Ai uitat parola?


  • georulz

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Va multumesc pt raspunsuri. Motorul nu moare doar scade turatia putin sub relanti atunci cand un consumator foarte mare intra in functiune. Probabil se datoreaza bateriei vechi.

Problema care ma deranjeaza pe mine este: de ce urca apa peste 90 grade, lucru ce nu se intampla inainte si de ce ventilatorul pleaca direct in treapta 2 la turatie maxima (asta daca are 2).

PS: Am o a doua Corsa C cu motor z12xep la care acu sta perfect la 90 de grade in timpul mersului indiferent daca e aglomerat sau merg cu viteza. La aceasta am avut probleme cu senzorul de temperature antigel si nu pleca deloc electroventilatorul. Dupa schimbare s-a rezolvat problema.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,150
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Nu cunosc anul masinii (am cautat pt. 2005), am presupus ca are AC si am
gasit in TIS o schema in care este prezentat motorul ventilatorului ca avand
3 turatii, fiecare controlata de cate un releu, la randul lor comandate de catre ECU.
Vedeti daca schema atasata se potriveste masinii dvs., in situatia afirmativa
verificati daca motorul functioneaza la cele 3 turatii, daca releele k30a si k30b sunt
ok (totusi putin probabil sa fie duse amandoua).

  • georulz

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Anul masinii este 2004 cu AC. Am gasit si eu niste scheme aici pe forum si am observat 2 relee pentru electrovenitlator doar ca nu am gasit schema de pozitionare a releelor.
O sa verific la masina daca sunt scrise pe carcasa de plastic de la sigurante.
Multumesc frumos!
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,150
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Si la 2004 apare motor tot cu 3 turatii.
Verificati daca la motor vin 4 fire (rosu-galben, rosu-alb, rosu-negru si firul de masa: maro).
De asemenea urmariti daca caseta de sigurante si relee seamana cu cea din foto de mai
jos si daca apar cele 3 relee (corespunzatoare celor 3 viteze) marcate cu rosu.
(ignorati faptul ca poza este marcata cu "2005", aveam poza deja salvata si este identica cu 2004)

  • munteanu3

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z14XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Garaj Mesaj Privat
petrecila a scris:@danny_BARICE in principiu se poate dar trebuie avut in vedere niste reguli:
-in primul rand trebuie sa ai pipeta gradata pentru antigel
-in al doilea rand trebuie tinut cont ca antigelul pur in cantitatea de agent racire trebuie sa aiba o pondere intre 40% si maxim 60%.De regula nu se depasesc cele doua extreme. Calea de mijloc o stii este de 50% adica jumate apa jumate antigel atunci cand faci schimbul total.La aceasta concentratie trebuie sa obtii temperatura de inghet -35*C.Diferenta de dilutie face ca temperatura de inghet sa se modifice destul de mult.De exemplu la 400ml antigel pur in combinatie cu 600ml apa obtii temperatura de -24*C.In cazul tau poti completa cu antigel pur dar inainte trebuie sa masori unde te gasesti cu temperatura.Deci nu te apuca fara pipeta.Trebuie sa eviti sa pui mai mult de jumatate de litru antigel pur peste cel vechi.Parerea mea este ca daca pipeta iti arata mai putin de -24*C este bine sa dai afara tot si sa faci un schimb nou de antigel conform instructiunilor.Este mai sanatos.Parerea mea!


ps. Sa nu te puna necuratul sa bagi altfel de antigel in afara de cel roz-portocaliu!


Mecanicul meu , Nea Vasile mi-a completat in vasul de expansiune cam jumatate de litru de antigel de culoare galbena cu toate ca m-am rugat de el sa nu puna ca o sa cumpar eu G12 din ala rosu de care se pune dar el a insistat ca nu se va intampla nimic ca stie el. Ce se poate intampla daca am in instalatie jumatate de litru de antigel care nu este G12 ?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,414
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Eu zic sa il schimbi si faci cateva clatiri, si pune Antigel G12 concentrat | diluat 1:1
Vine frigul/inghetul si nu te vad prea bine.
Capul face... capul trage.

Cate tipuri de antigel auto exista?

Desi antigelul poate fi gasit in mai multe culori ( vei descoperi antigel albastru, antigel galben, antigel verde sau antigel rosu, roz si mov), exista doua tipuri de antigel care stau la baza tuturor culorilor :

- Antigelul monoetilen-glicol ( albastra, galben, verde);

- Antigelul propilen – glicol ( rosu, roz, mov);

Grupul Vag a transformat aceste tipuri de antigel intr-o serie de norme. Astfel, antigelul monoetilen-glicol poate fi gasit sub norma G11, in timp ce antigelul propilen-glicol poate fi gasit sub norma G12 sau G12+.

Antigelul G11 este cel mai vechi si este folosit la majoritatea masinilor construite pana in anul 2000. Acesta are, in general, culoarea albastra, insa poate fi gasit si in culorile galben sau verde. Atentie insa, deoarece sunt si numeroase variante de antigel contrafacut, care nu tin cont de culori.

Antigelul G11 este, de regula, mai coroziv si se evapora mult mai repede. Cu toate astea, la motoarele vechi, obisnuite cu acest tip de antigel este bine sa se foloseasca in continuare antigel albastru sau G11.

Antigelul G12 poate fi achizitionat in culoarea rosie sau roz. De asemenea, se poate gasi si in culoarea mov, care face parte din norma G12+ si contine o serie de aditivi in plus fata de G12. Antigelul G12 nu contine silicati si are un nivel scazut de fosfati, care tinde spre 0. Din acest motiv, este recomandat in cazul masinilor noi, care au sistem complex de racire si de clima.


Culoare ROZ G12 (sau Portocaliu) - Fara silicati... Dupa luna 10/2000 (Pentru cele cu radiator de aluminiu.)
Culoare Albastra G11 (sau Verde) - Cu silicati... Pana in luna 09/2000 (Pentru cele cu radiator de Tabla dar nu este neaparat [se poate folosi si G12)

Culoarea antigelului se refera la masinile dupa luna 10/2000 care au radiatorul din aluminiu.
Daca la cele dupa luna 10/2000 (cu radiator din aluminiu) s-ar pune de culoare Albastra (cu silicati) instalatia de racire se va duce in timp aparand tot felul de probleme...

  • georulz

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
PL500 a scris:Si la 2004 apare motor tot cu 3 turatii.
Verificati daca la motor vin 4 fire (rosu-galben, rosu-alb, rosu-negru si firul de masa: maro).
De asemenea urmariti daca caseta de sigurante si relee seamana cu cea din foto de mai
jos si daca apar cele 3 relee (corespunzatoare celor 3 viteze) marcate cu rosu.
(ignorati faptul ca poza este marcata cu "2005", aveam poza deja salvata si este identica cu 2004)


Am deslusit misterul. Masina are doar 2 relee pentru treptele de viteza conform panoului de sigurante si mufa lui are 4 fire. Am incercat sa le pun pe direct dar nu am reusit sa pornesc ventilatorul.
Oricum problema este din blocul cu cele 2 rezistente bobinate si de aceea nu merge treapta 1 (problema comuna la aceste rezistente).

PS am pus poza cu panoul de sigurante

  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 180
  • Locatie: Braila
  • Masina: Agila Z12XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mar 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salut. Eu am Agila A, 1.2, an 2000 cu vas expansiune lunguiet, situat langa bușonul rezervorului și sunt nemulțumit de aerisirea și funcționarea lui.
Intrebarea este: pot pune la ea un vas de expansiune rotund cu tot cu furtune de la modelul ulterior? Daca da, ar fi suficient sa iau ce e in poza atasata? Ar mai fi ceva de modificat?
Mulțumesc.


  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 180
  • Locatie: Braila
  • Masina: Agila Z12XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mar 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Ar mai fi câteva întrebari:
- unde duce furtunul lung de sus-spate (undeva pe langa admisie)?
- pot folosi radiatorul meu (cu capac cu supapa) așa cum este, cu/fără modificări sau trebuie sa iau altul mai nou?
- ar ajunge ca lungime și forma furtunul de jos in locul celui actual?
  • danzog

  • Mesaje scrise: 148
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila Z12XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Mar 2013

  • Garaj Mesaj Privat
@therealovy77:
Vasul de expansiune lunguieț de care vorbești este amplasat lângă bușonul radiatorului(lângă acumulator) nu al rezervorului.
Dacă intenționezi să-i înlocuiești vasul de expansiune existent la modelul tău de Agila cu vas de expansiune de la modelul ulterior(după 2002) consider că:
* varianta1-trebuie să-i schimbi și radiatorul cu unul de la modelele ulterioare(după 2002) care au altfel de ștuțuri de conexiune compatibile cu ansamblul vas expansiune + furtunuri prezentat de tine în fotografie(modelul de radiator de Agila după 2002 nu are bușon pe radiator);
* varianta2-folosind radiatorul pe care îl ai montat pe mașina ta(cel care are bușon cu supapă de siguranță) și ansamblul vas expansiune deasupra+furtunuri(prezentat de tine în fotografie model Agila după 2002)............aici îți expun niște bazaconii care nu ți le recomand..............
....demontezi supapa de siguranță de pe bușonul radiatorului tău și folosești bușonul ca pe un simplu dop ;
....conectezi furtunul de la ștuțul din față-sus al vasului de expansiune la ștuțul subțire care iese în lateral de la locașul bușonului radiatorului;
....furtunul lung de la ștuțul spate-sus al vasului de expansiune este conectat la circuitul de răcire al clapetei de accelerație(retur);
....furtunul care iese prin partea de jos al vasului de expansiune cu teul de pe furtunul gros, se montează la ieșirea de jos din radiator și celălalt cap,la conducta din metal de jos.
Atunci când te apuci de treabă,ar fi bine să ai lângă tine ca model un Opel Agila după 2002.
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 180
  • Locatie: Braila
  • Masina: Agila Z12XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mar 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Scuze, am greșit, e langa radiator, ai dreptate.
Am rugămintea dacă poate cineva sa îmi pună două scheme cum e răcirea la Agila, cu sensul de circulație a apei (versiunea cu vas lunguiet langa radiator ca la mine și versiunea cu vas rotund langa baterie), ca in poza atașată.
Multumesc.

  • danzog

  • Mesaje scrise: 148
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila Z12XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Mar 2013

  • Garaj Mesaj Privat
@therealovy77:
Sensul de circulație al agentului de răcire(apa distilată+antigel) este identic și la Agila cu vas lunguieț(lângă acumulator) și la cealaltă cu vas rotund(deasupra acumulatorului). Logic,pompa de apă este amplasată pe aceeași poziție și la Agila ta și la celălalt model după 2002 și aspiră și refulează (recirculă) în același sens la ambele modele de Agila. Probabil pe tine te încurcă bușonul radiatorului tău,mai precis modul de a înțelege rolul și modul de funcționare al supapei de siguranță care este montată pe el....ce este aceasta și ce face ea ?!
Citește la această rubrică pe la pag.27 .
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 180
  • Locatie: Braila
  • Masina: Agila Z12XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mar 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Pt danzog:
Ideea e că la Agila cu vas rotund are alte furtune (cel puțin cele legate de vas) și m-ar interesa schema la acest model deoarece as vrea sa modific in așa ceva ceea ce am eu (instalație cu vas lunguiet), sa văd ce pot folosi și ce mi-ar mai trebui.
In prezent am vasul cu cele două furtune ca in poza (reală) de 5 postări mai sus (le-am făcut rost ieftin) și as vrea sa vad cum pot modifica instalația actuala (de aceea am vrut schemele, sa pot face comparație).
Mulțumesc.

P.S. O sa citesc și la pag. 27.
  • danzog

  • Mesaje scrise: 148
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila Z12XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Mar 2013

  • Garaj Mesaj Privat
@therealovy:
Ți-am expus la această rubrică și pe această pagină (01.12.2018) la varianta 2 modul cum trebuie să procedezi referitor la conexiunea celor 3 furtunuri....(am scris ,,bazaconii,, că, în plus, trebuie să demontezi și supapa de siguranță de pe bușon pe care îl vei folosi în continuare ca pe un dop la radiatorul tău). Capacul din plastic galben de pe vasul de expansiune model nou din poza ta ,are la rândul lui supapă de siguranță.
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 180
  • Locatie: Braila
  • Masina: Agila Z12XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mar 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Ok, am înțeles că scot supapa din capacul radiatorului, dar diferă furtunele (la radiator jos cel nou are un T, iar la clapeta cel nou mi se pare că nu mai are T ca la mine).
In plus nu am găsit nici un prieten la mine în oraș să văd cu ochii mei cum sunt legate furtunele la modelul nou (și parcă nu îmi vine să opresc și să salt capota la toate Agilele până găsesc una cum vreau eu).
Eu am cerut așa ceva (schema exacta), dar pentru modelul cu vas rotund, ca cel din poza mea de mai sus:

Mulțumesc anticipat.
  • ITosca

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila Z12XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jun 2018

  • Garaj Mesaj Privat
...Nu vreau pentru ca sa spun, da zic..In primul rand, asa cum e frumos si respectuos, buna ziua ! Dupa ce am parcurs continutul acestei discutii ( dal capo al fine ) de doua ori si nu am gasit raspunsul potrivit, vin si eu ca omul ( membru' pa ast forum ) si intreb. Vreau sa inlocuiesc radiatorul racire motor al "tigaii" din semnatura ( Agila 12XE cu A.C. - pentru cine nu are timp de descifrat semnaturi )...Ce va rog pe domniile voastre sa ma lamuriti, daca se poate ? Ca sa dau jos, "ciuruitul " - ce "transpira" pe la imbinarea superioara - plastic AL -
(chinezarie nemteasca ) ? Trebuie sa demontez bara fata ? Radiatorul de A.C. cum se demonteaza ? Cum este atasat de radiatorul motor ? Pot efectua operatiunea asta pe un canal de garaj, fara suspendare pe elevator ? Se scoate prin partea superioara sau pe jos ? Se poate face fara a apela la "inginerii" de la service ?.....Mammma miaaa ! Cate intrebari...Multumesc anticipat colegului care ma poate indruma prin experienta dumisale !
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,143
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
ITosca
Se demonteaza bara, asta este si te ajuta enorm. Radiator AC il spanzuri cu o sarma si pe urma te joci cu cel de motor. La zona pompa apa daca nu ai scule merge si cu un cleste papagal, cureti bine ulterior cu abraziva tot oxidul. Aerisire am scris cum se face, mai cu ceva grija la mudelele sub 2003.
  • RVoica

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Jan 2019

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare am și eu o problema cu opelul agila nu îmi baga caldura, iam schimbat termostatul de 2 ori, furtunele care duc spre caloriferul de sub bord sunt reci, sa fie vreun dop de gheata sau pompa? Multumesc
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,414
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Dupa mine verifici furtunul la termostat spre calorifer cum este cald/caldut/fierbinete, verifici furtunul care iese din radiator vezi cat de calde sunt si urmaresti cum lucreaza termostatul.
- Vazut daca ventilatorul de pe radiator daca merge in continuu.
Poate o spalare de radiator poate ajuta.
Daca antigelul are concentratia pentru inghet -35 nu cred ca are dop.

Cand este pompa dusa creste temperatura nu scade.
Temperatura in bord la cat sta.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,040
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Daca motorul merge si nu creste temperatura motorului peste normal,nu e pompa!
Radiatorul de la motor se incalzeste,cand e motorul cald?
De ce ai schimbat termostatul (de 2 ori)?
Ai bagat cumva vreo solutie pentru astupat pori/scurgeri de antigel?

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata