Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • xmlguy

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Mie omul asta nu mi-a gasit mai ieftina. Si ma indoiesc ca vrea sa ma fenteze, pentru ca ne stim de multa vreme si cand am avut nevoie de radiator mi-a gasit la pret bun. Intr-adevar nu prea se vinde separat. Al Padrino in Bucuresti cica mai au, insa trebuie s-o trimiti cumva cuiva care sa o duca acolo la magazin si fetele sa masoare cotele si pe baza lor sa iti caute.

Eu am mai gasit pe eBay insa nu o pot cumpara, modalitatea de plata a neamtului fiind doar prin banca, de la o banca nemteasca. Eu evident ca nu am conturi deschise in Germania.

Daca e arsa bobina ... e nasol, insa se intampla rar, din ce zice Laurentiu. Cel mai des cade siguranta aia sau o dioda care la mine nici nu era. Io zic s-o demontezi si s-o duci la un electronist migalos.
Skip ads

  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Dar daca gasesc un compresor SH cu bobina buna si restul busit, se poate asa?
  • xmlguy

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2007

  • Mesaj Privat
In mod sigur se poate, daca sunt identice. Eu n-am vrut sa recurg la varianta asta pentru ca exact asta a facut mecanicul acum cateva zile (a luat un compresor SH si l-a montat pe o masina a unui client) si n-a tinut decat doua sau trei zile. Clar, ghinion, insa n-ai nici o garantie pe piese SH. E chestie de bafta si-atat.

Oricum io zic sa ne mutam cu discutia aici, asta e un topic pentru tutorial pe care noi l-am cam diluat cu discutii "pe margine".
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
O scurta intrebare pentru cunoscatori:
Ce rasina sa folosesc pentru izolare? (ma intereseaza un nume si daca se poate un hint cam de unde as putea sa cumpar si aici ma refer la ce fel de magazine ex. piese auto, constructii, tehnica sanitare etc)

Multumesc mult pentru raspuns!
mishu
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
La mine intradevar nu este perfect ingropata siguranta dar este sub nivelul blocului cilindric si asta este important. Adica daca pui siguranta pe masa cu zona sigurantei termice in sus si te uiti la bobina paralel cu masa la nivelul bobinei trebuie sa nu vezi siguranta. Sper ca s-a inteles ce am vrut sa spun.
Cat despre rasina am inteles ca este buna si oja de unghii sau exista un silicon rezistent la temperaturi mai mari. Eu am pus peste doar banda izolatoare neagra rezistenta si la caldura si izoleaza si electric. Vad ca deocamdata merge si sper sa mearga in continuare.
  • nick_dita

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Combo 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2007

  • Mesaj Privat
bravo cristivw, uite ca ne putem rezolva si noi problemele ieftin si eficient. Ca daca stateam dupa "specialistii" nostrii din toate service-urile, nu aveam de dat decat o caruta de bani. Si poate un compresor nou, la preturi de 20 si ceva de milioane, ca asa stiu ei sa repare........
Felicitari inca o data si sper ca prin acest forum sa gasim rezolvare simpla si eficienta la toate problemele noastre
Nick Dita
  • xmlguy

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc si eu lui Mihai pentru tutorial si lui Laurentiu pentru lamuriri/indicatii. As da si de baut daca as fi in Brasov/Bucuresti, asa dau doar daca treceti prin Timisoara Wink.
La mine nota de plata s-a ridicat la 240 RON (montat/demontat + umplut (sau completat) cu freon) si o observatie a mecanicului: "nu stiu cat o sa tina, dar merge, au mai facut si altii treaba asta". Tot el mi-a spus ca partea bobinei lipita de mine mai are loc (deci poate nu trebuia sa o mai demontez si sa pun silicon si asa mai departe), deci nu risc sa atinga fulia si ca de fapt pretul de 920 RON era pentru bobina + fulie + rulment, pentru ca doar asa au gasit. Va doresc racoare tuturor.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Daca pretul pus mai sus este cu tot cu fulie, rulment si bobina atunci este un pret bun pentru ca in mod normal doar rulmentul este 600 ron iar bobina e undeva la 50 sau 60 euro ori eu cred ca e bun pretul respectiv.
Skip ads

  • xmlguy

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Tot ce se poate, frustrant este sa cumperi si fulie si rulment cand tu n-ai nevoie decat de bobina. Si oricum nu sunt piese originale Opel, pentru ca Opel mi-a dat un pret de 2100 RON (si ei ziceau ca tot pentru bobina desi probabil ca si ei o aduceau cu tot cu fulie si rulment).
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Rulmentul este 48RON la AlPadrino.
Si ca sa nu mai postez inca o data, iata cotele bobinei Sanden:

Si cele ale bobinei Delphi:



Ultima modificare facuta de LDivora la Sam 13 Aug, 2011 3:39 pm, modificat de 2 ori in total
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Super topicul, multumesc tuturor celor implicati activ in faurirea lui. Sa inteleg ca pot sa-mi schimb singur rulmentul la compresor, mai ales fara sa golesc instalatia de freon? Ceea ce ar fi chiar cool, tinand cont ca mi-au cerut vreo 600 RON, undeva la un service A/C ieftin in tm?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Daca te uiti atent in tutorial vei vedea ca rulmentul se schimba relativ usor daca ai sculele potrivite si ceva indemanare..... Atentie cum este prins rulmentul in fulie.... trebuie sa faca corp comun carcasa exterioara a rulmentului cu fulia si sa nu existe miscare relativa intre aceastea. Bafta
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu este nici o problema daca este rulmentul cu codul original (sau cotele). Fulia are cota de rulment, deci va intra presat. Trebuie atentie la altceva (si la asta cred ca se refera Mihai): dupa ce s-a presat rulmentul nou in fulie se procedeaza la o bercluire din loc in loc cu un dorn, pentru a bloca rulmentul in fulie (a se vedea cum este in original, cand se demonteaza fulia).
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc Laturentiu, exact la asta ma refeream, pentru ca altfel sunt sanse sa zboare rulmentul din fulie si sa apara alunecare intre inelul exterior al rulmentului si fulie. Mersi pentru completare Laurentiu
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Nici la mine siguranta nu a fost tocmai ca cea originala, dar am sapat putin mai mult, insa cu mare grija ca sa nu ajungi la spirele bobinei si iata ca functioneaza foarte bine de atunci de cand am facut reparatia....
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Si iata elemente noi: Vectra C, motor 2.2DTR, compresor Sanden, PXV16, fulie 119mm., rezolvat bobina. Foarte greu de lucrat fara a goli instalatia de freon.
Bobina are urmatoarele cote:

Rulment NSK, cod: 35BD5220DUM25
  • kong3latu72

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor! va spun cum este bobina de la compresorul de AC de la Corsa, urmand sa postez si eu niste fotografii. Mi l-a desfacut un prieten bun, mecanic, iar reparatia (si masuratorile sunt identice cu cele prezentate mai sus de mikiboy) atat doar ca la bobina de Corsa rezistenta termica se afla sub un capacel din plastic, nemaifiind nevoie sa folosesti freze si alte scule de "sapat" in rasina aceeea tare si sticloasa. Mentionez ca ea (rezistenta) este fixata mecanic cu niste cleme metalice de capetele bobinei. Din nefericire nu am gasit exact dimensiunea originala a rezistentei termice si m-am multumit cu ceea ce am gasit in comert (la magazinele de specialitate care comercializeaza piese electronice), piesa aratand exact cu cea din fotografia prezentata in primul tutorial, pretul ei fiind undeva intre 2,5 - 3 RON.
Maine o vom monta inapoi si am emotii inca de pe acum. Masuratorile mi-au iesit si mie ca si lui mikiboy, deci sper sa nu fie nicio problema. Oricum tutorialul prezentat de el "e mana cereasca", avand in vedere faptul ca daca nu te pricepi, risti sa dai o caruta de bani pe o chestiune care se poate rezolva relativ simplu. Inca o data mii de multumiri celor care au creeat acest forum! De aici, cel putin eu, care sunt un fel de "Coriolan Nepriceputeanu" Laughing ( vorba lui Gainusa ), intr-ale mecanicii, am avut multe chestii de invatat, numai asa citindu-l!

Multa bafta tuturor in continuare!
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Pai se pare ca nu ai citit chiar tot, pentru ca ai fi vazut si bobina ca a ta, cu fereastra de plastic. Eu am postat-o.
  • zilwiu

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2003 Y7DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2009

  • Mesaj Privat
datorita lui laurentiu divora, am reusit sa schimb si eu dioda de pe bobina compresorului AC,am urmat pasii descrisi de mikyboy, singura diferenta a fost ca motorul meu este un Y7DT,stiu ca nu este ceva nou probabil pe forum dar laurentiu a mai facut un om fericit, o sa atasez si eu niste poze pentru a va face o idee de cum a decurs treaba..cel mai mult m-am chinuit la scoatere clemei de sigurante de la bobina care este cam infundata ... imi cer scuze de calitatea pozelor

am desfacut surubul de la fulie, dupa ce am dat cu spray de rugina

am scos capacelul de la fulie

am scos filtrul de aer (evident ca mi-am pierdut o clema din cele 4 Laughing ) sa am loc si am demontat bobina


am scos bobina, dupa ce am scos siguranta

si intre cele doua borne se afla dioda


mii de multumiri lui laurentiu pentru ajutor si am ramas dator cu cateva beri ! salutari !
  • mihai_gl

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2006

  • Mesaj Privat
multumesc celor care au deschis acest tutotial aproape am rezolvat problema cu bobina, adica astept sa iau piesele si sa le lipesc ,masuratorile sunt in regula,la mine a fost problema ca erau ambele piese arse, masurand separat fara sa le scot nu ieseau masuratorile,asa ca ATENTIE!
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR