- marius radu
- **
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
- zafycom
- **
- 130 mesaje
- din 03 Jan 2005
- Agila 2001 Z10EX Parca
- Braila
zafycom
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Braila
- Masina: Agila 2001 Z10EX Parca
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2005
- Mesaj Privat
ntire2000
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2006
- Mesaj Privat
- @dyS
- OP
- 747 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Astra 1995 C14NZ
- Valcea
@dyS
- Mesaje scrise: 747
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1995 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
@ntire2000
Are 163.300km si asa este, precum spui tu, pana la sosirea iernii mergea f silentios , insa cum am schimbat garnitura de chiuloasa (si odata cu ea si uleiul) au inceput problemele legate de tacheti . Eu am suspectat uleiul, insa cativa au zis ca pur si simplu asa s-a nimerit...sa ma lase atunci. Sincer, mi se pare o coincidenta dubioasa .
Are 163.300km si asa este, precum spui tu, pana la sosirea iernii mergea f silentios , insa cum am schimbat garnitura de chiuloasa (si odata cu ea si uleiul) au inceput problemele legate de tacheti . Eu am suspectat uleiul, insa cativa au zis ca pur si simplu asa s-a nimerit...sa ma lase atunci. Sincer, mi se pare o coincidenta dubioasa .
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
Parerea unui om patit si mancat de diverse intamplari de genul " or fi tachetii..or fi pistoanele ..."
1. Nu mai bagati tot felul de uleiuri suspecte de genul Selenia sau mai stiu eu ce nenorociri . Ori folositi uleiul producatorului , ori o marca celebra precum Castrol , Aral , etc astfel incat daca aveti probleme din cauza uleiului sa aveti si cu cine va lupta . Selenia banuiesc ca e o firma intr-o garsoniera prin UE care face biscuiti si cateodata ulei de motor .
Nu lasati uleiul sintetic mai mult de 9000 de km , chiar daca producatorul te imbarliga de 15.000 . Asta daca mai vreti masina sa toarca si peste 7 ani . daca o vindeti dupa 3 ani nu va stresati .
2.Bataie de tachet se poate manifesta asa : la pornire la rece cateva secunde , dupa ce masina a stat cateva zile nepornita vreun minut , doua pana se amorseaza din plin cu ulei ( si urmatoarele zile ar trebui sa nu mai bata decat la pornire ) si nu in ultimul rand daca tachetul e facut muci va bate permanent dar numai la relanti ( pt ca daca o turezi se imbiba cu ulei) .
P.S. : Asta cu canalul infundat de mizerie e cam rara , pt ca sunt putine cazurile cand motorul sta in pamant . Cel putin din experienta service-urilor .
3.In cazul in care aveti o masina noua si vreti s-o mai aveti peste 7 ani , atunci bagati ulei subtire si de calitate . Pt ca uzura motorului se petrece la pornirile la rece . Si daca uleiul este gros si se numeste si Selenia , corelat cu o pompa de ulei obosita .....
4.Lasati prejudecatile cu GPL-ul si striocatul motorului . Am avut espero cu gpl . Din 180.000 aproape 130.000 de km au fost facuti pe gpl . La 140 intins tot timpul . Si nu s-a stricat motorul , nu papa ulei , torcea elegant tot timpul .
5.Si ca sa revin la subiect inca nu exista mecanic care sa diagnosticheze fidel o bataie . trebuie sa desfaca motorul si sa constate uzurile .
ce ati putea face din ochi : ridicati masina pe elevator cu motorul pornit si ascultati sub ea bataia . daca e mai puternic zgomotul metalic la baia de ulei pregatiti-va de cuzineti ( in cel mai fericit caz ) - arbore sau pistoane - segmenti . Nici asa nu e diagnostic exact dar macar iti faci o idee .
Si de ce zic ca nu e exact : De exemplu :
Constati auditiv ca-ti bat tachetii . Cumperi tacheti ...si ai surpriza ca e pompa de ulei dusa , nu se aprinde becu si ai cumparat tacheti degeaba.
Asa ca treaba e mai complicata cu bataile astea .
Mie mi-au spuis toti ca-mi bat tachetii ( doua representante Opel si una Skoda ) si bateau segmentii
1. Nu mai bagati tot felul de uleiuri suspecte de genul Selenia sau mai stiu eu ce nenorociri . Ori folositi uleiul producatorului , ori o marca celebra precum Castrol , Aral , etc astfel incat daca aveti probleme din cauza uleiului sa aveti si cu cine va lupta . Selenia banuiesc ca e o firma intr-o garsoniera prin UE care face biscuiti si cateodata ulei de motor .
Nu lasati uleiul sintetic mai mult de 9000 de km , chiar daca producatorul te imbarliga de 15.000 . Asta daca mai vreti masina sa toarca si peste 7 ani . daca o vindeti dupa 3 ani nu va stresati .
2.Bataie de tachet se poate manifesta asa : la pornire la rece cateva secunde , dupa ce masina a stat cateva zile nepornita vreun minut , doua pana se amorseaza din plin cu ulei ( si urmatoarele zile ar trebui sa nu mai bata decat la pornire ) si nu in ultimul rand daca tachetul e facut muci va bate permanent dar numai la relanti ( pt ca daca o turezi se imbiba cu ulei) .
P.S. : Asta cu canalul infundat de mizerie e cam rara , pt ca sunt putine cazurile cand motorul sta in pamant . Cel putin din experienta service-urilor .
3.In cazul in care aveti o masina noua si vreti s-o mai aveti peste 7 ani , atunci bagati ulei subtire si de calitate . Pt ca uzura motorului se petrece la pornirile la rece . Si daca uleiul este gros si se numeste si Selenia , corelat cu o pompa de ulei obosita .....
4.Lasati prejudecatile cu GPL-ul si striocatul motorului . Am avut espero cu gpl . Din 180.000 aproape 130.000 de km au fost facuti pe gpl . La 140 intins tot timpul . Si nu s-a stricat motorul , nu papa ulei , torcea elegant tot timpul .
5.Si ca sa revin la subiect inca nu exista mecanic care sa diagnosticheze fidel o bataie . trebuie sa desfaca motorul si sa constate uzurile .
ce ati putea face din ochi : ridicati masina pe elevator cu motorul pornit si ascultati sub ea bataia . daca e mai puternic zgomotul metalic la baia de ulei pregatiti-va de cuzineti ( in cel mai fericit caz ) - arbore sau pistoane - segmenti . Nici asa nu e diagnostic exact dar macar iti faci o idee .
Si de ce zic ca nu e exact : De exemplu :
Constati auditiv ca-ti bat tachetii . Cumperi tacheti ...si ai surpriza ca e pompa de ulei dusa , nu se aprinde becu si ai cumparat tacheti degeaba.
Asa ca treaba e mai complicata cu bataile astea .
Mie mi-au spuis toti ca-mi bat tachetii ( doua representante Opel si una Skoda ) si bateau segmentii
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
buna ziua. am un astra f c14nz din 1992 si am vaga impresie ca am ceva joc la cuzineti. se aude o bataie....si inclin sa cred ca e doar la renalti...sau oare poate si la turatii mai mari dar poate nu se aude din cauza sunetului motorului. asta e o treaba. sunetul e f neregulat...si sper ottousi sa nu vina de la cuzineti. e cu totul aleator sunetul...cevade genul...ppp......p.ppppp.ppp..pp...ppppp . sper ca am fost explicit. mai ar fi p preblema...am apa in esapament...un timp nu am avut dupa sfarsirea iernii...acum iar am. din vas nu scade apa de loc. uleiul este ok...nu scade nici el. si ceva gaze slabe de carter mai am. puterea motorului mi se pare okay. sa-mi joace oare supapele in ghiduri...de acolo sunetul...si eventual de acolo si apa in esapament...sau totusi cuzinetii? asa...si inca o intrebare. arborele cu cuzinetii(de palier si biela) se pot lua cu baia luata jos in cazum motorului meu? daca se poate v-as ruga sa-mi raspundeti punctat la fiecare problema. si eventual daca exista o legatura intre toate aceste probleme. multumesc anticipat
- jE
- *******
- 8,458 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,458
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Mr.Opel
- Admin
- 2,285 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Astra 2001 Y17DT
- Mures
Mr.Opel
- Mesaje scrise: 2,285
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Dr.Opel
- **
- 233 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Bataia la cuzineti apare mai ales la motorul cald si cel mai tare se aude cu motorul pe liber, adica cu pedala de ambreiaj apasata, la sfirsitul acceleratiilor in gol, ca un sunet de mitraliera, in ritm cu turatia. Se poate confunda usor cu bataia de tacheti hidraulici, insa la tacheti apare mai ales la rece, la pornire, este putin mai ascutita, mai sus in chiulasa, in timp ce la cuzineti apare dupa ce se incalzeste bine motorul. de obicei se verifica cu un stetoscop special pt motoare (seamana cu cel medical). Cei de biela se pot schimba prin demontarea baii de ulei, insa daca este vorba de cei de palier cred ca trebuie desfacut motorul. Chiar si la cei de biela, operatia de schimbare are succes doar daca nu sunt urme de uzura anormala pe lagarele de vilbrochen.
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
cam intr2 -3 saptamani a aparur...dar am facut max 200 de km in intervalul acesta. azi iarna tin minte ca fasaia rulmentul de presiune. acum poate sa se fi transformat fasaiala in ceva bataie?..ca nu mai fasaie rulmentul. nu stiu ce sa mai cred. si chiar nu a vaut motiv sa apara bataia asta... repet. nu i-am dat forja nimic. am ceva gaze carter...s-ar putea sa bata supapele in ghiduri asa de tare? pt ca nu este un zgomot regulat. la inceput cand pornesc motorul..vreo 5-10 secunde nnu bate. apoi incepe. fusta nu e pt ca si dupa ce e cald bate. hmmmmm.
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
acum nu de mult am observat ca atunci cand ii dau pina in 3000 de ture (nu ii dai niciodata mai mult) si iau piciorul brusc de pe acceleratie...are un szdranganit vreo 2-3 secunde cat scade turatuia la 2500 si apoi inceteaza. doar in aceste conditii apare zgomotul si in ghabitaclu. se mai aude dar f putin in jurul a 3000 rpm. inrest, specific ca nu se aude in habitaclu. la rece/cald zgomotul e aprox constant.
nelu
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2005
- Mesaj Privat
[quote="nonea"]acum nu de mult am observat ca atunci cand ii dau pina in 3000 de ture (nu ii dai niciodata mai mult) si iau piciorul brusc de pe acceleratie...are un szdranganit vreo 2-3 secunde cat scade turatuia la 2500 si apoi inceteaza. doar in aceste conditii apare zgomotul si in ghabitaclu. se mai aude dar f putin in jurul a 3000 rpm. inrest, specific ca nu se aude in habitaclu. la rece/cald zgomotul e aprox constant.[/quote]
salut
am si eu aceeasi problema .
mai precis dupa ce mi s-a schimbat racitorul de ulei, cand am luat masina din service am pornit-o si batea.
cand le-am dat-o nu batea de loc si nu imi imaginez ce au putut sa ii faca. Au dat din colt in colt si au balmajit-o.
bate de aproximativ un an. dupa ce i-am bagat aditiv (duralube) i-a mai scazut zgomotul dar tot nu stiu ce are.
ultima parere este ca ar fi de la injectoare. Astept cu placere si alte opinii pentru ca deja am ajuns deschis la orice sfat.
O zi buna tuturor.
salut
am si eu aceeasi problema .
mai precis dupa ce mi s-a schimbat racitorul de ulei, cand am luat masina din service am pornit-o si batea.
cand le-am dat-o nu batea de loc si nu imi imaginez ce au putut sa ii faca. Au dat din colt in colt si au balmajit-o.
bate de aproximativ un an. dupa ce i-am bagat aditiv (duralube) i-a mai scazut zgomotul dar tot nu stiu ce are.
ultima parere este ca ar fi de la injectoare. Astept cu placere si alte opinii pentru ca deja am ajuns deschis la orice sfat.
O zi buna tuturor.
valeriu s
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2007
- Mesaj Privat
salut !
de cind a venit toamna/iarna la y 20 dth a aparut o bataie suparatoare in zona chiuloasei, e chiar stridenta cind desfac busonul de ulei, si in accelerare se aude un zgomot de parca s-ar macina ceva, si la rece si la cald, si inca ceva, cind desfac capucul de la ulei arunca ulei la greu peste tot , ma ajuta cineva cu o directie in care sa o apuc ? ( tacheti, distributie - lant, intinzatoare...)
multumesc pentru amabilitate
de cind a venit toamna/iarna la y 20 dth a aparut o bataie suparatoare in zona chiuloasei, e chiar stridenta cind desfac busonul de ulei, si in accelerare se aude un zgomot de parca s-ar macina ceva, si la rece si la cald, si inca ceva, cind desfac capucul de la ulei arunca ulei la greu peste tot , ma ajuta cineva cu o directie in care sa o apuc ? ( tacheti, distributie - lant, intinzatoare...)
multumesc pentru amabilitate