul , nu papa ulei , torcea elegant tot timpul .

5.Si ca sa revin la subiect inca nu exista mecanic care sa diagnosticheze fidel o bataie . trebuie sa desfaca motorul si sa constate uzurile .
ce ati putea face din ochi : ridicati masina pe elevator cu motorul pornit si ascultati sub ea bataia . daca e mai puternic zgomotul metalic la baia de ulei pregatiti-va de cuzineti ( in cel mai fericit caz ) - arbore sau pistoane - segmenti . Nici asa nu e diagnostic exact dar macar iti faci o idee .
Si de ce zic ca nu e exact : De exemplu :
Constati auditiv ca-ti bat tachetii . Cumperi tacheti ...si ai surpriza ca e pompa de ulei dusa , nu se aprinde becu si ai cumparat tacheti degeaba.

Asa ca treaba e mai complicata cu bataile astea .
Mie mi-au spuis toti ca-mi bat tachetii ( doua representante Opel si una Skoda ) si bateau segmentii Embarassed
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
buna ziua. am un astra f c14nz din 1992 si am vaga impresie ca am ceva joc la cuzineti. se aude o bataie....si inclin sa cred ca e doar la renalti...sau oare poate si la turatii mai mari dar poate nu se aude din cauza sunetului motorului. asta e o treaba. sunetul e f neregulat...si sper ottousi sa nu vina de la cuzineti. e cu totul aleator sunetul...cevade genul...ppp......p.ppppp.ppp..pp...ppppp Very Happy. sper ca am fost explicit. mai ar fi p preblema...am apa in esapament...un timp nu am avut dupa sfarsirea iernii...acum iar am. din vas nu scade apa de loc. uleiul este ok...nu scade nici el. si ceva gaze slabe de carter mai am. puterea motorului mi se pare okay. sa-mi joace oare supapele in ghiduri...de acolo sunetul...si eventual de acolo si apa in esapament...sau totusi cuzinetii? asa...si inca o intrebare. arborele cu cuzinetii(de palier si biela) se pot lua cu baia luata jos in cazum motorului meu? daca se poate v-as ruga sa-mi raspundeti punctat la fiecare problema. si eventual daca exista o legatura intre toate aceste probleme. multumesc anticipat
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
fii te rog amabil si editeaza mesajul, puncteaza mai intai tu frumos fiecare problema.
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
1. bataie motor (neregulat...nici subtire, nici gros ma refer la sunet-nu pot identifica de unde vine...)
2. apa in esapament (nu din vasul de expansiune-cred tot problema de supape)
3. gaze carter (oare bataia nu vine de la supape care nu calca bine si lasa si gazele carter in baie?)
Skip ads

  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
asa....si uitasem..pot da jos arborele cu totul fara sa desfa motorul si astfel sa-l rectific +cuzineti noi? ma refer doar prin luatul baii de ulei jos
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,285
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Bataie arbore cotit
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
pot sa-l iau jos pe dedesupt arborele si sa ma uit la starea tuturor cuzinetilor sau trebuie desfacut motorul t accesul la toti cuzinetii?...cu apa in teava de esapament care e problema?...supapele nu pot bate daca sunt duse ghidurile?. tind sa cred ca ottusi nu am bataie la arbore...sper
  • Dr.Opel

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Bataia la cuzineti apare mai ales la motorul cald si cel mai tare se aude cu motorul pe liber, adica cu pedala de ambreiaj apasata, la sfirsitul acceleratiilor in gol, ca un sunet de mitraliera, in ritm cu turatia. Se poate confunda usor cu bataia de tacheti hidraulici, insa la tacheti apare mai ales la rece, la pornire, este putin mai ascutita, mai sus in chiulasa, in timp ce la cuzineti apare dupa ce se incalzeste bine motorul. de obicei se verifica cu un stetoscop special pt motoare (seamana cu cel medical). Cei de biela se pot schimba prin demontarea baii de ulei, insa daca este vorba de cei de palier cred ca trebuie desfacut motorul. Chiar si la cei de biela, operatia de schimbare are succes doar daca nu sunt urme de uzura anormala pe lagarele de vilbrochen.
Skip ads

  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
esti sigur ca cei de palier se pot da jos doar printr-o demontare a motorilui completa?
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Sad
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
poate sa fie distributia sarita un dinte si sa bata?hmmmm. chiar nu i-am dat forja...nu inteleg cum a inceput cu bataile astea
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Bataia datorata uzurii cuzinetilor sau palierelor arborelui cotit, fie la linia de arbore, fie la biele, precum si cea de fusta sau bolt, nu apare brusc, apare in timp si se accentueaza progresiv. Daca bataia a aparut brusc, cauta alte cauze.
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
cam intr2 -3 saptamani a aparur...dar am facut max 200 de km in intervalul acesta. azi iarna tin minte ca fasaia rulmentul de presiune. acum poate sa se fi transformat fasaiala in ceva bataie?..ca nu mai fasaie rulmentul. nu stiu ce sa mai cred. si chiar nu a vaut motiv sa apara bataia asta...Sad repet. nu i-am dat forja nimic. am ceva gaze carter...s-ar putea sa bata supapele in ghiduri asa de tare? pt ca nu este un zgomot regulat. la inceput cand pornesc motorul..vreo 5-10 secunde nnu bate. apoi incepe. fusta nu e pt ca si dupa ce e cald bate. hmmmmm.
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
acum nu de mult am observat ca atunci cand ii dau pina in 3000 de ture (nu ii dai niciodata mai mult) si iau piciorul brusc de pe acceleratie...are un szdranganit vreo 2-3 secunde cat scade turatuia la 2500 si apoi inceteaza. doar in aceste conditii apare zgomotul si in ghabitaclu. se mai aude dar f putin in jurul a 3000 rpm. inrest, specific ca nu se aude in habitaclu. la rece/cald zgomotul e aprox constant.
  • nelu

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2005

  • Mesaj Privat
[quote="nonea"]acum nu de mult am observat ca atunci cand ii dau pina in 3000 de ture (nu ii dai niciodata mai mult) si iau piciorul brusc de pe acceleratie...are un szdranganit vreo 2-3 secunde cat scade turatuia la 2500 si apoi inceteaza. doar in aceste conditii apare zgomotul si in ghabitaclu. se mai aude dar f putin in jurul a 3000 rpm. inrest, specific ca nu se aude in habitaclu. la rece/cald zgomotul e aprox constant.[/quote]

salut
am si eu aceeasi problema .
mai precis dupa ce mi s-a schimbat racitorul de ulei, cand am luat masina din service am pornit-o si batea.
cand le-am dat-o nu batea de loc si nu imi imaginez ce au putut sa ii faca. Au dat din colt in colt si au balmajit-o.
bate de aproximativ un an. dupa ce i-am bagat aditiv (duralube) i-a mai scazut zgomotul dar tot nu stiu ce are.
ultima parere este ca ar fi de la injectoare. Astept cu placere si alte opinii pentru ca deja am ajuns deschis la orice sfat.
O zi buna tuturor.
  • valeriu s

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2007

  • Mesaj Privat
salut !
de cind a venit toamna/iarna la y 20 dth a aparut o bataie suparatoare in zona chiuloasei, e chiar stridenta cind desfac busonul de ulei, si in accelerare se aude un zgomot de parca s-ar macina ceva, si la rece si la cald, si inca ceva, cind desfac capucul de la ulei arunca ulei la greu peste tot , ma ajuta cineva cu o directie in care sa o apuc ? ( tacheti, distributie - lant, intinzatoare...)
multumesc pentru amabilitate
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR