Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Din punctul meu de vedere, as zice ca aceste motoare de G diesel au fost INCA construite robust si au putut merge multi km chiar si cu un ulei cel mult mediu ca si calitate. Nu stiu daca cele de pe Astra H diesel cu bloc ISUZU au mai fost construite la fel.

In plus, turbina de Z17DTH este cu geometrie variabila, e mai eficienta incepand de la turatii mici dar rezista mai putin ca uzura totala cumulata in timp (duty-time mai mare, lucrand pe o plaja mai larga de turatii) decat una de Z17DTL care e cu geometrie fixa si ajunge la boost la turatii mai mari. Viata turbinei cu geometrie variabila depinde mai mult de calitatea uleiul de motor folosit decat cele cu geometrie fixa.
Skip ads

  • C1469

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2020

  • Mesaj Privat
ahappyuser, sincer sa-ti spun nu stiu ce s-a intamplat. Nu stiu daca KM sunt reali sau nu, masina am cumparat-o in noiembrie 2019, adusa din italia de 3 zile, am pus eu numere rosii la ea.
Insa a avut o problema, 4 luni de zile aveam problema la EGR, nu tura peste 3000, am fost in cateva service-uri si nimeni nu a dat de cap, ma punea sa cumpar alt EGR, am mers la mecanicul de mi-a desfacut si acum motorul (varul meu) si am desfacut EGR si avea pe teava de duce spre racitorul de gaze (parca) o tabla ce impiedica sa functioneze. Probabil asta a dus la cedarea turbinei, cine a folosit masina inainte a fortat-o tare cu EGR-ul 'anulat' (anulat prost) si de asta.. nu stiu
Ce ulei ar fi recomandat sa pun? Sa fie de calitate, nu conteaza pret!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Tabla de care spui este pusa acolo ca sa anuleze functionarea EGR, si de regula... se foloseste atunci cand vrei sa anulezi functionarea EGR-ului de pe motor. Am folosit-o si eu pe o perioda scurta atunci cand nu-mi pornea masina si nu stiam de la ce, deci pe moment am ales sa anulez temporar functionarea EGR-ului sa simplific depanarea situatiei. Pe Romania, cei ce ,,practica,, aceasta operatiune i-au gasit si o denumire comerciala : se numeste ,,blind EGR,, si se practica la pachet cu un update de soft ECU pentru motor.

Uleiul la care am facut referire intr-unul din post-urile anterioare nu e scump, il cumperi de pe eMag la aproximativ 135lei 5litri si d.p.m.d.v e un ulei de motor bun pentru motorul de ISUZU daca-l schimbi la cel mult 10.000km.
  • C1469

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Mda nu stiu prea multe. Asa am auzit ca posibil din cauza acelei table sa se fii forțat foarte mult turbina, eu de ceva vreme o auzeam ca fluierã la turatie si mna.. am inteles ca la diesel sa merg la peste 2000 turatii..
Iar cu uleiul, o sa cumpãr pe acesta cand termin cu celelalte piese si montez inapoi. Am de cumpãrat destul de multe chestii + sa repar turbina.
Skip ads

  • Swerige

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Va salut! Despre utilizarea uleiului Ravenol in motorul Z17DTH ce parere aveti?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
NU am folosit deci nu pot sa spun ceva (de bine sau de rau).
  • C1469

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Astazi am reusit sa termin de montat tot inapoi pe motor (nu eu, mecanicul..)
A pus tot la punct etc etc, am pus uleiul, apoi dupa ceva timp am pornit masina, a mers putin timp dupa care am oprit-o. Dupa ce am vrut sa o pornim iar, surpriza, merge in 3...
De la ce ar putea sa fie? A fost scoasa mufa de la injectorul 1 (parca) si tind sa cred ca nu merge, la celelalte daca scoti mufa se opreste, ceva logic.
Cum naiba sa se strice injectorul asa dintr-o data? Avand in vedere ca prima oara a mers perfect. Vreo idee?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cablaj intrerupt ? Stiu sigur ca atunci cand desfaci motorul cablajul de la injectoare e dat pe spate si prins cu coliere intr-o pozitie nefireasca, si ramane asa mult timp. La remontare iar se trage de el si daca era obosit s-a intrerupt. Mai verifica si mufa ECU cea de sub aripa, poate a intrat apa in ea si a facut cocleala verde in mufa.
Skip ads

  • C1469

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce sa zic, prima oarã a mers perfect si dupa dintr o datã s a dus..
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Prima data faci un test de compresie.
  • C1469

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2020

  • Mesaj Privat
A desfãcut capacul la distributie si pompa de injecție era cu un dinte inapoi, nu inteleg cum a sãrit dar sper ca aia a fi fost cauza.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
N-as crede asa ceva sa fiu in locul tau. Daca ai motor cdti atunci pompa de injectie se numeste pompa de inalte si nu conteaza cum o pui (pinionul are un semn dar semnul e pentru motoare cu pompa de injectie nu cu pompa de inalta presiune, am impresia ca pinionul ar putea fi comun pentru ambele).
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Poate era decalaj la axele cu came sau vibrochen. La pompa de injecție nu are semn.
  • C1469

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2020

  • Mesaj Privat
A pus inapoi distributia la punct etc, cand am pornit-o a pornit si a facut PAC si a sarit iar distributia la punct si spune mecanicul ca s-ar putea sa fi spart supape.. asa ceva e imposibil si GHINION la maxim
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Omul ala știe ca, dupã ce pune distribuția la punct, trebuie sa învârtã vibrochen ul doua ture complete? Asa vezi dacã se pãstreazã alinierea semnelor și nu riști sa îndoi supapele.
De asta am zis mai devreme sa faci test de compresie...
  • C1469

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Sincer sa fiu.. nu este service si chestii si nu are cu ce sa faca testul de compresie.. Ideea este ca v-am spus, prima oara cand a fost a mers perfect masina, apoi a fost treaba cu injectorul..
Acum, cand a pus tot la punct si am dat sa o pornim, a pornit pt cateva secunde pot spune si a facut PAC si s-a oprit, care ar putea fi paguba? Ca sa stiu daca se mai merita...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Oh man, nu e de bine deloc... Si cu un dinte sarit la distributie deja ai sanse sa fi indoit supape, astea lucreaza la unghi si daca pistonul le atinge putin le indoaie. Motoarele astea ISUZU sunt bune pâna merg, daca cedeaza ceva nu au nicio rezerva de functionare si cand s-au dus trebuie sa stii ce trebuie sa faci ca sa le pui pe picioare. Mai bine un alt motor fara anexe daca mecanicul tau e unul de Dacie. Sorry, dar chiar am trecut prin asta, motorul sotiei facut de mine are deja 25.000km si merge grozav. Dar a costat ceva bani si a durat ceva timp documentarea sa-l fac cum trebuie. Nu sunt de meserie, doar mi-am pus mintea cu el caci AM VRUT sa-l fac si intr-un final a iesit OKAY.

Vezi ce nu e in regula cu motorul si daca n-ai cu cine nu te mai obosi sa-l mai faci, ia altul fara anexe si cel de schimb trebuie sa poata sa-l puna orice ,,mecanic de cartier,,. pe masina ta.

Ca si costuri, motor fara anexe era 1.600lei, eu am reconditionat complet chiulasa si m-a costat numai chiulasa 1.800lei. Deci e mai bine sa iei un motor complet SH daca ti-ai propus sa faci cam 10.000km pe an in urmatorii 5 ani, o sa te tina km astia si un motor SH cumparat de pe o masina aflata inca in stare de functionare.
  • C1469

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Nici n-are rost sa mai bag atatia bani in ea, o sa desfaca sa vedem daca a indoit supapa sau a spart iar piston si daca costurile reparatiei iar sunt mari, nu mai are rost..
E posibil doar sa fi sarit de la punct si fara sa aiba vreo dauna dupa? Ca s-a oprit imediat..
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Decât sa desfaci iar motorul, mai bine ia o scula de mãsurat compresia:este foarte ieftina și te scutește de munca.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
C1469 a scris:Nici n-are rost sa mai bag atatia bani in ea, o sa desfaca sa vedem daca a indoit supapa sau a spart iar piston si daca costurile reparatiei iar sunt mari, nu mai are rost..
E posibil doar sa fi sarit de la punct si fara sa aiba vreo dauna dupa? Ca s-a oprit imediat..

Daca s-a oprit motorul pentru ca ti-a lovit pistonul vre-o supapa nu e posibil sa fi scapat chiulasa fara cel putin 2buc supape lovite (supapele lucreaza la unghi, nu perpendicular pe piston). La cea mai mica atingere a pistonului in supapa aceasta se indoaie, fie si cu putin... rezultatul fiind ca nu-ti mai inchide pe scaun. Asa ca pe cilindrul respectiv compresia coboara la 10 (atat am gasit compresia la mine). Motorul porneste vara chiar si cu un piston unde ai compresie 10, dar bate deja incepand cu turatia de relanti.

Colegul Daniel ti-a scris mai sus sa-i faci un test de compresie ca sa nu demontezi degeaba chiulasa. Daca testul iese ca la mine: 22, 21, 22, 10 atunci e obligatorie demontarea chiulasei de pe motor. Daca valorile sunt apropiate intre ele si sunt peste 20, atunci nu se justifica si ai scapat de demontare (baiul e altundeva).

L.E:
Vezi ca scula care ia compresia trebuie sa aiba un corp dupa forma si filetul bujiei ca acolo se infileteaza cand se ia compresia. Mi-e greu sa cred ca gasesti una ieftin care sa aiba reductia necesara tie, mai bine platesti 60lei la cineva care are si-ti ia el compresia la motor.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR