Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Slick a scris:Mercedes are doar "kompressor" unde compresorul cred ca este electric, nu este antrenat de o turbina antrenata de gazele de esapament...

Compresorul mecanic nu funtioneaza electric , de obicei e antrenat de motor printr-o curea. Kompressor-ul folosit de Mercedes e de tip Roots antrenat de motor , la fel ca si cele montate pe modelele 500 SSK si 500 SSKL in anii '30.

Ingineru a scris:Exista 2 tipuri de supraalimentare:
1. Torbosuflanta sau turbocompresorul
2. Compresorul mecanic

La Opel, cel putin din cate stiu eu, apare doar prima varianta...

Nu e chiar asa , exista si la Opel un model cu compresor mecanic , e drept ca principiul de functionare e usor diferit fata sistemul Roots. Se numeste Comprex si a fost montat pe Opel Senator A , mai exact motorizarea 2,3 ComprexD.Sistemul e de tip Druckwellen-Lader si foloseste si pulsatiile din galeria de evacuare. Shocked


Skip ads

  • crisluca1985

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Bucucresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2004

  • Mesaj Privat
WTF ? ? ?
Shocked Shocked Shocked Shocked
Deci... am sau nu turbocompresor pe Opel Vectra DTI model 2001? e in semnatura.
  • Corvin

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2005

  • Mesaj Privat
e DTI, deci e turbo, ai 74 kw la 4300 rpm si ESTE TURBO ( DTI = diesel turbo injection), nici nu ai avea aia 74 kw fara turbo
si nici nu exista varianta ta de motor in alta configuratie + ca s-a fabricat ptr Vectra numai intre anii 2000-2002


Corvin
  • MadDawg

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Corvin a scris:e DTI, deci e turbo, ai 74 kw la 4300 rpm si ESTE TURBO ( DTI = diesel turbo injection), nici nu ai avea aia 74 kw fara turbo
si nici nu exista varianta ta de motor in alta configuratie + ca s-a fabricat ptr Vectra numai intre anii 2000-2002


Corvin

In sfarsit ..... pai si normal ca DTI = diesel turbo injection. De ce atatea forme? (DTI, TDI, JTD, cDTI, etc.)? Ca de fapt toate sunt turbo diesel, doar ca difera ce?
Skip ads

  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Initial erau doar D si TD. Ulterior VW-Audi au inregistrat denumirea TDI (Turbodiesel Direct Injection) cand au scos primul lor motor diesel cu injectie directa. Asa ca ceilalti au trebuit sa gaseasca tot felul de combinatii. Singurii seriosi (dupa mine) raman BMW care pun doar un "d" daca masina e diesel.
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
subscriu, exista insa si diferente de conceptie, fiecare producator si-a adaptat motoarele functie si de diferitele cerinte ale cumparatorilor consum, fiabilitate, putere. Sunt placut impresionat de evolutia buna a motoarelor Diesel in ultimii 10 ani...
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Sa lamurim putin lucrurile:

- codificare gen X20DTL, Z10XE - reprezinta codificare motorului. ce reprenzinta aceasta codificare vezi aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=188
- codificarea gen 17TD sau 17D - reprezinta o codificare de marketing, care poate sa difere in functie de multi parametrii (de ex. a aparut un motor nou, anul de fabricatie) desi codul motorului este acelasi.

Acum despre motoarele diesel la Opel. Avem motoare:
- diesel (gen 15D) - injectie mecanica;
- turbo diesel (gen 15TD) - injectie mecanica + turbina;
- turbo diesel (gen X17DTL) - injectie mecanica + turbina + intercooler;
- turbo diesel (gen X20DTL) - injectie electronica + turbina;
- turbo diesel (gen X20DTH) - injectie electronica + turbina + intercooler;

acum problemele in cauza turbina si intercooler-ul:
- turbina - comprima aerul astfel incat sa in acelasi spatiu sa fie injectata mai multa motorina => putere/cuplu mai mare. Pot fi de 3 tipuri low/high/increased-output
- intercooler - raceste aerul comprimat permitand ca o cantitate mai mare de aer sa fie introdusa in cilindrii.
  • crisluca1985

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Bucucresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2004

  • Mesaj Privat
X20DTH este acelasi lucru cu Y20DTH doar ca e model mai vechi?
EU am intercooler pe motorul meu, eu stiu ca intercooleru e ca un radiator in botul masinii, iar eu am decat 2 ala normal si cel de la turbina, sa fie acela intercoolerul?
Skip ads

  • MadDawg

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Ingineru a scris:Initial erau doar D si TD. Ulterior VW-Audi au inregistrat denumirea TDI (Turbodiesel Direct Injection) cand au scos primul lor motor diesel cu injectie directa. Asa ca ceilalti au trebuit sa gaseasca tot felul de combinatii. Singurii seriosi (dupa mine) raman BMW care pun doar un "d" daca masina e diesel.

Subscriu si eu. VW are mai multe feluri de TDI. Important e ca e diesel, in rest...te interesezi, nu?
  • VectraDTI

  • Mesaje scrise: 685
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ingineru a scris:Singurii seriosi (dupa mine) raman BMW care pun doar un "d" daca masina e diesel.

...sau tds cateodata ! Razz
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
crisluca1985 a scris:X20DTH este acelasi lucru cu Y20DTH doar ca e model mai vechi?
EU am intercooler pe motorul meu, eu stiu ca intercooleru e ca un radiator in botul masinii, iar eu am decat 2 ala normal si cel de la turbina, sa fie acela intercoolerul?


ai doua radiatoare: radiatorul pt lichidul de racire (aici e atasat intercooler-ul - nu comunica intre ele) si radiatorul pt aer conditionat.
dif intre x20dth si y20dth sunt minore legate de normele de poluare.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
...sau tds cateodata !

tds nu mai exista de pe vremea cand inca foloseau injectii indirecte (acum 2 generatii). Eu m-am referit la perioada actuala.
Skip ads

  • iani

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2007

  • Mesaj Privat
De unde cumpar si eu turbosuflanta Pt opel vectra c din 2004
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
http://www.turbosuflante.com/
http://www.turbocenter.ro/home/index.php
www.turbopower.ro
Astea sunt pe net, uita-te ce are turbina ta si se poate reconditiona. Bafta
  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Cine ar putea sa pune niste poze cu GT1749MV turbocompresorul de pe motorul 1.9 CDTI in care sa se vada toate racordurile si elementele de comanda ?
Multumesc.
  • kT
  • **
  • 215 mesaje
  • din 21 Sep 2007
  • Astra 2001 Y17DT
  • Bucuresti
  • kT

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Poate asta va mai clarifica putin situatia "cu turbo / fara turbo":
Este pagina 12 din Manualul de Reparatii Astra / Zafira


  • yangzi

  • Mesaje scrise: 289
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Codurile motoarelor opel

prima cifra: norma de poluare
A = Austria
C = Euro 1
E = Euronorm
S = Suedia "A 10/11"
X = 96/69/EG, D3 / D4
Y = 98/69/EG, Euro 3
Z = 98/69/EG, Euro 4
fara = fara clasificare de poluare

2-a si 3-a cifra: capacitatea
x 0,1 = exprimat in litri

4-a cifra: compresia
G = < 8,5 : 1
L = > 8,5 - 9,0 : 1
N = > 9,0 - 9,5 : 1
S = > 9,5 - 10,5 : 1
X = > 10,5 - 11,5 : 1
Y = >11,5 : 1

4-a cifra D = Diesel

5-a/6-a cifra: alimentarea
E = injectie unica
H = injectie directa
NG = gaz natural
V = carburator
Z = injectie comuna

restul cifrelor: informatii speciale
F = masina pentru autoritati
H = alimentare si sarcina fortata
I = alimentare Irmscher (firma de tuning, afiliata opel)
J = alimentare solicitata
K = evacuare fortata
L = alimentare si sarcina joasa
P = "Twinport"
R = supraalimentare
T = Turbosuflanta
V = model volum
1 = Familie-I-Motor
2 = Familie-II-Motor

Le-am tradus din germana, asa ca daca am gresit undeva cer scuze (unele chestii nici pentru mine nu sunt clare).
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR