Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
pai ....parca ziceai ca ti-a schimbat delcoul si tot la fel.
a pus unul defect?
modulul de aprindere este o piesa neagra cu 6 picioare unde se duc firele ce intra in delcou. se prinde cu 2 suruburi.
Skip ads

  • vavarita

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia Sports Tourer 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2007

  • Mesaj Privat
mecanicul a zis ca mi-a schimbat modulul o data si tot asa a facut...........dupa aceea l-a mai schimbat inca o data si acum merge bine
mi-a pus unul second.........stau cam rau cu banii...... Embarassed
  • serj
  • **
  • 66 mesaje
  • din 17 Jun 2007
  • Vectra 1992 C16NZ
  • Bistrita-Nasaud
  • serj

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2007

  • Mesaj Privat
pana la urma am gasit niste baieti cu tester pt a mea, in apropiere de reghin. mi-au spus ca e de vina calculatorul si l-au schimbat. sambata seara am adus-o acasa, iar pana acum nu mi-a facut nici o problema.
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
salutare! vad ca nu s-a mai scris de ceva vreme aici...dar sper sa mi se raspunda cat mai repede Sad
am umblat la delcoul meu (C16NZ) ca sa-i maresc putin avansul iar acum nu-mi mai sta la relanti,ca sa maresc avansul am desfacut piulita aceea de 13 de sub el si am miscat putin de el,dar n-am miscat bine...cred ca am miscat cam mult iar acum nu mai reusesc sa-i gasesc punctul cel mai bun si imi moare la relanti cu toate ca am urmat exact pasii unui coleg:
Avansul la Opel, cel putin pt modele cu injectie monopunct se regleaza in felul urmator:
1. Avansul la acest tip de masina se regleaza din capatul inferior al capacului delcou ( de unde pleaca fisele spre bujii )
2. Sub capacul delcou , cam la 3 cm pe directie verticala, se afla un mic capat de surub strans cu o PIULITA DE 13.
3. Se ia o cheie de 13 si se desface acea piulita intr-atat de mult incat partea metalica flexibila aflata la limita inferioara(cea dispre motor) a capacului delcou sa se poata misca.
4. Dupa slabirea acelei piulite se misca acea parte mobila pur si simplu cu mana, miscandu-se capacul delcou cu totul, el fiind legat de partea mobila.
5. Pentru marirea avansului se invarte partea mobila spre habitaclu ( veti observa o crestere usoara a turatiei), si respectiv, spre botul masinii( spre faruri) pt scaderea acestuia(iarasi, se observa de aceasta data o scadere usoara a turatiei)
6. Dupa ce se umbla SE RESTRANGE obligatoriu acea piulita de 13 pt a nu a permite acelei parti mobile sa se miste de una singura.
7. SE urca in masina, se baga in a 1a si se da TALPA!
nu prea am inteles in care parte trebuie sa dai ca sa maresti si in care parte sa dai ca sa-l micsorezi Sad , nu inteleg la care parte mobila se refera,capacul delcoului care devine mobil dupa ce slabesti piulita sau partea aia metalica pe care se afla piulita...ca daca e partea metalica si tragi spre faruri de ea delcoul se duce in partea opusa,daca faci invers delcoul se misca spre faruri, nu inteleg depsre care vb cand zice "parte mobila"
va multumesc si astept raspunsuri cat mai repede ca masina inca nu e inscrisa si trebuie s-o duc la RAR si....
Skip ads

  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
"incat partea metalica flexibila aflata la limita inferioara(cea dispre motor) a capacului delcou sa se poata misca"

Asta cred ca e raspunsul la intrebarea ta.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Daca pornesti motorul si misti intr-o directie, se va micsora turatia, in cealalta se va accelera, asa ca e irelevant in ce parte sa dai.
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
problema e ca in ce parte as da tot nu nimeresc,nu mai reusesc sa-l fac cum era Sad
nu aveam probleme cu relantiul dar am vrut sa-mi maresc putin avansul iar acum trage mai bine masina dar nu mai sta la relanti Sad
ai vreun sfat ? multumesc!
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
am uitat sa spun ca...asa cum e acum in momentu asta...dupa ce ca nu sta la relanti...cateodata daca o turez ramane turata la 2000rpm si cateodata daca nu ramane blocata la 2000rpm dupa ce o turez scade foarte greu turatia,dureaza ceva timp pana ajunge la relanti (900-1000 rpm)
multumesc pt cei care mi-au raspuns si pt cei care-mi vor raspunde!
Skip ads

  • Gabelu88

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Modulul de aprindere sa fie de vina si la mn ca nu mai porneste deloc masina,scanteie da,benzina vine Sad eu nush ce sa-i mai fac.....o pzoa cu modulul de aprindere ar fi buna.Multumesc anticipat
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
E pe aripa din dreapta, sub bobina.
  • Gabelu88

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Ms mult tony.dar am cautat la piese vandute modulul aprindere si nmc.cum se mai numeste,ce forme are.Ms ink odata
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat


Se numeste modul de aprindere si arata ca-n poza.
Skip ads

  • Gabelu88

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Ms mult frate,o incerc si pe asta.....de 2 zile ma invart pe langa ea,nu porneste deloc Sad
  • Gabelu88

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Dar nu cred fra,ca am scanteie la capatul fishelor Sad
  • Gabelu88

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Am gasit solutia in cazul meu: benzina foarte proasta...asta e...Romania
  • Vlad_slatina

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Olt
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2010

  • Mesaj Privat
va intreb si eu,am un c16nz pe gaz,pe benzina nu mai merge momentan,daca imi moare motorul in mers cand o las pe liber e acelasi motiv?modulul de aprindere?
  • Lorand

  • Mesaje scrise: 1,375
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 1997 X14SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Vlad_slatina a scris:va intreb si eu,am un c16nz pe gaz,pe benzina nu mai merge momentan,daca imi moare motorul in mers cand o las pe liber e acelasi motiv?modulul de aprindere?

sau delco
  • Vlad_slatina

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Olt
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2010

  • Mesaj Privat
ok,mersi,o sa verific
  • Gabelu88

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Poti verifica daca modulul e problema: scoti mufa de la injector,pui lampa de control(sau un bec de max 2 W) la cele de fire si dai la automat.
Daca lampa(becul) palpaie atunci inseamna ca e bun modulul.
Daca lampa(b) sta mereu aprinsa atata timp cat dai la automat inseamna ca ai modulul de aprindere stricat,
Daca nu se aprinde deloc lampa(b) atunci nu ai curent la injector,verifica o sigurantza sau firele.
Ceea ce am spus scrie si in cartea service de opel astra F,deci e corect.
  • teh-nicu

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Va salut domnilor!
Sunt nou pe aici si vin cu o problema care ma framanta de vreo doi ani:
-am un opel Astra F CC editia sport, af 1993, echipat cu motorul C16NZ. Opresc motorul si dupa cateva minute, cand vreau sa pornesc nu mai pleaca nici cu slujbe. Imi mai fac de lucru vreo jumatate de ceas si dupa aceea pleaca la prima cheie ca si cand nu s-a intamplat nimic. Nu mi s-a oprit nici odata in timpul mersului. Asta se petrece aleator, la cateva saptamani sau chiar luni odata.
La service de geaba marg ca atunci cand functioneaza nu are ce-i face iar cand nu porneste nu pot ajunge acolo. La ultmile revizii chiar mi s-a spus ca e un motor foarte bun.
Am curatat cam tot ce am vazut eu mufe electrice si papuci, inclusiv la blocul de aprindere de sub capacul delcou. Am observat ca atunci cand nu porneste, injectorul nu primeste impulsuri de comanda. Am desfacut si calculatorul, am verificat circuitele de comanda a injectorului dar nimic suspect.
Astept sugestii de la cine a mai patit treaba asta si a remediat-o si de asemenea, daca are cineva vreo schema electrica, inclusiv schema electronica a ECU, m-as bucura sa mi-o trimita.
Pentru ca nu stiu mai nimic despre aceasta masina as vrea si ceva date cum ar fi cat ulei intra la motor, la cutie, la servo, cat lichid de racire, ce cauciucuri e bine sa folosesc de 175 sau 185 si care fura la kilometraj, etc.
Cel putin stiu cum se cupleaza dezaburirea si cum se aprinde lumina.

Cauta si vei gasi! Cauta si vei gasi
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR