Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • C1469

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Salut, scuze ca postez fara sa mai citesc ceva pe aici dar am o problema grava si nu stiu ce sa ii mai fac.
Astazi, venind spre casa, tocmai ce iesind dintr-un sens giratoriu masina a inceput sa dea in 'gat' si dintr-o data am vazut mult, dar exagerat de mult fum in spatele masinii, m-am panicat din pacate.. in bord nu aveam niciun martor aprins, nu nimic si am tras imediat pe dreapta, cand sa opresc motorul, am oprit din cheie si dintr-o data masina s-a turat singura la 6000 de turatii fara sa aiba cheia in contact, atunci facand foarte mult fum peste tot.. am desfacut capota si era plin de ulei + joja sarita (tin sa mentionez ca a fost pusa foarte bine, uleiul a fost la semn si nu am avut niciodata ulei in minus/plus)
Am venit acasa tractat evident, acasa a fost consultat de 2 mecanici, mi s-a spus ca turbina a bagat ulei in intercooler si a cauzat asta, mi-a curatat intercoolerul am pus ulei si am pornit-o pentru a vedea daca s-a intamplat ceva, masina merge in 3, iar daca ii scoate furtunele de la turbina adica sa nu mai o foloseasca, arunca ulei din nou pe joja la accelerare..
Ce ar putea fi?


MODEL: opel astra h 2004
MOTOR: 1.7 101cp
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,830
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Scãpa compresie în baie: asta clar nu e bine.
Verifica întâi epuratorul poate e înfundat.
Dacã scoti bușonul la ulei, mai ridica joja?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ar putea fi : axul turbinei s-a descentrat, moment în care a scapat ulei pe lânga el... ulei care ti-a ajuns în admisie. Ai scos cheia din contact, alimentarea cu motorina s-a oprit, însa motorul a continuat sa se tureze cu aer+uleiul din turbina. Si cu un amestec de ulei+aer... motorul diesel reuseste într-un mod fantastic ,,performanta,, de a depasi 5.000rpm cât este limitat motorul ca turatie din ECU. DACA(!) nu te-ai prins rapid sa bagi a treia (sau a cincea) ca mai apoi IMEDIAT sa lasi brusc ambreiajul tinând simultan apasata frâna cu scopul sa-ti moara motorul cât mai repede... exista nesansa ca motorul mergând pe ulei (uleiul nefiind compresibil ca motorina) sa ti se indoaie vre-o biela din motor (partea de sub piston) asta ducând la randarea motorului ca fiind ,,useless,,.

Deocamdata sper doar sa fi scapat... caz în care doar o sa-i schimbi turbina, apoi o saptamâna o sa dai cu fum dupa tine... pâna se curata tot ce tine de evacuarea motorului, iar apoi totul reintra în normal. Daca însa NU ai avut noroc, asta se lasa cu schimbat motor (pentru ca exista o biela îndoita la cel putin unul din cilindrii, caz în care motorul trebuie schimbat pentru ca costurile de reparatie depasesc valoarea unui motor SH aflat în stare decenta). Il iei complet si vinzi chiulasa ta, sau iei doar blocul si-i pui chiulasa ta, asta decide mecanicul tau.

La final hai cu rezolvarea situatiei... macar asa aflam si noi ce a fost intr-un final (fie el fericit, sau nu).
Pentru ca-i poate ajuta si pe altii aflati probabil în aceiasi situatie.

Cu Stima.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Sam 20 Jun, 2020 8:51 pm, modificat de 4 ori in total
  • C1469

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Pentru Daniel:
Daca imi puteti da o poza sau ceva unde este situat epuratorul acela?
Cat despre joja, da, tot ridica joja daca accelerez putin..

Pentru ahappyuser:
Am scos cheia din contact de panica, nu m-am gandit pe loc sa bag o viteza mai mare pentru a-l opri.. am tras pe dreapta si pana la urma s-a oprit, nu a durat mult oricum..
Momentan, astept sa fie liber mecanicul pentru a demonta tot motorul sa vedem cu ce pagube m-am ales.. stiu sigur ca turbina s-a dus, a miscat de paleta si e praf, plus ca daca o pornesc fara acel furtun de duce in intercooler arunca mult ulei..
Acum.. sper ca nu m-am ales cu ceva grav la motor..

Desigur, cand o sa rezolv o sa postez pentru a ajuta si pe altcineva..
Respect!
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu iti scriu dintr-o experienta similara cu o WV Bora TDI 2003 de 90cp si 150.000km originali facuti preponderent prin oras. Si eu imediat i-am scos cheia, si literalmente ,,m-am uitat ca prostul,, cum merge motorul singur cu cheia scoasa din contact(!) la o turatie de peste 5.000rpm cât este turatia maxima de motor diesel. Asta in conditiile in care am terminat un liceu de matematica-fizica si nu mi-am putut imagina ca motorul diesel poate continua nonstop cu un amestec aer-ulei. Dupa maxim 1 minut am decis sa-l inec, am bagat a treia am tinut frâna si l-am oprit. A iesit un nor alb dupa mine, de nu se mai vedea soseaua... si cand l-am innecat a iesit un firicel de fum alb din ambreiaj. Un prost de pe marginea soselei care a vazut ca a iesit fum din ambreiaj atunci când am deschis capota mi-a zis CA AM TERMINAT AMBREIAJUL... Nu a fost asa, caci NU mor caii atunci cand vor câinii, ca sa spun o vorba de duh. Deci am sunat mecanicul... mi-a zis sa verific nivelul de ulei pe joja... si joja era uscata. Motorul s-a turat cu ulei+aer. Ulterior am dus masina la el, mi-a luat compresia la motor, 23, 22, 22, 21... motorul a scapat, asa ca i-am pus o turbina noua GARRET (reconditionata) si am fumegat apoi o saptamana pâna s-a curatat evacuarea si pe urma masina a mers absolut normal.

Hence de-aici experienta mea... pe care ti-am impartasit-o si tie aici in topic.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Sam 20 Jun, 2020 8:48 pm, modificat de 8 ori in total
  • C1469

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Multumesc extrem de mult, o sa vad ce fac cu motorul, intai sa-l desfac apoi sa cumpar o turbina noua daca motorul nu are pagube.. sper
Si o sa las aici rezolvarea.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,830
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Dacã ajunge presiune în baie(joja care se ridica), schimbi turbina degeaba: motorul poate fi compromis.
Motorul se supratureaza dacã ajunge ulei în admisie: poate fi de la turbina sau ți-l împinge pe furtunul de la epurator presiunea care se acumuleazã în carter și apoi în partea superioara a motorului.
În cazul tãu, poate e și turbina praf, însã nu aia face presiunea care se elibereazã pe la joja.
  • C1469

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Inca nu am ajuns sa desfac motorul, nu am avut cu cine.
Între timp am facut un test 'agrafa' si am vazut 4 erori.
ECN 07071
ECN 033528
ECN 021961
ECN 213971
Intre timp aștept sa desfac si motorul.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu te ajuta cu nimic erorile astea.

La asa o avarie motor nu te mai ajuta erorile ECN. Fa-i un test de compresie mai intai la motor si daca compresia e mica la vreunul din cilindrii atunci treci la etapa urmatoare (demontat chiulasa motor). Eu asa am procedat.
  • C1469

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2020

  • Mesaj Privat
O intrebare, daca un piston este dus, trebuie schimbati toti sau se poate doar unul?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Toti, caci pistoanele sunt la fel intr-un motor ca si greutate, altfel introduc vibratii la turatii mari.

Slaba sansa sa gasesti unul de pe un alt motor, apropiat ca si greutate cu cel ce l-ai scos.
  • C1469

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Am reusit sa-l desfac.
Daune: Piston 2 spart + turbina stricata.
Acum urmeaza sa le inlocuiesc.
Skip ads

  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
C1469 imi pare rau pentru ce ai patit, sper sa rezolvi. De curiozitate, pentru cei ce au aceeasi motorizare, sa stie la ce sa se astepte. Cati km are masina? Revizii la ce interval ai facut si ce tip si marca de ulei ai folosit?
  • C1469

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Am 175.000 KM, eu am luat o la 167.000 si am facut schimbul la 174.000 aproximativ. Am pus ulei original pentru Opel, GM MOTOR OIL (cel putin asa mi-a zis la piese auto ca este original)
Principala cauza din câte mi-a spus mecanicul la cele întâmplate a fost turbina si mai apoi auto aprinderea care a dus la spargerea pistonului
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu cred ca numarul de km afisati in bord la masina ta sunt cei reali... sau DACA totusi sunt originali, atunci :
- fie a mers cu ulei de slaba calitate (ex. GM 5w30)
- fie a schimbat uleiul la un interval prea mare ca si numar de km parcursi intre schiburile de ulei (ex. la 30.000km)
- fie a fost folosita preponderent in oras, dar cu schimburi de ulei la fiecare 15.000km

Altfel... chiar nu inteleg de ce-a cedat turbina ?

L.E:
A mea (Astra H 1.7cdti 74kw, fabricata in Decembrie 2004) am luat-o la 215.000km din Germania iar turbina era plina de ulei+depuneri in zona paletelor (paletele efectiv complet colmatate, nu se mai vedeau paletele deloc la demontare), dar totusi n-a cedat. Am schimbat-o eu la momentul cand am demontat-o si am avzut care era starea ei... si as zice ca nu putea ajunge asa decat daca scapa ulei pe la ax (ax descentrat din diverse ,,n,, cauze) .

Si ca sa fiu 100% corect mentionez ca folosesc DOAR ulei de motor Motul 8100 X-cess 5w40 de muuulti ani... pe care-l schimb la fiecare 8.500km daca fac preponderent urban, sau 10.000km daca fac si ceva km inafara orasului. N-am folosit ulei GM in viata mea, pentru ca in ceea ce priveste Opel am avut doar motorizari ISUZU diesel si d.p.m.d.v nu vine Opel sa-mi spuna mie ce ulei de motor sa folosesc pe alte motorizari (altele decat ale lor). Stiu eu mai bine ce merge folosit la aceste motoare... uite ca au trecut 10ani de cand folosesc acest tip de ulei si am ajuns la conclyuzia ca este ceea ce le trebuie, after all.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Dum 05 Jul, 2020 7:24 pm
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,830
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Asta cu uleiul e asa sa fie: toate opel urile merg în tari strãine cu ulei GM/Opel cu schimb la 30 k și nu se mai strica.
Turbina se poate strica la fel ca orice componenta: unele țin mai mult, altele mai puțin. Mai conteazã și cum mergi cu masina.
Eu am folosit la g numai Castrol și a mers 15 ani fãrã probleme. Aveam la munca astra g 1.7 și nu au vãzut decât gm la 15 k: niciuna nu a crãpat.
Așa cã..
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Tinând cont de procesul de fabricatie, care este acelasi (cu aceleasi tolerante), nu prea inteleg cum ,,unele țin mai mult, altele mai puțin,,

Tinand cont ca toate merg cu ulei de motor, toate merg pe iarna/primavara/vara/toamna si in general cu filtre cu aceiasi hartie (ca nu sunt multi fabricati de hartie filtranta, sa fie diferente mari), ce sa vezi unele tin mult, altele notabil mai putin.

Uleiul de motor poate face diferenta pe termen lung, apoi racirea motorului cand masina aduna multi km (care poate fi buna/mai putin buna). La turbodiesel, motorul este racit si cu ulei, in paralel cu racirea lui cu apa+antigel.

L.E:
Niciun producator de motoare nu se lasa pe-o ureche ca tu cel ce cumperi masina nu o sa-i dai in gura grav sau doar o sa mergi cu ea ca pensionarii. Producatorul se bazeaza ca circuitul de ungere isi face treaba cu o plaja larga de uleiuri, circuitul de apa isi face treaba cu apa+antigel si daca motorul se incalzeste are mereu posibilitatea folosind ventilatoarele de pe masina sa se raceasca repede atunci cand este cazul. Dar nu-ti da un numar maxim de km pe care poti sa-i faci tu cu motorul respectiv, tine si de intretinerea lui cum o faci ca sa il duci cat mai departe.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,830
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Tocmai ce spuneam: motoare Isuzu cu ulei GM, mers 90% în oras și nu a crãpat nici o turbina.
Treaba cu mersul sta asa: dacã ii dai Cox cu ulei rece, dac nu o lași sa se rãceascã dupã o forja și oprești imediat motorul conteazã. Poți sa pui tu ce ulei vrei ca tot praf se va face. Și sa știi ca, chiar dacã e aceeași tehnologie de fabricație, mai apar și diferențe între componente: la fel cum un rulment poate tine 60 k sau 600 k km. Tot de la ulei?
Toatã lumea huleste uleiul GM far a putea sa facã niște teste relevante. Nu mai zic de studii în domeniu. Nu spun ca e cel mai bun ulei, dar nu toate stricãciunile apar din cauza lui. E un ulei care își face treaba, la un preț de bun simt.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Presupun ca motoare cumparate de noi, sau ?

Pentru ca nu e acelasi lucru. Eu sau colegul care a deschis discutia le-am luat SH.

Un rulement care tine 6k in loc de 60k trebuie ca are un defect de fabricatie. Sau a pierdut vaselina care-i asigura ungerea.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Dum 05 Jul, 2020 8:02 pm
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,830
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Sh din Germania, luate în 2003 la aprox 150 k km. Și au fost multe.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR