Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Fiind multe pareri despre acest subiect ,m-am gandit cum se mai poate imbunatatii o bujie.Vreau sa spun ca nu sunt adeptul bujiilor cu mai multi electrozi de masa, pentru ca oricum scanteia se produce intre electrodul central (care este unic)si unul din ceilalti electrozi de masa;deci ce se poate imbunatatii la bujia clasica?Dupa cum stim la o bujie clasica electrodul de masa se afla in FATA electrodului activ,cel pe care vine inalta tensiune de la bobina.Deci scanteia care se formeaza acolo este oarecum ecranata/separata de amesctecul care se afla in cilindru,ea luand nastere in spatele electrodului de masa.Asadar frontul de flacara dupa ignitie ,se propaga mai mult in plan orizontal...ceea ce mie nu-mi place!Ca scanteia sa fie mai bine expusa amestecului(si viteza de ardere sa creasca) am zis ca ar trebui ca electrozii sa fie altfel asezati...dar cum?ca fabricantul de bujii nu o sa faca pentru mine special alta configuratie numai ca sa am eu ce experimenta!Si intrebarea a ramas fara raspuns pana cand...rezolvarea a fost mult mai simpla!Se taie unul din electrozi si ramane cei doi asa cum se vede in imagini;astept cu interes discutii pe acest subiect de la cei care vor sa faca un astfel de experiment.Imbunatatirile pe care le-am observat imediat sant:pornire multa mai buna(aproape instantanee),reprize de acceleratie foarte bune,dar ce m-a impresionat cel mai mult a fost regimul de ralanti, care e extrem de linistit si stabil;de cateva ori am fost convins ca motorul s-a oprit...de fapt turometrul statea la 800rpm.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Am folosit si eu bujii cu 2 poli, nu m-au dat pe spate.
Toate masinile pe care le-am adus de afara, (Germania) au avut bujii cu 1 pol, unele le-am tinut pe masina mult si bine, altele erau terminate.
Acum am trecut pe NGK Iridium si sunt multumit.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Curentul are prostul obicei sa aleaga calea minimei rezistente,asa ca bujia cu doi electrozi pentru el ca nu stie carte a ajuns sa fie cu unu singur se va duce repejor spre cel mai apropiat si ...gata.
Jonglerii cu distanta dintre electrozi faceam pe vremurile cand mai existau motoare cu distribuitor si platina ,nimeni nu intelegea ce vraji fac sa mearga motorul ceas,una era readucerea la val. initiala a distantei dintre electrozi ,in timp ei uzandu-se .
Nu e rau sa incerci si lucruri noi dar din ce am vazut este de preferat o scanteie puternica intre doi electrozi decat una anemica intre 3sau 4 pentru ca multi nu stiu cele cu 3 sau 4 sunt recomandate pentru motoarele cu bobina pe fiecare bujie ,altfel schimbam fise sau bobina pana ne saturam ori ca efect imediat merge greu motorul urca greu in turatii pana cand cedeaza ceva in aprindere.
Simptomele pot diferi putin pentru ca vorbim de diferite motoare uzate si exploatate diferit e normal sa se comporte fiecare in felul lui daca il observa un pasionat,altfel pentru mers de la gara pa'n la moara pentru marea majoritate nu e nici o diferenta.
Cine isi mai aminteste era un francez care a gaurit electrodul de masa ,si zicea el ca ca face minuni ,asa au aparut dupa aia bujiile cu electrodul de masa cilindric ....
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspunsuri;exact,asta e ideea,o scanteie puternica intre doi electrozi dar cu planul de propagare a flacarii vertical.La cele clasice cu un pol, planul de propagare este orizontal si cum am mai scris nu-mi place!Ma gandesc ca daca propagarea flacarii este verticala presiunea initiala loveste direct in capul pistonului(si eu zic ca asta conteaza destul de mult in cazul asta)pe cand la cea clasica cu toate ca scanteia este buna dar planul fiind orizontal,intai loveste peretele cilindrului,dupa care presiunea creste la valoarea nominala si impinge pistonul in jos.In final presiunea pe cilindru este la fel,dar viteza de crestere este cu siguranta mai mare in varianta asta de bujie...de aici si comportarea net favorabila a motorului.@mecaNIK,asa cum ai scris,este clar ca nu e la fel pentru toate motoarele. Depinde de uzura,de configuratia camerei de ardere si alte...dar investitia e minima si ar merita incercata!Acum daca trecem, sa zic asa, in alta liga putem incerca si alte sisteme de aprindere spre exemplu cu microunde(microwave ignition system)sau cu laser(laser ignition system),numa ca asta nui povestea din episodul de azi...din motive de copyright nu dau linkuri,cine vrea copy/search la nea gogu.Sau de idee aici http://www.youtube.com/watch?v=vrTwvUo9ygs
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR