Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • marcu_andrei

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Austria
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2012

  • Mesaj Privat
O sa te anunț cu prima ocazie când o sã am probleme! Vreo 2 ani au trecut de atunci! AC funcționeazã ok deci fãrã griji! Dacã vrei îți dau în privat cauzele care duc la arderea rezistenței termice.
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
scrie aici care sunt cauzele care ai descoperit tu ca duc la arderea rezistentei termice ca poate sunt si altii interesati sa afle informatii noi Smile
  • eduard bogdan

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Am si eu nevoie de o bobina pentru compresor.nu merge deloc clima si am inteles ca este de la bobina. 1.3 cdti z13dth.multumesc
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
mergi la un magazin de piese auto si gasesti mai mult ca sigur. vezi ca este si kit cu bobina si ambreiaj sau numai bobina sau numai ambreiaj. daca ai facut ce am scrie eu in tutorialul despre siguranta termica la compresor si ai ajuns la concluzia ca este dusa bobina atunci schimba daca nu, repara ca iesi mai ieftin...
Skip ads

  • Zoss

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2002 Z 14 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2017

  • Mesaj Privat
mikyboy a scris:Ma bucur ca s-a mai rezolvat un caz de bobina stricata cu costuri minime in detrimentul snapanilor de la service-urile OPEL si sper ca prin postarea acestor tutoriale bine documentate sa le dam o lectie celor de la service si sa reflecte mai bine in privinta preturilor si a "specializarii" de care dispun. Felicitari lui Laurentiu pentru omenia si colegialitatea de care da dovada.
Sa va bucurati de racoare...
Cu respect, Mihai

Te salut cu respect, si as vrea sa te intreb ceva. Eu am o corsa 1.4 benzinar din 2002 , si am fost la service si mi-au spus exact aceeasi problema. Bobina e defecta, nu cupleaza ambreiajul. Crezi ca as putea repara compresorul conform tutorialului ? Adica sunt compresoare identice ?
  • zackvaly

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Am reparat bobina conform tutorialului si a functionat doar 30 de minute. Care sa fie problema? Oricum, multumesc celui care a facut tutorialul, foarte in detaliu...m-am descurcat chiar eu care sunt cam nepriceput din fire!
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Dupa ce ai montat siguranta termica, ai masurat rezistenta bobinei? Trebuia sa fie intre 3,5 si 4,5 ohm. Eu cred ca ai facut o lipitura rece sau ai deteriorat siguranta termica cand ai lipit terminalele.


Ultima modificare facuta de LDivora la Vin 07 Jul, 2017 3:07 pm
  • zackvaly

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Domnule Divora,
Multumesc frumos pentru raspuns. Da, am masurat dupa lipitura si aveam 4.1 ohm. Imi e groaza cand ma gandesc ca trebuie sa desfac iar totul...am corsa c si se ajunge destul de greu la compresor. Totusi, de ce s-a ars dupa 30 de minute de mers in trafic?
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Cred ca siguranta a fost deteriorata partial si a cedat definitiv cand s-a incalzit. La ce temperatura era siguranta?


Ultima modificare facuta de LDivora la Vin 07 Jul, 2017 6:30 pm
  • zackvaly

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Era din aceea mai mare de 10A si 215 grade celsius.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu cumva a frecat fulia pe ea?
  • zackvaly

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Cum desfac, va anunt ce am gasit. Deocamdata plec la mare si spren fericirea mea, am doua masini!
Skip ads

  • zackvaly

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Ce am uitat sa va spun e ca dupa reparatie, la cuplarea AC-ului nu se mai auzea "TZAC" dar platanul se invartea cu fulia iar compresorul baga aer rece. De montat am montat tot inclusiv cele doua saibe dintre platan si fulie.
  • andreigradu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Intai multumesc pentru tutorial, a fost de folos ca mi-am reparat bobina.
..................
Acum sa va spun ce am facut. Anul trecut m-am dus sa incarc instalatia si mesterii lu peste au bagat freon pe inalta... apoi alt destept s-a prins ca masina are si cupla de joasa si au bagat si pe acolo... a mers fix 300km... 24 ore... dupaia pauza...
...............
Am crezut ca e bobina si am alimentat-o pe direct cu fire din baterie si la a 2-a cuplare a sarit siguranta termica.... asa a ramas pana anul acesta.
Anul asta ca sa nu mai trec pe la mesterii minune mi-am cumparat toate sculele pentru freonat A/C ( ceasuri/manometre, furtune, cuple auto, butelie freon R134A, pompa vacuum ) si am trecut la treaba.
Initial nu aveam presiune deloc pe joasa, compresorul se blocase cumva cred ca ceva mizerii de la mesterii minune au ajuns in instalatie.
Am verificat si pe tur si acolo erau 5 bari. Am zis sa golesc si sa vacuumez. Dupa ceva golire din instalatie am constatat ca a aparut presiune si pe joasa. Am mai golit si de pe joasa ceva freon. Astfel am facut o aerisire a instalatiei si mizeriile au iesit.
..................
Am pus ceasurile si am incarcat instalatia pe joasa cu motorul oprit si am lasat sa intre cat a vrut sa curga din butelie.
Acum m-am vrednicit si am dat bobina jos conform tutorial. ( surubul cap torx i-am sudat piulita in cap sa-l pot desface si l-am schimbat cu imbus si saiba groasa )
Siguranta termica nu am pus, am legat pe direct. ( exista sigurante termice cu revenire, ca la imprimantele xerox la cuptor, dar nu am stat sa caut si sa modific corespunzator) . Consuma cam 4A, dar sarma pare subtire pentru 4A, trebuia sa fie dubla ca si diametru sarma la curentul de 4A.
Am constatat ca legaturile sigurantei termice se fac cu 2 clame care zgarie terminalele firelor si ale sigurantei... la vibratii cedeaza sigur... ei se bazeaza pe asta ca sa vanda bobine... la mine una din cleme se misca, deci contact imperfect.
Am curatat zona, am torsadat firele si am cositorit peste ele. Se vede in poze. Am montat la loc si nu mergea nimic... dezamagire maxima...
https://photos.app.goo.gl/rVzVdzfj4jjh1zOw1
..................
In alta zi am citit despre dioda antiparalel, care e montata unde intra firele, nu mi-am dat seama ca sub capacelul ala e dioda. Asa ca am zis ca trebuie pusa... dar cum? Bobina nu am mai scos-o. Am pus extern o dioda in capsula mare legata cu fire. Se vede in poze, eu am recuperat-o dintr-o sursa in comutatie. Exista si in surse PC codul 3040CPQ in capsula TO247.
Firul negru e plusul +
Se vede si pe capacul unde e dioda ca e simbolul diodei pus antiparalel, adica cu catodul la plus+.
Acelasi simbol e desenat si pe capsula diodei, deci se monteaza tot asa. Atentie ca daca o puneti invers puneti in scurt releul de comanda. Si ardeti siguranta, sau releul.
https://photos.app.goo.gl/wHGEK61GL8MTdVhx1
La finalul operatiunii in bord nu mai era aprins martorul galben ce indica avarie A/C. Cand cuplam aerul se aprindea martorul si nu cupla bobina... Iarasi dezamagire maxima... Am sters toate erorile cu Op-com, se vede in poze... si am lasat-o balta...
A doua zi am plecat la drum... dupa vreo 5km am dat drumul la aer pe ventilatie... surpriza.... a pornit compresorul... asa din senin...
Are 3 zile de cand functioneaza si baga rece foarte bine.
..........................
Nu am mai apucat sa verific cu cablul de date ce presiune zice sonda si nici manometrele nu le-am pus ca sa vad exact presiunea pe tur si retur, dar face rece... o sa verific si va spun ...
  • Mordor

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 1999 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Salut,

Vazand tutorialul m-am pus pe treaba - intrebare /nelamurire: Astra G din 1999 - compresor DELPHI -09174397- ce credeti, e normal sa fie asa? nu ar trebui sa aiba un ambreiaj? Am dat compresorul jos pentru a putea lucra cu el. Multumesc anticipat!

https://www.clubopel.com/alb....php?pic_id=24118
https://www.clubopel.com/alb....php?pic_id=24119
  • andreigradu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Dupa cum ai observat si tu lipseste discul exterior care e tinut cu acel surub M6 cu cap imbus.
Probabil a cazut, sau l-a desfacut cineva intentionat cu un anumit motiv. ( poate avea freon, nu pierdea, dar avea vreo defectiune interna compresorul si la vanzare o fii zis sa te "rezolve" prin demontarea piesei, asa nu aparea eroare de bobina, dar nu pornea si putea sa zica ca pierde freon )
Desi sa cada singur e cam ciudat, ca aparea o galagie pe la motor cand sarea de acolo.
Daca ai desfacut compresorul de pe masina inseamna ca esti meserias si te pricepi oarecum la aer conditionat.
Eu unul nu m-am incumetat... dupa cum ai vazut in poze operatia e posibila local, fara sa scoti compresorul, doar sa iti procuri sculele necesare....
..............
Mai ofera detalii si poze, simptome, motive pentru care ai demontat.... sti si tu.. cu cat mai multe detalii, cu atat mai usoara e depanarea...
........................
Poti sa dai jos fulia dupa ce scoti siguranta si cu 2 surubelnite mari, sau cu 2 leviere micute, si pui WD40 acolo ca sa moaie camasa rulmentului. La mine a iesit la mana foarte usor, nu a fost nevoie de presa, pune si tu WD40 ca sa se moaie zona sa poti extrage usor.


Ultima modificare facuta de andreigradu la Mie 26 Jul, 2017 10:02 pm, modificat de 2 ori in total
  • Mordor

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 1999 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Salut,

Motivul pentru care l-am demontat e acelasi - instalatia buna, compresorul nu e bun! Au verificat / reincarcat instalatia /etc. In mai multe service-uri mi-au zis acelasi lucru - compresorul. Cum tata socru e mecanic am beneficiat o zi din timpul sau liber si avand un prieten cu elevator a reusit sa dea jos compresorul. Cred eu, si sper sa nu ma insel, ca socrul a desfacut ambreiajul acela si cine stie pe unde l-o fi pus... Eu am pus pozele pentru ca sunt in cautare de o presa din aceea mica sa pot demonta. Deocamdata am facut rost de ampermetru.. Va tin la curent. Sper sa reusesc sa fac poze!
  • evulet78

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2017

  • Mesaj Privat
La mine, la un compresor Sanden, este a doua bobina arsa. Prima, luata de la second, s- a ars dupa cateva ore. A doua, reparata cu siguranta termica, s- a ars dupa 10 minute. Poate fi o alta cauza ca mi se tot arde siguranta termica?. In plus nu am vazut acea dioda. Sub capacelul de la bobina, unde intra firele, este un fel de lipici semitransparent, si nu se vede nici o dioda. Poate sa fie sub acel lipici?.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Daca citeai, vedeai ca siguranta termica nu se arde din cauza diodei. Daca dioda se arde se pune in "scurt" si iti arde siguranta 40 din tabloul de sub volan. Asa ca nu ai ce sa cauti la dioda. Siguranta termica se arde numai din incalzirea excesiva a compresorului: freon putin, lipsa ulei in carterul lui, lipsa ulei in freon, etc...
  • Mordor

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 1999 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Sunt deja dezamagit.. Am fost la un mester de compresoare si mi-a testat bobina , face camp electromagnetic, deci compresorul este bun...ce fac acum ca imi lipseste ambreiajul de la el? Cum rezolv problema? A incercat mesterul cu mai multe ambreiaje de la compresoare stricate dar nu se potriveste niciunul. Zice ca nu e bine sa stea instalatia fara compresor ca se strica nu stiu ce filtre ... Ce parere aveti?
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR