Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D
Solutie
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Eu mai verific masina ocazional si urmaresc la engine /exhaust ,functia de DPF shot accumulation , cand ajunge la 90 % gradul de incarcare incepe procesul de regenerare ,care este aratat tot in procente de la 1 la 100 , cand ajunge la 100% sta putin si se da de la 0 si se reseteaza automat gradul de incarcare si kilometri de la ultima regenerare. O verific mai des cand da semne ca are probleme ,cum a fost cazul in ultimile zile cand dadea impresia ca isi facea regenerarea dar nu o ducea cu succes pana la capat si fara diagnoza nu aveam de unde sa stiu ca nu aprea nici o eroare in bord.

Pun ma jos o poza mai vehe cu tabelul aratat de Opcom pe partea de DPF


Skip ads

  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
De cateva zile a aparut eroarea C0035-00 Front left wheel speed sensor malfunction , la prima vedere pare a fi defect senzorul de turatie roata stanga fata.
Initial am verificat mufa din capatul senzorului dar degeaba , martorul ABS din bord nu disparea , am zis sa inlocuiesc senzorul ca era destul de ieftin 45 lei pe Bosch .
Din ce am observat si la mine (Alfa 166) senzori nu ies asa de usor , daca se scot pe unde se desface surubul de prindere, sunt sanse foarte mari sa se rupa , adica sa ramana in interior o bucata din senzor , la mine este mai simplu ,dar la Corsa D ca sa ai acces la partea interioara a senzorului trebuie scoasa planetara , noroc ca se desface destul de usor cu tubulara de 36 s
si un anterenor 3/4 cu prelungitor si adaptor 1/2 pentru tubulara ,cea de 36 3/4 nu intra.
Ideia este ca daca se doreste sa se scoata senzorul intreg , trebuie batut cu ceva in el (un prelungitor lung de tubulara) dinspre interior (planetara) si atunci sunt sanse mari sa iasa intreg (nu neaparat functional)

Astept sa vina senzorul si sa il montez ,sa vad daca dispare martorul ABS din bord , la prima vedere nu pare sa afecteze buna functionare a masinii.


  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Sa rezolvat si cu martorul ABS care se aprindea in bord si dadea pe diagnoza C0035-00 ,probleme la senzorul de viteza stanga fata.
Daca initial am crezut ca era de la senzorul ABS , pana la urma sa dovedit ca era de vina un cablu cu 4 fire rupt .

Initial am cumparat senzor ABS facut tot de Bosch dar in Romania ,dar dadea aceiasi eroare . Dupa ce am montat senzorul am inteles de ce nu se poate scoate normal , pentru ca el intra fortat in lacasul lui ,nu il poti impinge doar cu degetele si gata .
Daca tot facea figuri ,am desfacut si aparatoarea din plastic de sub aripa , am desfacut doar partea din dreapta (spre spate) , aici mi sa parut ciudat ca sistemul de prindere nu era cel mai potrivit , partea de sus care imbina cele 2 parti este cu ceva batai de cap ,plus clemele care fixeaza aparatorile de caroserie , in mijlocul unei cleme vine o tija de plastic la grosimea unei paste de pix , problema este ca ele trebuie impinse sa iasa clema , doar ca unele se duc pe partea cealalta ,unde avem acces mai greu sau deloc ,deci nu se pot recupera , trebuie avut in vedera cateva holsuruburi mai groase sau niste suruburi mai mici ,sa putem fixa clemele .
Dupa ce am dat plasticul jos , am observat ca era rupt un cablu , nu se simtea la mana cand am tras de ele ca era prins in cleme si abia dupa demontarea plasticului am observat .
Sa rupt exact unde freaca cablul de caroserie , el iese dintr-un manunchi pe langa motorasul stergator parbriz , trece pe sub balamaua din dreapta a capotei (cum te uiti din fata masini) ,intra printr-o gaura din caroserie si duce sub aripa ,exact pe buza gaurii ,sa frecat cu timpul ,sa tocit furtunul din plastic si cablurile . Prin acel furtun trec 4 fire ,2 duc la senzorul de vitreza si 2 la senalizarea dupa aripa.
Am prelungit firele putin ,le-am izolat bine si acum merge fara problema , martorul a disparut imediat ce am pus contactul , l-am sters cu diagnoza si nu a mai aparut .



  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Pentru prima data sa intamplat sa nu porneasca masina , apare martorul cu masina si cheita in bord ,pe diagnoza da P0402-51 Exhaust Gas Recirculation (EGR) Flow Excessive.
Initial pornea dar se oprea imediat ,dupa ce am sters eroarea nu se mai opreste, dar motorul merge neregulat ,si nu are putere ,nici nu se pune problema sa se foloseasca masina ,imi mai sarise in ochi si regenerarea ,o facuse cu 28 km de la ultima si avea 84% grad de incarcare ,clar ca ceva nu functiona cum trebuie.
O sa verific furtunele de la admisie sa vad daca sunt ok , dar o sa pun la loc EGR-ul original ,pe care il inlocuisem la inceputul anului cu altul cu tot cu racititor, sper sa se rezolve cu inlocuirea EGR-ului .


Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Vad ca nu ai timp sa te plictisesti cu masina asta.

Ma gandesc pe viitor sa iau o Astra J cu acelasi motor de 1.3, deci urmaresc cu interes acest topic... dar si restul de topice de acelasi gen. Nu mi-e teama sa ma bag la motor, doar sa nu ajung citind pe-aici pe forum la concluzia ca este un motor stricacios, ca atunci pica toata treaba. E palpitant sa mai repari una-alta la ea, dar trebuie sa te si tina reparatia acolo unde ai facut treaba ca lumea.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,428
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Renunțã la ideea de motorizare z13. ÃŽn combinație cu filtru de particule te damblagești. Dacã mai are și adblue în ecuație este moartea pasiunii...
Ex CORSA z13.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu pot sa renunt, A13DTH [2011-2014] e ultima motorizare cu injectie BOSCH pe care o poti repara acasa cu sume de bani decente. Nu vreau sa aud de diesel EURO6, sonde lambda 2buc, adaos de ad-blue sau alte ,,bucurii,, de-astea. O sa-mi iau o Astra J din De cu motorul in stare buna, ajuns acasa o aduc la EURO4 si apoi o voi folosi doar aici in tara (cu un plus de CP si folosind un ulei de motor 5w40 fara C3).

Asta-i planul, eu altul nu vad... decat cu o benzinara turbo de cilindree mica (gen 1.4) si-atunci obligatoriu va trebui sa o iau iar la capat cu invatatul (e o alta lume, asta cu motoarele pe benzina).
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Sa rezolvat probema , de vina era ERG-ul ,acesta se blocase pe deschis . Acum am montat la loc EGR-ul original al masinii ,la inceputul anului am inlocuit racitorul EGR cu tot cu piesa (ambele orginale) facute tot in 2010 dar din pacate EGR-ul a cedat , maine ma uit mai bine la cel defect ,dar la prima vedera pare sa fi intrat calamina intre tija EGR-ului si teava prin care intra ,ca dupa ce am dat cu ceva degripant si-a mai revenit . Acum este montat cel care era inainte pe masina ,deocamdata merge bine ,acum nu stiu pentru cat timp.
Bine ca am avut altul si ca se schimba relativ repede , chestia mai naspa este ca mufa care intra in EGR are cablul scurt , si nu este prea mult spatiu de manevra , eu a trebuit sa dau bateria si suportul ei sa am acces mai usor la EGR .

Pentru mine am o masina ceva mai veche ,un Alfa Romeo 166 ,motor 2.0 TS cu gaz pe ea si sunt multumit de ea .
Corsa este a sotiei , motorul este printre ultimile modele euro 4 ,ca la putin timp au scos euro 5 ,doar ca motorizarea asta cu 95 cp nu cred ca este cea mai reusita , probabil un 1.3 de 75 cp prezinta mai multa incredere.
Initial cautam ceva cu motor Diesel dar mai mic ,aveam de ales intre 1.3 Multijet/CDTI ,1.4HDI si 1.4 TDI , iar dintre modele cautam mai serios Corsa C si Polo, dar a aparut intre timp anuntul cu un Corsa D in oras ,la bani putini pentru cat costa in realitate unul intretinut .
Nu imi pare rau ca sa cumparat masina , ca oricum in general este la noroc si unele chesti daca pot sa le fac eu nu ma deranjeaza .
Daca o sa mai cumpar alta masina , o sa evit tot ce vine cu DPF sau aleg varianta cu motor pe benzina pana in 1600 cmc si o instaltie de gaz .



Skip ads

  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Am revenit cu cateva poze facute la EGR-ul scos dupa masina .
Acesta initial era blocat pe deschis si nu mergea impins cu degetele , a trebuit sa dau initial cu spray degripant si sa fortez supapa de mai multe ori sa o inchid si sa o deschid , dupa ce am insistat mai mult ,a inceput sa se miste mai usor pana ajungea arcul sa traga singur valva , am folosit si diluant , am lasat partea cu valva in diluant si sa curatat usor dupa .
Valva se misca usor , eu zic ca se poate folosi si acest EGR , atata timp cat nu se strica partea electrica ,partea mecanica se poate curata.









  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Unele piese nu se gasesc asa de usor , masina a fost cumparata fara polita din portbagaj de la luneta ,fara ea se vedea tot ce era in portbagaj ,am zis sa caut una si am cautat in 11 locuri ,local sau din tara si abia am gasit in 2 locuri , firma 300 lei si persoana fizica 150 lei ,am ales a doua varianta , era interesant daca gaseam si tavita de portbagaj de plastic din 2 bucati ,dar asta alta data.
Cand sa cumparat masina avea 3 grile de aerisire stricate , cum lipseau plasticele cu 4 gauri care ghideaza palele exterioare am cumparat niste grile care nu functionau prea bine ,dar aveau acele ghidaje , din ce am vazut grilele de aerisire nu sunt facute asa de bine ,atata timp cat se strica destul de repede .
Daca cu palele din exterior sa rezolvat prin punerea ghidajului in locasurile din spatele palelor , cu palele din interior care se regleaza din rotita ,a trebuit sa gauresc rotita prin ghidajul ei din mijloc un un spiral de 3 si am pus un surub cu cap lat M3 de 16mm cu o saiba si la celalat capat am gasit niste saibe mai late cu gaura in mijloc tot m3 , dupa ce am strans bine saiba piulita ,rotita sa strans suficient de bine ca sa nu se mai miste , acum sta fixa si cand misc rotita se misca fara probleme si palele interioare, incat se inchid si deschid in ambele sensuri.











  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
De ceva timp facea figuri reglarea spatarului banchetei spate,pur si simplu se blocase intr-o pozitie.
A trebuit sa desfac suruburile care prindeau suporti laterali care fixeaza bancheta ,cate 2 suruburi in portbagaj pe partea cu cricul si in compartimetul din stanga ,dupa ce am rabatat spatarul cu tot cu suporti ,am desfacut pe partea stanga materialul care acopera spatarul sa am acces la incuietoarea care regleaza spatarul din stanga ,dupa ce l-am scos am vazut ca tija care intra prin gaura de fixare a spatarului nu mai era actionata de buton ,pentru ca sarise siguranta se sarma care venea la un capat ,din aceasta cauza ,botul ramanea pe aceiasi pozitie chiar daca ridicam de buton sa misc spatarul. Am demontat unele piese si le-am montat la loc , acum apatarul se misca fara probleme.

Ma uit ce diferenta sunt intre scaunele masinilor , la Corsa D sunt tari de zici ca stai in autobuz ,mai ales in spate, asa or fi la toate masinile de clasa mica ? La Alfa 147 sunt mai confortabile ca sa nu mai zic de 166.,pana si la Golf 4 erau mai ok decat la Corsa D.




  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Nu coduc prea des Corsa ,dar din ce bag de seama se opreste prea repede motorul la plecarea dupa loc ,comparativ cu cele 4 autoturisme pe care le-am codus mai mult , de exemplu la Corsa daca nu apas suficient de tare acceleratia se opreste imediat motorul daca iau putin piciorul dupa ambreiaj , eu zic ca nu iau mai mult de un sfert din cursa pedalei ,la alte motoare se subtureaza, o da in balbaiala ,incepe sa tremure ,la 1.3 cdti nimic se opreste deodata.

Pot opri motorul si la Alfa 166 2.0TS .dar trebuie sa iau piciorul mai mult dupa pedala de ambreiaj ,cel putin jumate din cursa , la Golf 4 SDI nu tin minte sa fi oprit motorul ,pana si la Alfa 147 1.6 TS care are un rulmet de presiune asemanator ca cel dupa Corsa D ,puteam sa iau piciorul dupa pedala mai mult fara sa apas acceleratia si nu se oprea ,se pare ca ambreiajul la Corsa este mai sensibil ,pedala de ambreiaj este cam tare pentru gustul meu ,pe viitor poate o sa inlocuiesc kitul de ambreiaj daca este necesar, deocamdata cupleaza bine ,nu sunt probleme la plecarea din rampa.
Oricum de cand am urcat prima data in masina acum 2ani ,am reusit sa opresc motorul de 2 ori .

Cei care ati mai codus masini cu motorul de 1.3 CDTI /Multijet, cum vi se pare ambreiajul comparativ cu alte masini ,tot asa da tendinta sa se opreasca repede motorul, daca se ia putin piciorul dupa pedala si nu se apasa acceleratia ?
Skip ads

  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Vad ca la ultimile regenerari ,el isi facea regenerarea fara probleme chiar daca scazuse turatia motorului la aproximativ 750 , de obicei cand era in regenerare, tinea turatia la 1000 si abia dupa ce termina ,scadea acul la 750 , cum nu are calculator nu am cum sa vad consumul instant .
La modelul asta ,regenerarea porneste cand ajunge gradul de incarcare la 90-91 % si aproximativ 6-7 km de mers cu masina fara oprirea motorului , in functie pe unde se merge in timpul regenerarii, poate termina la 34 % daca o face in oras si in jur de 27% daca se merge in exterior,.
Oricum mai mult de 250 km nu dureaza pana isi face urmatoarea regenerare , mers mixt mai mult in regim de oras decat extern ,daca se merge mai mult prin afara localitatii trece de 300 km.

O sa trag cat de curand niste fire de la luneta si le aduc in fata mai la vedere , acolo bag un bec led de 12 volti si teoretic cand se activeaza singura incalzirea lunetei se aprinde becul , daca avea incazlire in oglinzi era mai simplu ,cu ocazia asta se rateaza mai putine regenerari.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Daca tot vroiam sa vad daca are vre-o legatura regenerarea cu pornirea dezaburii ,am zis sa pun un led care sa se aprinda cand este dezaburirea pornita ,acum o sa vad daca isi face treaba bine in sensul sa se aprinda cand porneste regenerarea si sa se stinga cand se opreste .
Probabil sunt metode mai simple de a trage firele dar am ales metoda stiuta de mine , plusul l-am cautat in manunchiul de fire sin stanga soferului pe sub plasticele de jos iar minusul l-am luat din portbagaj , nu am rupt firele originale ,doar le-am decojit putin de izolatie cat sa pot prinde firele care duc catre led , daca isi face treaba o sa le cositoresc sa fie lipiturile mai tepene.
Ledul de averizare mi sa parut cel mai bine sa il pun in fata schimbatorului de viteze , nu deranjeaza asa de mult, este la vedere si se poate pune fara batai de cap.




  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Firul de plus, da, este exact acela, Maron cu Violet.
Minusul, il poti lua de oriunde de pe masa, caroserie sau chiar de la minusul prizei de bricheta (ca vad ca ai montat in apropierea ei), pentru a nu-ti ravasi toata masina. Efectul este fix acelasi din punct de vedere electric.
Nu am avut ocazia sa testez la Corsa D, deci nu stiu daca strategia corespunde.
Dar, daca o sa corespunda, nu o sa ai acel LED aprins pe toata durata regenerarii DPF.
Doar atunci cand conditiile de mers nu sunt cele optime pentru ridicarea temperaturii in DPF, se comanda folosirea acestor consumatori electrici, pentru un minim de cuplu in plus pe motor.
O sa observi ca, daca vei merge in conditii prielnice ridicarii temperaturii in DPF, suficient de sus si deci temperatura in DPF va ajunge in zona optima, ti se va stinge acel LED, ceea ce nu inseamna ca regenerarea s-a incheiat.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Multumesc! Legat de fire am vrut sa le iau din fata ,nestind prea bine cum este mai bine si daca tot desfacusem prin portbaga, am luat minusul de acolo , dar daca becul isi face treaba ,iau minusul de la bricheta cu cat este firul mai scurt cu atat mai bine . Legat de becul led , daca nu se gaseste direct cu fir se cumpara unul simplu cu 2 lei si se lipesc 2 fire de picioarele lui.

O sa mai urmaresc pe parcurs cat timp sta becul aprins (in caz de se aprinde in timpul regenrarii) ,o sa pun diagnoza ,cand vad ca se apropie gradul de incarcare de 90 % atunci pun diagnoza si urmaresc becul cat sta aprins mai exact ,

Oricum mi-am facut ceva de lucru ,pentru ca sa dezlipit foarte usor contactul de plus care vine lipit de circuitul lunetei ,trebuie sa il lipesc la loc, am tot citit pe net dar nu am gasit sa zica cineva sigur si relativ ieftin o varianta trainica , solutia de lipit am vazut ca este destul de scumpa in jur de 100 lei si am nevoie de mai putin , cu cositor nu stiu daca merge sau tine.



  • ney

  • Mesaje scrise: 966
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Foloseste ce au folosit altii si a dat rezultate .
Nu face experiente pt ca poti pocni luneta si e mai mult de 100lei cu montaj 😇
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Am tot citit pe internet dar nu am gasit ceva sigur , o sa intreb cativa electriceni auto sa vad ce solutii au gasit sau folosesc , Cei care se ocupa de montat parbrize/lunete nu cred ca au treaba cu asa ceva ,ei inlocuiesc luneta cu totul.
Din ce am citit ,uni ziceau ca au lipt cu pistolul de lipit ,alti au cumparat solutie speciala dar mai scumpa ,alti au folosit nu stiu solutie chimica care nu se gaseste prin comert ,oricum pentru maisnile mai noi nu am gasit un raspuns clar.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,428
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Chiar dacã sunt mai noi sau mai vechi lunetele cam tot așa se produc...
Uite de citit: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=21831
Spor!
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
O sa întreb cât mã costã sã lipeascã papucul și vad cum este mai rentabil.
Soluția Loctite 3863 este acceptabilã la preț, 74 lei Târgul de piese, doar cã ea vad cã este mai mult pentru reparația circuitului, decât pentru lipirea papucului ,o sa fac o întrebare zilele astea și vad cum este mai convenabil .
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR