Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Stai ca sunt pe o pista noua. Se numeste EGR Laughing
Puneti blind, scoateti mufa si vedeti daca mai aveti socuri.
Skip ads

  • haiducu

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2004 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2008

  • Mesaj Privat
fi mai concret... ce naiba este ala ''blind''?
la mine se misca si schimbatorul odata cu socu [asa ca eu merg pe pista tampoanelor motor]


Ultima modificare facuta de haiducu la Mar 26 Oct, 2010 9:40 pm
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
o tabla Laughing

intrebare:

Dintre cei cu socuri pe cdti, care ati schimbat egr-ul? La cati merge neregulat primele secunde la pornirea la rece?

Haiducule, macar incearca sa scoti mufa si vezi ce face.

Daca motorul nu functioneaza corect normal ca are un soc de misca si cablurile pana la schimbator. Din ce am simtit eu cand reiau acceleratia (atunci apare socul) motorul ezita o secunda dupa care raspunde prea brusc.
  • haiducu

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2004 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2008

  • Mesaj Privat
La o verificare mai amanuntita, am observat ca in viteza a treia , cu motorul oprit, impinsa in fata si in spate, se misca si levierul cutiei de viteze[4mm]. Asta sa fie sursa socului?

Motor-z19dt Cutie de viteze-f40
Skip ads

  • shadow80

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Vectra 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Buna tuturor si eu am avut problema de genul asta in special cand schimbam viteza intre 1-2 si rezolvarea a fost suportul de motor sub radiator suruburile erau slabite .
  • Omega

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Daca ai tampoane rupte pe la motor eu ti-as zice sa le schimbi deoarece daca motorul se corseaza din prinderi iti impinge in planetare si foarte probabil sa le strambe.
Nu ar strica daca ai putea ridica masina pe un elevator sau sa o pui pe capre sa vezi ce sa intampla.
  • cont-sters-14856

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salutare,

Intru si eu in discutie pe problema trepidatului. La mine se manifesta un pic diferit, in sensul ca trepidatia apare undeva pe la 110-120 km/h si cand am viteza necesara pt a schimba intr-o treapta de viteza superioara. De ex merg cu a 3-a, schimb in a 4-a...totul ok. Ating 120 km/h, incepe sa trepideze, ii dau a 5-a si trepidatul dispare pana ajung iar la turatie intre 3000 si 4000 cand ii dau a 6-a. Apoi iar dispare trepidatia pana ajung din nou la turatie 3000-4000 cand reapare. Si e ciudat ca trepidatul parca se manifesta mai mult in partea din spate a masinii si nu atat de mult in volan...desi se simte un pic si la volan inevitabil.

Este ineresant ca trepidatia apare doar pe perioada de accelerare. Daca bunaoara ajung la 150km/h, cu tot cu trepidatii alea alea...si scot apoi din viteza si merg din inertie, nu mai e nici o vibratie. Altfel spus, vibratia apare doar intr-un anumit interval de turatii, cumva inainte sa fie necesar sa schimb viteza.

Mentionez ca am schimbat cam tot ce tine de directie si suspensie atat fata cat si spate. Am facut geometria la roti, am schimbat o janta care era stramba (am sperat sa fie doar de la janta asta), am echilibrat rotile, nu au noroi pe el, nu am capace pe ele (deci nu se pune prb unui dezechilibru datorat capacelor). Ambreiaj si volanta noi. Distributia are sub 10.000 km. Nu am joc la planetare sau in caseta de directie. Cauciucurile nu par a fi strambe/deformate, ma gandesc ca s-ar fi vazut cand am facut echilibrarea. Rotile sunt toate cu cauciucuri 195/65/15 cu jante pe 15 de tabla.

In ce masura credeti ca ar putea fi planetarele. Dar cutia? Am auzit si varianta cum ca ar putea fi uzat "grupul conic" (nu am idee ce e asta) din cutie. Dar daca ar fi cutia, cum se manifesta? Trepideaza indiferent de treapta? Sau intr-un anumit interval de turatii?

Ce altceva sa mai verific?...Chiar nu mai stiu....
Ce sa mai verific?
  • Omega

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
In ce masura credeti ca ar putea fi planetarele. Dar cutia? Am auzit si varianta cum ca ar putea fi uzat "grupul conic" (nu am idee ce e asta) din cutie. Dar daca ar fi cutia, cum se manifesta? Trepideaza indiferent de treapta? Sau intr-un anumit interval de turatii?

Ce altceva sa mai verific?...Chiar nu mai stiu....
Ce sa mai verific?[/quote]

Esapamentul!
Cutia exclus.
Skip ads

  • cont-sters-14856

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
De ce spui asa sigur ca ar fi esapamentul? Si de ce spui la fel de sigur ca este exclus sa fie cutia? Trepidatia se manifesta exact cand cutia si planetarele sunt in sarcina, pe accelerare...nu mi s-ar parea ilogic sa fie una din astaea doua (sau amandoua...). In plus, chiar nu vad cum ar putea esapamentul sa faca masina sa vibreze in halul asta. Poate sa faca un zgomot ceva toba dar nu cred ca o vibratie a tobei se poate propaga atat de tare incat sa faca masina sa vibreze.

Si daca totusi ai dreptate cu esapamentul...ce sa-i fac? Ce sa verific?
  • Omega

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Alin Bogdan a scris:De ce spui asa sigur ca ar fi esapamentul? Si de ce spui la fel de sigur ca este exclus sa fie cutia? Trepidatia se manifesta exact cand cutia si planetarele sunt in sarcina, pe accelerare...nu mi s-ar parea ilogic sa fie una din astaea doua (sau amandoua...). In plus, chiar nu vad cum ar putea esapamentul sa faca masina sa vibreze in halul asta. Poate sa faca un zgomot ceva toba dar nu cred ca o vibratie a tobei se poate propaga atat de tare incat sa faca masina sa vibreze.

Si daca totusi ai dreptate cu esapamentul...ce sa-i fac? Ce sa verific?


Ce ai descris tu la turatiile alea ma gandesc ca un element de prindere e posibil sa intre in rezonanta.
Cutia nu e ca am avut cutia cazuta. (F17) si crede-ma ca se comporta altfel. Am desfacut-o si avea o cota cam de 1 mm mai mica pe elementul de prindere al trenului fix in rulmentul de pe cutie. S-a ros otelul cimentat din care este realizat grupul conic pe care sunt instalate pinoanele trenului fix. Varful acela ros avea o abatere mica intr-un rulment cu ace si facea toata masina sa vibreze in toate vitezele la orice turatie.

Esapamentul il testezi pe loc mai intai, urci masina in turele la care face probleme si sta cineva si se uita daca exista oscilatii mari sau loveste puternic in corpul sasiului sau caroseriei.
Apoi verifici treaba asta, la o viteza mai mare, cu motorul scos din sarcina (o scoti pe liber) si accelerezi 3000-4000Rpm daca simti la fel.
Mai ai niste brate pe spate care ar trebui verificate.
Si cel mai important, daca cunosti istoricul masinii sa nu fi avut vreo avarie puternica spate sau lateral spate care sa ii destabilizeze traiectoria in mers.
In caz ca nimic nu da rezultate o ridici pe un elevator sau o capra si bagi in viteza si te duci la turatia la care ai nevoie sa vezi daca/de unde se manifesta buba.

Succes.
  • cont-sters-14856

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Masina nu a fost lovita puternic, o mica sifonare in fata la aripa si far, s-a urcat pe mine unu care dadea cu spatele...

Si oricum, masina nu a facut asa pana de curand, deci nu se pune problema vreunui impact.

Esapamentul nu este pt ca am turat-o si nu vibreaza nimic la evacuare.

La ce ma mai gandesc acum ar fi suportul de motor - ala de pe fata stiu ca mi-e rupt dar nu pot sa cred ca doar suportul asta poate sa faca atata deranj.

Ce ziceti?
  • insignia

  • Mesaje scrise: 724
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Signum 2005 Z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Alin Bogdan a scris:Masina nu a fost lovita puternic, o mica sifonare in fata la aripa si far, s-a urcat pe mine unu care dadea cu spatele...

Si oricum, masina nu a facut asa pana de curand, deci nu se pune problema vreunui impact.

Esapamentul nu este pt ca am turat-o si nu vibreaza nimic la evacuare.

La ce ma mai gandesc acum ar fi suportul de motor - ala de pe fata stiu ca mi-e rupt dar nu pot sa cred ca doar suportul asta poate sa faca atata deranj.

Ce ziceti?


acela este tampon de balansare fata..si mai este unul in spatele motorului prein in cadrul h cu o prelungire mare de aluminiu care sa prinde de motor....este suficient numai unul sa fie cu probleme si iti da senzatia ca iti bate cu barosu in caroserie...oricum cele mai bune sunt originale din dezmembrari sau pe comanda noi in magazin....cele uzuale in magazin sunt de producator care te tine exact 3 luni...
daca te mai intereseaza cel din fata il am la 60 roni plus taxa curier este demontat de pe vectra c adusa acum 3 luni...
bafta
Skip ads

  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Hmm,vad ca fiecare ati avut rezolvari diferite,nu mai stiu ce sa cred Laughing
In contextul in care la mine a fost schimbata volanta si kitul de ambreiaj cu 10.000km in urma,mi-e greu sa cred ca de aici provin oscilatiile mele la viteze mari si socurile.Pana acum tindeam sa cred ca sunt suportii motor,acum cred ca e din cutia de viteze,iar tata zice ca e blestematul de EGR.Si cand am inspectat masina in service inainte s-o cumpar,mecanicul mi-a spus de celebrele brate bumerang ca-s un pic afectate,dar nu trebuiesc schimbate cu toate ca a trecut ceva timp de atunci.In ce masura afecteaza ele comportamentul masinii?
  • danolteanu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra z19 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Am si eu o problema la cutia de viteze automata VECTRA C 1.9 CDTI Z19DTH
La cuplarea in "D", smuceste cam tare, pot spune ca destul de tare.
Si cand pun in "D", cupleaza direct in treapta a 5-a dc nu o la vreo 5 min cu motorul pornit
POATE SA MA AJUTE CINE SA IMI SPUNA CE SA FAC?
MULTAM ANTICIPAT
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Va salut ! O mica intrebare am si eu, mai mult din curiozitate v-o adresez, in special celor care au cunostinte in domeniu si au facut modificari sau isi fac planuri de modificari in mecanica auto. Se poate monta o cutie in 6 trepte de pe un motor de 1.9 pe un motor de 2.2 dti ? M-ar tenta 6 trepte la 2.2 dti pentru ca are cuplu destul de mare si cere si o a 6-a,mai ales la un drum lung unde poti merge lejer cu 120,130 la 2000 de turatii. Va multumesc anticipat.
  • hiperul

  • Mesaje scrise: 314
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2011

  • Mesaj Privat
salutare....m-am jucat intr-o seara la cutia de viteze cu motorul oprit...cutie manuala
Am si eu o intrebare: e normal sa se auda zgomot cand mut dintr-o viteza in alta sau nu mai are ulei si ar mai trebui completat sau schimbat? zgomot sub masina in dreptul cutiei nu zgomotul acela minor pe care l face orice schimbator si in mers...
  • hiperul

  • Mesaje scrise: 314
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2011

  • Mesaj Privat
alex_paval a scris:Va salut ! O mica intrebare am si eu, mai mult din curiozitate v-o adresez, in special celor care au cunostinte in domeniu si au facut modificari sau isi fac planuri de modificari in mecanica auto. Se poate monta o cutie in 6 trepte de pe un motor de 1.9 pe un motor de 2.2 dti ? M-ar tenta 6 trepte la 2.2 dti pentru ca are cuplu destul de mare si cere si o a 6-a,mai ales la un drum lung unde poti merge lejer cu 120,130 la 2000 de turatii. Va multumesc anticipat.



Ce rost are sa pui o cutie cu 6 trepte pe un motor de 2.2...parerea mea ca o sa traga ca o caruta...toata lumea cauta sa faca remapare si tu vrei sa o incetinesti....Si cel mai important lucru....cu mersul tau lejer la 120 in 2000 de turatii strici si turbina si blochezi si injectoarele...si asta e chestie adevarata...nu ce vorbesc altii pe forumuri...daca cunosti un mecanic bun ar stii chestia asta...Si ca bonus...De ce crezi ca sunt 6000 de turatii pe bord daca tu vrei sa o tii numai in 2000?
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
In mecanici sa nu ai incredere, toti spun n si mii de variante, de-asta m-am facut mecanicul meu personal, si pot sa zic ca am succes, masina mea nu o duce rau.In primul rand , motorul de 2.2 dti are tuningbox la 150 de cai, in al 2-lea rand are un cuplu foarte mare si cere neaparat treapta 6 (o simt cum fuge tare cu a 5-a), in al 3-lea rand limita e la 5250 de turatii nu 6000 (e diesel) iar cuplu este pana in 4200 de turatii,de-acolo nu mai poate pt ca nu e benzinar....eu am intrebat doar daca se potriveste, parerile subiective le stiu si eu ( ce rost are, cu ce m-ar ajuta, de ce sa pun asa ceva). Iar cu turbina si injectoarele sunt pure aberatii la 2000 de turatii, de turbina pot sa spun ca o fortezi si se uzeaza in timp atunci cand esti subturat (sub 1500 de turatii,de-aici incepe cuplul maxim la 2.2 dti) si apesi talpa la blana, asa se umple si galeria de mazga, insa injectoarele sunt clasice, cu pompa de injectie, astea nu au moarte, poate alea cu rampa comuna sunt mai sensibile(cdti). Am patit cazuri in care a cazut pompa si injectoarele sunt excelente si acum, de la motorina foarte uscata(euro 5) si m-a invatat cineva sa pun ulei de 2 timpi in motorina si nu mai am treaba cu asa ceva, motoru merge rotund si scade si consumu.Stima !

P.S. : stiu , vi se pare neortodox cu uleiul in motorina, eu pun de 2 ani in continuu si la sistemul de injectie nu am probleme.
  • hiperul

  • Mesaje scrise: 314
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Alex hai ca am invatat ceva nou de la tine Very Happy
  • hiperul

  • Mesaje scrise: 314
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2011

  • Mesaj Privat
alex_paval a scris:In mecanici sa nu ai incredere, toti spun n si mii de variante, de-asta m-am facut mecanicul meu personal, si pot sa zic ca am succes, masina mea nu o duce rau.In primul rand , motorul de 2.2 dti are tuningbox la 150 de cai, in al 2-lea rand are un cuplu foarte mare si cere neaparat treapta 6 (o simt cum fuge tare cu a 5-a), in al 3-lea rand limita e la 5250 de turatii nu 6000 (e diesel) iar cuplu este pana in 4200 de turatii,de-acolo nu mai poate pt ca nu e benzinar....eu am intrebat doar daca se potriveste, parerile subiective le stiu si eu ( ce rost are, cu ce m-ar ajuta, de ce sa pun asa ceva). Iar cu turbina si injectoarele sunt pure aberatii la 2000 de turatii, de turbina pot sa spun ca o fortezi si se uzeaza in timp atunci cand esti subturat (sub 1500 de turatii,de-aici incepe cuplul maxim la 2.2 dti) si apesi talpa la blana, asa se umple si galeria de mazga, insa injectoarele sunt clasice, cu pompa de injectie, astea nu au moarte, poate alea cu rampa comuna sunt mai sensibile(cdti). Am patit cazuri in care a cazut pompa si injectoarele sunt excelente si acum, de la motorina foarte uscata(euro 5) si m-a invatat cineva sa pun ulei de 2 timpi in motorina si nu mai am treaba cu asa ceva, motoru merge rotund si scade si consumu.Stima !

P.S. : stiu , vi se pare neortodox cu uleiul in motorina, eu pun de 2 ani in continuu si la sistemul de injectie nu am probleme.


1.n-ai specificat ca are tuning
2.la faza cu 5250 turatii te referi ca atunci cand calci acceleratia pe loc tie iti taie alimentarea la 5250? dupa tuning am vazut vectra 2,2 la care trecea acul peste 6000 de turatii calcata in blana ( nu ma intreba de ce)
3.ai dreptate cu injectoarele de cdti (un caz din ala am vazut eu,nu dti)
4.eu de vreun an si jumatate bag numai motorina euro 5(ma refer la cea Evo de la Mol)....nu stiam ca e daunatoare pt motor...dar imi place ca masina trage mult mai bine cu d'aia...am intrebat pe mai multi de curiozitate daca e bine sa merg numai cu d'asta si nu prea a stiut nimeni ce sa mi raspunda,daca da sau nu,o singura persoana spunandu-mi ca nu prea e bine sa merg numai cu d'asta dar nu prea mi-a dat detalii de ce.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR