Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • cristiete

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Salutare, ma gandeam ca m-a ferit pana acum Dumnezeu de probleme, dar se pare ca nu e asa...
Am o Astra G, 2001, motor Z12XE
Pe scurt, ieri am fost la Ranca, drumul e destul de greu, viteza a II-a, doar in cateva locuri a mers si a treia. In plus, pe ultima parte e fie plin de gropi, fie plin de praf.
Cand am ajuns sus, am observat becul de la ABS aprins (nu am ESP). Nu aveam ce sa fac, asa ca am oprit motorul, iar dupa cateva ore, la plecare, am observat ca ramasese aprins, numai ca in cateva minute - maxim doua - s-a stins, dupa ce am inceput coborarea. M-am linistit, zicand ca o fi fost de la drumul prin santuri.
Azi dimineata am pus mufa si Opel Tech2-ul mi-a dat mai multe erori. Mentionez ca stiu ca ar trebui sa-i schimb bateria, porneste la prima cheie, numai ca in primele 10 secunde, daca motorul e rece - dimineata - adica nu a mai fost pornit in ultimele 10 ore, variaza foarte mult relantiul, intai da de cateva ori sa moara, apoi se mareste pe la 1200 de ture, dupa care revine la normal - 800- 850, de-aia nu m-am grabit sa-i iau o baterie noua, nici macar sa o masor pe asta, o sa incerc azi sa o masor.
Erorile sunt din fisierul cu care vine opel tech-ul:

La ABS am incercat prima data:
OPEL alkatrész szám: 90581417 EB
CalibrationRepairShopCodeOrCalibrationEquipmentSerialNumber: 0103
ECU motor típus: ABS5.3
ECUInstallationDate: 00
Gyártó alkatrész szám: 0273004362
Gyártó ECU szoftverszám: 024673

Tárolt hibakódok vannak!

C0040 Nincs jelen
( 8 ) <Ismeretlen DTC> C0040
-? Wheel speed sensor right front

Tárolt hibakódok vannak!

P0560 Nincs jelen/ System voltage malfunction / wiring, poor connection, battery, alternator
( 2 ) <Ismeretlen DTC>

P0530 Nincs jelen/ AC Refrigerant pressure senzor - circuit malfunction / Wiring, AC Refrigerant pressure senzor, ECM
( 1 ) <Ismeretlen DTC>

Nici aerul conditionat nu mi se pare ca raceste foarte bine, asa ca sambata am incercat sa-i masor presiunea si sa-i faca baietii de la Clinica de roti / Craiova o reumplere - era un milion, dar dura mult, era coada si ei cam pe plecare, asa ca am zis ca o sa ma duc altadata, baga frig, dar nu cum am citit pe aici, ca ingheti in cateva minute.

Asa ca am incercat sa vad si daca are erori la instalatia de aer - Engine Cooling Module, si a gasit si aici urmatoarele erori:

Found stored Errorcodes !

2 Does not exists
Unknown ErrorCode/ 00002 Engine cooling liquid temperature, out of domain
163 Does not exists
00163 Engine cooling liquid temperature, no signal
00163 Engine cooling liquid temperature, wrong signal
17 Exists
Unknown ErrorCode
00017 / Missing motor rotation signal

Am facut copy paste din fisierul de erori.

Motorul invarte, face frig, dar nu-mi dau seama ce e cu erorile astea...

Am resetat toate erorile, si cele de la ABS si cele de la Engine Cooling Module, singura care reapare este ultima, 00017/ Missing motor rotation signal.

Intrebari: 1. Credeti ca o verificare / schimbare a bateriei poate inlatura problema ABS-ului? Am citit pe forum ca ar putea fi una din cauze.

2. Merita sa-i adaug freon, daca am erorile alea de la aerul conditionat? Credeti ca au vreun efect in racirea corespunzatoare a masinii?

3. Daca nu e de la curent, eroarea de la senzorul dreapta fata nu ar trebui sa reapara? Si daca da, dupa cat timp? Voi pune din nou computerul pe ea mai pe seara, oricum...

Va multumesc

Later edit: Am pus din nou mufa pe masina, de data asta cu motorul pornit, si eroarea 17 de la aerul conditionat nu a mai aparut. Dupa ce m-am gandit un pic, mi s-a parut normal ca, la prima testare sa-mi apara acea eroare - pentru ca am testat doar cu contactul pus, iar ventilatorul normal ca nu se invarte fara motot pornit. Nu a mai dat nici o eroare, nici de baterie, nici de senzorul ABS de la roata din dreapta fata, nici la aer, tin sa cred ca totusi erorile au generat de la baterie, ieri am mers 200 km cu farurile aprinse, aerul si radioul pornite.

Ramane intrebarea 3, cel putin pana verific bateria...

Masuratori cu China Multimetru=2 lei...
Baterie fara motor pornit: 12.56V
Baterie cu motor la relanti: 13.11V - Sa inteleg ca e cam dusa, nu?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Vezi de citeste la Agila si Corsa despre THROTTLE BODY, il iei la curatat.

Tech2 ala unguresc e pistol cu apa dupa cum spuneau altii....mai cauta ! Tu vrei parametri nu cocomirle de coduri aiurea... Cu altele vezi EXACT ce si cum dupa care tragi o concluzie, despre codurile date de ala ... nu am incredere deloc !
  • cristiete

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Salutare, Dan, ma bucur ca te-ai intors sanatos din concediu si reincepi sa ne ajuti si pe noi, mai afoni in ale probemelor tehnice. Am luat interfata + tech2 de la un opelist din Galati si nu am avut nici un motiv sa ma indoiesc de datele furnizate de program, in fond, el citeste un cod, banuiesc ca-l citeste corect. Apoi eu ma duc la Autodata si-l traduc, din engleza in romana, chiar daca nu inteleg mare lucru din el. Eu sunt afon in masini, recunosc, dar daca resetez o eroare persistenta, nu e normal sa-mi apara din nou imediat? Intreb asta deoarece, dupa un nou drum de vreo 90 km, la 39 de grade, cu toti consumatorii porniti - AC pe pozitia 2 - rece maxim, faruri + audio, dupa vreo 70 de km - cand am intrat pe un drum judetean, adica mai nashpa - mi-a aparut iar senzorul (ABS). Aveam computerul cu mine si l-am resetat - era tot eroarea C0040, in rest nici o alta. Am resetat-o, la intoarcere am mers la faruri, dar fara aer, ca era 11 noaptea, plus inca trei zile de mers prin Craiova si imprejurimi, nici un rateu, pornire la sfert de cheie, nici o eroare, nu mai inteleg nimic!
Oricum, de maine intru in concediu o luna - ca sunt bugetar - si o sa am timp sa ma edific cu privire la ce mi-ai zis, sa ma uit la Throttle body - apropo, ce e aia? - la Agila. Motorul meu e la fel cu al tau, stiu, oricum, cand cautam sa cumpar un Opel, posturile tale m-au determinat sa caut un Agila, dar ce-am gasit mi s-a parut prea scump, asa ca am ramas la Astra si nu regret, dar sotiei, dupa ce-si ia carnet, am sa-i iau tot Agila, sa ramanem in familie...
Iti multumesc inca odata de raspuns si sunt convins ca nimeni de aici nu se supara, esti tare de tot.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
P0560 - poate fi bateria dar si improvizatii de genul alti consumatori legati unde nu trebuie = alarma, inchidere, cd ....
ABS = te uiti daca senzorii sunt ok, daca da codul in paralel cu bateria poate fi numai ea dar nu e sigur
Skip ads

  • cristiete

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Dane, nu are nici o improvizatie pe ea, nu am alarma, are CDR500-le original, inchiderea cu care a venit. Are insa bateria pe care scrie Opel, iar anul de fabricatie al masinii e decembrie 2001. Ma gandeam ca i-o fi ajuns, mai ales ca e mica, parca 45Ah.
pt ABS: M-am gandit si eu - a aparut eroarea cand am mers pe cate un drum cu gropi - sa ma uit la senzor, dar mai mult decat vizual - mizerie, mufa - nu cred ca pot verfica.
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Porneste motorul si mai citeste odata erorile.
Eroarea 17 nu o sa mai apara cu motorul pornit Wink

CristianTM.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Schimba bateria dar pina atunci vezi tensiune raportata de ECU si ABS, doua computere total separate la alimentare.

Senzori ABS, se curata, se verifica daca stau la locul lor, izolatii si contacte. Verificare soft ca sa vezi care ulterior se poate cu multimetru, sunt hall, alimentati si treci ceva metalic prin fata lui. Daca totusi pare ok il incalzesti si mai faci o data proba. Cauta si siguarante, contacte. Inlocuieste si lichid frina DOT4 cam 1,3 l, si aeriseste 4+1 !
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Am fost la tester si erau stocate urmatoarele erori:
P 0400 si U2103. Prima stiu si mi s-a spus ca se refera la valva EGR (nu functioneaza exact cum ar trebui), iar a doua se referea la ceva circuite electrice intrerupte. As putea sa aflu ceva detalii de la voi? Ca nu mai reusesc sa instalez "Autodata" !Imi cer scuze daca am postat aiurea, m-am gandit sa nu mai deschid alt topic! Baiatul de la service mi-a sters erorile si ce remarc eu acum este ca beculetul "masina cu cheita" se stinge inaite de pornirea motorului, imediat dupa ce pun contactul. Testerul era ceva de genul "V-Palm", parca.
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
U2103 Engine control module (ECM), CAN data bus - malfunction detected Wiring, dar ce inseamna?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR