Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
salut.

am patit o faza nasoala de curand.masina mea vectra a c20ne cu gpl.
am schimbat bujiile am pus ngk bkr5ek exact cum spune autodata.
pana pe la 80 grade C motorul merge super,dupa care intrerupe rau tare la accelerare.
am fost la magazinul de unde am luat bujiile le-am povesti faza si imi spun ca din cauza gazului care cica e mai uscat bla bla bla.
oricum ceva se intampla dar nu imi dau seama ce?inainte aveam bujii bosch cu 3 electrozi si deschidere de 21.ngk au deschiderea de 16 si 2 electozi.sa fie asta o problema?chiar nu mai inteleg.dupa ce se raceste motorul nu mai intrerupe in ture.relantiul e stabii in ambele cazuri.
aveti vreo idee?eu banui ca se incalzesc prea tare si nu mai fac transferul de caldura bine.sau una din ele o ia razna la temperatura........
scuze pt postul lung si multumesc de eventualele raspunsuri.
Skip ads

  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Eu nu stiu unde ai vazut tu in Autodata ca zice de tipul ala de bujii la C20NE. Eu vad BPR6E-VG. Cred ca ce ai pus tu sunt prea calde si s-ar putea sa difere si lungimea asa ca schimba-le.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
pardon pe site la ngk am vazut codul.si mi-au confirmat si vanzatorul.acum merg cu alea vechi.niste bosch ceva cu lt la cod.cu ngk am facut 3 km.nu sunt mai lungi.sunt identice.cred ca partea cu termica difera.la cod corespund.sa fie gpl de vine pt temperatura mare?
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
http://www.ngkpartfinder.co...ER&engine=2.0
mai mult de atat ce sa mai zic...
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
www.ngk.de .eu de aici am luat http://www.ngk.de/index.php...L&m=Vectra++A
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Mda, am vazut; astia pe site-ul din Germania recomanda la toate Opelurile posibile BKR5EK; tind sa-i cred pe englezi pt. ca coincide si cu ce scrie in Autodata.
  • gabriel88_vl

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Agila 2004 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Pentru Ingineru ca ai exact acceasi masina ca a mea. Pentru Vectra B X16XEL din 1996 care sunt recomandate:

NGK BKR5EK sau NGK BKR6EK

In autodata zice BKR6EK in alte siteuri zice ba BKR5EK ba BKR6EK.

Care e diferenta intre ele ? si care pentru cine sunt recomandate? Iar distanta intre electrod care trebuie sa fie ? Ele vin cu 0,8 trebuie lasat asa sau mai marit pentru X16XEL ?
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
pune ce scrie in autodata!
la bkr5ek cred ca trebuie marita distanta.pe la 1.
Skip ads

  • gabriel88_vl

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Agila 2004 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2008

  • Mesaj Privat
poi cele BKR6EK au distanta 0,9 si BKR5EK au 0,8. Alti cu acelasi motor mi-au zis ca sunt bune estea BKR5EK. Ce sa mai cred? Inginerul poate ma clarifici si pe mine. Multumesc anticipat
  • George Z.

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Salutare.
Am schimbat si eu bujiile dupa ce am schimbat instalatia de GPL, la recomandarea mecanicului, deoarece imi tremura volanul in mers si la stationarea cu frana calcata si bagata in viteza ( cutire hidramata). Am mers pe incredere si mecanicul mi-a pus bujii NGK BKR5E (fara K la sfarsit). Intradevar, au disparut trepidatiile. Apoi am decis sa pun bujii BOSCH FLR8LDCU SUPER PLUS si paradoxal, trepidatiile au reaparut. am citit pe forum ca dl. Dan Cuciureanu recomanda "cracanarea" usoara a electrozilor la acest tip de bujii, dar din pacate nu ma pricep defel, si nici nu am cum masura...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La X16XEL pe gaz, atentie GAZ ! se pun :
Bosch FR7DC+ cu reglare la 0,7mm si tin 15k, FR7KI332S si tin 30k
NGK BKR6EIX

Acum pe langa bujii mai este o treaba, instalatia e bine pusa ? Are soft pentru acest motor ?
Nu intram in amanunte de mape, cum se face arderea la benzina si gaz, propagare, avans, ca deja e complicat pentru marea masa.
  • George Z.

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc de promptitudinea raspunsului, chiar acum caut cele 2 modele de bujii. Cum pot afla daca instalatia are soft pentru x16xel? Va retin atentia cu urmatoarele:
Sper sã vã atrag atenþia cu problema mea ºi sã gãsesc un rãspuns concret din partea dvs.
Menþionez faptul cã, cu foarte mici excepþii, majoritatea mecanicilor la care am fost ori nu se pricepeau, ori incercau sã mã „abureascã” ori efectiv refuzau sã mã ajute in vreun fel sau altul.
Sunt (ne)fericitul posesor al unui Opel Vectra B, 1996, 1600 16v, x16xel, benzinã, cutie hidramatã.
Achiziþionatã in Italia, 2006, cu instalaþie GPL.
Am avut mai multe probleme la ea, in mare parte cred cã am reuºit sã le rezolv.
In ian. anul acesta am schimbat ºi instalaþia pe gaz, rezolvând astfel marea problemã a consumului (pe gaz am obþinut un 9% afarã ºi 11,33% in oraº).
Dupã urmãtoarele modificãri:
Ianuarie 2011: - 177.300 km:
- schimbat bujii ( BOSCH FLR8LDCU SUPER PLUS)
- schimbat filtru aer

Februarie 2011: - 178.000 km:
- ambutisat mufele de la conductele de benzina care ajung în motor (tur+retur) - pierdeam benzinã.
- reparat racord prea-plin rezervor (curgea benzinã).
- schimbat filtru ulei.
- schimbat ulei motor (10W40 de la GM).
- schimbat garnitura capac culbutori.
- schimbat ulei + curãțat filtru cutie viteze hidramatã (ulei ATF).
- schimbat garnitura baie ulei.
- Schimbat filtru polen.
- schimbat filtru benzinã.
- scurtat și îndreptat 3 furtunașe din 4 care alimentau rampa de distribuție cu gaz (erau gâtuite).

Martie 2011 - 178690 km:
- ÃŽnlocuit stator electromotor pornire (desprinderea unui magnet din cei 4)
- Înlocuire cãrbuni noi electromotor
- schimbat distributie kit: role+curea(pompa de apã schimbatã in 2010).

Am reuºit sã obþin puterea mult doritã ºi pe gaz ºi un consum decent ºi pe benzinã ( 10% in afarã, drum intins).
PROBLEMA apare acum:
Un consum exagerat de benzinã (in oraº) datorat exclusiv pornirilor (pe benzinã, normal). 10 litri de benzinã imi ajung cu greu pentru 5-6 zile, tinând cont cã intr-o zi pornesc in medie de 15-17 ori, las maºina sã se incãlzeascã 3-4 minute la prima pornire ºi 2-3 minute la urmãtoarele porniri (dacã motorul s-a rãcit aproape complet) ºi in aprox. 30 metri maºina trece pe gaz.
Alte simptome asociate constatate de mine:
- la pornirea la rece sau aproape rece, gazele de eºapament au un miros foarte pronunþat de benzinã;
- la prima pornire, dimineaþa, motorul o ia la sfert, impecabil, se menþine mirosul exagerat de benzinã;
- la urmatoarele porniri, dacã maºina a staþionat mai mult de ½ orã, porneºte greu, cã ºi cum nu i-ar veni benzina, se mai ineacã, ºi apare din nou mirosul pronunþat de benzinã.
- la pornirile dupã o perioadã scurtã de timp de la ultima oprire (pânã in 30 min.) maºina o ia la sfert, impecabil.
- Exact la aceste porniri „problematice” am sesizat cã pompa de benzinã bagã prin furtunaºul de retur benzinã amestecatã in douã cu aer, datoritã zgomotului caracteristic al unui lichid in barbotaj (zgomot constatat prin ridicarea capacului de la pompa de benzinã, cel de plastic, nu am intrat in rezervor). Acest zgomot dureazã max. 20-30 sec.

Poate fi o dezamorsare parþialã a intregului circuit de alimentare cu combustibil?
Sau bagã prea multã benzinã ºi se ineacã motorul, de aici mirosul ºi consumul exagerat?
La cele 3-4 diagnosticãri computerizate rãspunsul este invariabil acelaºi: maºina merge perfect, nu are nimic, cel puþin electronic.
Problemã secundarã dar deranjantã: tremurã (trepideazã) supãrãtor când o bag in vitezã ºi stã pe loc (cu frâna cãlcatã), de exemplu la opririle de la semafoare, când nu o scot din vitezã ci þin apãsatã frâna, ºi ceva mai puþin pe poziþia P a schimbãtorului de viteze.

Apelez la dvs. ca o ultimã soluþie disperatã, sper sã mã puteþi ajuta in vreun fel sau altul.
Cu stimã,
Zalã George
0742.856.199
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,457
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare, cum arata valorile sondei lambda dupa ce se incalzeste motorul?
Un motiv des intalnit, mai ales la x16xel, pentru consumul mare, e sonda lambda ... plictisita.
  • GicaOpel

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2015 B16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salutare!
De ceva timp am ceva probleme in sensul ca la accelerari mai bruste da in nas (cum se spune) si abia apoi pleaca si sa dus tot,si depasire si plecat de la semafor .
Asta o face si pe benzina si pe gpl, mult mai grav pe gpl.
Am schimbat bobina ....degeaba .
schimbat bujii,am 3seturi -bosch, beru, si beru titan de cate ori le scoteam aratau foarte urat in special pistonul 4 (afumate rau, nici cu lumanarea nu le puteam face asa
am facut mai multe teste atat pe benzina cat si pe gpl, nici o eroare
PROBLEMA MEA : DE CE BUJIILE MELE (astazi am observat) toate 12 Sad au ceramica zgariata ,niste zgarieturi negre pe portiunea cat intra in fisa ; care ar fi cauza asta ca banuiesc ca pe acolo fura scanteia Crying or Very sad
porneste bine si la relanti e perfect
suspectez AVANSUL ; am scos mufa de la senzorul de detonatie si mi sa aprins motorasul (eroare 0325) deci il recunoaste (daca nu ar lucra cum trebuie nu ar aparea eroare?). Acum doresc sa schimb bujiile,ori ceva pentru codul meu de motor ori unele pt. gpl.
In speranta ca voi primi o mana de scantei Very Happy va multumesc anticipat!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR