Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • danche79

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Am o Zafira din 2007 19cdti 74kw 101 CP și am avut probleme cu acest filtru de particule,nu mai putea sa-și facã singura regenerarea și am încercat manual (drum întins treapta 3 120 la ora 3500-4000 turații ) și am reușit sã o desfund.Dar acum mi-a apãrut cheia service în bord și pe tester imi da senzor filtru de particule .Știe cineva cum as putea remedia problema?Acum masina își face regenerarea singura dar nu pot sa scot din bord cheia service. Pe tester o scot dar apare din nou dupã câteva ore.
Skip ads

  • arachnid

  • Mesaje scrise: 391
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Pai ti-ai raspuns singur> Verifica senzorul de presiune DPF! Posibil sa aiba cablaj sau mufa cu contacte imperfecte, ori e defect, deci necesita inlocuire. Il gasesti undeva in spatele motorului, langa peretele habitaclului.
Mai exista un senzor de temperatura DPF, aflat chiar pe teava filtrului. La diagnoza pe care ti-l arata?
  • danche79

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Cel pe țeava filtrului. Ai idee cât ar putea costa înlocuirea lui?
  • arachnid

  • Mesaje scrise: 391
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2010

  • Mesaj Privat
SH este cca. 300 lei, plus manopera ... Nou este ..... cam dublu!
Skip ads

  • Deac Calin

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2013 A17DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2016

  • Mesaj Privat
Deac Calin a scris:Salutare oameni buni,
E prima oara cand scriu aici. Am in Opel Astra J Sports Tourer din 2013 (il am de anul trecut) cu motor A17DTS de 131 de cai si face regenarile foarte dese.
Vara e OK, dar acum ca a venit frigul e destul de nasol. Imi face regenerari la 2-3 zile cu aproximativ 20 de km facuti. Motorina bag tot timpul de la OMV (premium). Masina merge bine si nu are nici un cod de eroare. Am dus-o de mai multe ori si la diagnostic, nu are nimic. La nici o diagnoza electronica, nici la reprezentare nici la altii, nu au gasit niciunde gradul de incarcare al filtrului. Pur si simplu nu afisaza informatia asta. Ce afisaza este preziunea diferentiala, care e OK(din cate mi s-a spus). Oil life scade cam cu 2-3 procente/regenerare si in consecinta il schimb cam la 8000 de Km.


M-am pus sa caut cum decide ECU cand trebuie facuta regenerarea, si din cate am vazut, nu tine cont de nici un sensor. Calculeaza dupa ceva care se numeste "Adaptive Driver Profile". Asta e un profil pe care il face masina soferului, in care tine cont de pornirile la rece, de cati km face in medie la o pornire si asa mai departe.

Si acum,care cred eu ca este problema:

Masina am luat-o din Germania de la un dealer. Masina avea 124.000km la bord facuti in 2 ani. Asta inseamna ca proprietarul anterior facea in medie 170km cu masina pe zi. Am adus-o in Romania, unde fac in medie 10-15km pe zi.(exceptand vreo 2 drumuri pe autostrada lunar). Cand am adus-o in tara, la diagnoza electronica imi arata media intre regenerari cam 1000 de km. Acum nu mai stiu cat e, dar ultima oara cand m-am uitat(primavera 2016) era vreo 400. Este posibil ca ECU sa comande regenerari de 10 ori mai des, din cauza ca eu conduc pe zi de 10 ori mai putin decat o conducea proprietarul vechi? Masina are acum 149.000 de km.

Aveti vreo idee? Ce pot sa fac? M-am dus la service la Opel(autoglobus) in Timisoara si mi-au spus ca ei nu stiu sa reseteze ECU. Se poate reseta? Il schimb? Se poate strica masina de la prea multe regenerari?

Va foi fii foarte multumitor pentru orice informatie sau idee pe care mi-o puteti da.

Si inca cateva piese din puzzle:
1. Masina nu pare sa faca regenerari la un numar anume de Km, pare sa le faca la un anumit numar de porniri si opriri. De exemplu, daca fac un drum de 600 de km, nu imi face mai multe regenerari.
2. Masina imi porneste regenerari si cand e aprins indicatorul de realimentare, ceea ce in manual scrie ca e imposibil.
3. Mai initiaza cateodata regenerare si imediat dupa pornire (cu motorul rece) sau la scurt timp, sau stand pe loc. Si astea contrazic ce scrie in manual.

Live long and prosper!


I-am dat de cap. Aveam doua injectoare cu probleme dintre care unu era destul de nasol. Injecta cu 11CC/min mai multa motorina decat vecinii. ~40% mai mult carburant pe injectorul 2 si ~20% mai mult injectorul 3. 1 si 4 erau in limite. Dar din cate am citit injectoarele 2 si 3 se strica mai des fiindca sunt in centru si stau mai mult timp fierbinti dupa oprirea motorului.
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Cum ai verificat injectoarele?
Cat costa un injector?
  • Deac Calin

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2013 A17DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2016

  • Mesaj Privat
La service la Arad (GRUP WEST), am lasat masina cateva zile si ei le trimit la testat. Am primit rapoarte pt fiecare injector si era clar care aveau probleme. Am vrut sa le schimb pe toate, dar mi-au spus baietii de acolo ca nu are rost ca sutn bune. Foarte profi. A fost cam 1450 de lei bucata, cu cel vechi dat la schimb.
  • anutzu21us

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2004 Y19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Va salut,
Masina in cauza este o Vectra C 1.9 cdti 2004 150 ponei, probleme la DPF.
De curand am achizitionat un opcom china, 1.59, ma saturasem sa dau cate 30-50 pe o diagnoza.
Saturatie DPF 100%
Acum juma de an era 50%, dar din cauza unei tije swirl, s-a imbacsit galeria de admisie.... egr-ul.... si dpf-ul a crescut repede. Inlocuit galeria fara clapete, pus dopuri la clapete.
Am masina de 4 ani, are 300k la bord, nu am observat niciodata sa isi faca regenerare singura, dar pe opcom imi arata ca ultima regenerare a fost cu 30km in urma, asta daca am citit eu corect.
Intrebare:
Pot sa ii dau regenerare din opcom? Care ar fi dezavantajele? Si cum ar trebui? Cu motorul cald sau rece?
In momentul de fata, masina merge foarte bine, singua eroare este la senzorul 1 de pe dpf.
Cat timp dureaza o regenerare data din opcom?
Rezolv ceva cu asa ceva?
Momentan nu imi permit dpf off.
Multumesc pt ajutor.
Skip ads

  • deleted-46863

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Nu e recomandat sa i faci regenerare din calculator las o asa daca merge si nu ai erori nu ti bate capul degeaba
  • arachnid

  • Mesaje scrise: 391
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Daca iti arata plin 100% e pe duca! Cu o eventuala regenerare ar mai tine maxim cateva luni. Asa am patit si eu . Pana l am scos de tot.
Daca te intereseaza sa-l inlocuiesti , am eu un DPF perfect functional, de pe o Vectra 1,9 cdti 150 cp , an 2007 , care mi a fost adusa recent din Anglia si pe care o dezmembrez.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Dacã are eroare pe EGT sau diferentiala, rezolva problema prin înlocuirea senzorului respectiv, și apoi o sa aibã regenerãrii corecte cât de cât.
Parțial... ca filtrul lui deja e imbacsit.
  • anutzu21us

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2004 Y19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Salut, azi pt prima oara am observat o regenerare, am dat putina talpa la masina si am vazut o crestere la consumul instant la relanti si in accelerare, la relanti arata undeva 2.3-3.9 l/ h, care de obicei are 0.5-0.6 la relanti iar cand acceleram se ducea si pana in 35-40L.
Am oprit masina in parcare, fara sa opresc motorul, am pus mana pe oglinzi sa vad daca au inceput sa se incalzeasca, inca nu am montat led, erau putin caldute, la toba nu scotea fum dar era foarte fierbinte aerul si putin sacadat.
Dupa 6-8 min a scazut consumul la 0.5. Am pus repede repede opcomul si imi arata 0 km de la ultima regenerare si saturatie filtru 26%. Inainte sa pornesc masina dim avea 106% saturatie.
Am sa incerc sa fiu atent la consumul constant inainte sa opresc motorul, asta pana o sa montez un led....
Eroare o am la senzorul 1, imi arata in opcom 500-900 grade celsius, ori e dus ori un fir mort, am mai avut prob asta.
Din cauza aceasta imi apare si dispare masina cu cheita foarte des.
Skip ads

  • arachnid

  • Mesaje scrise: 391
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Salut! Intreb, poate stie cineva> Se potriveste DPF de la Vectra C caravan la Vectra C berlina?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Din aducere aminte da.
  • arachnid

  • Mesaje scrise: 391
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Asa stiu si eu...dar am auzit si pareri diferite.
  • anutzu21us

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2004 Y19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Va salut,
La vectra c 2004 150cp, in timpul regenerarii, stie cineva ce consumator porneste?
Sau cei cu vectra c , unde ati montat un led pt a vedea regenerarea?
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Am incercat eu sa montez ca la insignia pe incalzirea oglinzii si nu merge. Am mai gasit pe youtube niste filmulete cu zafira z19dth cu led functional in timpul regenerarii, facut de niste polonezi, si se pare ca trebuie montat pe incalzirea de la luneta. Acum stau si ma gandesc cu poate ECU masinii sa porneasca individual doar incalzirea spate, separat de cea din oglinzi.
  • anutzu21us

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2004 Y19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Tot ce se poate, face ecu, oricum cand intra regenerarea si da tensiune pe oglinzi si aprinde ledul, ledul de pe butonul de comanda degivrare nu se aprinde ca fiind pornite...
Daca mai prind o regenerare, am sa incerc sa vad daca se incalzesc dungile de pe luneta... sau sa vad in ce baga tensiune.
Momentan am 270 km si filtrul de particule arata 56% fata de 26% cand a facut sibgur regenerare.
Inca nu am dat o regenerare fortata din opcom si nici nu as vrea... am citit ca nu e k pt masina si nici nu o face la fel de bine ca atunci cand isi da singura.
Nici nu m-i se pare k sa accelerezi cand este in regenerare ca nu ar mai face arderea cum trebuie, eventual dupa regenerare.
Acum ma intreb...
Daca ai filtrul la 60-80% si incepi sa alergi masina mai tare, scade saturatia din filtru sau ramane la fel?
Eu cand aveam 100% si am turat destul de sport vreo 30 km, nu a scazut deloc...
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Regenerarea porneste doar daca se indeplinesc mai multi factori, am scris chiar eu mai demult pe aici care sunt cumulii de factori care duc la pornirea unei regenerari.
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
salut ...se da una bucata Zafira Tourer B16DTH 2015 170.000km Adblue , pe care o folosesc extraurban in proportie de 90% dar ... doar in intervalul 50-80km*h ( mai mult nu imi permite strada) si parcurc minim circa 20km intre opriri ...incerc sa nu merg subturat dar cu toatea astea isi face regenerari foarte des .cam in jurul a 80-100km . am vaux com pana in 2014 dar nu reusesc sa vad nici un parametru la acest motor intru la alte coduri de motor si mai gasesc pe acolo cateva informatii dar nimic despre DPF .... nu stiu daca sa ma preocup .....!
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR