Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
Solutie
  • andreikb

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2023

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Am o problema cu masina de cand am cumparat-o si nu-i dau de cap.
Pe langa miros benzina la pornire dimineata si consum usor marit, uneori, in mers (motor rece sau cald) undeva pe la 2500-3000 ture, cand ridic piciorul de pe acceleratie, masina se tureaza singura, smuceste, oscilatii mici si rapide, pt. cca 2 secunde.
De asemenea, pe drum drept, cand iau piciorul de pe acceleratie, se comporta ca si cum nu l-as fi luat, mentinandu-se turatia constanta inca 2-3 secunde.
Parerea mea este ca are un amestec bogat dar nu stiu de ce.
Am schimbat: ambele sonde lambda, distributia, bujii, filtru aer.
Curatat: clapeta acceleratie, debitmetru aer
Parametri:
Short term fuel trim intre -10 si 19, medie 1
Long term fuel trim intre 0 si 20, medie 10
Graficele celor 2 sonde sunt aproape identice, valorile variind intre 0.7 si 0.04 de vreo 4-5 ori pe secunda.

Orice sfat este bine primit. Multumesc


MODEL: Astra 2011
MOTOR: A16XER

Aceasta discutie are un raspuns marcat ca solutie la problema expusa.
Sari direct la Solutie

Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,457
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
cu ce ai curatat debitmetrul?
ai verificat debitmetrul cu interfata?
cum stai cu consumul de ulei?
ditributia e pusa la punct?
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Salut .

Pe langa ce a scris jE, am doua chestii de mentionat :
"Graficele celor 2 sonde sunt aproape identice, valorile variind intre 0.7 si 0.04 de vreo 4-5 ori pe secunda" - nu cumva asta e semn ca nu mai are catalizatorul ?
Long term fuel trim - cand asta are valori pozitive mari e semn de aer in plus ... ( lipsa etanseitate in galeria de admisie, debitmetrul, etc ) .
  • andreikb

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2023

  • Mesaj Privat
jE a scris:cu ce ai curatat debitmetrul?
ai verificat debitmetrul cu interfata?
cum stai cu consumul de ulei?
ditributia e pusa la punct?

Debitmetrul l-am curatat cu spray de contacte
Pe odb cu motorul cald arata 1.7g/s

Nu consuma ulei

Distributia e pusa la punct
Skip ads

  • andreikb

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2023

  • Mesaj Privat
Marius Popescu a scris:Salut .

Pe langa ce a scris jE, am doua chestii de mentionat :
"Graficele celor 2 sonde sunt aproape identice, valorile variind intre 0.7 si 0.04 de vreo 4-5 ori pe secunda" - nu cumva asta e semn ca nu mai are catalizatorul ?
Long term fuel trim - cand asta are valori pozitive mari e semn de aer in plus ... ( lipsa etanseitate in galeria de admisie, debitmetrul, etc ) .


Are catalizator, m-am uitat si in interior cand am schimbat lambda 2.

O sa verific etansietatea si revin cu detalii

Adaug poza cu parametri cu motorul cald la relanti
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Temperatura aerului pe admisie e 0 grade. Cate grade arata pe bord? ( ca sa stim daca e plauzibila. La Botosani vad ca sunt 7 grade, atat imi arata pe telefon)
Cum verifici etanseitatea?
Presiunea din rampa - atat trebuie sa fie ?
E bine cum arata debitmetrul? ( vezi in autodata cat trebuie sa fie in idle )
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,457
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu mai tin minte daca debitmetrul merge curatat cu spray de contacte. Am efectuat o operatiune similara in vara, si tin minte ca atunci cand am cautat se zicea ceva de spray de contacte, dar nu imi amintesca daca era ca e OK sau ca nu e OK.
Eu am folosit spray de debitmetre, gen asta

Poza ajuta si nu prea - cineva isi poate da o parere cand vede un log, pentru ca nu conteaza atat parametrii intr-un moment dat, cat modul in care ei variaza (valorile minime si maxime, precum si frecventa oscilatiei)

De acord cu Marius, daca sonda 2 oscileaza, aia nu e bine. Sonda 1 trebuie sa oscileze, sonda 2 la relanti tre' sa fie cam liniara.

Eu iti propun sa:
1- verifici debitmetrul. Cauta un coleg cu acelasi motor in zona, roaga-l sa ti-l imprumute pe al lui
2- verifici presiunea in rampa de injectie
3- verifici / reconditionezi injectoarele
  • andreik

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2023

  • Mesaj Privat
Buna,ciudata treaba.Fixa asta patesc si eu la un Astra 1.6 din 2008 doar ca flucuatia apare pe la 1850-2000RPM.La diagnoza apare amestec prea bogat(consumul e marit).Cauza: presiune prea mare de la pompa de alimentare,sonda MAP defecta,bobina de inductie defecta(ar trebui sa mearga neuniform motorul Rolling Eyes ).O sa le iau pe rand,
Skip ads

  • andreikb

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2023

  • Mesaj Privat
Revin cu actualizari.
Debitmetrul e bun, valorile sunt normale,
Am luat alta garnitura la evacuare, am curatat injectoare plus rampa.
Pe alta diagnoza imi apare la relati 90%+ fuel trim dat de sonda lambda 2...ceea ce afecteaza cam tot.
N-am apucat sa verific etansietatea dar cred ca asta o fi cauza
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
"imi apare la relati 90%+ fuel trim dat de sonda lambda 2" - pe asta nu prea o inteleg. Long & short fuel trim vin pe baza sondei 1 .
  • andreikb

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2023

  • Mesaj Privat

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,457
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu mi-e clar care sonda lambda ai schimbat-o - ca zici ca te-ai uitat la catalizator cand ai schimbat sonda a doua - de obicei cand scoti prima donda ai acces vizual la ceramica catalizatorului, sonda a doua e undeva sub motor, pe esapament, dupa cat.
Skip ads

  • andreikb

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2023

  • Mesaj Privat
Ambele le-am schimbat
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,490
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cu sonde originale? Cã aftermarket pot da probleme...diverse.
  • ney

  • Mesaje scrise: 985
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Schimba sonda de temperatura pentru ca eu cred din toate discutiile de mai sus ca este decalibrata si spune la ECU ,,, ca motorul este rece ca si cum atunci l ai pornit
Poti verifica cu o interfata pentru teledon simpla ---temperatura
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Pentru treaba cu sonda de temperatura am vazut ca foloseste deja o aplicatie pe telefon de gen Torque.
Andrei - e o idee buna sa o verifici .
Daca ar fi masina mea, eu as verifica etanseitatea admisiei folosind un spray inflamabil de gen spray de curatat franele. As da pe unde as banui ca trage aer fals si as asculta motorul , daca isi schimba mersul inseamna ca a tras spray deci nu e etans . ( Acum...daca cineva incearca o face pe propria raspundere. Eu am spus cum as face la propria masina . Alta metoda nu imi vine in minte , in afara de aia de a cumpara toate garniturile posibile eventual si vreun furtun , schimbate asa la bafta , poate este nimerita aia care nu mai etanseaza ...)
Bafta.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Later edit - nu mai pot edita postul anterior.
Din cate stiu, daca e cazul de admisie care nu mai e etansa, putem sa vedem long/short fuel trim cu valori mari cand avem sarcini f mici sau partiale , nu la accelerare cu sarcina mare( aerul alege calea mai ...accesibila, anume pe la clapeta) .
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,457
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
fluxul de aer prin clapeta e partial obturat de filtrul de aer - oricat de permisiv ar fi ala, tot "stranguleaza" nitel.
Daca ai o neetanseitate, o sa iit traga aer si pe acolo. Debitmetrul zice ca ti-a intrat x aer, dar de fapt tie iti intra x+y. Injectia regleaza dupa x, sondele lamda zic ca nu e bine, injectia incearca sa ajusteze, tie y iti mai e si variabil, ca sa fie toate cum trebuie, si iese nebunia de pe lume...
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
jE - yep, ai dreptate , dar am o experienta asemanatoare cu un motor de vw al unui prieten, doar in sarcini partiale facea probleme - chiulasa avea o flansa , conectata cu cate un furtun pt fiecare port. Un furtun era spart.
Later edit : am cautat in autodata, tot maf avea si acel motor.
  • andreikb

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2023

  • Mesaj Privat
Update:

Am refacut circuitul electric de la sonda lambda 1 si am izolat bine firele, cele vechi nu inspirau incredere.
Am facut si test de etansietate cu fum pe tubulatura de dupa filtru de aer si nimic. Si cu aer presurizat, tot tine presiunea, nu sunt pierderi,(presiune mica, mi-a fost frica sa nu pocneasca ceva)

Inca ceva ciudat
Daca tin pedala de acceleratie fix la 1000rpm fluctueaza intre 800-1000 constant

O sa verific si sonda de temperatura si revin
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR