Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • ktapet

  • Mesaje scrise: 485
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Eu am renuntat sa mai "ajut" regenerarea in vreun fel, tot ce fac este sa am grija sa nu opresc motorul in timpul ei.
@macpixel e vrajeala treaba cu motorina proasta din Romania, eu am aproape 40.000 km cu ea si n-am avut probleme legate de DPF pana acum. Sigur au gresit ceva aia care ti l-au schimbat, sau poate ti l-au schimbat cu unul uzat, sa mai faca si ei niste bani pt. ca e criza de. Du-te si la altii sa ti-o verifice, poate ai noroc si dai peste unii mai buni.
Skip ads

  • SORINSAN

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2009

  • Mesaj Privat
si eu am aceleasi probleme cu consum de 4,5l la h si dupa o diagnoza am o eroare permanenta *dimming bulb open circuit or high voltage* si nimeni nu a stiut sa ma lamureasca ce poate fi...am vectra c 1,9 cdti de 120 cai din 2006...dati un sfat sau poate ma lamureste cineva ce inseamna eroarea de mai sus. ms
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Salut si bine ai venit in club!

Eroarea ta nu are legatura cu filtrul de particule. Pentru a te lamuri despre DPF citeste acest topic in intregime.

OffTopic: Probabil eroarea ta este B2652 - Instrument Dimming Bulb Output Circuit Open or High Voltage si iti spune ca ar fi probleme cu reglajul luminozitatii in consola si instrumente.
NU continuam aici cu off-topicul, daca mai ai alte nelamuriri deschizi topic separat, dupa ce ai cautat si te-ai asigurat ca nu exista deja discutie despre acea eroare (ai citit regulamentul).
  • deleted-21402

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Hai sa va spun o povestioara din care voi trageti concluziile:
In august anul trecut cumpar un Opel Vectra C din Germania, care este echipat cu filtru de particule. Toate bune si frumoase pana ajung la RAR unde imi spun ca masina nu este echipata cu un astlel de filtru si prin urmare trebuie sa platesc taxa de mediu mai mare. Asta e ... o platesc si cu asta basta.... germani nenorociti m-ati pacalit.
Problema mea incepe pe data de 5ianuarie 2009 cand ma aflam la Sibiu pe drumul catre Paltinis, unde masina a inceput brusc sa nu mai traga si mi s-a aprins in bord martorul cu masinuta si cheie. Urat, foarte urat intorc masina catre Sibiu si il sun pe @maiandrei care m-a linistit pe moment; bun.... ajung in fata hotelului opesc masina si a doua zi cu bagajele in portbagaj, doresc bineinteles sa o pornesc. Kix, masina nu a mai vrut sa porneasca de niciun fel. Sun la @maiandrei si la alti mebri ai forumului (inclusiv la cei din Sibiu) parerile au fost impartite si datorita faptului ca nu au fost langa masina, tin sa le multumesc tuturor.... Am reusit sa cititesc codul de eroare (ciudat era un cod pe admisie) cu un tester dar degeaba. Astfel am ajuns la un service Opel in Sibiu unde dupa ce s-au chinuit ceva vreme sa topeasca ghiata acumulata pe evacuare (atunci undeva pe la -17grade) isi dau seama ca nu are dop de gheata ci este infundat filtrul de particule. Stupefiat ii spun celui care lucreaza la masina ca aceasta nu este echipata cu asa ceva si in concluzie sa nu isi bata joc de mine si nu care cumva sa imi umfle nota de plata (pana la urma cu tot cu schimbare a filtrului de motorina a fost undeva la 400ron). Mecanicul ma i-a de mana ma baga sub masina si imi arata un mare, dar mare filtru cilindric pus pe evacuare. Ete na, ca are deci...acum nesimtiti de la RAR... asta e.
Sa revenim.... au dat jos filtrul de particule l-au curatat cu o solutie speciala (cica) l-au montat dupa cateva ore si m-au pus sa-i dau talpa pana in Bucuresti (curios ca m-au sunat adoua zi dinineata sa ma intrebe daca am ajuns cu bine).
In prezent, dupa ingineria de la Sibiu, primul ciclu de regenerere l-a avut dupa 600 Km, cu specificatiile anterioare ale colegilor, si anume, consum ridicat aprox 1.9l/h si incingerea evacuarii si a gazelor. Urmatoarea regenerare, mergand cu ea numai in Bucuresti a facut-o la numai 250km.
Din cate stiu toate aceste simtome sunt normale si specifice regenerarii filtrului (asa ca nu intrati in panica) si sunt sesizabile numai in aglomeratie (numai in aceste conditii am putut sti ca incepe o regenerare) la drum intins si un mers normal cred ca toate aceste lucruri sunt insesizabile si filtrul isi face treaba in liniste.
Skip ads

  • Roly

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia 2014 1.6 SIDI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Eu nu am remarcat asa ceva la masina mea. Intradevar nu umblu subtura. Este posibil sa nu fi facut regenerare de aproximativ 5000 de km(atitia km am facut eu cu masina).
  • alc2

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2005

  • Mesaj Privat
abe4 a scris:
In prezent, dupa ingineria de la Sibiu, primul ciclu de regenerere l-a avut dupa 600 Km, cu specificatiile anterioare ale colegilor,


abe4 , sa inteleg ca in afara de consumul mai mare la ralanti si incingerea evacuarii nu ai nici o indicatie legat de regenerare ?
Roly , este aproape imposibil sa nu faca in 5000 km nici o regenerare , cred ca nu ai sesizat tu .
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Doar daca nu reuseste regenerarea palpaie beculetul de la bujii.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Daca ajungeti la reprezentanta cu becul palpaind, refuzati diagnosticul "DPF trebuie schimbat"!

In primul rand, trebuie incercata regenerarea fortata, din tester. Operatiunea se desfasoara automat - turatia motorului creste usor pana la 3000 rpm, sta acolo vreo 8 minute, apoi scade usor la ralanti.
Apoi cereti sa vi se faca update cu ultima versiune de software pentru ECM.
Inca nu am intalnit DPF imposibil de regenerat (iar cel mai imbacsit era 148% "clogged").
Skip ads

  • Roly

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia 2014 1.6 SIDI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Se aprinde ceva bec prin bord?
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
tonytm a scris:Doar daca nu reuseste regenerarea palpaie beculetul de la bujii.


Exclamation Exclamation Exclamation
  • Roly

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia 2014 1.6 SIDI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Gata am vazut si eu cand s-a regenerat filtrul meu. Am avut consum de 3.8\h si in timpul mersului consum cu aproximativ 3-5l peste cosumul normal(la acelas regim de turatie). Razz Laughing Cool
  • deleted-21402

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
alc2 a scris:
sa inteleg ca in afara de consumul mai mare la ralanti si incingerea evacuarii nu ai nici o indicatie legat de regenerare ?

Cel putin asa e la mine, iar din parerile anerioare ale colegilor nostrii, asa rezulta!
Toate bune!
Skip ads

  • fanicate

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salutare am si eu o zafira b din 2007 anu trecut can am plecat in cocediu in timpul mersului masina nu a mai tra pana cand nici macar nu mai statea la relantiu apoi amurit de tot
ma rog in service habar nu aveau sa facut o aerisire la si a p[ornit dar nu mia mergea peste 90 apoi la cta am facut regenerare la opel si a mers pana anul acesta acu sa infundat si l-am dat jos si l-am spart acuma merg fara el adica am facut gaura prin el si masina merge dar becul sta aprins
se poate intampla ceva?
sau stie cineva unu mia ieftin?
merci
  • mihai panfil

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2008

  • Mesaj Privat
cum se face aceasta regenerare. de curand am cumparat un vectra 1,9 cdti cu 150 cai. multumesc
  • fanicate

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
mergi cu masina in afara cu turatia cel putin 2500 de ture si o viteza de minim 40 Km/h tim de 15 minute
  • deleted-21402

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
mihai panfil a scris:cum se face aceasta regenerare. de curand am cumparat un vectra 1,9 cdti cu 150 cai. multumesc


Regenerarea se face in mers de catre calculator (asta odata la un numar x de kilometri) si ar cam trebui sa respecti ce a zis si @fanicate, sau poti face o regenerare a filtrului de particule cu tech-ul la o reprezentanta Opel sau unde vrei tu dar sa aibe tech 2 (daca cer mai mult de 50lei negociaza ca mai lasa la pret.) Ca idee daca tot faci regenerare a filtrului de particule mai fa si tu o activare a computerului de bord sau orice ai mai avea tu de activat la masina; in general intra in acelasi pret, dar trebuie sa ceri.
Toate bune!
  • Roly

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia 2014 1.6 SIDI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Sincer nu cred ca trebuie sa mergi turat 15 min. la 2500 rpm.
Computerul masinii isi face singur treaba. Cred ca are un senzor in DPF si cand se colmateaza x% porneste regenerarea(parere personala).
  • mcipri
  • Suspendat
  • 9 mesaje
  • din 25 Mar 2009
  • Astra 2005 1.9-150 z19dth
  • Arad
  • mcipri

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2005 1.9-150 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2009

  • Mesaj Privat
eu am vorbit cu cineva care mia facut si un test mia activat functia daylight si geamurile sa se inchida si sa se deschida la cheie,acesta spunea ca, cand incepe sa palpaie martorul de la bujie atunci incepe sasi faca ciclu de curatare si indicat este sa nu opresti motorul si sa mergi cu o viteza ce nu depaseste 30-40 km la ora cea ce este explicat si intr-un manual dat jos de pe net cu semnificatia marorilor de pe bord la opel astra h.cititi si in manual Rolling Eyes
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
@mcipri:
Cam tot ce ti-a zis respectivul e FALS. Cand palpaie deja e destul de infundat, dar inca e capabil sa se regenereze singur, fara tech2. De preferat ar fi sa nu iti palpaie niciodata. Ca sa porneasca regenerarea trebuie sa mergi constant cu o turatie peste 2000 rpm si cu o viteza de peste aprox 60-70 km/h pentru o perioada relativ scurta de timp. Dupa ce regenerarea a pornit, e important sa tii masina la o turatie relativ ridicata (aprox 3000 rpm) pana observi ca procesul s-a incheiat. In faza asta nu stiu exact daca mai e importanta viteza sau doar turatia. Cam asta stiu eu despre DPF...
  • MARIUS NANU

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Salut !
Aceeasi problema am patit-o si eu,iesea fum de am zis ca mi-a luat foc motorul.Am un ASTRA H cu motor de 1,9 din 2006 si pe langa regenerarea pe care si-o face am fost si la Service unde au curatat IGR-ul,ceva legat de gazele ne arse complet,(NU POT SA VA DESCRIU CE DEPUNERI ERAU IN EL),de atunci nu a mai avut simtomele acelea.Cred ca se leaga...,teoretic.
Succes!
P.S.
La verificarea cu testerul si in bord nu avea nici o eroare.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR