Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • mihai pmc

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2002 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Buna seara,
Ieri am facut o deplasare de circa 500 km.
Dupa 100 si ceva de km om opritpentru 20 de minute.
Cand am plecat la vre-o 10-15 km am observat ca acul ce indica temperatura apei nu se ridicase deloc si nici caldura nu baga cum ar trebui.
Asa ca am oprit si am pornit dinnou.
Dupa aceasta oprire am vazut ca a inceput sa ir e apa usor, dar nu mai mult de 80°-82°.
Din cate stiu eu temperatura de lucru normala este undeva in jurul temperaturii de 88°.
Eu banuiesc ca termostatul da urme de uzura ramanand blocat pe deschis.

Ps: imi poate spune si mie un moderator cum as putea modifica masina din profil
Acolo am o corsa b motor c14 nz, iar acum am Corsa c z12xe.
Multumesc
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In colt dreapta sus unde ai mihai pmc click si pe urma editeaza profil.
Iti cumperi termostat GM sau Behr, cu corp cu tot, restul sunt cam pistol cu apa.
  • mihai pmc

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2002 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Am fost astazi sa comand termostat si cel original venea in 5 zile iar Behr, mi-a spus cel de la piese auto ca este una si aceeasi cu mahle.
  • mihai pmc

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2002 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Mi-a venit termostatul si intr-adevar scrie pe cutie Behr mahle.
Pe el scrie pe o parte Behr iar pe cealalta parte este usor polizat, cel de la piese mi-a zis ca avea stanta GM dar nu au voie sa-l vanda cu acea stanta pe el.
Skip ads

  • Turturica George

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Un filmulet schimb pompa apa: http://www.youtube.com/watch?v=fe3VS5mLj-4
  • Bogdan Bej

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Seara bunã.sunt un vechi posesor de agila z12 xe din 2001,și în același timp sunt înscris pe site de aproximativ 1 an și am citit cam tot ce existã pe aici.de când dețin masina nu am avut probleme din acest motiv sunt(bebe) pe site ,dar cu ajutorul tuturor am reușit sã fac multe la mașinuțã și am o satisfacție aparte cad vãd ca mai existã (oameni) pe planeta asta. Sper sã nu fi greșit cu nimic și sã va povestesc simptomele mașinii. Am mers ceva vreme ,nu știu cât exact dar aproximativ vreo 2 sãptãmâni ,cu capacul de la borcan (lichid de racire) demontat ,mai exact tre sã.i gãsești dichisul când punem mâinile ca are doar o poziție foarte precisã de prindere.sã întâmplat întâmplarea(graba strica treabã),și din ce am citit aici nu am gãsit nimic asemãnãtor așa ca sunt la mâna voastrã.acul din bord ce indicã lichidul oscileazã la drum întins60,20,80 prea rar și de multe ori cade de tot,iar în trafic am observat ca se ridica normal,adicã pânã pe la 95,mai exact un pic mai sus de 90 cu dimensiunile altui ac identic.ceea ce îmi da frisoane este ca s.a și înnegrit teava de eșapament nu îmi pot da seama ce are(n.are).la termocupla i-am fãcut o probã în parcare și cu aerul condiționat deschis funcționeazã,ca în trafic nu am auzito probabil de la zgomot.nivelul lichidului este identic cu cel de asearã când m.am întors din probe.am bãgat ochii pe sub capota (furtune crãpate,sãrite,senzori în neregulã,nivel ulei,nivel lichid etc) și nimic,pare a fi ok.din tot ce este pe site nu am vãzut nimic asanator.din postarile voastre banuiesc 3 chestii(termostat"dar pare a fi nou gm si fara pierderi", senzor lichid sau aer pe instalatie).las la voia voastrã și mulțumesc anticipat tuturor.
  • adi pitu

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2000 1,2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Eu cred ca tre schimbat termostatul , este îmbãtrânit
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
N-am inteles prea mult (la ora asta poate fi si vina Teacher's-ului (la mine)),
dar, cum spune si colegul adi pitu, ar cam trebui schimbat termostatul.
Skip ads

  • Bogdan Bej

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Deci termostatul ar fi.am aruncat un ochi și am observat ca are un surum de prindere sus care este accesibil fãrã sã dau bara jos,dar în cazul în care mai existã unul și jos,nu e accesibil din un deget ,îmi puteți spune ceva?merci frumos de informații.
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
@Bogdan Bej:
Ai acces la toate șuruburile termostatului fãrã sã dai bara jos,intrã tubulara E mai chinuit (în pieziș) la cel de jos dar intrã și-l vei putea desface și strânge la loc la montaj.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@Bogdan Bej
Achizitionati termostat marca Behr, atentie gaura ce prinde teava
de corpul termostatului nu prezinta filet, surubul de prindere este
autoforant.

  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Daca nu dati bara jos,o sa va chinuiti sa desfaceti termostatul din teava ,chiar daca este prins numai de autoforant si nu o sa reusiti,mai riscati si sa rupeti senzorul de ulei care este in acea zona. Data bara jos,grila radiator si tabla neagra cu claxonul,apoi scos corpul termostatului impreuna cu teava si apoi desfacuta la pozitie pentru ca iese greu findca se mai lipesc cele doua oringuri. Bara se da foarte usor,nu este ceva de speriat daca nu sant improvizati "mioritice". Dupa mine este ce-a mai simpla metoda fara complicati. Bafta.
Skip ads

  • Bogdan Bej

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Mulțam fain tuturor.o sã mã conving la fața locului ce și cum.
  • me_stelian

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Va salut!
Am o problema cu sistemul de racire la o Agila cu motor Z12XE.
Zilele trecute, am remarcat ca dupa oprirea motorului electroventilatorul continua sa functioneze timp indelungat (sigur, temperaturile au fost cam mari pentru perioada asta a anului dar parca tot nu se explica electroventilatorul). Ieri, dupa maxim 5 Km percursi mi se aprinde in bord martorul masina cu cheita. ceea ce ma face sa realizez ca acul termometrului este inca pe pozitia "zero". Aplic metoda standard de depanare (dau o palma in panoul cu instrumente) si "masina cu cheita" se stinge iar acul termometrului urca peste 100 grC apoi trece de zona rosie. Trag pe dreapta, opresc motorul, ridic capota de sub care incepuse sa iasa abur. Completez cu antigel in vasul de expansiune si dupa o perioada ma pun in miscare. Pornesc aerotema pe cald la maxim, dar continua sa bage aer rece. Pe o distanta de aproximativ 10 km am mai facut doua opriri si am mai completat cu aproximativ un litru de apa demineralizata. In tot acest timp motorul a stat constant la peste 100 grC iar de sub capota au iesit aburi.
Sursa pierderii de lighid de racire pare sa fie un furtun din zona EGR-ului (l-am curatat in vara).
Lichidul completat in vasul de expansiune a ramas neatins, fiind la acelasi nivel la care-l adusesem cu o seara inainte. In schimb radiatorul pare sa fie gol (am deschis busonul si am turnat inca un litru de apa demineralizata direct in radiator).
In mod clar va trebui sa verific furtunele si sa-l identific pe cel fisurat.

Intrebare e daca... termostatul ar putea fi si el defect?

Multumesc!

Sa auzim de bine,
Marius
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Foarte probabil ca termostatul sa nu fie afectat, oricum el nu are
legatura cu aparitia defectului; daca este cel original al masinii (vechi) poate ar
trebui supravegheata buna functionare a lui (dupa pornirea motorului, acul
sa urce pana la 90grd., apoi sa coboare 2-3 mm, dupa care sa urce si sa se
stabilizeze f.putin sub 90 grd.)
Remediati sursa scurgerilor, completati si aerisiti bine circuitul de racire,
de asemenea tineti sub supraveghere indicatorul de temperatura: este
anormal sa functioneze pe baza de "palme".
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Stelian, vezi furtunul care pleaca din EGR catre panoul ignifug (habitaclu), daca este umflat la EGR il tai si-l pui la loc ca 2-4cm permite.
  • me_stelian

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sugestii domnilor.

Totusi... de ce nu s-a tras lichid de racire din vasul de expansiune? Sa fie ceva in neregula cu termostatul?

Multumesc!

Sa auzim de bine,
Marius
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Aerisirea se face in urma ciclurilor incalzire - racire, de ex. la racirea motorului
presiunea din instalatie ajunge sa fie usor mai mica decat cea atmosferica, avand
urmare aspirarea de lichid din vas.
Daca instalatia nu mai este etansa (ca la dvs.) nici nu va mai exista acea depresiune.
  • me_stelian

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Ma poate ajuta cineva cu un cod pentru furtulul care iese din EGR?
Sau...care dintre cele din imagine este minunatul furtun?



Multumesc,

Sa auzim de bine,
Marius
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Care din ele?



Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR