Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
Readuc in atentie o problema mai veche, care inca ma deranjeaza si la care nu am gasit nici o solutie. Obeserv ca nu sunt singurul ghinionist, dar prea multe solutii salvatoare nu au aparut pana acum.


Problema apare deja de la viteze mici, 30-50, atunci cand decuplez/cuplez motorul sau intru/ies in frana de motor. Atunci apare un termurat in masina, ca si cum nici un surub din suspensie fata nu ar fi strans. Tremuratul dureaza doar secunda cuplarii/decuplarii, dar directia se simte instabila si dupa. Foarte enervanta treaba.

Pana acum am schimbat :

  • flansele telescoapelor + suport superior al arcului inclusiv rulmentii
  • telescoapele fata/spate inclusiv arcurile
  • ambele bascule + bucshele + pivotii
  • bieletele antiruliu + bucshele de prindere bara
  • capetele de bara
  • rulmenti fata/spate
  • discuri frana fata/spate
  • suporti motor
  • bucshe spate



totul este strans cu dinamometrica la specificatile producatorului.
am facut geometria, am luat roti noi.... ce sa ii mai fac...nu am nici o idee.

au mai ramas planetarele (si bucshele de la "subframe" care sunt ok.)

pot planetarele produce tremuratul acesta cand sunt puse in sarcina?


Ultima modificare facuta de Thanatos la Joi 27 Sep, 2007 8:55 pm, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
imi dau si eu cu pararerea desi e cam paranormala masina matale
posibile cauze ar mai fi:
1. pompa servo nu baga presiune suficienta, uleiul nu este la nivel corespunzator si a tras aer, sau uleiul sevo-hidraulic trebuie schimbat, daca nu ma insel pe instalatia respectiva ar trebui sa existe si un filtru care poate fi murdar, dar parca nu are
2. unghiul de cadere de se regleaza din amortizor poate nu e reglat ok(dar la asta nu prea am idee cum se regleaza)
3. un arculet sarit din discul de ambreiaj, sau uzura rulment presiune

tine cont de punctul 3 dupa ce se verifica primele 2
apropoo pierde ulei pe undeva, a mai fost umblat pe la caseta de directie sau pompa de servo vreodata? cureaua de accesorii e stransa bine?
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
cureaua am schimbat'o de curand...cand am schimbat suportii de motor. oricum trebuia scoasa.
caseta nu pierde ulei din ce am vazut pana acum...dar imi dai o idee cu pompa servo. o sa vad cum fac sa testez treaba asta.

geometria este ok, e verificata de curand.


ambreiajul o sa fie mai dificil de testat. cum fac asta fara sa scot cutia/motorul . la vectra B nu mai merge scos discul fara sa detasezi cutia de bloc.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Daca sare un arc din discul de ambreiaj e cam jale, depinde unde sare... Eu as zice mai bine ca arcurile sau o parte din ele au joc in disc. Asta intr-adevar duce la manifestarea spusa de tine. Cred ca s-ar putea verifica tinand mana pe schimbator cand dai drumul la ambreiaj sa vezi daca tremura.
Asta inseamna ca tremura cutia si vibratia poate fi transmisa de la disc prin "priza", tren fix, carcasa cutie.
Skip ads

  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
din haynes vad planetara interioara ( inner drive shaft ) ca o cauza. exact simtomele mele ...accelerand / decelerand.

cum naiba testez treaba asta pana ma apuc sa cumpar o planetra si fara sa o demontez din cutie. si chiar daca o demontez, imi dau seama ca e uzata sau tre sa desfac si burtuful sa caut urme de uzura.

am avut planetara din drepata jos cand am schimbat suportul-motor, cel de pe cutie. nu parea deloc dusa, dar nici nu stiu cum e una noua.

sunt eu singurul cu problema asta?...sau sunt eu prea critic. Rolling Eyes
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
cauta pe planetare (parca pe cea lunga) niste contra-greutati.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
chiciuc a scris:cauta pe planetare (parca pe cea lunga) niste contra-greutati.

care au rolul?
problema la mine e ca de la viteze peste 100+ km/h cand decelerez si e in viteza a 5 de obicei parca se aude un huruit, cineva mia zis ca e de acolo, de la greutati ca nu ar fi reglate nuj cum
detaliaza daca ai avut probleme cu aceste greutati...........
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
greutatile....sau greutatea( la mine este doar una) are efect doar la viteze mari. eu personal nu am avut probleme cu asta, este in aceasi pozitie ca la inceput.


incep sa cred ca la mine este diferentialul. unul sau ambii rulementi sunt dusi. pe vectra-sport.com este o problema cunoscuta mai ales la F18. eu am F 17, dar o sa deschid capacul sa vad cum se tine.

planetarele arata prea bine sa fie duse.
Skip ads

  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
uite aici de greutati http://autos.groups.yahoo.com/group/ClubOpel/files/Docs/, documentul Field Remedy 1349 - Front axle shaft - Humming noise.mdi
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca te ajuta cu ceva eu aveam un zgomot gen zumzaiala cand intram in frana de motor si am dat jos capacul de la cutie(F17) si diferentialul prezenta urme vizibile de uzura, uleiul din cutie era sangeriu si pe peretii acesteia era depus ca un mal negru si urat. M-am interesat cam cat costa diferentialul nou si mi-a trecut cu reparatiile(aprox 1200 euro), rulmentii sunt pe la 400 euro setul, daca mai pui si pinioanele preferi sa cauti o cutie sh si sa ii pui ulei nou si sa o schimbi.
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
cati km aveai?
aveai si joc in rulmenti?

asta e si planul meu... o sa iau o cutie SH, daca il gasesc uzat si apoi scap de masina, asta fiind si ultimul opel Wink
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
pai erau vreo 193000km, era putin jocul in rulmenti dar era, dar imi spunea un mecanic ca poti sa mergi mult si bine asa daca nu te deranjeaza zgomotul si dai muzica mai tare Smile Si de ce sa fie ultimul opel? Smile
Eu acum am un renault Laguna 1,9 120 cp full si mi se pare ca e un petrolier pe langa astra mea. E mare tare masina asta, parca duc dorul Astrei(mica, gaseam loc de parcare oriunde), dar la confort renault bate opel de o mie de ori.
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
popescu iulian a scris:Daca te ajuta cu ceva eu aveam un zgomot gen zumzaiala cand intram in frana de motor si am dat jos capacul de la cutie(F17) si diferentialul prezenta urme vizibile de uzura, uleiul din cutie era sangeriu si pe peretii acesteia era depus ca un mal negru si urat. M-am interesat cam cat costa diferentialul nou si mi-a trecut cu reparatiile(aprox 1200 euro), rulmentii sunt pe la 400 euro setul, daca mai pui si pinioanele preferi sa cauti o cutie sh si sa ii pui ulei nou si sa o schimbi.



sa presupunem ca aceasta problema este si la mine (la mine se aude pe dreapta......)......... cu toate ca nu prea pot sa ma pronunt pana nu o desfac..
la ce riscuri ma expun, exista vreo-un risc sa distrug altecva prin masina, sa merg mai incet? ca tocmai citi ziarul de anunturi locale si cineva vindea o cutie de similar cu ce am eu cu vreo 150 coco negociabil, mai ieftin ca aia de dracie in 5 tr Wink


cred ca in weekend o desfac, nu cutia ci doar roata si fuzeta si ma uit cu atentie pe acolo
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
riscurile le consider minore. eu merg asa de un an si 30k km timp in care s'a agravat dar inca merge. merg des peste 140-150, se rupe ... se rupe macar vad ce are ca oricum am schimbat juma de masina fara sa rezolv nimic. cu placere schimb inca ceva doar sa ii sau de cap. ai grija la SH..mai ales daca e ieftina. eu tot asa o sa o vand pe asta a mea. Wink

dar la tine probabil ca nu e asta.. mai degraba greutatea aia. dar mai sti?!


@iulian - a mea cam 180k are, dar acum e deja critica treaba. iti spun ca e ultimul opel dintr'o serie lunga, 11-12 ani si mai multe modele; dar de data asta m'am linistit. nu o sa iau ceva mai mare, dar ceva mai bine facut si mult mai fiabil.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
@Thanatos wrote: .........
o desfacui pe a mea si nu pot sa-mi dau seama de unde vine huruitul dar.........
se poate schimba doar rulmentul de la amortizor sau trebuie schimbat cu tot cu flansa?
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
se poate schimba separat
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
mctoto a scris:se poate schimba separat


intrebarea ar fi fost: la @Thanatos erau uzate fi flansele?
la vectra A care e la fel cu calibra am schimbat doar acel rulment, dar unde am fost sa cumpar rulmentu pentru vectra B mi-a zis ca nu au decat cu tot cu flansa................. Sad
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
ma uitam acum in epc si vad ca nici nu arata rulmentul. si nici la elitecat nu apare separat.

in tis e dat ca se poate scote separat , dar se pare ca nu se gaseste singur.

cel mai clar la flanse uzate iti dai seama daca partile de sus din compartimentul motor nu mai stau lipite de caroserie. la mine acuma fiind noi stau la cam 3mm distanta (inainte aveam cam 2 cm)
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
poti detalia putin cum vad daca am si flansele uzate?
rulmentul e sigur spart sau uzat pt ca am joc in el(stiu asta de la cealalta)
distanata intre saiba de la amortizor si caroserie, in compartimentul motor trebuie sa fie de 2-3 mm, altfel nu prea se poate misca roata, eu asa stiu, dar cum vad daca flansa e uzata?
cand ai schimbat flansele la a ta ai demontat tot ansmblul amortizor? eu la cealalta vectra am comprimat arcul si amortizorul si a mers sa schimb rulmentul.........., la asta o mai merge?
LE: cand le schimb poate fac si un tutorial cu poze
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
stiu ca pusese thanatos niste poze la el cu before and after.....

am gasit unde

https://www.clubopel.com/vie...86&highlight=


la mine am schimbat tot pe fata(si amortizoare) asa ca s-a demontat tot, dar cred ca flansa se schimba doar comprimand arcul
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR