Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
iuli78 a scris:
Probabil , producatori au o motivatie ,pentru care nu pun un martor sau led ,care sa se aprinda de fiecare data cand face regenerarea si se bazeaza mai mult pe intuitia fiecarui sofer , la Corsa D , nu trebuie sa am pretentii , ca nu au fost in stare sa bage un ceas care sa indice temperatura apei ,sau un led care sa se aprinda cand ajunge la 80-90 de grade .

Opel in special NU te anunta cand face regenerarea, nu stiu de cand a trecut la PSA ce mai fac...
In perioada 2004-2005 cand apareau Vectra-C cu filtru de particule, Astra-H, Zafira-B,.... cand masina intra in regenerare palpaia spirala care multi o stiau ca e numai pentru bujii, fals daca si citeai manualul ! Asa fiindca lumea cand palapaie spirala opreau masina si sunau sau se preezentau la service ceea ce nu e bine deloc, au decis sa o scoata, sa nu mai semnalizeze, automat urmatoarele update-uri de soft are 'palpairea' scoasa din soft !
Fiindca si alti producatori, alte modele au aceeasi problema, la masinile mai evoulate ... care au in ceasuri un minim de ecran monocrom sau color, apare automat mesajul scris / animat / desenat ca masina e in regenerare si te anunta sa nu o opresti pana se termina procesul.

CristianTM.
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Si daca ar fi pus "ceas" care sa indice doar 90º, de cand temperatura lichidului ajunge la 74º si pana aceasta depaseste 108º, era mai linistitor pentru noi, utilizatorii? Smile (asa cum afiseaza 90% din clusterele de prin anii 2000 +)

Nu cunosc eu toate masinile fabricate (nu sunt nici mecanic si nici specialist), dar din atatea cate am avut sansa sa cunosc, nu am vazut vreuna care sa indice in cluster, faptul ca ECU a comandat executarea unui proces care NU are nevoie de interventia soferului.
Cum ar fi ca sa avem LED pentru actionarea EGR, pentru comanda electroventilatoarelor de racire, pentru comanda compresorului de AC (si nu ma refer la acela aprins cand solicitam noi AC), pentru comanda termostatului (unde este cazul), pentru aspirarea vaporilor din rezervor, pentru ........ si ma opresc Smile
Sunt prezenti martori sau altfel de indicatori, pentru procesele despre care este imperativ necesar sa avem cunostinta sau pentru cele pentru care trebuie sa "facem" ceva.

Pentru procesul normal de regenerare, fie ea pasiva sau activa, NU trebuie neaparat sa stim cand se efectueaza pentru ca NU trebuie sa facem noi nimic. (asa au fost proiectate, sa decurga fara interventia soferului) si asa se si intampla, atunci cand totul este in parametri si cand folosim masina pentru scopurile in care a fost proiectata.

Atunci cand, din diverse motive (defectiuni sau mod de folosire), sunt ratate mai multe regenerari active si deci, dupa calcule sau dupa masuratori, DPF a ajuns la o incarcare prea mare, acel martor "spirala care palpaie" sau alti martori sau alte mesaje (in functie de producator/model) ne spune sa NU mai oprim motorul, ci sa ne continuam drumul, intr-un regim cat mai constant si alte conditii, pentru ca in sfarsit, sa se reuseasca o regenerare (conditii scrise in manualul de utilizare al masinii).
Fireste ca daca avem o defectiune, regenerarea nu va fi dusa la final, nici daca mergem o saptamana cu masina.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Eu zic ca este normal sa aibe un ceas care sa indice temepratura ,mai ales la diesel , unde din cate se zice nu este bine sa se tureze motorul la rece , atata timp cat nu indica nici o temperatura , trebuie sa mergi pe intuitie si cand consideri ca sa incalzit sa se forjeze motorul.

Totusi filtru de particule este ceva mai special , nu toti care conduc o masina cu dpf stiu cu ce se manaca spirala care palpaie ,mai ales in primele luni .
Avand in vedere ca dpf-ul este consumabil , nu mai zic ca productori au interes sa se strice mai repede , bineinteles dupa ce iese din garantie , dupa cum se stie ,un filtru mai de calitate poate costa cel putin jumatate din valoarea de piata a unei masini sh.(ma refer la corsa d) . Din cate mai vedeam pe net ,la masinile ceva mai scumpe ,arata pe display cand facea regenerarea .

Eu zic ca era util ca producatori auto sa se inteleaga la un semn si acela sa apara in bord cand masina incepe regenerarea , sa stie soferul sa nu opreasca , daca ei considera ca soferul nu trebuie sa fie informat decat dupa regenerare esuata ,atunci nu avem ce face si trebuie sa ne bazam pe intuitie.

Referitor la spirala , am observat ca la Corsa D 1.3 cdti ,dupa o regenrare esuata din cauza opririi motorului , cand il reporneam ,in cativa km sau mai repede aparea spirala care incepea sa palpaie , disparea dupa cateva minute ,am facut instructajul celui care conduce masina si nu mai oprea cand vedea ca este motorul ceva mai turat la relanti , si nu mai aparuse spirala in ultimile 2 luni .
Acum daca sunt probleme si cantitatea de funingine a ajuns la 130 % si 310 km de la ultima regenerare , spirala nu se mai opreste , palpaie de aproximativ 100 km .
Dupa ce a facut ultima regenerare (eram eu in masina ) nu mi-a placut ca masina inca scotea fum albicios si nu avea vlaga in primele 3 trepte pe care o stiam inainte.

O sa vorbesc cu cei care curata filtre de particule ,ce parametri urmaresc ei sa fie in regula ca sa dea garantie la filtru dupa curatare , in caz de totul decurge bine.

Am verifcat tubulatura din plastic si cauciuc dintre intrecooler si turbina /clapeta acceleratie si nu sunt probleme cu ea , asta ca sa elimin o posibila cauza a erorii legata de filtru de particule.

Nu stiu de unde vine vorba,ca daca ai filtru de particule, toba de esapament trebuie sa fie curata , la masina asta nici vorba , se aduna negreala ca la un diesel obisnuit

Nu stiu daca poate sa isi faca regenerarea la temperatura antigelului de pana in 80 grade , mie sa nu fie probleme cu termostatul si din cauza asta sa nu porneasca regenerarea.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Doar pareri personale, fara pretentia de a le impune si altcuiva:

Cu privire la "ceas" de temperatura, reciteste atent ceea ce am scris. Cu ce te ajuta un "ceas" care NU arata temperatura reala? Si nu o arata din multe motive, deja discutate.
Eu nu spun nici sa fie, nici sa nu fie, spun doar ca, personal nu o vad ca pe o pierdere. Mai ales ca mie nu imi place sa fiu mintit Smile

Cine nu stie ce inseamna "spira care palpaie", sa citeasca manualul de utilizare.

Cu privire la martorul pentru regenerare, nu a fost pus, pentru ca nu este necesar. In sensul ca, daca mergi normal cu masina, dar din intamplare, dupa un drum lung si cand tu te grabesti acasa (sau oriunde), cand ajungi in parcare, fix atunci incepe regenerarea. Nu este absolut nici o problema sa opresti motorul si sa iti vezi de treburi. Asta pentru ca, la urmatorul drum, se va rezolva problema.
Chiar si 2 - 3 opriri la rand, din regenerare, nu cauzeaza probleme pentru DPF, daca dupa acestea, se va reusi totusi o regenerare.
Ei, daca ai avea martor, in loc sa iti vezi de treburi, inima te-ar indemna sa scoti masina la plimbare, ca atunci are ea chef.
Doar atunci cand ECU a determinat ca ai ratat prea multe regenerari, iti spune sa NU mai opresti (prin acea "spira care palpaie" sau alte asemenea). Lucru care la o masina in mintile ei si cu o exploatare normala, nu se va intampla, sau se va intampla extrem de rar.

Tu ai probleme mari cu partea de amestec, parca tin minte ca pe la partea de aer si deci, este firesc ca ai ajuns sa ai probleme foarte grave cu DPF.
Cred ca ti-am mai scris treaba asta. Nu poti aborda problema unui intreg, incercand sa rezolvi doar o particica din acel intreg.
Skip ads

  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Pana la urma stiam ca poate face figuri filtrul de particule de la inceput , dar nu am aprofundat problema , am zis ca se cumpara altul nou cu 1700-1800 lei si mai tine cativa ani , dar dupa ce am mai citit filtrele mai ieftine cedeaza destul de repede , acum nu stiu cati au schimbat filtrul si au avut sau nu probleme.
Pe viitor o sa evit diesel cu filtru de particule , iar daca este an mai nou unde filtru este obligatoriu la diesel , o sa optez pentru benzina si o instaltie de gaz ,cum am la Alfa , mai putina bataie de cap.

Singura eroare care persista si acum si nu are treaba cu filtru este P003A , din cauza asta vreau sa dau jos turbina sa o verifice , probabil daca nu functioneaza corect ,exista posibilitatea sa infunde filtrul mai repede.

Citeam tot in acest topic ,ca daca temperatura motorului este intr 70-80 grade nu incepe regeneararea , nu stiu daca este adevarat , daca este asa trebuie sa inlocuiesc termostatul ,ca nu creste mai mult de 80 grade.
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
@iuli78 , poti schimba termostatul care intradevar iti deschide mai devreme , dar ca o regenerare nu porneste decat de la 70...80° nu e adevarat , porneste si la temp. mult mai joasa , chiar si la cateva min. 3..4 de la pornire motor la rece, cel putin a mea asa face.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
O sa comand un termostat Mahle TI15088 ,costa 165 lei , daca vine maine il pun pe masina , si mai fac un drum cu dignoza pusa sa vad cum se incalzeste si daca temperatura antigelului la 1.3 cdti inflenteaza cu ceva regenerarea .
Indiferent de rezultat, dupa aceia cand am timp dau jos turbina ,filtru particule si egr .
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
La 1.3 cdti Z13DTE ,filtrul de particule are infipte in el 2 senzori , sonda Lambda deasupra si sonzorul de temperatura pe lateral mijloc , iar prin teava subtire este furtunul din cauciuc care duce catre senzorul de presiune diferentiala .
Traiam cu impresia ca trebuie sa aibe un injector care sa arunce motorina in filtru cand face regenerarea , dar nu prea inteleg , ca daca injectoarele baga mai multa motorina si o parte ajunge prin evacuare in filtru de particule ,cum de nu afecteaza turbina ,ca singura gaura din galeria de evacuare este catre turbina ,si de acolo in filtru de pariticule ,prin alta parte nu vad cum sa ajunga motorina in filtru sa creasca temperatura lui in timpul regenerarii.
Skip ads

  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Nu ajunge motorina in dpf , fenomenul se numeste postinjectie , ecu dozeaza mai multa in injectie pt. o ardere ma mare ,deci o temp. mai mare in evacuare necesara regenerarilor , exista si masini care au un injector care injecteaza motorina in dpf , sistemul este mai complicat , eu ti-am explicat mai pe scurt.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Teoretic nu afecteaza motorul, daca ECU baga mai multa motorina la cilindri ? Ma gandesc ca daca creste temperatura in camera de ardere (compresie sau ce o fi), mai mult decat la motoarele fara DPF ,in timp un motor cu DPF sa tina mai putin decat unul fara.
Sa ajunga de la 400 grade cat o fi temperatura mai normala pana la 600 si ceva de grade , trebuie sa se incinga destul de tare motorul in cele 10-15 minute cat dureaza regenerarea.
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Incorect , sa zicem ca ai motorul 1,7 cdti cel de 110cp , faci stage 1 la 155 cp , deci inseamna motorina mai multa in cilindri , alfel nu optii marire de putere , dar asta nu inseamna ca se va distruge motorul , sunt proiectate pt. puteri mai mari .
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
De la lume adunate Smile

Regenerari:
1. Pasive;
2. Active:
3. Fortate.

1. Regenerarile Pasive au loc atunci cand, motorul este solicitat la putere mare, o perioada ceva mai lunga de timp si deci, gazele de evacuare ajung la temperaturi care aduc DPF la peste 650 grade. Aceste regenerari sunt foarte usor de efectuat la gama VAG, care are DPF imediat langa iesirea din cilindri (deci ajung in DPF, temperaturi ridicate), ceva mai greu de atins (dar nu imposibil) la masinutele noastre, din cauza traseului destul de lung si deci, gazele au timp sa se mai raceasca.

2. Regenerarile Active, sunt comandate si conduse de catre ECU, atunci cand acesta determina ca gradul de incarcare al DPF a atins limita stabilita. Aceste regenerari la majoritatea masinilor comune, au loc cu ajutorul postinjectiei, adica pe ciclul/timpul 4. Deci, dupa ce s-a terminat ciclul 3 (explozia), odata cu inceperea ciclului 4 (evacuarea), ECU comanda si deschiderea injectorului pentru ca odata cu evacuarea gazelor arse sa se evacueze din acel cilindru si o cantitate de motorina nearsa.
Aceasta regenerare, in general ar trebui sa aiba loc la cupluri destul de reduse, pentru ca ECU sa poata comanda un amestec sarac, pentru a avea si ceva oxigen pe evacuare (necesar arderii).
La cupluri mari, se stie ca amestecul nu poate fi sarac, altfel temperaturile din camera de ardere ar fi mult prea mari si ar duce la topiri de elemente.
Deci, cand in timpul regenerarii active, solicitam puteri mari din motor, ECU nu poate comanda un amestec sarac, astfel ca la unele motorizari, se foloseste de unele artificii, cum ar fi deschiderea mai mult a clapetei si deschiderea EGR, astfel o parte din aerul din admisie (care, la acele puteri mari, este la o presiune mare), ajunge prin EGR, in evacuare. (adica un traseu total invers decat cel normal/firesc).

3. Regenerarile fortate (nu are sens sa detaliem), sunt efectuate dupa o strategie aleasa de fiecare proiectant in parte, principiul fiind acelasi, postinjectie de motorina si ceva oxigen, in evacuare.

P.S. Da, exista si variante cu injector separat, mult mai sanatoase, zic eu, macar pentru avantajul acela de a nu altera uleiul de motor.

EDIT:
Pentru ca am uitat.
Motorina mai multa => amestec mai bogat => temperatura mai mica (nu mai mare).


Ultima modificare facuta de sebage la Dum 30 Jan, 2022 11:20 pm
Skip ads

  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
sebage: multumim ptr info! de ajutor ptr cei incercati,,,
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Acum am inteles cum de ajunge filtrul de particule la temperaturile de peste 600 grade in timpul regenerarii.

Oricum ,este bataie de cap cu filtrul de particule ,daca tot au facut filtrul ca un consumabil ,trebuiau sa il conceapa la niste preturi de decente ,nu sa caute lumea tot felul de solutii sa scape de el cand sunt probleme , oricum nici un strain nu este incantat sa dea 1500 euro pe un filtru mai bun ,dar la noi in tara .
Daca o a cumpar un diesel pentru mine , o sa evit daca are DPF , daca este dupa 2009-2010 cand nu prea mai sunt diesel-uri fara DPF ,mai bine o benzina cu gaz si am scapat mai ieftin.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,658
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Foarte bun rationament (de final), personal l-am avut inainte sa-mi cumpar masina deci am ales o Astra H 1.7cdti 2005 fara filtru de particule. Stiam ce ,,poama,, e o masina cu DPF si am decis sa nu-mi incerc norocul (sa-mi cumpar una de acest fel).
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Stai linistit ca si benzinarele au problemele lor, destule, incepand cu consumul de oil si apropo sunt si benzinare cu dpf.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Au probleme si benzinarele ,dar sunt mai usor de depistat decat la diesel ,pentru ca au mai putine piese , aici exclud benzinarele mai noi cu egr, filtru de particule si turbina si alte sisteme in plus.

Nu prea gasesc detalii pe internet despre filtrele de particule noi dar mai ieftine , nu zice mai nimeni daca au cumparat asa ceva ,daca a avut probleme cu el sau cat l-a tinut pana a crapat de tot
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Crezi ca benzinarele au componente mai mai putine , te inseli amarnic , iti dau golful meu 4, 1,6 16v 110cp cod motor BAD fsi ,sa vezi cate piese are , inclusiv pompa de inalta presiune , cu min. 60 bari presiune in rampa de injectie cu 3 sonde lambda , a treia este senzor nox care are calculator doar pt. el si nu mai zic de scoruri la piese , clatete in admisie , care se nlocheaza si rupe tija , actuatorului vaccumatic , bobina de inductie pe fiecare bujie , Doua regulatoare de presiune , 1 pt. pompa de inalta si 1 pt joasa , deja ma doare capul , am pornit-o azi pe la 3 dupa amiaza , am reparat o usa , a doua , ca le am defecte pe toate si cand am terminat , pe la 6 seara , am zis , ai sa ii mai dau o cheie .....pauza , nu a mai pornit , invarte dar nu porneste , asa ca , las-o moarta si cu benzinarele care te lasa cand iti e lumea mai draga, iar mecanicii fug de FSI G4 ca dracu de tamaie si nu numai....nu mai zic de cele mai noi si noi , deja intram pe domeniu SF...
Am diesel de vreo 13 ani , dar pe cuvantul meu , nu am avut vazut asa pornire la sfert de cheie la nici o benzinara si drrpt sa spun nu m-a lasat niciodata in drum .Parerea mea benzinarele sunt mai complicate si mult mai pretentioase , o benzina putin mai proasta , gata check engine in bord ....
Scuze pt. off topic.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
La voi sunt tepene furtunele care intra in intercooler ?
Am vazut acolo niste garnituri conice ,dar sistemul de prindere nu este cel mai fericit pentru ca se face un joc ,cand se misca de furtune stanga-dreapta , cum cateva erori legate de DPF au treba cu tubulatura intercoolerului , nu stiu daca acel joc intre furtune si intercooler afecteaza cu ceva filtrul de particule , probabil era daca prinderea era mai simpla ,cum sunt furtunele prin care trece antigelul , doar coliere simple si gata fixarea .


  • iuli78

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Ce parere aveti de filtrele de particule noi aftermarket ? In special de cele mai ieftine gen JMJ Polonia ,sau alte modele .
Cred ca se vand destule filtre de particule ,dar informatile cu parerea utilizatorilor dupa un timp nu prea exista , cel putin in tara .
De exemplu , un filtru de particule original pentru Corsa D 1.3cdti cod 55562912 ajunge la 13.257 lei ,cu bani astia se cumpara un Corsa D mai intretinut.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR