Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
P1345 e senzorul de turatie din pompa.
Eu zic sa cauti alta pompa ca asta nu te mai tine mult.
Skip ads

  • PicNick

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Am cautat pompa pe net, vad ca se vand la un pret intre 200 si 300 euro . Am cautat si costuri ale reparatiei, am gasit pe cineva in orasul Alexandria care ofera garantie 1 an la reparatii. Acum nu stiu ce sa fac, sa schimb pompa cu una SH(nu stiu ce cumpar), sa o repar pe asta la cineva de ex cei din Alexandria sau sa o repar la reprezentanta Bosch (presupun ca fac reparatii bune chiar daca mai scump). Oricum nu cred ca merita sa bag in masina mai mult de 2000 ron. Valoarea ei fiind de aprox 2000 euro
  • PicNick

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Salut,

In sfarsit masina si-a dat duhul, m-am tot gandit zilele astea daca sa schimb masina sau sa o repar pe asta si am ajuns la concluzia ca mai bine o repar decat sa iau alta second cu cine stie ce surprize, macar pe asta o cunosc. Nu am apucat sa pun testerul pe ea acum ca a picat dar am dat calculatorul jos ca sa verific senzorul de turatie.
Tinand cont ca mie imi facea probleme cand se incalzea am facut urmatoarele :
- Am masurat rezistenta electrica a senzorului intre cele 4 fire (doua cate doua) si aveam valori de la 90ohmi pana la 150 ohmi, depindea intre ce fire masor.
- am bagat senzorul in apa fierbinte si am urmarit cum se modifica rezistenta intre fire si anume scade astfel : cea de 150 ohmi a scazut pana la 130 ohmi, cele de aprox 90 ohmi au scazut pana la 75 ohmi. Ma asteptam cumva sa se intrerupa vreo infasurare din senzor .
- Am scos senzorul din apa si valorile au inceput sa cresca spre valoarea initiala
- am apropiat o surubelnita de senzor si cat timp statea lipita de el valoarea de 150 ohmi crestea cu aproape 100 ohmi, asta cand senzorul era la temperatura camerei.
- Am desfacut calculatorul si tranzistorul nu era deslipit, afumat etc, arata foarte bine

Acum nu stiu daca acest senzor este totusi defect, dupa aceste masuratori nu pare a fi dar .....

De unde as putea sa iau de test un senzor sau un calculator sau un corp de pompa? Nu as vrea sa dau banii pe ceva ce nu este stricat.
  • Sicilianul

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Am desfacut calculatorul si tranzistorul nu era deslipit, afumat etc, arata foarte bine


Ce tranzistor mai exact ?
Skip ads

  • PicNick

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Revin cu detalii,

Pe scurt masina a pornit dupa ce i-am schimbat calculatorul de injectie.

mai detaliat, am schimbat senzorul si am avut acelasi cod P1345 iar daca motorul pornea injectia era in jurul valorii de 12 mg, iar avansul varia in jos.
Am cumparat un calculator l-am montat iar motorul a pornit numai ca se balbiia la relanti iar injectia varia intre 1,5 si 2 , am desfacut iar calculatorul , am repozitionat senzorul si tot asa. Intr-un final dupa vreo 6 incercari am montat senzorul impins in stanga la maxim (spre aripa dreapta) si pozitionat in sus (inspre motor) iar masina a pornit si functiona aparent fara probleme.
Am montat totul la loc si am plecat in teste cu ea. am observat ca totusi in anumite momente, nu mereu , la relanti sau in jurul turatiei de 1000 motorul da sa se opreasca dar isi revine.
Valorile masurate cu OPCOM sunt urmatoarele :

Turatie 800 rpm
Temperatura antigel 60 grade
Desired injection start 4,5
Actual injection start 4,5
Desired injection quantity 4,4
Injection quantity 4,4

Ma gandesc ca valoarea de la Injection quantity e totusi mica pentru relanti si banuiesc ca de aici momentul cand da sa moara motorul.
La temperatura de 90 grade valorile Desired injection quantity
Injection quantity scad pana la 2,5 maxim 3.

Deocamdata nu mai desfac pompa ca sa mai reglez senzorul, poate peste ceva timp.

Calculatorul si senzorul le-am cumparat de la [editat].
Acum am 2 senzori si un calculator defect, ma gandesc pe viitor la o reparare a acestui calculator la un specialist.

Ne mai auzim,


Ultima modificare facuta de PicNick la Lun 30 Mai, 2016 3:26 pm
  • PicNick

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Sicilianul a scris:
Am desfacut calculatorul si tranzistorul nu era deslipit, afumat etc, arata foarte bine


Ce tranzistor mai exact ?


Tranzistorul din "colt" care se tot arde la aceste pompe. S-a discutat mult pe acest subiect iar youtubul e plin de materiale pe tema asta.
  • Sicilianul

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2014

  • Mesaj Privat
FET-ul ala se arde din cauza la electrovalva care functioneaza din ce in ce mai greu in timp.... nu parea sa aibe legatura cu ce problema ai tu - din cauza asta am intrebat.
  • PicNick

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Corect, problema mea nu are legatura cu acel tranzistor si se pare ca nici cu senzorul de turatie pompa.
Oare care o fi problema calculatorului pe care l-am schimbat!
Skip ads

  • Sicilianul

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Electronic nu cred ca are probleme - nu umbla acolo...

Din cate stiu se imperecheaza ECU cu calculatorul de pe pompa....parametrii, timpi, avans etc...
  • iona

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Salutare. Am si eu un opel astra g 2002, motor y20dth. La mine da eroare p0400, nu se tureaza mai mult de 2800 rot/min si nu trage. Am schimbat 2 EGR dar nimic. Cand o accelerez nu vad sa actioneze nici o supapa. Am desfacut capacul de plastic al EGR si nu se vede sa actioneze deloc secera. Ce ma sfatuiti sa-i mai fac?
  • Sicilianul

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Trage bine in a 5a ? Cuplu are?
  • iona

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2016

  • Mesaj Privat
In toate treptele de viteza este lenesa, nu are nici o diferentiere in functie de treptele in care rulezi.
Skip ads

  • Sicilianul

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Pare a fi din electrovalve.... cauta pe forum ca sunt discutii
  • PicNick

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2011

  • Mesaj Privat
verifica pompa vacuum (defecta), furtune vacuum (crapate, lipsa) , teuri de plastic (crapate, lipsa).
Cel mai important este sa ne spui cand, cum , in ce conditii a aparut problema (eroarea).

Sigur gasesti pe forum cum sa le verifici
  • fiorino72

  • Mesaje scrise: 131
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Dec 2009

  • Mesaj Privat
cauta si schimba egr daca este dus.
  • iona

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2016

  • Mesaj Privat
multumesc prietene. Am schimbat 2 dar degeaba. Am mai descoperit altele pe care le-am prezentat pe probleme electrovalve, de la care cred eu ca ar fi problema. Am tensiune de 10,7 V pe electrovalve dar nu este curent suficient deoarece le-am verificat cu alimentare din alta sursa si ele lucreaza. Problema cred ca este pe la unitatea ECU, dar ai astept pareri. O seara linistita !
  • dragos30

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Salutare! Va rog sa ma ajutati si pe mine cu o problema !
Am un opel vectra cu motor Y20DTH din 2001.

S-a aprins la bord martorul cu cheita si brusc motorul nu se mai accelera, apasam degeaba acceleratia, ca si cum ar fi fost rupt cablul de acceleratie, mergea numai la o limta de 2000 de ture.
Dupa putin timp a revenit la normal fara sa-i fac nimic. La catva timp problema a reaparut si apoi din ce in ce mai des. Am fost atunci cu ea la tester dar fiindca becul nu era aprins continuu.
Acum vreo doua saptamani a ramas aprins continuu si am mers la tester. Coduri : P 1220 (defectiune grava la sistemul de alimentare, pompa de injectie).
De pornit porneste usor, mai ales cand e rece nu face probleme si pe urma apare brusc martorul cu cheita si masina merge doar din inertie, schimb vitezele si ea trage din puterea motorului, pana in 2000 de ture.
Uneori dispare la fel de brusc problema si motorul trage de rupe.
#masina la relanti merge intrerupt ca si cum ar merge in trei

Unde imi recomandati sa merg sa repar pompa la un pret bun la AutoDIESEL Bucuresti sau la Autotest Buzau-1200ron sau in alta parte?!
Are cineva vreo idee ce ar putea fi si cum as putea sa incerc sa rezolv problema cat mai simplu? Multumesc
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Pistonas de avans blocat.
Verifica sorbul din rezervor si filtrul de motorina sa nu fie imbacsite / blocate.
Rezolvare "simpla" ar fi sa gasesti o pompa cu calculator defect si partea mecanica buna.
  • dragos30

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Salve, mersi pentru raspuns, ce zici tu inseamna pompa( 100E) cu ecu defect( 200e reparatia), total 300e, corect? sau te-ai gandit la alte preturi!? Filtrul de motorina e schimbat la 10mii km si facea asa si cand il schimbam cu unul nou, iar cu sorbul o sa incerc....mersi
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Ce zic eu inseamna pompa cu calculator pompa defect - max. 400 lei, dai jos pompa ta, scoti calculatorul de pe ea si il pui pe pompa cumparata, pui pompa "noua" pe masina.
N-ar trebui sa te coste mai mult de 600 lei toata operatia.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR