Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
A venit vremea sa schimb discurile de frana pe spate care prezinta ceva "santuri" si o margine de rugina cam de 8-10 mm pe partea vizibila printre spitele jantei la ambele discuri, pe toata circumferinta lor. Cum m-am hotarat sa fac asta? Au inceput sa se auda zgomote puternice la franare, la inceput ca un huruit, acum se aud ca o bataie intermitenta si un huruit continuu pe tot parcursul franarii. Franele tin "beton", dar zgomotul e suparator si ingrijorator. Bineinteles ca operatiunea de schimbare am de gand sa o fac singur, daca (bineinteles ca exista un "daca") am sa reusesc sa desfac suruburile de la etriere si daca o sa pot sa dau jos discurile de pe butuci! Daca nu, o fac pachet inapoi si ma duc la un service sa le dau o gramada de bani pentru o operatiune in principiu simpla!
Despre astea am mai citit prin topicurile (topicele) de pe forum (nu ma puneti sa dau "cautare" ca sap de vreo doua luni si cred ca am citit ce trebuia). Despre ce n-am citit este ce o sa fac eu daca pistonasul de frana e blocat prin etrier cum se intampla la minunata Dacie! Se curata? Se schimba? Se inlocuieste tot etrierul? Se...?
As ruga pe cei care au facut sau au vazut cum se face sa-mi spuna la ce altceva trebuie sa fiu atent atunci cand ma apuc de treaba? Multumiri anticipate!
Skip ads

  • chatalin

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2006

  • Mesaj Privat
pistonul la etrier nu are cum sa ramana blocat decat daca are garnitura de protectie rupta sau coapta.daca cumva sunt ruginiti iti recomand sa-i schimbi pt ca in ei iti sta viata ta si altora.spor la treaba
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc! Inca ceva! De unde stiu daca sistemul de franare spate este Bosh sau Lucas? Care este diferenta dintre ele?
  • chatalin

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2006

  • Mesaj Privat
scrie pe etrier
Skip ads

  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Gata, azi le-am schimbat! N-a fost cine stie ce dificil. Am luat discuri Zimmermann si placute Roadhouse.
Dupa ce le-am schimbat am plecat intr-o micuta cursa de proba. Surpriza! Dupa doi kilometri unul din discuri era caldut, de la celalalt mi-am facut basica pe deget cand l-am atins! Are cineva idee de ce? Va spun de la inceput ca pistonasele nu sunt blocate (le-am introdus cu usurinta in etrier). Maine o sa dau roata jos, dar nu prea imi dau seama ce se intampla si la ce sa ma uit!
  • denilson2160

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2005

  • Mesaj Privat
E normal sa se incalzeasca pana cand se "aseaza" placutele , si mai ales ca discurile sunt noi. Mi se pare ca vreo 200 km nu trebuie sa o fortezi prea tare . Totusi e bine sa le tii sub observatie. Poti sa o verifici cu motorul oprit , mergi pe o strada mai inclinata si daca nu se aude frecand ceva e in regula.
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Oare? Sa se incalzeasca, poate, dar sa faci instantaneu basica pe deget dupa 2 km? (nu exagerez deloc, exact asa am patit, nu a fost o figura de stil). M-am mai gandit, o sa dau roata jos si o sa vad daca placutele au suficient grad de libertate in suportii din etrier, desi, ininte sa le montez am curatat bine lacasul unde se aseaza si se miscau destul de usor intre "tablitele" etrierului. Dar, eu stiu? Ma mai uit o data!
  • varza

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2006

  • Mesaj Privat
un mic sfat pentru cei care nu stiu ce sistem de frane au pe masina. Lucas sau bosch - ca sa nu mai dati jos roata din spate si sa munciti, mai bine ridicati capota si uitati-va cu atentie ca scrie mare (pe partea inferioara - de jos a pompei) pe pompa de frana ce model este.
Skip ads

  • ktapet

  • Mesaje scrise: 485
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2005

  • Mesaj Privat
nu mai stiu din ce sursa am auzit ca placutele roadhouse nu ar fi foarte bune pt. ca sunt foarte tari si-ti uzeaza discurile de frana mai repede. referitor la incalzirea discurilor, ai curatat si canturile alea pe care culiseaza placutele de frana? mizeria de acolo s-ar putea sa nu lase placulete sa se departeze de discuri.
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
ktapet a scris:nu mai stiu din ce sursa am auzit ca placutele roadhouse nu ar fi foarte bune pt. ca sunt foarte tari si-ti uzeaza discurile de frana mai repede.


Ai auzit invers, am 8000 de km cu discuri si placute noi pe fata, Road House si nu a tocit deloc din disc nici macar o buzita in partea superioara nu se simte, si nu mai zic cat de moi sunt, am mereu jantele negre de praf de placute
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Am specificat ca am curatat bine locasurile unde se aseaza placutele de frana in suportul lor! drogas are dreptate, Road House fac placute moi, s-a mai vorbit despre asta pe forum. Oricum, am rezolvat, era de asteptat ca atunci cand pun un disc ma gros decat cel care era si placute noi, implicit mai groase, ar trebui sa umblu putin si la cablul franei de mana, care era aranjat pentru configuratia anterioara! L-am mai slabit putin si s-a rezolvat!
Asta a fost un lucru greu: sa reglez frana de mana! La dacie ma descurcam mai usor chiar daca trebuia sa ma tarai pe sub ea! Si, off topic, dar trebuie sa intreb: cand am demontat, ca sa pot regla frana de mana, consola (sau cum naiba se numeste) am gasit sub scrumiera o mufa verde (mama) cu 11 pini finuti de tot si o mufa neagra (tot mama) cu 9 pini nu la fel de finuti. Stie cineva ce s-ar putea conecta acolo?
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Vezi ca exista un topic exact despre asta: ii zice ceva de genul: mufe din bord sau pe acolo...da o cautare!
Skip ads

  • danutbenghiu

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salutare. Discul de frana fata este prins intr-un subur cu cap torx de butuc. Imi puteti spune si mie va rog surubul acesta are filet normal? Si cam ce lungime are? Va multumesc! Smile
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Da, filet normal. Surubul este scurt, cam de 5mm si grosime 5-6 mm. Da-i cu un degripant inainte sa te apuci de treaba si lasa-l o vreme sa actioneze. Am lucrat la mai multe masini si nu s-a intamplat sa nu iasa, dar am avut rabdare sa actioneze degripantul.
  • danutbenghiu

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ms fain de raspuns. O sa tin cont de sfatul tau. Insa unii mi-au spus ca are cam 1 cm lungime, deci chiar e de 5mm lungime? Cam aiurea de scurt. Ideea este ca am stricat capatul unuia incercand sa-l desfac si acum cautam prin magazine sa gasesc un astfel de surub. De 1 cm am gasit dar de 5 mm nu cred ca gasesc Sad
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Capatul ala in care se baga imbusul este conic, apoi urmeaza filetul. Poate in total sa aiba 1 cm. Cel mai bine este sa te straduiesti sa-l scoti pe cel "sanatos" si sa ai model cand cauti. Eu ma intreb cum o sa-l scoti pe ala caruia i-ai sticat capatul! Poate sa ii dai gaura si sa folosesti un extractor. Spor la treaba!
  • danutbenghiu

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am reusit sa schimb si eu discurile pe fata ieri si pot sa spun ca surubul acela de care intrebam ceva mai sus are cam 1,8 cm in total (filet + partea conica). Deci se pare ca sunt diferite fata de ce mi-a spus colegul. Pe cel careia i-am stricat capul l-am scos simplu, cu o surubelnita ascutita am batut intr-o laterala a surubului pana i-am facut un santulet iar dupa am insistat in sensul care se desface (are filet normal) + dat cu spray pt rugina si a mers super. Am inlocuit suruburile existente cu unele luate de la key center de aceeasi grosime dar mai lungi cu 2mm, dar au mers.
@G.i.M. iti multumesc pt ajutorul acordat.
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Excelent! Daca operatiunea ai facut-o tu, sau macar daca ai participat la ea si te-ai mudarit pe maini, am toata stima pentru asta si te felicit. Eu economisesc multi baini si nervi ocupandu-ma singur de problemele astea marunte: schimb de ulei, filtre, placute de frana, amorizoare cu tot ce au ele pe acolo (flanse, rulmenti, etc), bielete antiruliu, bucse la bara de torsiune, pivoti, etc. Spun asta pentru ca stiu oameni care se duc la service si pentru schimbarea unui bec si acolo nimic nu e gratis, de obicei este pe bani multi sau foarte multi.
Or sa vina unii si or sa-mi povesteasca despre garantia lucrarii in serviceurile romanesti. Ha, ha, ha!
Ce e drept sunt avantajat ca stau la curte si am pe unde sa ma desfasor si unde sa-mi tin sculele.

Scuze! Stiu ca am fost "off-topic", dar nu ma pot abtine! Numai bine!
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Si eu fac la fel. Tot off topic. O sa imi spuna cineva ca la vanzarea masinii nu am trecute reviziile pe carte cu stampila. Reviziile vor sta in portbagaj..adica sculele folosite pentru schimbarea consumabilelor, iar la cerere cumparatorul poate sa ma asiste cand ii fac schimbul de ulei, filtre, placute de frana..... Fiecare face cum vrea. Decat sa-l vad pe ala de la service cum pune ciocanul pneumatic sa stranga o piulita de la o bieleta mai bine ma duc in curte si strag eu cu manuta mea.
  • ploscnicu

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Un pic offTopic, eu mi-am schimbat placutele pe fata impreuna cu un prieten in parcare, la prima am stat cam 15 minute pana ne-am prins de treaba cu surubul, la a doua maxim 5 minute. Cei drept ca am stat cu un pic cu teama ca nu am facut totul ok, dar acum dupa 500 km facuti franele tin destul de bine. Spor si nu va feriti sa va murdariti.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR