Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • catalinC

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1994 c18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2006

  • Mesaj Privat
salutari,
am un astra cu motor c18xe (ECOTEC 16V). De cateva zile am ceva probleme cu motorul si anume:
-se aprinde check engine:
-motorul functioneaza neregulat:
-nu dezvolta putere:
-ralantiul scade sub 500 si "moare" la fiecare semafor;
a vazut-o un mecanic si spune sigur pe el ca este vorba de IAC dar din cate am vazut pe forum in subiectele asemanatoare nu i-as da crezare.
imi puteti da o idee sau eventual sa-mi recomandati un mecanic priceput la tipul respectiv de motor (pentru ca e ceva mai complicat)?
merci anticipat!
Skip ads

  • rastafarianul

  • Mesaje scrise: 513
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2006

  • Mesaj Privat
prima oara incearca sa vezi cum se prezinta IAC-ul si pe urma sa ai alte ganduri
  • catalinC

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1994 c18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2006

  • Mesaj Privat
problema este ca cu doua saptamani inainte de a avea probleme cu motorul, am curatat IAC-ul (nu eu ci am mers la cineva care se pricepe, a folosit un spray). Din acest motiv spun ca as avea dubii in ceea ce priveste IAC-ul. Este posibil ca la curatare sa se defecteze Question Daca da care este remediul?. Inlocuirea?
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Daca se aprinde check engine nu cred ca e IAC-ul de vina. Mai degraba este EGR sau sonda lambda. De ce nu o duci la un tester si preferi sa umbli pe bajbaite?
Skip ads

  • catalinC

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1994 c18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2006

  • Mesaj Privat
motivul pentru care nu merg la tester este ca am mai fost odata la un service si nu aveau mufa, asa ca au facut o improvizatie romaneasca pentru care am platit 70 RON si interpretarea rezultatelor a ramas sa o fac eu ca ei nu aveau codurile de eroare pentru tipul respectiv?! Strict profesionist! Daca cunosti un service de calitate in Bucuresti, unde sa nu bajbaie si cu interfata ALDL, te rog recomanda-mi.
  • catalinC

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1994 c18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2006

  • Mesaj Privat
am vorbit astazi cu valiauto si urmeaza sa merg miercuri la tester. sunt fff curios sa vad ce iese. apropo, ingineru ziceai ceva de EGR? Care-i EGR-ul? Nu stiu sa aiba asa ceva! Unde ar trebui sa se afle pozitionat?
  • alynutzu_cvm

  • Mesaje scrise: 310
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Egr-ul se afla in fata carcasei de la injector....Priveste in poza

  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
alynutzu, vezi ca ce arati tu acolo e un motor cu injectie monopunct (probabil C16NZ) iar noi vorbim de C18XE care e cu totul alta mancare de peste. Nu stiu sa spun exact unde este EGR la C18XE, o sa-ti arate baietii cand te duci la testare.
Skip ads

  • alynutzu_cvm

  • Mesaje scrise: 310
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze daca am creat probleme dar am crezut ca motoarele de 1,8 sunt la fel ca aspect ca cele de 1,6 doar ca sunt mai mari.Imi cer scuze inca o data:(
  • catalinC

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1994 c18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2006

  • Mesaj Privat
salut!
revin cu problema motorului C18XE.
am fost astazi la tester si au detectat ca fiind senzorul de la arborele cu came defect (motiv pentru care se aprinde check engine din cand in cand).
in ceea ce priveste ralantiul, nu a afisat nici un fel de cod eroare insa verdictul a fost ca trebuie curatat motorasul de ralanti sau eventual schimbat.
intrebarea este daca stiti cumva unde gasesc la mana a doua un motoras de ralanti si la ce pret?
de curatat a mai fost curatat cu aprox o luna in urma si de atunci se comporta astfel.
astept sugestii de la voi.

multumesc mult!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
IAC-motoras de ralanti se curata prin imersie astfel incit mizeria sa curga in vas :
https://www.clubopel.com/vie...5998&start=20
acolo ai si schita
Daca dai cu spray mizeria va intra si in scurt timp se gripeaza. Iti spun sigur asta, la un Megane era el aprape mort dar dupa tratament cu spray l-am executat definitiv.
  • catalinC

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1994 c18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2006

  • Mesaj Privat
merci dancuciureanu pentru sugestie.
insa cred ca este putin cam tarziu fiindca acum aprox o luna l-a curatat un "meserias" cu spray.
de atunci am probleme cu ralantiul, asa ca va trebui sa procur altul SH sau nou.
am vazut la www.elit.ro unul nou este 526 ROL.
aveti idee cat este unul SH?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Se poate recupera al tau, imersie, curatat, desfacut, curatat, gresat si vezi cum merge.
  • catalinC

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1994 c18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2006

  • Mesaj Privat
merci pentru ajutor, am sa incerc sa-l curat prin imersie asa cum explica ctz.
problema insa este ca din schema lui nu am priceput ceva. Se demonteaza ansamblul cu totul?
am sa postez aici o poza cu un ansamblu IAC de motor C18XE si te rog sa-mi spui daca intregul ansamblu se imerseaza.
merci mult, inca odata!

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Scoti alea 2 suruburi si ai in mina IAC si vezi si pistonas, ala se misca angrenat de motoras. Caut ca parca aveam unul facut bucati, iti voi pune o poza ca sa stii cum e facut si ce are inauntru. Putina rabdare pina atunci.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Colegul a aruncat saracia de IAC ca sa uite de ea.
Vezi aici :
http://www.msi-motor-servic...i_0060_en_web.pdf
http://www.msi-motor-servic...i_0055_en_web.pdf
http://www.msi-motor-servic...i_0054_en_web.pdf
http://www.msi-motor-servic...i_0022_en_web.pdf
In principiu ai un motor pas cu pas care in centru are gaura filetata, miezul lui se invirte. In filetul ala intra tija filetata a pistonasului. Pistonasul are 2 caneluri pe laterala care nu permit rotatia lui, el este miscat prin intermediul tijei filetate care este la rindul ei antrenata de motor. Explicatia e slaba dar sper sa intelegi.
Sa nu folosesti solventi puternici de genul carburatoare, spray deblocare etc ca are si plastic inauntru si il termini. Incearca cu clasicul WD40 sau benzina, tinut vertical cu piston in jos ca mizeria sa se scurga pe fundul vasului, mai agiti, mai lovesti... La unul functional (nu e regula) pistonasul poate fi plimbat cu mina.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
catalinC a scris:
am fost astazi la tester si au detectat ca fiind senzorul de la arborele cu came defect (motiv pentru care se aprinde check engine din cand in cand).
in ceea ce priveste ralantiul, nu a afisat nici un fel de cod eroare insa verdictul a fost ca trebuie curatat motorasul de ralanti sau eventual schimbat.


De rahatul ala de senzor uitasem, e o boala de tinerete a ecotecurilor, izolatia e deficitara d.p.d.v. termic si in timp cedeaza. In legatura cu IAC-ul incearca sa-l cureti cum a zis dancuciureanu dar daca tot nu merge bine, ia unul nou nu SH pt. ca e putin probabil ca unul SH sa aiba viata lunga (de altfel si asta cu IAC-ul e o boala de tinerete a ecotecurilor).
  • catalinC

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1994 c18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Salutari tuturor!

Revin cu informatii referitoare la subiectul discutat anterior.
Am rezolvat problema prin schimbarea IAC-ului cu unul SH. Este o solutie momentana dar poate va fi de durata si atunci voi renunta la ideea de a procura unul nou. Oricum diferenta este semnificativa acum, in sensul ca motorul functioneaza "rotund", ralantiul s-a stabilizat la 700 rpm, am observat un plus de putere a motorului (are viata acum!). Nu am rezolvat inca problema senzorului de la arborele cu came si din cand in cand se mai aprinde check engine.
Ce pot sa spun acum este ca parca ar fi alta masina!

Multumesc tuturor pentru sugestiile voastre!


Consider inchis subiectul.
  • ralu_bestia2000

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2007

  • Mesaj Privat
catalinC a scris:salut!
revin cu problema motorului C18XE.
am fost astazi la tester si au detectat ca fiind senzorul de la arborele cu came defect (motiv pentru care se aprinde check engine din cand in cand).
in ceea ce priveste ralantiul, nu a afisat nici un fel de cod eroare insa verdictul a fost ca trebuie curatat motorasul de ralanti sau eventual schimbat.
intrebarea este daca stiti cumva unde gasesc la mana a doua un motoras de ralanti si la ce pret?
de curatat a mai fost curatat cu aprox o luna in urma si de atunci se comporta astfel.
astept sugestii de la voi.

multumesc mult!



am eu un motoras de relanti la mana a doua cre e bun.......eu l-am schimbat degeaba........vreau sa iti spun ca am si eu o astra f din 94 1.8 16V si am facut-o de la cap la coada........inclusiv tot motorul.....segmentare plus toate piesele.//......asa k daca ai intrebari legate de motor.....poti sa ma intrebi.......cred k stiu motorul ala pe dinafara.....plus toate zgomotele care se aud la el..........masina mea am luat-o cu 3000 eur......si am mai bagat in ea 3000.....ca sa fie noua........am pus totul nou pe ea......si am stat in service 2 saptamani in fiecare zi........si acum zic eu ca stiu cu ce se mananca motorasul ala......
  • ralu_bestia2000

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Astra mea.....are o probelma...destul de mare......si nu mai stiu ce sa ii fac............dupa ce am segmentat-o si i-am schimbat toate piesele........mi-au mai ramas tachetii.......bun.........am schimbat 5 din ei.....dar tot nu au tacut.......e......astazi i-am schimbat si pe restul.......adik.......inca 11 tacheti.........dar tot nu a tacut.......tacane intr-una.........zici k e diesel.........bun.........ma gandesc ca poate uleiul pentru motorul asta e prea subtire.......aveti vreo idee?.......va rog sa ma ajutati.........eu folosesc ulei mobil 10W40 ........i-am pus si duralube original.......dar tachetii aia tot nu tac............daca aveti cumva vreo idee ......poate le trebuie alt ulei?......va multumesc!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR