Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • wwwcvro

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Care e diferenta dintre injectie monopunct si cea multipunct (dpdv hardware si al consumului...etc)?
Skip ads

  • Kappy

  • Mesaje scrise: 341
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Injectia monopunct are un singur injector montat intrun carburator care este, la randul lui cuplat la galeria de admisie.
Injectia multipunct are atatea injectoare cati cilindri are motorul si acestea sunt montate direct in galeria de admisie(cate un injector pe fiecare canal de admisie al fiecarui cilindru) fara "carburator".
Cat despre consum ...nu sunt prea sigur dar se pare ca la multipunct este mai redus(pe langa faptul ca motorul are un randament mai bun fat de monopunct)
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Injectia multipunct este o tehnologie mai noua care aduce o putere mai mare si un consum mai mic fata de injectia monopunct.
  • Corvin

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2005

  • Mesaj Privat
haida de... tehnologie mai noua ! Ma faci sa rad !
In anii '70 cand injectia multipunct era mecanica, all Bosch, nici nu se auzise de ideea unui motor cu monopunct. Injectia monopunct ( numai eletronica) a aparut dupa anii '90.
Corvin
Skip ads

  • io

  • Mesaje scrise: 284
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2005

  • Mesaj Privat
daca-mi aduc eu bine aminte din ce am citit intr-o revista de pe vremea raposatului unde se lauda dacia 1310 ( aia cu 4 faruri fara masca de plastic ) ca ajunge la 140 km/h.... se pare ca astia de la opel sunt printre pionierii injectiei multipunct.

Si anume prin 80 si ceva cand au bagat pt prima data asa ceva pe Omega.

Oricum, sigur e un castig substantial de putere si o oarecare scadere a consumului.
  • 8IMISTIQ

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Smile si dacia 1300 aia prima prima, din 1980 ajunge la 150..

cel putin asa arata pe bord .. cu cauciucuri de 175/70, fara nici cea mai mica modificare Smile

140 era la ordinea zilei, e drept in vrun minut ajungea de la 130 la 140... Smile
  • Corvin

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Prin anii 80 Omega nu exista. Erau Rekord, Senator, Commodore, din clasa mare, Ascona si Kadett din cea mica-mijlocie
Injectia ( multipunct) a fost inventata de Bosch si avea - cea mecanica denumirea de K-Jetronic, functionand pe baza imensei presiuni dezvoltate de pompa de benzina ( pana la 8 bari ), unde injectoarele deschideau la o presiune de la 2 bari in sus .
Injectia electronica ( Motronic) a fost tot inventia Bosch si ani de zile ambele injectii au echipat cam tot ce functiona pe principiul injectiei de benzina. Deci nu numai masinile germane.
Insa injectorul din carburator, desi mai retrograd ca si conceptie, este o inovatie ulterioara, ea existand numai in varianta injectiei electronica, deci clar aparuta DUPA injectia mecanica


Corvin
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
m-ati lasat masca. adica eu am injectie multipunct pentru ca am un injector pe fiecare cilindru?
mie mi se spusese ca e monopunct, iar la multipunct combustibilul ajunge in cilindru prin mai multe "gauri" si e mai bine dispersat, ducind la o ardere mai buna, cistig de putere, economie de combustibil etc.
e drept ca nu m-a interesat prea tare. acum sa ma mai culturalizez si eu.

ps: chiar va luati dupa cit arata pe bord? si ceasul meu arata pina la 220, dar viteza maxima constructiva este 153.
Skip ads

  • io

  • Mesaje scrise: 284
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2005

  • Mesaj Privat
pai la dacia aia avea 160 pe bord dar in carte spune ca ajunge la 140 km/h la vreo 5000 si ceva de ture. in cazul in care ai curaj sa ajungi cu ea la turatia asta...

cat despre omega, a aparut inainte de 90.
http://encyclopedia.lockerg...om/s/b/Opel_Omega
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
cu dacia aia poti sa ii dai cat te tine, pe tine sau motorul ca nu e taiata alimentarea.

- pe bord ai 220, dar ai o motorizare slaba, daca ai un c20let sa vezi atunci unde iti fuge acul Smile) si daca mai bate vantul din spate si/sau e vale sa vezi atunci =))
  • Corvin

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2005

  • Mesaj Privat
viteza maxima constructiva este viteza la care constructorul isi asuma riscurile si ofera garantie. Asta intr-un stat civilizat, unde daca iti crapa motorul, ti se rupe cureaua ( care e in paramatrii, etc) si tu ai mers cu max viteza admisa de constructor ( in cazul tau 153 km/h), beneficiezi de garantie ( daca esti in aia 3 ani sau in limita de km, evident) .
Daca se descopera insa, ca tu ai rulat cu 160 km/h si viteza maxim admisa de constr. era 153 km/h, chiar daca ai masina de 1 an, pierzi garantia.
Viteza maxim admisa de constructor, nu coincide de fapt cu viteza maxima posibila la un autoturism oarecare ci, repet, doar viteza la care constructorul iti ofera garantia ca esti in siguranta atat tu cat si vehiculul in cauza.
Corvin
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Eu zic ca citeza maxima constructiva din vertificat este viteza maxima pe care o atinge autoturismul fara a se aduce modificari.
Daca ar fi viteza maxima garantata, atunci si puterea maxima ar trebui sa se intituleze putere maxima constructiva garantata, acceleratie maxima garantata, etc.
Daca celelalte valori sunt valorile cele mai bune (acceleratie, putere, cuplu, turatie maxima, etc, si viteza maxima este maxima).
Asta cred, nu sunt sigur, pentru ca SRN are viteza maxima constructiva de 163 (parca, sau ceva asemanator) si mergea fara nici o problema cu 190km/h pe ceas, la egal cu Vectra mea 1.8, un Espero 1.5, Punto 1.9JTD, toate la maxim si cu viteze constructive pe la 180km/h. Insa cuvantul cheie aici este Dacia.
Skip ads

  • Corvin

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2005

  • Mesaj Privat
cuvantul cheie este : Dacia nu e masina !
  • io

  • Mesaje scrise: 284
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2005

  • Mesaj Privat
pai cum nu e masina ? mai ales ca de prin 2000 avem dacia 1310 care "stie" injectie!
si oricum, dacia e ff fiabila: in 30 ani nu s-a schimbat nimic la ea.
de fapt s-au schimbat chestii minore ( TX, TLX, L, M, Li, etc )

daca va mai amintiti inainte se vindea la pret de mercedes in america latina sau orientul mijlociu

chiar am auzit poante despre Delta ( alias Dacia in Israel ):

- De ce are dacia 2 gauri deasupra locului soferului ???
- Ca sa iasa urechile magarului care a cumparat asa ceva!!!

- de ce are dacia stergatoarele de parbriz pe interior ?
- ca mai scuipa soferul: ptiu, cine m-a pus sa iau masina asta...


n-am nimic cu dacia, poantele sunt din afara, deci impartiale Smile
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
va spun alta si mai tare.
un tip de la serviciu a fost in Africa de Sud, la un schimb de experienta. Si aia din una in alta:
- aveti voi o masina buna ca daca se opreste in drum, desfaceti ceva suflati si porniti mai departe
Laughing
In Africa de Sud. Laughing
  • Mr.hat

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2004

  • Mesaj Privat
wwwcvro a scris:Care e diferenta dintre injectie monopunct si cea multipunct (dpdv hardware si al consumului...etc)?


costul de intretinere in cazul curatarii injectoarelor Smile
  • wwwcvro

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Ok. Merci de raspunsuri
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
chiciuc a scris:va spun alta si mai tare.
un tip de la serviciu a fost in Africa de Sud, la un schimb de experienta. Si aia din una in alta:
- aveti voi o masina buna ca daca se opreste in drum, desfaceti ceva suflati si porniti mai departe
Laughing
In Africa de Sud. Laughing

*
Moda "urban legends with romanian winners" a mai lovit odata... Rolling Eyes
Probabil ca di-a schimbat experientele de carpaci cu vreun garaj de bidonville Wink
  • vladro

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Dar in ce consta schimbarea injectiei din monopunct in multipunct.Se merita sa fac modificarea asta sau mai bine-o las asa.
  • octav_bz

  • Mesaje scrise: 1,048
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2009 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Eu am injectie multipunct,motorul fiind de 2l.Din cate stiu eu la Vectra A numai pe motoarele de 2 l este injectie multipunct.Tata are Vectra A din 95,motor de 1.6 si are injectie monocpunct.Este clar ca injectia multipunct este net superioara,la masinile noi exista acest tip de injectie.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR