Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Datele problemei :
Throttle Body murdar, vapori ulei peste tot.
Se da jos, se desface de pe el IAC si senzor TP, se curata. Gasit furtun imbatrinit si inlocuit cu unul de benzina de Dacie. In throttle o gaura mica infundata. Nu curatam TP senzor. Se curata IAC, lasat la inmuiat in carbusolv fara sa bagam in imersie si partea cu electromagnet. IAC-ul la acest model este simplu, electromagnet care impinge pistonul (in celalalt capat este un arc). In schimb arcul nu impinge complet pistonul, il mai pot deplasa inca 2mm.
Montam tot, pornim, in regula pina acum. Ralantiul cind masina sta pe loc e corect, 800, acceleram si coboara la 800.
Problema e cind masina este in miscare, nu e in viteza, ralantiul e mare pe la 1500. Cum se opreste roata hop si el la 800 !

Desfac din nou, iar curat si ultimul ungher, TP senzor si probez IAC, merge impecabil, poate putin joc la pistonas si faptul ca arcul ar mai impinge 2mm dar nu poate. Iar proba de drum, masina pe loc am 800, cind se invirte roata 1100-1200 !

Nu are cod stocat, am gasit numai P0340 si care nu a mai aparut.
Inainte de a curata, cu gaura obturata si furtun terminat (tragea putin aer fals) nu facea asa.
Masina merge perfect, trage motorul, urca in ture ca doar are de unde. Inainte era foarte putin mai puturoasa.

Intrebari :
Ce are ralantiul cu invirtitul rotii ?
Pistonasul din IAC trebuie sa fie impins complet de arc ?
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
sa nu traga aer fals pe undeva pe la rampa de injectoare(mie imi tragea aer fals la c20ne pe la un injector, si nu mergea regulat relantiul, in rest totul era ok) sau termostatul nu deschide cand trebuie si astfel se incinge motorul........ cu toate ca e ciudat ca ba tine relantiul, ba nu il tine
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu are pe unde sa traga aer fals, sau termostat etc.
Inainte de a curata si inlocui furtun mergea corect, asa slinos cum era IAC-ul.
Dupa asta a aparut problema.
Deci masina ruleaza scoasa din viteza si ralanti 1200 (chiar si cu 5km/h), cum s-a oprit roata ralantiul coboara la 800. Deci ralanti mare numai cind ruleaza.
Nu vad decit sa ne jucam cu laptopul prin parcare, poate vad ceva aiurea.
Ma gindesc si la arcul pistonului din IAC. Poate mizeria care era obtura si ... ?
  • razvu77

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1995 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2005

  • Mesaj Privat
verificati si supapa presiune de pe furtunul care duce de la throtle body la tulumba servofrana pe mine m a enervat rau pana am depistat o.Eu zic la fel ca aer fals undeva
Skip ads

  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@dancucireanu la c14nz se poate curata senzorul clapetei de acceleratie? fara riscuri? sunt zone totusi inaccesibile ale acestuia?
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Deci masina ruleaza scoasa din viteza si ralanti 1200 (chiar si cu 5km/h), cum s-a oprit roata ralantiul coboara la 800.

Am vazut scris pe undeva ca asta e comportamentul normal la X18XE, X20XEV (poate si altele). Cica tine un pic mai turat motorul in timpul mersului pentru a fi eficienta servofrina si servodirectia.
La mine la Z18XE sta cam la 750 rpm fie ca stau pe loc, fie ca e in miscare, scoasa din viteza.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mai tii minte pe unde ai citit asta ?

Si mie mi se pare totusi "comandata" anomalia asta. Dupa ceva km facuti s-a mai "ameliorat", in mers sta pe la 1000 si abia dupa ce se opreste roata se duce la 800. Cred ca iar s-o fi umplut de mizerie si ulei, ca altceva sincer nu vad !
Cu prima ocazie am sa pun iar laptop-ul pe masina sa vad exact ce si cum.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
aha ca mi-adusei aminte(tocmai acu se aprinse filamentu)

la C20NE exista pe undeva prin mapa sau poate are un senzor care identifica momentul cand motorul tinde sa moara din diferite motive, astfel se regleaza singura turatia,
spre exemplu daca cu fosta vectra echpata cu c20ne urcam un deal masina in loc sa scada din turatie isi pastra turatia, adica chiar simteam cum zvacneste masina fara sa o accelerez, uneori turatia chiar urca acest lucru resimtinduse prin craterele mari care erau ba dealuri si vai, cu c20ne nu trebuia sa accelerez, in schimb cu y20dth cam trebuie


suspect cred ca este debilmentru, sau poate senzorul de turatie el ar trebui sa faca aceasta operatie, adica sa creasca singur turatia, eventual incercati cu un alt debimetru.......
Skip ads

  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu, da, tin minte, aici. Smile
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu mai tin minte ca m-a contactat cu pm dar el a rezolvat situatia cu memorare, dupa curatare se pune contact parca 20 sec (bateria decuplata )dupa care iar ne apucam d etreaba
  • girbatavi

  • Mesaje scrise: 149
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1995 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
salut,
am si eu un vectra a din `95 cu motor x20xev,si am urmatoarea problema ...cand motorul e rece relantiul sta f f jos iar cand e motorul cald se duce aproape de 2000 de ture,aveti idee care ar fi problema? Ma poate ajuta careva cu un sfat?
  • malexis

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 1994 x17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2010

  • Mesaj Privat
nu cunosc motorul dar probabil este acelasi principiu

senzorul de temperatura al apei poate fi posibila defectiune, acela comanda deschiderea si inchiderea clapetei de accel in functie de temperatura motorului - la rece o deschide mai tare iar incalzindu se motorul ea se nchide treptat pana cand aduce motorul la temperatura de regim cca 90 grade celsius. tie ti se ntampla total invers.

temperatura in bord este indicata corect? se poate sa fie acelasi senzor cu cel cu pricina.
Skip ads

  • lucian17crw

  • Mesaje scrise: 151
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1994 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2009

  • Mesaj Privat
girbatavi a scris:salut,
am si eu un vectra a din `95 cu motor x20xev,si am urmatoarea problema ...cand motorul e rece relantiul sta f f jos iar cand e motorul cald se duce aproape de 2000 de ture,aveti idee care ar fi problema? Ma poate ajuta careva cu un sfat?
daca sta la 2000 rpm cand este cald schimba motorasul de relanti el regleaza turatia motorului si dupa aia vezi cum se comporta
  • bacardi

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Calibra 1996 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2011

  • Mesaj Privat
si eu am un x20xev si imi face la fel...motoru merge perfect singura problema este cand se misca roata. atunci o scot p liber iar relantiul imi sta p la 1500 de ture...cum opresc roata isi revine si sta cuminte p la 800 de ture.. Nu pot sa realizez care e legatura dintre relanti si faptu ca masina e in miscare..Tin sa precizez ca problema a fost si mai grava...adik in mers imi oscila de nebun p la 1500 2000 de turatii la intervale scurte. acu si a mai revenit si sta p la 1500 . Cand opresc roata rewlantiul sta cuminte la 800 ture stabil. Toate astea se intampla de cand am curatat clapeta acceleratie si iac...cu pensula si cu benzina. Motivul pentru care le am curatat a fost faptul ca atunci cand calcam acceleratia mai tare si mai brusc(demaraje in forta) imi dadea in nas si se aprindea martorul luminos din bord cu motorasul electric.Opream motorul si o il porneam din nou iar daca mergeam linistit cu ea fara sa o "calc" n aveam probleme. Problema era mai"grava" cand era rece si plecam cu ea de acasa, imi dadea imediat in nas si se aprindea motorasu cu semnu electric din bord. Cand se incalzea facea probleme doar daca eram agresiv cu ea. Are cineva idee despre ce poate fi vba?
  • bacardi

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Calibra 1996 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Si inca ceva...am observat ca imi consuma foarte mult de la un timp.. bag 10 l si merg 50 de km urban, mers linistit. acu o luna i `am facut consumu si mi a iesit 8% mixt. adik am bagat 20 de litrii si am mers 250 km...
  • mih_amb

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Nu a rezolvat nimeni problema?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La X20XEV asa este ralantiul, pe loc este 800 si daca roata se invarte cam 1200 rpm. Idea e ca sa ai destula depresiune pentru servofrana.
  • ionutzu1000

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2010

  • Mesaj Privat
am si eu x20xev pe un omega si are fluctuatii deturatii 1500-2000 si cand merg si cand sta pe loc am schimbat debimetru, iac, senzor axa cu came, senzor de turatii am verificat vacumurile nu stiu ce sai mai fac
  • robert19800

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1994 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2012

  • Mesaj Privat
aceeasi prblema am si eu...am schimbat iac-ul+senzor clapeta acce;eratie...resetat si degeaba....cand stau pe loc sta relantiul la 950rot/min...iar daca masina se pune in miscare creste la 1500-1600rot/min
  • girbatavi

  • Mesaje scrise: 149
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1995 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
eu am rezolvat problema schimband imputitul asta de motor,am pus c20xe si de atunci nici o problema,top speed cu c20xe este chiar 230 la mine acum
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR