Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • merivaA

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2021

  • Mesaj Privat
Am cumparat luna trecuta un Meriva din 2007. Motor 1.7 Z17DTH, ~ 185k km.

Anterior achizitiei am facut un test drive de peste 2 ore si peste 150km. Am putina mecanica "de duminica" facuta pana in prezent, dar asta e prima masina diesel. Nu strica inca o parere, asa ca dupa verificarea mea am facut si o verificare intr-un service ales de mine.

Pana aici totul bine- uzura normala dar trage ok, nu scoate fum, porneste ok, suna ok, etc.

Am cumparat masina si imediat am rezolvat tot ce era de rezolvat: intretinere si efectele drumurilor "bune"- revizie cu ulei original si filtre mann, lichid frana, discuri si placute, caseta directie, capete bara etc.

Toate bune si frumoase, pana cand azi, la aprox 1000 km de la cumparare, in timp ce mergeam cu 20 km/h in coloana, parca am auzit un sunet ciudat. Imediat am tras pe dreapta, si in timp ce viram a inceput sa palpaie becul de ulei.

Am oprit motorul, si am verificat nivelul. Cu motorul cald era peste minim, deci ok.

La alta masina am avut o situatie cu becul de ulei aprins, dar atunci a fost doar un senzor stricat... Am mai pornit o data motorul pt 20 secunde- suna groaznic si becul de ulei ramane aprins. Deci cu siguranta acum este vorba de presiune ulei real scazuta, si nu doar un senzor stricat.

Am lasat masina acolo si am plecat cu taxiul la hotel (sunt la 2-3h de casa). Maine imi aduce cineva o trusa de scule, poate am noroc si e doar filtrul lasat nestrans de mecanic, sau in cei 1000km deja s-a imbacsit filtrul cu mizerie ramasa "mostenire" in motor (totusi axele, atat cat se vad prin gaura de la buson, sunt foarte curate).

Tot caut o diagrama a circuitului de ulei, poate imi vine vreo idee pe unde ar putea pierde presiune, dar nu gasesc. Ar putea fi si pompa de ulei sau cuzinetii, dar chiar asa sa crape subit, si la turatie mica?

A mai patit cineva? E "boala lor"?


MODEL: Meriva 2007
MOTOR: Z17DTH
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Boala lor este sa se foarfece pana de la fulia pompei de ulei din cauza strangerii necorespunzatoare a piulitei care o fixeaza de ax ,sau se rupe axul si atunci ramane fara presiune ,daca mai insisti si aia e cauza se rupe distributia,incepe intai cu o verificare in zona aia capacele se desfac destul de usor ....asta dupa ce te asiguri ca filtrul este ok.N-am intalnit alte cauze in afara de vreun 'tratament' minune pus in ulei,stii ceva despre asta?
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
La motorul isuzu 1,7 nu prea are ce pica la partea de ulei , decat ce a zis colegu , la pinionul pompe de ulei care este actionat de cureaua de distributie
, se duc canelurile pinionului sau axul pinionului , sau sa fi picat pompa de ulei , dar pana atunci verifica in zona distributiei pinionul pompei , dar vezi ca este in partea de jos a distributiei pinionul pompei de ulei si o sa ajungi destul de greu sa scoti capacele de plastic de la distributie , unde inainte trebuie sa scoti suportul motorului , accesoriile si fulia de la vibrochen altfel nu vei putea scoate capaul de plastic de jos , sunt 2 capace la distributie.Dupa accea , daca totul e ok la distributie , dai baia de ulei jos si vezi sorbul sa nu fie infundat .
Apropo ai vetificat daca ajunge ulei sus la axe?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Scoti doar capacul inferior al distributiei daca poti, daca nu.. slabesti si suruburile capacului superior (cele din partea de jos) ca sa-l poti scoate pe cel inferior. Apoi vizual verifici daca pinionul pompei de ulei se invarte cu tot cu ax. NU ACTIONEZI DEMARORUL(!), doar ridici masina pe cric (la roata-fata, pe partea pasagerului) apoi bagi schimbatorul de viteze intr-a 5-a si invarti sârguincios de roata.

Revino (aici, pe forum) cu rezultatul.
Skip ads

  • merivaA

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2021

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri!

Am gasit video asta, fix asa se auzea... http://www.youtube.com/watch?v=jX1tMPFNYF0

@mecaNIK - nu are nici un "tratament"- le consider de evitat, pentru ca daca functioneaza si chiar curata au riscul de a dizloca vreun cheag de depunere si infunda vreun pasaj de ulei, sau de a "subtia" supapele (care pana atunci erau "ingrosate" de depuneri), ceea ce va rezulta in ulei "mancat" (aspirat prin simeringurile de supape).

@RADU FLORIAN: pare ca mai este o pelicula subtire de ulei la axe, dar n-am mai pornit sa vad daca baga

@ahappyuser: incerc zilele urmatoare

Ce am facut pana acum:
-mi-a adus cineva o trusa de tubulare
-scos si verificat filtrul de ulei- era strans bine si NU are absolut nimic prins in el (doar ulei)
-demontat filtrul de aer, tamponul motor
-injurat de toti decedatii, ranitii, etc ca tubulara era prea mare si nu a intrat sa pot detensiona intinzatorul de la accesorii
-pus motorul pe cric, montat la loc tamponul, adus masina acasa pe platforma

Urmeaza sa reincerc sa demontez, de data asta cu scule corespunzatoare.

Supapa de suprapresiune ulei unde se afla la acest motor?
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Dupa simtomele descrise si daca zgomotul este ca cel din video, sigur este fulia de la pompa de ulei, se roteste pe ax. EXCLUS sa mai pornesti motorul, exista riscul sa sara sau chiar sa se rupa cureaua de distributie,
  • merivaA

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2021

  • Mesaj Privat
Nu mai porneste nimeni motorul, i-am scos inclusiv siguranta de la demaror.

Am comandat kit distributie, curea accesorii si pompa de apa. Erau in plan de schimbat anul urmator, dar daca acum tot se umbla in zona lor...

Cu pompa de ulei n-am gasit inca o solutie;

1-inca ma gandesc: originala e cam scumpa (1100-1200 lei), mai e febi (850-900 lei), no name probabil China (2-300 lei), si second hand (2-300 lei). As merge pe original second hand, in care as avea incredere 100% dupa masor cu mana mea jocurile sa fie in cote si ii strang fulia la cuplu si cu loctite de filete, dar ar fi de preferat sa gasesc si garnituri noi pt ea.

2- nu stiu ce sa fac cu manopera. Initial credeam ca o pot inlocui eu, dar uitandu-ma la poze cu pompe de ulei, pare ca are 2 suruburi care intra in carter. Daca intra in carter inseamna ca ori are carterul o "buza" in exterior (sansa mica), ori ies in baia de ulei (sansa mare), deci trebuie data jos. La cat de "activi" sunt comunitarii in zona asta, nu stiu ce sanse mai sunt de a da jos baia de ulei pe strada fara amenda... Daca stie cineva un service decent in Bucuresti, unde te lasa sa vezi cum lucreaza, il rog sa imi zica pe privat (nu ma intereseaza factura).
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Trebuie sa dai si baia jos , se da usor mai ales ca o dai prima , sa poti verifica sorbul sa nu fie infundat si dupa demontezi distributia si pompa de ulei , dar inainte totusi verifica daca urca uleiul sus la axe , test presiune ulei , senzor presiune ulei si dupa treci la next level .
Uite aici ca idee....

https://youtube.com/watch?v=UKLY8MRIDIk
Skip ads

  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Nu este nevoie sã demontezi nimic, cele 2 șuruburi sânt prezoane,se desfac piulițele și apoi se pot deșuruba și ele cã sã poți demonta pompa. Așa zisã baie este compusa din 2 pãrți, o parte din fier, pe care o poți demonta cã sã cureți sorbul și o parte din aluminiu ( carter) in care se înșurubeazã cele 2 prezoane si care este foarte greu de demontat.
Atenție la montare distribuției, mai bine zis la tensionarea curelei, spun unii cã o parte din vinã la astfel de cazuri , este tensionarea prea mare a curelei.
  • merivaA

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2021

  • Mesaj Privat
Am comandat si primit:
-kit distributie INA
-pompa apa si antigel Hepu
-curea accesorii Dayco
-suport motor Febi (e crapat)

Urmeaza sa primesc:
-pompa ulei + fulie originala sh
-surubelnita cu impact cu acumulatori

Urmeaza sa comand:
-garnituri noi pompa ulei
-garnitura lichida

Am gasit si spatiu pt lucrat la masina (35-45 lei/ora), deci am scapat de lucrat pe strada cu frica de "comunitari".

Pentru tensionare distributie din ce inteleg trebuie montat intinzatorul si cureaua, slabit surubul si pozitia in care se trage el singur = tensiunea corecta.
  • merivaA

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2021

  • Mesaj Privat
Are cineva vreo idee de desurubat cele 2 prezoane din pompa de ulei, fara a le distruge si fara a suda o piulita in capatul lor?
  • merivaA

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2021

  • Mesaj Privat


Cam asa statea fulia pompei de ulei. Piulita era si ea in capac, a fost malaxata dar a produs doar niste zgarieturi si ceva span. Sita de ulei din sorb era obturata cam 3/5 de depuneri de carbon, asa ca am curatat si toata baia.

Per total a fost o manopera dificila care a durat foarte mult. O parte din bucurii:
-baia extrem de greu de dezlipit, si greu de curatat adezivul de pe margini
-prezoanele pompei de ulei blocate
-2 suruburi de fulie de arbore rupte- le-am scos cu extractorul
-fulia de accesorii "sudata" prin rugina de fulia de distributie- a necesitat scoaterea cu totul si multa rabdare cu dalta si ciocanul pt a le separa fara a le deteriora
-pinul in care se tine arcul intinzatorului distributiei a fost blocat in blocul motor cu acelasi material cu care a fost lipita baia de ulei
-filetul pinului de mai sus a necesitat retarodare, lucru foarte distractiv avand in vedere spatiul foarte redus.

Dupa atata lucrat in spatiu extrem de ingust, cred ca ma pot reprofila ca hot de buzunare. Acum inteleg de ce m-au refuzat 3 serviceuri cand au auzit de Meriva...

Pompa de apa noua asteapta in portbagaj, suruburile fuliei pompei de apa sunt... ati ghicit- blocate si ele. Nu m-ar mira sa fie prinse cu acelasi adeziv magic. O mai las putin, poate intre timp mi se mai regenereaza din rabdare.


ATENTIE! Z17DTH are o procedura putin diferita de strangere a distributiei. Arborele se invarte invers 60gr si apoi se strange intinzatorul la 38Nm. La alte variante de 1.7CDTI se strange la 49Nm si nu se roteste invers arborele.

Acum motorul suna mult mai bine, probabil anterior nu era tensionat corect. Nu am gasit nici un fel de pilitura metalica in ulei (filtrat prin tifon), si dupa vreo 150km de probe masina pare sa mearga bine. Ignorand nr mare de ore lucrate, pot zice ca am avut noroc.
Skip ads

  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Cred ca era mai usor sa dai motorul jos si pe langa operatiile care le aveai de facut ,pe care le rezolvai mult mai usor ,verificai si schimbai sau reparai si alte accesorii de pe motor , scurgeri si alte probleme care pot aparea mai tarziu, ca tot il aveai dat jos , asa faceai o treaba calumea , parerea mea . A fost verificata linia , ca tot ai avut baia jos , la cuzineti , ai verificat , presiunea de ulei ,dupa reparatiiile facute , ca a mers 150km este irelevant , posibilele probleme vor aparea mai tarziu , dar sa speram ca nu se va intampla si va merge , dar dupa cum arata pinionul pompei de ulei si daca a mers mai mult decat trebuia in halul ala , fereasca sfantul , oricum iti urez bafta si drumuri fara gropi si evenimente.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR