Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D
Solutie
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,485
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
iuli78 a scris:In primul rand era vorba de pret ...

Asta o știai doar tu...n-ai suflat un cuvințel anterior. Nu cã ar fi avut vreo importanțã...am aflat, de-a lungul timpului, cã dacã dai sfaturi, pe banii altora, șansele sunt de 99,99% sã dai greș(în sus sau în jos, n-are importanțã, când e vorba de bani, nu neapãrat mulți, oamenii au reacții ilogice, financiar vorbind). Așa cã nu dau. Sfaturi, zic.

ahappyuser a scris:Eu as lua oricând jante de tabla pentru iarna care sa fie ,,mai la interior,, decat cele de vara, pentru ca iarna rotile de pe fata sa nu-mi arunce o gramada de zapada pe praguri + usile fata. La Astra H a mea am facut deja acest lucru, in plus i-am luat si bavete de noroi originale tot pentru asta, pe ideea de a proteja iarna tablaria masinii de gheata ce se aduna pe prag + usile fata.

Nu mai e sexy masina daca e cu bavete de noroi, dar nici eu nu mai sunt tânar... asadar nu ma mai deranjeaza acest aspect.

Corect, un punct de vedere înțelept...dar depinde și de ”vrâstã”...înțelepciunea vine și ea cu un preț...sau nu?!
Skip ads

  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Am cãutat mai bine și am gãsit 4 jante pentru Corsa D pe care sa scrie E39 , 250 lei 4 bucãți , mai trebuie date puțin cu smilgher pe lãțime ,unde vine anvelopa , dau cu grund și vopsea , le am pe amândouã , nu trebuie neapãrat spray cã nu se vede ,sa de-a bine vizual , dupã ce se usucã bine ,o sa montez anvelopele de iarna .
Din cele 5 jante cu care au venit anvelopele am pãstrat una pe care scria E39 ,și restul la fier vechi ,cã nu aveam ce face cu ele cã nu erau identice și aveau greutãți diferite .

Vad cã cei care mai vând jante , au tendința sã zicã cã dacã se potrivește la prezoane și butuc ,ele sunt bune , dar mã gândesc cã nu degeaba cei de la Opel au recomandat E39 pentru Corsa D și E49 pentru Corsa C .
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Eu nu circul cu Opelul decat cand mai prind cheile , dar daca aveam ITP-ul expirat la 166 ,am fost o tura la munca cu Corsa , la intoarcere (ora 22 ) am vazut ca erau uni care imi faceau flash-uri , si unu claxona ,era ceva obisnut ,ca atunci cand am avut asigurarea expirata la 166, am mers cateva ture cu Corsa pe acelasi traseu (85 km dus-intors) si aceiasi poveste pe care o banuiam , flasuhuri de la masini si claxon de la tir ,deci meseriasul de la service-ul Trabiana a dat buleala ,ca nu a reglat farurile cum trebuie .
Azi am fost la un electrician ,la care am vrut sa merg initial , acum era lejer si am intrat repede , problema gasita , farurile bateau prea sus , deci am dat 60 lei degeaba la Trabiana , mai conteaza si meseriasul , aici este electrican, acolo era tinichigiu , ma mir cum de nu au pus secretara sa regleze faruriile , bine ca putea si ea ,daca avea cine sa o invete , ca nu este asa de complicat.

Bine, ca nu sunt singuri dati degeaba , am mai piedut 140 lei pentru 2 anvelope de iarna , am luat 2 bucati de la vulcanizarea dupa Aurel Vlaicu ,aproape de sensul cu Boba Novac ,pe dreapta (cu Leroy Merlin) , nu m-am uitat atent si erau uzate neuniform , faceau zgomot cand depaseam 60 km/ora , le-am dus inapoi , m-am inteles sa trec dupa o luna sa iau altele cand le aducea marfa , dar intre timp vulcanizarea sa desfintat dupa 10-15 ani de activitate si sau dus si anvelopele , am facut rost de contul de facebook a celui care mi le-a dat , dar nu este prost sa raspunda la mesaje .

Am mai luat odata teapa cand am pus anvelopele de iarna , luasem jante de tabla pentru Corsa D , anvelope 2019 aproape noi , am vopsit jantele pe partea cu anvelopa , am fost la o vulcanizare non-stop dupa strada Viorelelor (langa fostul pod de tramvai din 4-5) , am mai fost la ei la inceputul anului cu 166 si a fost ok , acum cereau 180 lei pentru , 4 valve , montat anvelope pe jante , umflat ,echilibrat ,demontat roti vechi si montat roti noi , au lasat-o la 160 lei ,dar tot este mult pentru roti de 14 , cand in zona preturile erau intre 100 si 120 lei , am vazut ca nu tin cont prea mult , ca venise unul cu BMW seria 5 ,probabil roti de 17 si tot 180 lei ii cereau , invatare de minte sa intreb inainte cat costa ,mai ales daca nu merg prea des in acelasi loc , la inceputul anului am dat tot la ei 120 lei ,sa puna 4 anvelope pe jante de tabla, dar de 16.

Referitor la anvelope , am zis ca decat 4 bucati noi all season , mai bine 4 de iarna si 4 de vara ,chiar daca nu sunt noi , sunt in conditii excelente ambele seturi.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Intre timp a venit randul sa inlocuiesc placutele de frana , dupa cum am vazut ,pentru diesel nu sunt ieftine , in jur de 150 lei am dat pe TRW GDB 1700 ,l-am ales si pentru ca aveau setul de tablite care fixeaza placutele , deocamdata nu scartaie . Pe viitor o sa dau si tamburi sa vad cat de uzati sunt saboti .

Deocamdata nu stiu motivul ca m-am trezit la diferenta de 2 zile cu doua erori :
1. P0404 - 5B Exhaust gas recirculation (EGR) control circuit , unknow status byte , aparea doar pe diagnoza , in bord nimic , am sters-o si deocamdata nu a reaparut .
2. P2458-57 Diesel particule filter (DPF) regeneration time ,unknow status byte , a aparut deaodata in mers , atunci a aparut si masina cu cheita , din ce vazuse era aproximativ 50% infundat si ultima regenerare o facuse cu 90 km inainte , sa ters , a disparut masinuta cu cheia ,sa vad daca reapare.

P003A-00 nu o mai pun la socoteala ,ca nu am scapt de ea de cand sa cumparat masina , se sterge dar reapare , iar ca simtome ,se simte o lipsa acuta de putere pe acceleratie in treptele 4 si 5 , sa depasesc un camion in treapta 4-a la 80-90 km este sport extrem , dureaza peste 10-15 secunde sa ajunga de la 80 la 100 km /ora , iar in treapta a 3-a are ceva vlaga dar se tureaza prea mult ,iar in treapta 5-a nici nu se pune problema ,ca dureaza prea mult pana junge la 100-110 km/ora.
Cred ca eroarea asta provoaca lipsa de putere , totusi are 95 cp ,trebuie sa se infiga cat de cat , nu sa fie putoare ca SDI-ul de 68 cp dupa golf 4 , din cate am citit Corsa D 1.3 cdti are aceiasi greutate cu un Golf 4 sdi , nici cu asta nu se poate depasi calumea un camion , pentru ca accelereaza greu .






Skip ads

  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Vad ca eroarea P2458-57 Diesel particule filter (DPF) regeneration time ,unknow status byte ,tot insista sa apara dupa ce o sterg si este insotita de masina cu cheita .
Sa vad dupa ce isi face regenerarea daca mai apare , oricum este ceva dubios sa se simt unele intreruperi/smucituri cand trec de 2000 de ture ,mai apre si fum alb pe evacuare,cel putin asa mi se pare alb nu albastru .

Oricum trebuie sa iau un calcul urmatoarele :
1. Demontare conducta admisie si EGR plus curatarea lor , cred ca merge sa o fac si singur , pare ceva bataie de cap ca nu este loc in spatele motorului asa de mult, dar sper sa mearga .
2. Demontare turbina , asta o pot face singur , pare ceva bataie de cap cu 2 piulite de prindere cu desfacere pe sub turbina , pare sa nu fie loc de tubulara si sa merg cu turbina la o firma care o poate testa sa vada daca este in mintile ei .
3. Demontare filtru de particule , plus demontat senzori dupa ea , impachetata si trimisa in Harghita unde o curata termic , nu prea am incredere in curatarea chimica care se face local , la bani cam tot pe acolo se ajunge , adica 400 lei cu tot cu transport dus-intors + ramburs

Cam astia ar fi pasi care trebuie facuti , dupa toate astea ,trebuie mers la cineva cu diagnoza mai rasarita .
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Se pare ca o sa iau in calcul si inlocuirea termostatului , din ce am observat dupa un drum de 40 km , antigelul nu a vrut sa urce mai mult de 78-79 grade , eu zic ca trebuia sa ajunga in jur de 90 de grade,in 40 minute de functionat .
O sa mai verific odata ,temperatura dar nu cred ca o sa urce , vara se intampla cand veneam acasa dupa 30-40 km , sa porneasca ventilatoarele dupa ce opream masina ,un termostat vad este cel putin 160 lei ,sunt ceva mai scumpe ca vin cu tot cu carcasa .

Cu regenerarea vad ca este treaba serioasa , inca nu a facut ceva dupa 266 km si 124% grad de incarcare ,in 40 si ceva de km ,o singura data a ajuns la 600 de grade ,dupa 2 secunde a scazut si nu a mai urcat temperatura mai mult de 450 de grade .

Masina o sa trebuiasca trasa pe dreapta, pana se rezolva problemele . Vad ca intreruperile care apar cand accelerez in jur de 2000 ture ,apar doar pe loc , in mers nu se simte .




  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Daca tot nu crestea temperatura mai mult de 80 de grade , am zis sa inlocuiesc termostatul , pentru ca nu este o operatiune complicata , acum este montat dar nu o sa-i fac proba prea curand , termostatul vine cu denumirea de Mahle Ti 150 88 ,dar de fapt este un termostat original facut de Behr , singura diferenta fata de original este ca are stersa zona unde arata codul. Acum sa nu fie ca un calorifer Denso pentru Alfa 166, asa scria pe ambalaj ,dar de fapt era unul original Magnetii Marelli cu codurile sterse si sa dovedit a fi un rebut , ca dupa 8 luni a cedat , si am luat unul de doua ori mai ieftin care merge si dupa 3 ani.

Daca tot am dat bateria si suportul ei (la suport este ceva bataie de cap cu scoaterea clemelor care prind diverse cabluri ) am demontat egr-ul , are 2 suruburi torx cu cheia de T30 ,sunt stanse foarte bine , ca am rupt 2 chei de la Yato ,erau prea casante si sau rupt dinti ,dupa ce am luat un t30 1/4 de la Yato ,am reusit sa desac suruburile ,unul a iesit bine , celalat sa rupt , noroc ca a ramas o bucata iesita in afara in racititorul egr , pe care trebuie sa il scot , daca am vauzut bine este prins in 3 suruburi .

Am intrebat preventiv dinainte cat costa o verificare turbina si nu mi-a placut pretul :500-600 lei care include : desfacere turbina in bucati ,verificare piese , decarbonizare , montare la loc si verificare pe banc , o sa mai intreb ,ca nu este prea placut sa dai ceva bani ,doar pentru un raspuns ,merge bine sau nu, iar daca este nu, se mai adauga costul reparatiei.

Abia dupa ce verific si tubina , o sa vad daca mai face figuri regenerarea , daca nu merge o sa dau filtrul de particule la curatat daca se mai poate .
Trebuie sa verific neaparat turbina ,sa sa elimin o cauza a lipsei de putere in interval mai scurt din treptele 4 si 5.








  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
A venit randul sa demontez racitorul EGR , filtrul de particule si turbina

1.Racitorul EGR , se desface din 3 suruburi mai lungi , nu mai stiu exact cheia torx 40 sua 45 , oricum mai mare decat cel mai mare din trusele cu chei 1/4 , este ceva chinuiala cu mutat colierul furtunului dinspre calorifer care intra in egr si cu scoaterea furtunului efecticv , ca nu este pozitie prea buna , poate se rezolva mai usor cu scoaterea unui cablu care este prins in stanga racitorului printr-o clema , am observat-o ultima , din cauza lui nu poti misca racitorul prea mult , mai trebuie scoasa si mufa care intra in capsula vacuumatica a racitorului.

2.Filtru particule , aici este mai simplu , cu tubulara lunga de 16 (bujii) se desface colierul care leaga de turbina , este putina bataie de cap cu cracanarea colierului si mutarea lui catre filtru de particule , dut cu 16 se desfac suruburile care fixeaza esapamentrul in zona baii de ulei si optional dar mai usor si colierul din spate care leaga teava de esapament de toba .
Se sot si tampoanele de cauciuc care prind esapamentul in zona racordului .
Cu tubulara de 11 (la mine 1/4) am desfacut cele 2 suruburi de prindere a filtrului ( inainte am scos cu cheia de 10 protectia termica din tabla a filtrului )
Ca sa imi fie mai usor ,am scos filtrul cu tot cu teava de evacuare pana la toba .
Aici urmeaza nedumerirea . Nu puteau mintile luminate de la Opel ,a puna ca colier de prindere intre filtru de particule si teava de esapament un colier lung ca cel dintre teava de esapament si toba , acesta pur si simplu se punea peste ambele tevi si le imbina , nu intra una in alta ca filtrul de particule in teava de evacuare , unde trebuie sa largesti buza tevii cat mai mult si sa departezi putin cate putin filtrul de teava , cu frica ca daca misti prea mult se rupe racordul . La Alfa 166 pe evacuare , tevile nu intra una in alta , pur si simplu intre ele este un inel metalic sau garnitura metalica care etanseaza imbinarea intre tevi , prin suruburi sau piulite.
Din cauza asta a trebuit sa scot esapamentul pana inaintea tobei ca pot desface mai bine filtrul de particule .

In filtru de particule intra o sonda labda si un senzor de temperatura gaze , pentru sonda trebuie cheie fixa de 22 este destul de intepenita si senzor chei de 17 , sa desfacut destul de usor .
Daca am vazut bine , teava din care iese furtunul catre senzorul de presiune diferentiala parea destul de infundata cu funingine catre capat ,ca am bagat un holsurub si l-am fortat putin sa fac loc , a iesit negreala , acum nu mai obtureaza nimic .

3.Turbina nu o poti da jos decat dupa ce se da jos filtrul de particule , din cauza celor 2 piulite de jos care se desfac cu cheie de 13 , mai are una deasupra dar cu cheia de 12 , furtunul care vine deasupra turbinei cu acelasi torx de la racitor egr (40 sau 45) , se socate mufa actuatorului si futunul cu colier in capat , dupa care turbina iese usor.

Am vaut ca nu are decat un joc foarte foarte mic intre rotoarele tubinei , cam atat , nu am vazut ulei prin turbina , decat negreala pe partea cu filtru de particule.

Legat de tubina , nu stiu cum este treaba cu actuatorul vacuumatic , acesta are o gaura ,prin acea gaura iese aer cand misc de mai multe ori de tija care contoleaza geometria , daca astup gaura si vreau sa misc de tija nu merge , iar daca ridic de tija la maxim si astup gaura , tija nu se lasa la maxim decat daca iau degetul dupa gaura.
Ultimile 2 poze sunt cu filtrul de particule ,partea de jos si partea de sus.








Skip ads

  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Stie cineva cum este la 1.3 cdti ,daca schimb capsula vacuumatica a turbinei ,trebuie neaparat reglata turbina pe banc ?
Merge sa se regleze din piulitele care vin pe tija in pozitia in care veneau pe tija capsulei vechi ?

Dupa ce am dat jos turbina ,am fost cu ea la verificat si au zis ca scapa aer pe la capsula de vacuum , dupa aceea m-am uitat si eu mai bine dupa ce am desfacut actuatorul si am vazut ca atunci cand bag pompa manuala de vid , scapa aer pe intre tija si cop ,plus pe la cele 4 gauri care vin din fabrica , daca astup aceste gauri cu silicon negru si acopar cu o garnitura partea de jos a tijei sa nu mai scape aer , pot misca tija din pompa de vid.

In teorie ,daca nu cumva capsula are vreo supapa actionata electric ,si acum sa fie pe deschis ,ar trebui sa iau alt actuator vacuumatic .

O sa merg pe la un electrician cu capsula , poate ma lamureste mai bine daca are sau nu o supapa actionata electric , daca este defecta , o sa o desfac sa vad cum este in interior .

Pare ciudat , ca daca o pun pe masina, tija se ridica , dar poate si masina face suficient vid incat capsula sa ridice tija geometriei chiar daca aceasta are pierderi .

Pana nu desfac capsula nu am de unde sa stiu sigur ,daca are doar un senzor care citeste pozitia tijei care actioneaza geometria sau este ceva mai complicat .

Daca este actuatorul vacuumatic cu probleme , atunci sunt mari sanse sa fie vinovat de eroarea P003A .


  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Pentru cei interesati de functionarea racitorului EGR ,gasiti un clip facut foarte bine cu exact acalasi racitor si egr pe care il gasiti pe 1.3 CDTI de 95 cp , o animatie excelenta : http://www.youtube.com/watch?v=i54ZbmQcncY .

Datorita acelui clip am vazut unde trebuia sa vina clapeta rupta gasita in racitorul egr , cine stie de cati ani este rupta , din cauza asta, gazele iesite nu mai apucau sa se incalzeasca prea tare in anumite momente pentru ca erau racite de la inceput . Probabil o sa pun racitorul asa cum este ,si cand mai este cascaval, trebuie cumparat alt racitor egr in stare buna .
Electrovalva funtioneaza bine , daca se conecteaza ambi pini la baterie , se deschide o supapa in electrovalva si cand dai la pompa de vid tija se misca ,cand se ia un fir dupa borna , se pierde presiunea si tija revine la pozitia initiala. Daca se face proba fara sa se conecteze la curent , pompa de vid ramane la presiunea facuta din pompa , nu creste sau scade pana la conectarea firelor care alimenteaza electrovalva la baterie.

Pe partea de actuator vacuumatic turbina pentru 1.3 cdti 95 cp , nu sunt prea multe variante :
1.QWP -650 lei , disponibil local
2.NTY - 520 lei ,adusa din afara tarii , probabil Polonia (unde costa echivalentul a 380 lei)
3.Meat & Doria 1050 lei adusa doar din Ungaria
3.Kode -550 lei , aceasta din urma nu se gaseste in magazine , este disponibila doar la cei care reconditioneaza turbine ,pentru ca firma Kode Polonia nu lucreaza decat cu firmele care se ocupa de turbine , nu este disponibila in magazinele de piese auto . Daca tot am lasat turbina la o firma ca re se ocupa de asa ceva , o sa puna actuator Kode si o sa regleze turbina pe banc.





  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Daca tot am gasit cu 300 lei un radiator EGR cu tot cu EGR , l-am comandat ieri si azi a venit ,nu ma asteptam sa ajunga asa de repede din Suceava .
Radiatorul EGR este bun , are ambele clepete , electrovalva functioneaza , sper fie ok si EGR-ul , anul de fabricatie este acelasi cu anul masinii 2010 ,doar ca teoretic provine dupa o masina cu mai putin cu 100.000 de km . De data asta am folosit 2 suruburi din inox M6x20 si vaselina cu cupru pentru prinderea egr-ului de racitor.
Am montat racitorul Egr si tor ce mai era prin spatele motorului , astept sa se monteze capsula vacuumatica a turbinei si sa o regleze ,dupa care o sa montez turbina si filtrul de particule , deocamdata nu mai dau filtrul la curatat , o sa-l pun asa pe maisna si vad daca isi face regenerarea , sunt in dubii legat de el ,ca am gasit teava subtire care iese din DPF infundata , vad ce o fi atunci , poate din cauza asta nu isi facea regenerarea.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Dupa aproximativ 8 luni de la cumparare , sa scapat si de eroarea P003A ,prin inlocuirea capsulei vacuumatice a turbinei , treaba este simpla pentru toate capsulele vacuumatice care au sau nu electronica pe ele , daca se misca tija cand se da la pompa de vid si se tine presiunea constanta , atunci pe partea de membrana este buna ,ceea ce nu era cazul la actuatorul vechi .
O capsula costa 550 lei (depinde de firma , alti mai jepcari pot cere mai mult) iar reglatul 150 lei , este bine ca nu mai apare eroarea ,acum masina trage destul de bine in treptele 4 si 5 , poate o sa fie si mai bine dupa ce rezolv cu filtru de particule , apar 2 erori , dar inainte de toate , trebuie sa ii fac o regenerare fortata , cum chinezaria mea de op-com nu stie asa ceva , trebuie sa merg la cineva cu GM Tech2Win ,astea sunt mai smechere ,pot testa diferiti actuatori daca functioneaza bine ,spre deosebire de op-comurile din comert care nu stiu asa ceva.

Dupa inlocuirea termostatului , senzorul de temperatura arata in jur de 87 grade ,zic ca este ok .






Skip ads

  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Cam asa arata un actuator vacuumatic pentru turbina cu senzor pe el , dupa cum se vede partea de etansare este formata din doua parti , cea din spate catre senzor ,aceasta este presata de buza actuatorului intre partea din plastic si cea metalica iar a doua parte este membrana mai subtire din fata , aceasta trebuie sa etanseje tija actuatorului de corpul actuatorului ,dupa cum se vede in cazul meu ,aici este problema .






  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Un pas foarte important spre rezolvarea problemelor. Felicitari!

Ca o mica gluma... Cam acum 3 luni, pe baza principiului de functionare, spuneam exact ceea ce explici tu mai sus, dar pe atunci, tu nimic ... Batman, Batman Smile

Si foarte, foarte serios, felicitari si pentru insistenta, rabdare, implicare, etc.!
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Da , ai avut dreptate ca are doar un senzor ,nimic special in plus , dar nu cred ca se apuca cineva sa desfaca unul ,ca sa zica exact ce este pe acolo , mai ales ca multe capsule vacuumatice sunt simple fara electronica , initial traiam cu impresia ca are vre-o supapa care este actionata cand trebuie si cand faceam proba era pe deschis , abia dupa ce am dat jos turbina si am vazut ca are scapari de presiune , atunci am zis ca ai perfecta dreptate .

De exemplu si la actuatorul vaccuumatic al racitorului EGR , dau la pompa de vid si nu misca tija deloc , doar ramane presiunea constanta , ca sa misc tija ,trebuie sa alimentez cei doi pini ai mufei la baterie si atunci se misca tija cand folosesc pompa de vid.

Initial uitasem sa bag furtunul in capsula vacuumatica ,si mergea la fel ca inainte , dupa aceea m-am uitat mai bine si am mai facut o tura de 60 km si se simtea diferenta , poate dupa ce rezolv si cu erorile legate de filtru o sa traga mai bine .

Mai trebuie verificat pe unde ies gaze prin zona motorului , stiu sigur ca sunt probleme la racordul flexibil ,dar trebuie sa ma uit mai atent si la etansarea turbinei de galerie si DPF .
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Vad ca de cand au inceput sa apara problemele cu filtru de particule au aparut urmatoarle erori :

1. P0404-5B EGR control unit , am gasit-o pe 7 ianuarie , am sters-o si nu amai aparut de atunci .
2. P2458-57 DPF regeneration time , tot pe 7 ianuarie am vazut-o prima data , dar aceasta dupa stergere reaparea , pentru ca apare si acum
3. P2453-53 DPF diferential pressure sensor circuit - Low temperature , pe 16 ianuare am vaut-o prima data , a mers stearsa si a mai aparut ocazional in februarie
4. P2453-56 DPF differential pressure sensor circuit - too many transition , asta a aparut azi , spre deosebire de celalate ,asta nu se mai sterge.

In momentul de fata continua sa apara 2 si 4 , nu mai merg cu ea , ca nu isi face singura regenerarea oricat as merge , trebuie rezolvata problema care impiedica regenerarea , o sa ma duc saptamana viitoare la meserias sa fac o diagnoza , dar nu sunt asa de increzator ca gaseste din prima eroarea , acum nu cred ca pe MDI gaseste alte erori decat pe Opcom-ul cinezesc.


  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Am fost zilele trecute la o firma ca re ocupa cu curatarea filtrelor de particule chimic , acolo am facut decat diagnoza , iar dupa parere lor trebuia inlocuit senzorul de presiune diferentiala si curatarea filtrului de particule , am cumparat alt senzor pe original GM cu 181 lei si filtrul de particule l-am dat la curatat celor din Odorheiul Secuiesc , care le curata prin incalzire ,oricum ideia este ca nu au putut sa il curete ca sa acorde garantie , ziceau ca se desprinde ceramica din el , probabil ceramica avea crapaturi, iar funinginea nu facea altceva decat sa fixeze mai bine ceramica . In cazul asta platesc doar transportul (90 lei dus intors)

Cand vine, il mai pun pe masina si vad cum se comporta .
Trebuie luate in calcul 3 variante :
1.DPF Off , nu este cea mai buna solutie
2.DPF folosit , trimis la curatat in speranta ca ceramica este buna , iar daca nu se poate curata , trebuie trimis inapoi la dezmembrari , in cazul asta pierderea este de aproximativ 200 lei ,primit filtru , timis/primit de la curatat si trimis inapoi la vanzator.
3. DPF nou , aici am vazut 2 variante care sunt mai accesibile : JMJ1133 si STARLINE 99.42.309 ambele pana in 1900 lei , la prima vedere pare o solutie buna ,dar nu stiu cat de mult rezista aceste filtre ,se ofera garantie de 24 luni , dar nu stiu daca rezista atat.

Asta este invatare de minte ,sa nu ma mai complic pe viitor cu masini care au filtru de particule , unde unul original costa cat masina sau jumatate din ea daca are valoare mai mare.

Daca luasem un set de garnituri pentru turbo , le-am montat , mai putin cel catre dpf .




  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Cum vechiul racord era varza , trebuia cumparat altul nou , am luat unul repede de la Bardi cu 60 lei + 80 lei montatul ( am fost doar cu teava de evacuare) sa rezolvat treaba , pentru aceasta masina trebuie racord cu lungimea totala de 20 cm si grosimea de 5 cm , asa vine prefect .
Prima data luasem teapa , citeam tot pe forum , ca trebuie luat mai lung ,da de unde , trebuia la fel de lung ca cel original , ca teava de legatura se baga in continuarea tevii originale ,nu peste sau in ea ca sa fine nevoie de mai lung .
Nu prea inteleg de ce ingineri de la Opel nu au gasit o solutie de prindere a tevii cu racorul de filtrul de particule mai simpla , cum este intre toba si teava cu racortul , vine una langa alta si un colier mai lat le prinde pe amandoua , ei au ales varianta sa intre DPF-ul in teava cu racordul ,aproximativ 7-10 cm , iar la demontarea filtrului si la montare, sunt sanse mari sa nu intre sau sa iasa asa de usor , cum racorul este aproape ,poate avea de suferit daca este de-o seama cu masina .
Daca faceau prinderea filtrului in teava cu racorul la fel ca prinderea tobei in teava cu racordul era mai usor de desfacut filtrul.
Ca alternative ,o teava noua de evacuare cu racord , costa de la 260 lei in sus .


  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Legat de filtrul de particule, dupa ce sa infundat am incercat doua solutii :
1.Curatare partiala prin incalzire la Odorheiul Secuiesc , cum acestia nu au putut duce procedeul de curatare pana la capat ,din cauza desprinderii unor bucati din ceramica dupa margine , neavand prea multe solutii ,a trebuit sa caut si urmatoarea varianta
2. Curatarea chimica , stiu ca nu este cea mai indicata dar nu aveam de ales , dupa ce sau uitat si ei cu un endoscop mai rasarit decat al meu si au vazut ca ceramica este in stare buna ,am zis sa incerc contra 400 lei sa incerc si varianta asta .

Dupa curatare , am montat filtrul de particule cu garnitura noua intre el si turbo ,plus colier nou dedesupt ca cel vechi era pe jumatate rupt ,cum Op-com-ul meu ,nu stie de inlocuire filtru particule si inlocuire senzor presiune diferetiala , si nedisparand eroarea P2453-56 chiar daca vroiam sa o sterg , am mers unde am curatat filtrul sa faca ei setarile astea .
Am ajuns acolo , pe drum a disparut martorul cu masina si cheia dar ramasese spirala , cand am ajuns acolo masina era in regenerare ca turatia urcase catre 950 si era pornit ventilatorul , i-am zis ca este in regenerare ,dar a zis sa opresc , oricum a reusit sa reseteze filtrul de particule si senzorul de presiune diferentiala , singura bataie de cap a fost eroarea care imi aparea si mie ,doar ca la el era putin diferit P2453-0 DPF Presure sensor a circuit range/performance in loc de P2453-56 DPF differential pressure sensor circuit - too many transition cum imi aprea pe Op-com .
Pana la urma sa sters si nu a mai aparut , si datele dpf-ului sau dat de la 0 , km parcursi de la ultima regenerare , km parcursi de la inlocuirea dpf-ului ,dar gradul de incarcare al dpf-ului era la valoarea veche cand am plecat de acasa 179% si dupa resetare ,chiar daca era in teorie curatat ,ii arata 66 % , dar acasa dupa 8 km imi arata 73 % si dupa aproximativ 100 km mers in afara localitatii a ajuns la 80 % , dupa un drum de 130 km , dupa aproximativ 110 km a inceput prima regenerare , din pacate aparuse niste erori cu afisarea datelor si nu am putut inregistra momentul regenerarii , dupa regenerare a ajuns la 45 % grad de incarcare , presupun ,ca dupa 26 km era la 47% DPF shoot accumulation .

Acum sper sa mearga DPF-ul ca inainte ,chiar daca facea regenerarea la 150 km si ajungea de la 40 la 80 % in maxim 150 km .
Alternativele nu sunt bune deloc , singurele filtre de incredere sunt cele originale , dar cum costul unuia depaseste valoarea multor Corsa D (13.000 lei) ,raman decat solutile aftermarket , dar cum si astea sunt in general pocnitori , pentru ca materialul filtrant din ele este mult mai slab calitativ fata de original , nu stiu daca apuca cineava sa mearga cu un filtru nou aftermarket ,si sa ajunga barem la cei 2 ani cat ofera garantie si sa mearga un 30.000 km cu el .

Am facut niste poze sau capturi de imagine din filtru de particule ,partea dinspre turbina , partea de jos prin senzorul de temperatura , sau sus /jos a catalizatorului erau curate , pozele nu sunt calitative , dar pe viitor o sa cumpar un edoscop ful hd cu 2 camere , ca actualul este pocnitoare si nu are claritate .






  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Se pare ca sa stabilizat si treaba cu filtrul de particule , este la a 2 regenerare dupa curatare , se pare ca se curata ca inainte ,pana la aproximativ 40% ,se va vedea pe viitor daca mai scade.
Este diferenta mare si la presiunea diferentiala ,daca inainte la 110 km/ora era in jur de 30-40 kpa , acum se invarte in jur de 5 kpa , oricum sa schimbat preventiv si senzorul .
Acum se simte diferenta , odata ce sa rezolvat si problema cu turbina ,se simte diferenta fata de inainte , acum se simte ca trage cand bag in treptele 4 si 5 , nu se mai plafoneaza cateva secunde ca inainte , la schimbare treptelor .
Cea mai simpla proba a actuatorului vacuumatic ,este sa se scoata furtunul care intra in el , se ridica tija care controleaza geometria variabila , se apasa cu degetul pe stiutul unde intra furtunul si se lasa tija , daca actuatorul etanseaza bine , tija se lasa decat foarte putin si ramane in aceiasi pozitie ,pana se ia degetul dupa stiut.

Trebuie neaparat sa se schimbe uleiul de motor, ca actualul este contaminat cu motorina ,daca din vara pana acum a avut mai multe regenerari intrerupte .
O sa se cumpere cel ieftin de la GM si se tine un timp , poate se mai spala motorul cu el , daca se inlocuieste mai des .Daca este totul in regula ,ma orientez catre Motul Specific 10w30 Dexos 2 ca pare mai rasarit si se ramane pe el.




Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR