Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • SIon339

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2020

  • Mesaj Privat
Salutare dragi colegi,

Am si eu o problema, se apropie caldura, deja se simte in masinile de culoare inchisa, vreau sa va intreb, cum verific daca am freon in instalatia AC, sau daca este defect compresorul? Inainte de a o duce undeva sau de a comanda compresor, as vrea sa imi dati cateva sfaturi. Mentionez ca in masina in momentul cand dau drumul la AC e aude un zgomot mai puternic decat functionarea motorului, semn ca acel compresor ar functiona, dar in schimb masina nu baga aer conditionat decat slab sau doar mi s-a parut din cauza temperaturii din mers exterioare.
Multumesc anticipat!


MODEL: Corsa 2006
MOTOR: Z13DT
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
La nivel de presupunere: din moment ce spui ca se schimba sunetul motorului cand dai comanda de pornire AC, presupun ca ceva gaz mai exista pe instalatie, cel putin atat cat senzorul de presiune AC sa permita cuplarea compresorului (asta ne poti spune tu, daca atunci cand cuplezi AC, o sa vezi surubul de pe mijlocul fuliei compresorului ca se invarte odata cu fulia).
Empiric, daca asa sta treaba, ar trebui ca atunci cand cuplezi AC, sa deschizi capota si sa pui mana pe cele doua tevi de la compresor, teava mai groasa, ar trebui sa se raceasca iar teava mai subtire sa se incalzeasca. Deasemenea ventilatorul/ventilatoarele de racire ar trebui sa porneasca pe treapta I.
Repet, aceasta este o verificare empirica, fara pretentia de a iti furniza raspunsuri foarte precise.
Pentru ceva mai exact:
Cu o interfata de diagnoza, ai putea incerca sa citesti o presiune pe instalatia de AC, undeva la 5 - 8 bari fara AC cuplat (parca).
Sau pe un aparat de incarcat clima auto, cu acesta se vor putea face toate testarile necesare.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Presiunea in cazul instalatiei de ac. fara compresor cuplat nu spune mare lucru, racirea depinde mai mult de cantitatea de freon printre altele.Trebuie scos si vazut cat lichid mai era ,in cele mai multe cazuri se rezolva cu o reumplere la cantitatea prescrisa.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Daca gazul ar fi gasit o "portițã" de iesire din instalatie (si un idiot nu ar fi bagat aer comprimat), ce anume i-ar fi luat locul si cum, pentru ca presiunea sa ramana pozitiva?
Am si precizat ca acestea nu sunt verificari exacte si precise, ci sunt la nivel empiric.
Asta ne-a cerut colegul, o "preverificare" inainte de a merge la cineva specializat.
Ramane valabil tot ce am scris in postul initial.
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Pentru cine nu stie freonul chiar si asta ecologic ,are prostul obicei sa se vaporizeze la temperaturi destul de scazute,adica daca aveai 650gr.lichid ,dupa ce a pierdut 350 ceea ce a ramas mentine presiunea destul de mult mai ales daca e instalatia fierbinte,de multe ori cand cuplam statia presiunea cu ac.decuplat era buna,la recuperare lipsea lichid.
Credeti-ma ca freonul e foarte pervers,si cele doua valori presiune si greutate lichid n-au nici o legatura una cu alta.
Am uitat sa va spun ca am reparat instalatii de ac. cam 5 ani in tara si restul in afara si n-am dat chix niciodata,cu marit randamentul,curatat condensorul adica radiatorul multe fineturi de care nu tin cont mecanicii.
Asta face diferenta dintre cei care pun freon fara sa stie ce fac si cei care aduc o instalatie de frig in parametrii de agregat nou,asta face diferenta.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Felicitari! Nu a contestat nimeni ceea ce faci sau ai facut! (si nu o spun in gluma).
Intrebarea lansata de coleg era insa alta si la intrebarea lui, imi mentin raspunsul!
Seara faina!

P.S. Defapt nu, nu am de ce sa intru in discutii contradictorii, rog a fi ignorat raspunsul meu la intrebare.
P.P.S. Ca idee generala, nu mai adresati intrebari tehnice aici, pentru ca raspunsul il gasiti doar la Service si daca totusi adresati intrebari tehnice aici, raspunsul ar trebui sa fie, la unison "mergeti la service!". Ca sa mai si radem putin Smile
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
La situatia descrisa de colegu ,nu exista alta varianta decat cea scrisa de mine,orice alta asa zisa verificare este sa pierzi timpul eventual banii.

De multe ori in mecanica ceea ce pare varianta mai simpla si ieftina este infinit mai scumpa si fara rezultate asa ca 50 lei era acu 3 ani cand am plecat si ai scapat de probleme.Freonul se evapora in timp ,mizeriile de producatori au dat deja ca normala o pierdere anuala de 50gr. si asa au scapat de problema garantiei.
As fi curios daca am afla si care a fost rezolvarea si daca este multumit de rezultat ,cu riscul ca baiatu cu statia sa faca o romanesca si sa o dea in schimbari fara rost,de aia as recomanda comanda ferma ,verificat cantitate freon, daca lipseste la reumplere sa se foloseasca marker ca data viitoare sa se gasesca imediat unde pierde.
P.S.
Culmea ca si masina mea face un rece aproximativ, de 3 ani de cand am luat-o e la fel ,tot aman sa verific ,exact ca in zicala cu cizmaru'.
  • SIon339

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2020

  • Mesaj Privat
Dragi colegi, radiatorul este cel de jos micuț? E plin de mizerie între sitele acelea mici, voi revenii zilele astea cu fotografie sa vedeți, acum plouã și nu am rampa și nici garaj finalizat
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cel de jos micut este intercoolerul ,si ala daca-l cureti o sa ai o masina sensibil mai sprintena cand e foarte cald afara si un consum mai mic ,radiatorul instalatiei de ac este ala mare din grupul de doua aproape lipite unu de altu.Verifica-l sa nu fie si el infundat cu mizerie marefer la fagurii vizibili de afara sa treaca usor aerul printre ei si sa nu fie deformat de la jetul cu apa de la spalatorie ca multi dau prin grila in dusmanie pana fac radiatoarele plate de nu mai trece aer nem prin ele.
  • SIon339

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2020

  • Mesaj Privat
Cate grame dereon intra la Opel CORSA C?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
ar trebui sa scrie pe o eticheta in apropierea radiatorului (pe traversa)
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR