Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
am schimbat bujiile champion r6 gm originale cu ngk zfr5f-11/2262 , merge destul de bine, dar cele vechi la 32 000 kmsi talpa pe care le-am dat-o nu prea aratau bine.
aveti grija cei care va incumetati sa tineti 60 000 km in motor, la mine 2 bujii aveau "miezul" central tocit.
Skip ads

  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
pentru motor z16xer ce bujii recomandati? au fost schimbate insa am impresia ca sunt prea reci si se intinde greu la drum pentru un motor de 115 cp.
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,080
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Eu am incercat BERU si BOSH, toate luate de la un magazin mare - Recent am trecut pe GM - si parca merge mai rotund cu ele la rece.
  • Red_dog

  • Mesaje scrise: 1,112
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2003 z18Xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2009

  • Mesaj Privat
In vreo 2500 km trebuie sa fac schimburile, i s fac 30 de mii cand am schimbat bujiile. Deci vreau sa le schimb. Am o vectra C 2003 Z1.8XE, ce imi recomandati? Am impresia ca am luat BOSH ultima data. Asa ca nu stiu sa fac diferenta, pt ca doar cu astea am mers. Multam fain pt idei si sfaturi!
Skip ads

  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am avut NGK foarte bune, acum am Bosch si sunt la fel de multumit. Ambele erau doar cu un singur picior si nu am avut probleme niciodata. Recomand ambele branduri pentru Z18XE.
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
i-a uitati ce informatie pretioasa am gasit la sursa, pe site-ul GM powertrians despre motorul a16xer:
"Longlife (60000km) spark plugs"
https://www.dropbox.com/s/mj...a16xer%20spec.PNG
exact pe ultimul rand din descriere
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,080
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
De tinut poate tine, cum am o masina care a mers 102.400 KM cu bujii din fabrica, si mergea ca noua. Dar bobina asta de la Opel nu va rezista daca distanta se face mai mare de 1.1 mm ( sau cat e acolo )
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
sa intelegem ca distanta dintre catod si anod se mareste in timp? Cumva din cauza miezului care se toceste?
Skip ads

  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,080
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Cu cat e distanta mai mare, cu atat sarcina pe bobina e mai mare. Si probabil izolatia este de 2 lei, nu rezista...
  • neuro

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
mitosu a scris:pentru motor z16xer ce bujii recomandati? au fost schimbate insa am impresia ca sunt prea reci si se intinde greu la drum pentru un motor de 115 cp.

Mintosule pe mine ma pui pe ganduri cu bujiile tale!
Pana la urma ai gasit bujii cu care sa se intinda masina la drum ?

Uite de ce ma pui pe ganduri :
- pe 4 aprilie 2014 ai facut schimbul cu Liqui Moly

https://www.clubopel.com/vie...sc&start=8320

- bujiile vechi erau cam uzate
- pe 2 mai 2014 vad ca problema inca nu e rezolvata - masina se intinde greu la drum.

Mitosule, eu vreau sa te ajut si de aceea iti amintesc ca atunci cand aveai Logan si motorul tremura la pornire la rece spuneai ca e de vina uleiul Motul x-cess pe care il aveai in motor.
Tot tu ne spuneai ca uleiul ia din puterea motorului.

Asa ca eu cred ca nu are nimic masina, tot ce trebuie sa faci este sa schimbi uleiul.
Eu nu pot sa cred ca nu te-ai gandit la asta. Razz
Schimba-i uleiul si revin-o nu niste impresii, asa ca altadata


Sper ca ti-am fost de folos.
  • KytMann

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2010

  • Mesaj Privat
De tinut poate tine, cum am o masina care a mers 102.400 KM cu bujii din fabrica, si mergea ca noua. Dar bobina asta de la Opel nu va rezista daca distanta se face mai mare de 1.1 mm ( sau cat e acolo )

vlad-OPC are dreptate, eu la motorul z16xep am avut bujii NGK care mi-au stricat bobina, la 23000 km distanta dintre electrozi era de 2mm
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Poate cineva sa spuna ceva rau de bujiile originale "Longlife (60000km) spark plugs" GM 121403?
http://www.revizieopel.ro/B...ala-GM,p-597.html
Skip ads

  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Totusi lasand ironia la o parte pentru motor z16xer aveti vreo recomandare pentru bujii?
Stiu ca se potrivesc ngkurile pe care le folosesc eu la a16xer.
  • KytMann

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2010

  • Mesaj Privat
I-aþi bujii originale GM pentru tipul tãu de motor ºi nu le tine mai mult de 30.000
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Dar daca in planul de revizii din cartea lui Etzold scrie ca trebuiesc schimbate la 60mii, eu de ce le-aș tine numai 30mii?
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
KytMann a scris:I-aþi bujii originale GM pentru tipul tãu de motor ºi nu le tine mai mult de 30.000


A16xer merge bine cu ngk, problema insa o am la z16xer masina de servici este lenta pentru 115 cp.
In catalog ngk recomanda acelasi tip de bujie pentru ambele tipuri de motoare, insa asteptam ceva pareri de la posesorii motoarelor z16xer.
  • KytMann

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Pacat ca nu am facut o poza la NGK dupa 23000 km, aveau distanta dintre electrozi de 2 mm. Si daca motoru z16xer este lent.... nu cred ca este de la bujii.
  • Steeve

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Salutare,

Pe motorul meu Z16 XER am inteles ca merg si bujiile DENSO IK16L. Le-am gasit pe net la 41 Ron/buc. Sunt cu iridiu, cu electrodul central foarte subtire, dar mai scumpe decat cele de GM. A folosit cineva acest tip de bujii? Se merita sa dai aproape de trei ori mai mult ca pe cele de GM ?
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
steeve, scanteia data de bujiile alea e mai mare, si durata de viata e de 2,5 ori mai lunga.
GL10PEL, nu cred ca vrei sa iti cada vreo bucata din bujia veche in motor pentru ca ti-a fost lene sa le schimbi la 30.000. Am un prieten care nu m-a ascultat cand i-am zis sa le schimbe, si acum vine si ma intreaba de ce ii consuma ulei, in motor avand bucati de ceramica de la bujiile vechi.
  • Steeve

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc Florinianc,

La mine nu se pune problema sa nu le inlocuiesc. Este prima data si zici sa-i dai la masina ce-i mai bun. Ar insemna sa inlocuiesc bujiile Denso o data la 70.000 km. Cred ca este o bujie imbatranita la atatia km, si in plus eu nu fac mai mult de 10.000/an. Inseamna sa fac un schimb la 7 ani.... Nu e corect fata de masina! Cred ca voi folosi tipul de buji originale GM si le schimb la 25.000. Daca a mers bine pana acum cu GM, raman la GM... Si nici nu sunt scumpe.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR