Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • 10kok

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Sunteti buni mai !
Multumesc !
Skip ads

  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Atentie, se gasesc si bobine noi la preturi decente:

Pentru compresor SANDEN SD6 V12, costa approx 50E cu tot cu transport:

http://cgi.ebay.de/Klimakom...sh=item20b1d08475

Si pentru alte tipuri de masini / compresoare

http://shop.ebay.de/autokli...=p3911.m270.l1313

La fel si rulmenti:

http://cgi.ebay.de/Lager-Ma...sh=item3a5bd22d4d


Daca incalc vreo regula cu acest mesaj, rog stergeti.
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Nu mai pot modifica mesajul anterior asa ca revin cu un post nou.
Sapand pe net am gasit niste filme foarte explicative, mai ales pentru compresoarele Sanden. Nu neaparat pentru modelele prezente pe Opel, dar principiul de functionare si aspectul lor e 90% acelasi.

In primul rand, din ce zice tipul din film, siguranta termica se arde din cauza supraincalzirii compresorului (evident Smile).
Supraincalzirea apare din mai multe cauze:
- freon insuficient in instalatie (asigura si racirea compresorului)
- lipsa uleiului din compresor
- ambreiajul compresorului patineaza si se supraincalzeste


Filmele sunt toate HD, e bine sa le vedeti direct pe youtube.

Demontarea si principiul de functionare al ambreiajului la compresoarele de AC:



Cum arata un compresor de AC in interior:


Cum se schimba uleiul la un compresor Sanden:
http://www.youtube.com/watch?v=uyZWxWm4QCo
  • ro_marian

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
salut in urma citiri tutorialului am rezolvat si eu bobina de la cupla aer conditionat am schimbul sigurantei termice de 1A /250V/187 C iam pus 2A/250V/132 C siguranta era sub un capacel prinsa in 2 cleme mecanice
Skip ads

  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
132 grade e cam putin.... risti sa bubuie din nou
  • ro_marian

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
asta am gasit sa intre in locasul cu capac de pe bobina celalta siguranta care este mai mare la bobinele ingropata le am la valoarea de 192 ,215 grd C dar nu intra sant mari ca volum ;daca se arde o schimb din nou debia mam anvatat sa demontez si sa montez
  • emil111

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2010

  • Mesaj Privat
am urmarit tutorialul, bineinteles ca si eu am probleme cu AC-ul, am masurat compresorul la poziþie, (bobina !) ºi, din cãte am înteles,(dupã schema electrica a bobinei) ca trebuie sã fie ori 0 ori 3-5 ohmi,la mine arata ori infinit ori 500 ohmi!. sa inteleg ca e dusa rezistenta termica ºi ca cei 500 de ohmi erau ai diodei la polarizare inversa?.Sau e dusa si dioda, pt. ca la polarizare directa ar trebiu sa fie 0.........?
  • ro_marian

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
vezi daca ai tensiune de 12 volti la mufa la intrare in compresor cu motorul pornit si butonul de aer comutat pe mers daca ai inseamna ca ai bobina bulita daca nu cupleaza ,desfa-o si vezi ce se intampla
Skip ads

  • Varutzu

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Bineînþeles ºi la mine s-a ars siguranþa termicã. Compresorul este Delphi montat pe o Astra G Z16XE din 2002.
Am urmat tutorialul (ocazie cu care þin sã-i mulþumesc pentru cã mi-a fost extrem de util) însã am întâpinat câteva dificultãþi.
Principala problemã a fost ºurubul din capul axului care þine platanul ambreiajului. Este un ºurub Torx cu cap înecat care se înfileteazã în axul compresorului.
Fiind dat cu soluþie de blocare a fost imposibil de desfãcut cu imbusul. Am încercat cam 3 ore fãrã rezultat deºi am folosit spray degripant. În urma încercãrilor repetate s-a deformat atât capul înecat al ºurubului cât ºi cheia Torx.


Soluþia a fost sã confecþionez o cheie cu o piuliþã sudatã pe ea. Dupã sudurã am polizat piuliþa pentru a-i reda forma iniþialã astfel încãt sã poatã intra o cheie inelarã de 11.

Aceastã cheie confecþionatã am sudat-o de ºurubul cu pricina. Very Happy ( Am scos bornele de la bateria pentru a nu avea surprize iar dupã fiecare aft de sudurã am lãsat sã se raceascã pentru a nu strica bobina ºi celelalte garnituri ºi semeringuri. Cleºtele de masã al aparatului de sudurã l-am prins direct de cheie pentru a nu se închide circuitul prin caroserie-compresor)

Cu cheia inelarã bãgatã pe piulita sudatã am reuºit sã desfac ºurubul.

Alte poze din timpul demontãrii:
Demontarea curelei de accesorii prin slabirea întinzotorului cu o cheie inelarã.

Demontarea spoilerului.

Aducerea compresorului în poziþia de lucru.
Se desface ºi surubul din contra-aripã care þine conductele de AC pentru a putea manevra mai uºor compresorul.

Schimbarea siguranþei:

Am prelungit bornele siguranþei cu sârmã de cupru de la cablu de reþea UTP. Dupã care am îndoit extremitãþile siguranþei peste legãturã ºi le-am strâns cu putere.

Neavând rãºina termorezistentã pe acasã am folosit o pastã pentru lipit tobe de eºapament pentru cã rezistã la temperaturi înalte. Nu recomand totuºi, deºi la mine s-a întãrit destul de bine. Cumpãraþi mai bine rãºinã sau lac pentru bobinaj tot de acolo de unde cumpãraþi siguranþa. Eu am uitat sã iau ºi fiind deja noapte nu am mai avut rabdare pânã a doua zi.

La montare m-am lovit de altã problemã. Am înlocuit ºurubul sudat cu unul nou cumpãrat de la feronerie. Din nefericire ºurubul a fost netratat ºi s-a rupt imediat dupã ce a ajuns la capãt deºi nu l-am strâns cu forþã, partea filetatã a ºurubului rãmânând în axul compresorului.


Ca sã îl pot scoate am dat o gaurã în centrul ºurubului cu un ºpiral de 2 dupã care am bãgat forþat un imbus pe gaurã. A ieºit pânã la urmã ºi am pus alt ºurub tratat luat din celebra cutie de nes din Dacie. Very Happy

Dupã toate aceste ghinioane am reuºit sã-l repar.
Compresorul funcþioneazã normal iar acum în maºinã este rãcoare. Laughing

PS: Pentru cei care au probleme cu platanul care atinge de fulie ºi scoate fum.

Între capãtul axului ºi platan sunt douã ºaibe subþiri. Cred cã se mai poate adãuga o ºaibã pentru a mãri distanþa dintre fulie ºi platan.
  • BRANCAZ

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Varutzu bobina ta seamana perfect cu a mea!Am un Astra h benzinar 1.4 dotat cu compresor Delphi WG.Recent am schimbat siguranta termica cu una care nu intra in locas-10A la 250v~ si 192 grd C [original la 187 grd C].AC-ul lucreaza.
Am plasat-o intre vechea siguranta si carcasa interioara a bobinei,polizind putin din carcasa metalica interioara a bobinei si din invelisul de plastic.Am protejat-o cu folie teflon ca sa nu faca scurt cu carcasa metalica interioara a bobinei si apoi am fixat-o cu silicon rosu.AC-ul merge.
Lipirea sigurantei s-a facut de terminalele metalice,vezi poza Varutzu 51170_ls4sen7ub_th.jpg,cu pasta aliaj lipit tevi cupru[are pct topire mult mai ridicat decit fludorul!]
Nu am demontat spoilerul,am demontat numai compul din suruburi ca sa-l pot roti,iar dedesubt am demontat o aparatoare de plastic.Masina a fost ridicata pe elevator.
Afacerea mea,ca si a ta, nu e 100% ok deoarece intre siguranta termica si bobinaj apare invelisul de plastic,de protectie.Siguranta veche era in locas chiar deasupra bobinajului si simtea mai bine cresterea de temperatura din acesta!
Am niste observatii si,evident intrebari:
-camasa interioara a rulmentului era colorata intr-un loc,ca si cum rulmentul s-ar fi incalzit [rulmentul e ok!]
-am scos si am remontat fulia far nicio presa,cu mina!
-in conditiile de mai sus nu cumva axul secundar al compresorului nu e in tolerante,adica e prea mic pentru rulment?
Ma tot gindesc la asta fiindca,daca e asa,rulmentul luneca pe ax si se incalzeste.
Cine a mai demontat trebuie sa stie si rog frumos o precizare!
In general noi tratam ca niste chirurgi efectul,fara sa tratam cauza!
Ca observatii finale:
-nu am citit nicio eroare la testul pedala;
-bobina nu prezenta rezistenta la testarea cu DVM-ul,la inversarea polaritatii am citit 550 pe test dioda ceea ce inseamna ca dioda de protectie era ok [precizez ca orice sarcina inductiva-releu,bobina etc se protejeaza cu o dioda montata invers ,adica la plusul de alimentare vine catodul]
-ventilatorul mare,din fata motorului,nu a pornit pina nu a fost bobina remediata.
-trebuie clar analizat de ce se incalzeste si da afara siguranta termica,findca altfel fenomenul se repeta si poate fi chiar mai rau[distrugere rulment,distrugere curea,ardere bobina,distrugere ax canelat compresor,distrugere compresor etc]
Scuze ca nu pun poze-nu sint dotat,adica,mai pe romineste,sint sarac.
  • Varutzu

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Eu nu am avut unde sã ridic maºina pe elevator, reparaþia a fost fãcutã în faþa blocului.
La Astra H e aºezat puþin diferit compresorul plus cã spoilerul e ceva mai dificil de demontat.
Dacã rulmentul era colorat doar într-un singur loc eu cred cã este foarte probabil sã fi fost aºa de când a fost montat.
Schimbarea de culoare într-un singur punct apare doar dacã temperatura creºte brusc doar în zona respectivã. Dacã presupunem ca rulmentul patineazã atunci temperatura creºte treptat ºi uniform pe toatã suprafaþa rulmentului.
Eu am scos fulia cu presa dar a ieºit destul de uºor, la mine între cãmaºa interioarã a rulmentului ºi ax era o pelicula de ruginã. La montare nu am folosit o presã, a intrat foarte lejer cu mâna. (am curãþat cu o cârpã îmbibatã în spirt pelicula de ruginã). Rulmentul merge foarte uºor ºi nu cred cã ar antrena ºi cãmaºa interioarã mai ales cã este þinut în tensiune de cureaua de pe fulie.
Electroventilatorul de pe condesator cel mai probabil porneºte când detecteazã creºterea de presiune din instalaþie, altfel ar porni ºi dacã siguranþa e arsã pentru cã releul trimite oricum curent spre bobinã ºi aeroterma din habitaclu.
Câteva cauze alea arderii siguranþei termice pot fi rugina care se acumuleazã între platanul ambreiajului ºi fulie (fricþiune) , cuplãri ºi decuplãri repetate (ca în cazul meu), distanþa prea mare dintre platan ºi fulie, scurgeri de ulei din compresor pe ambreiaj pe lângã semeringul axului, defecte ale rulmetului etc.
Asta e pãrerea mea, dar sã mai vedem ºi alte idei.
  • iuli1983

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
desi au trecut ceva anisori de la postarea acestui tutorial as dori sa multumesc celor care au facut acest lucru si astfel ne-au ajutat pe noi cei care (cel putin in cazut meu!) nu au nici o treaba cu mecanica dar sunt determinati sa faca un lucru si oricat de dificil ar fi il duc pana la capat!
mi-au trebuit 5 ore de lucru(recunosc ca am mai baut o cafea si am asteptat vreo juma de ora sa vina curentul sa pot lipi si eu siguranta) dar a meritat tot efortul!
acum ac-ul merge (si parca mai bine ca inainte!)

multumesc mult si tot respectul celor doi initiatori ai acestui tutorial!
Skip ads

  • BRANCAZ

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Postez din nou si am in cap ce v-am avertizat inainte-"trebuie clar analizat de ce se incalzeste si da afara siguranta termica"!
Am facut un drum la tara,cca 50 km,cu AC-ul in functiune.Totul a fost ok.
Ma intorc de la tara si pornesc AC-ul.Merge bine dar sotiei i se pare prea rece asa ca il inchid.Inainte de Severin,dupa cca 40 km,pornesc din nou racirea si...vine aer cald!
Nu am avut timp de analiza atunci dar azi,dupa ce circul in oras,in parcare,fac ceva testari.Dau comanda pe bec legat la cupla ambreiaj-ok.Masor bobina-da infinit,dioda ok.Ma chinui sa recuplez comanda la bobina,reusesc dupa cca un sfert de ora si mai incerc odata AC-ul.Merge!
Concluzia mea,cel putin pina acum,este ca siguranta termica da afara si se recupleaza la racirea capului cu fulie.Mai mult am o banuiala ca numai rulmentul s-ar putea incalzi,desi nu prea vad cum ar rezista in functionare pe la 180 grd,fara sa se gripeze!
O sa fac o alta proba ,adica o cuplare de AC dupa un nr mai mare de km parcursi,ca sa vad daca fenomenul se repeta.Eventual si o masuratoare de temperatura la exteriorul fuliei.
Ce parere aveti?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
in mod normal odata arsa siguranta termica nu isi mai revine... daca te uiti la pdf-ul cu specificatiile si sectiunea unei astefel de sigurante vei vedea ca are un liant care se topeste si astfel se intrerupe legatura definitiv...
ceea ce spui tu legat de faptul ca dupa un timp nu mai cupla sau baga aer rece eu zic ca este de la calculatorul de AC care am impresia ca dupa un timp intrerupe circuitul... explicatie reala nu am dar mi s-a intamplat si mie odata dupa un drum lung in care a mers AC-ul continuu dar nu s-a ars siguranta termica...
  • ktalinn

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Mii de multumiri ptr acest tutorial, cu ajutorul lui am resusit sa repar compresorul!

Multumesc si bafta multa, toate bune!
  • sauciuc

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2010

  • Mesaj Privat
foarte frumos shi de ajutor acest topic. RESPECT DOMNILOR.
acuma mai am shi eu o intrebare:
azi am luat aparatul de masura shi am inceput sa caut valori pe la mufa de la compresor(cu motor pornit\oprit, ac pornit\oprit, la maxim\minim) problema e ca la mine nu ajunge curentul la compresor, am verificat sigurante(alea care le stiam p sub volan), totul ok. aveti idee de unde as putea incepe? multumesc anticipat
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
depinde cat de rece era cand ai incercat sa faci masuratoriile ca daca era temperatura sub +5°C nu iti porneste. Incearca intr-o zi cand este mai cald si daca ai acelasi rezultat (adica nu ai 12V la mufa care vine la compresor) atunci trebuie sa verifici daca ai suficient freon in instalatie si asta numai cu o statie de incarcare/descarcare si verificare pentru instalatiile auto nu orice ageamiu de reparator de frigidere cu cantar si butelie. Mai citeste inca odata tutorialul cu mai multa atentie si cred ca vei gasi raspunsurile la intrebarile tale.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Acest topic a fost creat pentru rezolvarea unei probleme. Se incarcase cu vrute si nevrute! Chiar nu puteti sa va uitati la subiect inainte de a posta? Am facut curatenie si rog sa se posteze strict referitor la repararea bobinei compresoarelor de aer conditionat auto, sa serveasca numai celor ce vor sa-si repare bobina. Altfel ma vad nevoit sa inchid subiectul.
  • stanmarian

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2019 B 1.4NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2009

  • Mesaj Privat
salut am un opel astra 1.7 dti ,stiti pe cineva care repara compresorul de a.c. (schimbat termorezistenta de la bobina) ? multumesc.
  • nelutzul40

  • Mesaje scrise: 1,021
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Toate felicitarile pentru tutorial, multumesc si eu pe aceasta cale d.lui LDIVORA si MIKYBOY!
Cu ajutorul acestui tutorial am schimbat singur siguranta termica, mai exact am inlocuit-o cu o sirma deoarece nu am sapat destul in bobina (mi-a fost frica sa nu ajung la bobinaj) si la montarea fuliei pe compresor atingea de acea siguranta, asa ca am scos-o si am pus o sarma, dar acum cupleaza. Mai ramane sa vad ce fac cu presetupa de la compresor care cred ca s-a cam dus dar deocamdata ma folosesc de AC atat cat merge (e ca o adiere de dimineata, dar totusi e ceva!). ,,Gaura,, am umplut-o cu Epoxy.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR