Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Mersi tuturor, am schimbat filtrele, uleiul si incerc o benzina mai buna; mai lipseste timpul sa-i fac un test (si locatia intr-o oarecare masura).
Skip ads

  • Varzan

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2004

  • Mesaj Privat
Becul-martor Check Engine, MIL, Malfunction Indicator Light, SVS, Service Vehicle Soon, motorasul (galben) cu elice:

Obligatoriu cititi:
Coduri de eroare (DTC - Diagnostic Trouble Codes)
Testul AGRAFA
Testul PSEUDO-Agrafa

Regula nr. 1: Cititi erorile pe tester! Sunt prea putine cazurile in care ne putem da seama doar dupa descrierea simptomelor!
Regula nr. 2: Dati cat mai multe detalii despre simptome, motor, conditii de aparitie a erorilor!
Regula nr. 3: Completati locatia in profil! Altfel nu stim incotro sa va indrumam!

editat de maiandrei


Salut!

Fac si eu parte din grupul celor care au Opel. Eu am o Astra 1.6 din 93 si azi dimineata am o problema.
Mi se parea mie ca oscileaza turometrul (nu foarte mult-vreo 100 de turatii) si se simte un zglatait in masina, dar am zis ca e motorul rece si isi revine. Dupa inca 1 km de mers mi s-a aprins becul galben de la bord (ala cu pompa) dar masina functiona la fel. Am oprit si am repornit si becul s-a aprins ca de obicei doar pana a pornit motorul dupa care s-a stins. Dupa cateva sute de metri iar s-a aprins. NU stiu ce se intampla ca puterea motorului e aceeasi numai ca exita oscilatiile de turatie (100 ture).

Mie mi s-a mai aprins acel bec mai demult dar am rezolvat miscand cateva fire din jurul locului unde se prinde cablu de aceleratie (carburator?), sunt niste senzori pe acolo, numai ca atunci nu se simtea nici o diferenta la turatii si la motor.

Imi puteti spune daca si voi v-ati confruntat cu problema asta, sau daca nu ce as putea face?
P.S. Cartea tehnica a masinii mele e in germana si nu prea inteleg ce functie are becul ala.

Multam mult
  • cmd
  • **
  • 76 mesaje
  • din 08 Jun 2004
  • Meriva 2007 1.7cdti
  • Salaj
  • cmd

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Meriva 2007 1.7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2004

  • Mesaj Privat
nu cumva e becul de "check engine" http://images.scrippsweb.co.../wkm204_1ca_e.jpg
daca e ala iti indica ca este ceva defectiune la motor; asta daca sta permanent aprins. daca vrei sa vezi ce are motorul, poti citi codurile de eroare vezi https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=351
cat despre oscilatiile de turatie pot fii n-shpe motive: de la filtrul de aer,mizerie la injectoare, benzina proasta inclusiv ceva parametrii de la senzori cititi incorect de catre ecu care actioneaza ca atare. poate ai ceva fir desfacut de la ceva senzor.....
incearca sa citesti ecu cu metoda de mai sus si sa vezi ce fel de eroare iti scrie ecu ca este
si mergi pe fir
citirea se face cu motorul stins, dar cu partea electrica pornita
hope helped you
  • Varzan

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2004

  • Mesaj Privat
Gata, am rezolvat.

Era pompa de apa, nu aveam deloc presiune. Am schimbat-o si totul merge OK. In plus am curatat si instalatia de racire (dat radiator jos si curatat), am mai probat si vreo 3 termocuple dar am ramas la cea de pe masina pana la urma (porneste ventilatorul la 100 grade C).
Multumesc pentru linku-ul cu codurile de eroare.

O zi buna.
Skip ads

  • cmd
  • **
  • 76 mesaje
  • din 08 Jun 2004
  • Meriva 2007 1.7cdti
  • Salaj
  • cmd

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Meriva 2007 1.7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2004

  • Mesaj Privat
ma bucur ca ai rezolvat
cum ti-ai dat seama ca era pompa de apa?
noroc mare pe tine ca ai schimbat-o inainte de a se gripa, ptr ca daca se bloca, te astepta si pe tine o capitala la motor de cateva zeci de milioane. vezi thread-ul motor 1.6 benzina suna ca diesel
becul de la check engine se aprindea sau altul?
  • Varzan

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2004

  • Mesaj Privat
da, era becul de check engine.
Noroc ca am pe cineva priceput si si-a dat seama fara nici un calculator.
Mi-a reglat si turatia, a schimbat bujiile si totul merge ok acum.
Mai trebuie sa schimb eu filtrul de aer si o sa mearga si mai bine.

Daca sunteti din Bucuresti va pot recomanda un service (baga si freon) unde se ocupa baietii de voi.
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
pai... recomanda, ce mai astepti?
  • Lang Andras

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2004

  • Mesaj Privat
SALUTARE FORUMISTILOR!

MI S-A INTINMPLAT PE DRUMUL "EUROPEAN" SLOBOZIA-CONSTANTA: LA DEPASIREA UNEI COLOANE DE SMARTURI LA 160 KM/H MI S-A APRINS BECUL GALBEN CE INDICA CA GAZELE AU DEPASIT NORMELE ADMISE. BECUL A RAMAS APRINS PANA LA URMATOARE PORNIRE. AFTER THAT NO PROBLEM.
MENTIONEZ AM UN O. ASTRA G 1.7 DTI.
CE FEL DE PROBLEME POT APAREA?
Skip ads

  • eu
  • ***
  • 712 mesaje
  • din 15 Jun 2004
  • Astra 2006 Z16XEP
  • Bucuresti
  • eu

  • Mesaje scrise: 712
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Si mie mi s-a aprins "check engine" in timpul mersului dar doar pentru cateva secunde si apoi s-a stins. Problema s-a repetat de vreo 4-5 ori si apoi, de 2 zile, nu s-a mai aprins deloc. Sa fi fost vreo problema serioasa?
Va rog sa-mi spuneti daca are vreo legatura cu consumul de ulei, pentru ca cineva mi-a zis ca are, dar eu stiam ca are legatura cu sistemul de alimentare (injectie). Multumesc.
  • Cali...nV6

  • Mesaje scrise: 519
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Nu e nici o problema. In manualul de utilizare pt Calibra, scrie ca daca se aprinde cum ai spus tu, sunt niste "deranjamente" la partea electrica din motor si e normal.

Probleme sunt atunci cand sta aprins. Atunci motorul functioneaza pe programul de urgenta si nu e bine sa mergi asa.
Stii sa iti citesti codurile de eroare date de calculator ?
Ce Opel ai ?
  • Cali...nV6

  • Mesaje scrise: 519
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Ce bec ti s-a aprins ???? Shocked De unde ai scos-o pe asta : "
INDICA CA GAZELE AU DEPASIT NORMELE ADMISE" ?? Very Happy Very Happy

Eu cred ca e check engine (e o forma de motor cu un fulger in el)
  • Lang Andras

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2004

  • Mesaj Privat
In cartea tehnica a masinii la becul respectiv (daca ramane aprins) mentioneaza 2 probleme: ori catalizatorul ori gazele au depasit normele admise......
Skip ads

  • eu
  • ***
  • 712 mesaje
  • din 15 Jun 2004
  • Astra 2006 Z16XEP
  • Bucuresti
  • eu

  • Mesaje scrise: 712
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Am un Vectra A din 1990, e modelul CD. Sincer sa fiu, nu stiu sa citesc codurile de eroare. Poate ma ajutati si pe mine cumva...
  • edy2172

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: cugir-alba
  • Masina: Astra 2002 1,7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2004

  • Mesaj Privat
cine imi poate spune si mie cum se pot citii codurile de erori de la opel astra mototr c16nz,am vazut un link dar nu ma lasa sa downloadez programul cu care trebuie citit
  • tanigsm

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Dej
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2004

  • Mesaj Privat
"check engine" - mie mi seaprindea cateodata...si nu i-am dat atentie.....pana am ramas in pana la vre-o 300km de casa...problema era la partea electrica si anume bobina din delcou. inlocuita, si de atunci nu mai am problema
  • bau33

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Salut
Vineri am bagat motorina de la OMV Sad si de atunci de fiecare data cind pornesc motorul si ii rece motorul se aprinde becul de check engine. Becul sta aprins vreun minut dupa care se stinge. Daca, dupa ce pornesc motorul si becul ii aprins il opresc si pornesc din nou nu se mai aprinde
Are cineva vreo idee? Poate fi de la motorina, filtru, etc?
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Adica becul cu motorasul ala sau cel cu masina si o cheie?
Eu alimentez de fiecare data de la alta pompa, si intotdeauna tin rezervorul la 50%, astfel cand pun motorina noua, se amesteca cu cea veche, si chiar daca am ghinionul sa pun carburant prost se dilueaza cu cel vechi, si in medie iese oricum ceva acceptabil.
Eu zic sa incerci sa umpli cu motorina de la alt peco sa mai diluezi motorina OMV, poate ai prins una proasta.
PS: sa sepram ca ai pus motorina totusi.
  • bau33

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2004

  • Mesaj Privat
se aprinde becul cu motorasul. Cit despre motorina...cel putin pe pompa scria motorina Smile
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
De vineri mi se aprinde din nou check engine. Poate o fi de la benzina(sper)

hotarat sa citesc codul de eroare am pus agrafa pe pinii A-B(mufa de diagnostic cu 10 pini in interior langa cutia de sigurante) si am dat cheie. in afara de checkengine care s-a aprins din nou n-a clipit nimica sa-mi indice codul de eroare.

ce ar trebui sa clipeasca?


Ultima modificare facuta de CatalinE la Mar 30 Nov, 2004 3:01 pm
  • Cali...nV6

  • Mesaje scrise: 519
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2004

  • Mesaj Privat
poate nu a facut contact. In momentul in care ai scurtcircuitat A cu B (fii foarte atent sa fie A si B) , pui contactu;l si check engine-ul incepe sa clipeasca. Va clipi codul 12 de 3 ori (asta e un fel de initializare) apoi vor clipi codurile (de 3 ori fiecare cod)
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR