Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • adibaiacos2003

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2007 1.9 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2009

  • Mesaj Privat
gena09wow a scris:Cu duratele de pornire si racire sunt de acord.
Dar in cartea tehnica scrie sa schimb vitezele cat mai repede.
Care sunt turatiile de schimbare?
Turbina asa cum scrie si pe acest topic intra de la 1800 rpm.
In oras cu 1800 esti deja la 50 km/h.

In oras la viteza 3-a am 2200 rpm; banuiesc ca 1800 e in vit.4-a....
Referitor la turbine....am un vecin cu o alfaromeo 1.9 cdti; am inteles ca e acelasi motor ca la opel astra , cel cu 16 valve (DTJ, DTH)
intamplator, are un ceas indicator al presiunii turbinei, care la 1800 rpm abia se misca, la 2600 rpm este pe mijloc, crescand proportional cu turatia motorului;
Asa ca recomand la mers in oras maxim vit.3-a, iar la mers intins, in afara orasului turatii de 2200 - 2800 rpm;
Skip ads

  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Vad ca aici discuta multi care au pe motoare turbine cu geometrie variabila.
Noi care avem cu geometrie fixa si se simte turbina doar de la 2200-2400rpm cum sa mergem?
Eu cand e rece nu o prea turez, pana in 2500 rpm max, dar dupa ce urca putin temp schimb in jur de 2500 si 3500 in functie de cerinte, iar cand este nevoie in treapta 1,2 si mai rar 3 ajung si pana in 4000-4200rpm dar reprize scurte.

Eu sunt de parere ca turbinele sunt puse ca sa ne ajute atunci cand este nevoie si nu neaparat exista o turatie fixa dictata de producator cand sa schimbam viteza ca daca nu se strica turbina.
Cum zicea si un coleg mai sus,voi credeti ca nemti se uita sa schimbe doar la 2200 ca va cadea turbina etc etc,NU ei pornesc si talpa, ca daca nu era bine sa o turezi tare sigur se punea in bord un bec si un limitator sa nu poti trece de anumite rpm.

Eu daca am nevoie de putere si motorul ma poate ajuta o sa ma folosesc de el in toate situatiile.Am facut Transfagarasanul numai cu treapta 2 intre 1800-3500rpm si nici o problema ,nici macar apa nu a trecut de 93 garde.Daca ii dadeam a3 a nu treceam de 2000rpm si doar fortam motorul in rampa si nu are rost
  • alexhaiducu

  • Mesaje scrise: 780
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
frate eu nu prea ma pricep la chestiile astea de mecanica! eu am opel astra h fabricatie 2008! motor de 1,7 cdti de 110 cp! eu nu stiu cum e cu turbinele astea! de unde stii cand intra turbina!? la ce turatie intra la modelul meu si cum imi dau seama de chestia asta! ?
  • florinbucsa

  • Mesaje scrise: 733
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2008

  • Mesaj Privat
turbina este pornita in permanenta(la relanti are in jur de 5000rpm turbina),doar ca puterea ei incepi sa o simti abia pe la 1500rpm,iar puterea maxima a ei o simti pe la 2400rpm(nu stiu exact cuplul maxim la motorul tau-eu am motorul de 101cp).turbina se foloseste de gazele impinse de motor catre turbina.cam asa functioneaza turbina.
Skip ads

  • adibaiacos2003

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2007 1.9 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2009

  • Mesaj Privat
[quote="adrian terinte"]
Eu cand e rece nu o prea turez, pana in 2500 rpm max, [quote]

Sa te cred...sa nu te cred.....
asta apropos de durau...Smile)
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Atunci era vara afara..era cald motorul de cand i-a aratat cheia Smile

On topic..eu o tin cam la 2400-2500 rot/min , tr 4, 85-90 km/h la drum intins , pe tempomat...cand e nevoie in curbe, o mai las in frana de motor pana trec curba. ÃŽn majoritatea curbelor, nu scade sub 2000 de ture motorul... o readuc la aceeasi turatie, cu ajutorul memoriei tempomatului. Cand sacde turatia sub 2000..trec in treapta 3 si reiau demarajul.
Au fost si cazuri cand a trebuit sa o tai de urgenta de pe loc (viraje la stanga in intersectii)..in tr 1 totul a fost ok dar cand am trecut in tr 2 inca nu aveam turatia necesara (2000) si rezultatul a fost un nor de fum.
Concluzie: daca in treapa superioara pici sub 2000 -2200 de ture..demarezi ff lent. Cand esti in depasire, poti sa schimbi la 4000-4300 rot si atunci nu pici sub 2000 in treapta superioara.
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
[quote="adibaiacos2003"][quote="adrian terinte"]
Eu cand e rece nu o prea turez, pana in 2500 rpm max,


Sa te cred...sa nu te cred.....
asta apropos de durau...Smile)


Atunci era cald cauciucul......
  • Sn4k32004

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2011

  • Mesaj Privat
am o astra h 1.9 cdti 16v 88kv 120cp, si ca toti romanii ... de cand cu trans alpina asta... am fost in concediu cu familia ( 4 adulti "aprox240kg" + copil 2ani"10kg", portbagaj full "aprox 70kg" + 1 sacosa de pietre" avem hobby-ul de a aduna pietre de pe unde ajungem" "aprox 30kg" , portbagaj suspendat pe bari deasupra masinii "aprox. 40 kg", rezervor full "52-55l" , precizez ca am plecat din C-ta si pe autostrada A2 si A1 a mers impecabil consum de 5.8-6l - 110-150km/h
am urcat transalpina dinspre Sebes spre Novaci iar dupa 3 ore de fortat turbina numai cu viteza 1,2,3 spre finalul traseului a inceput sa se auda ca un avion cu reactie" fluiera turbina destul de puternic"... precizez ca scoate si ceva fum la accelerare puternica (fum care il scotea si inainte) poate nu la fel de mult... deocamdata nu am ajuns la service " tester"
imi fac griji ca ar fi turbina deoarece practic ... pornesc motorul si vreo 10 secunde nu se aude nik... timp in care paletii turbinei incep sa se invarta... dupa care se aude un suierat fin...vorbesc de relanti... daca accelerez se aude mai puternic...(aceste simptome nu le aveam inainte de concediu)
in mers ... in functie de cum ii cer turbinei se aude un suierat puternic dupa care chiar daca ii cer in continuare fuieratul scade in intersitate... precizez ca puterea "parca" a mai scazut ( dar presupun ca asa se comporta o turbina variabila)
inca nu am verificat nimik " tubulatura, aspect fizic, daca a iesit vreun furtunas de vacum... etc si vroiam sa stiu pana ajung la service sau tester ce ar trebui sa inspectez... si ce trebuie sa dau jos pentru a avea acces la turbina... cum imi dau seama daca sunetul vine de la turbina sau din alta parte... am ascultat sunetul undeva langa masca din fata langa semnul cu opel si pot spune ca acolo se concentreaza fluieratul...
Skip ads

  • florinbucsa

  • Mesaje scrise: 733
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2008

  • Mesaj Privat
pai din cate imi aduc aminte,in locul unde ai ascultat(langa grila de la radiator) se afla turbina.nu stiu ce ar mai putea fi inafara de turbina.totusi incearca sa verifici furtunul de la turbo.este posibil sa fi cedat(o mica crapatura-mai ales pe la coliere sa te uiti atent).
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
alexhaiducu a scris:frate eu nu prea ma pricep la chestiile astea de mecanica! eu am opel astra h fabricatie 2008! motor de 1,7 cdti de 110 cp! eu nu stiu cum e cu turbinele astea! de unde stii cand intra turbina!? la ce turatie intra la modelul meu si cum imi dau seama de chestia asta! ?

ca sa vezi turbina de la ce turatii se simte faci asa :
Schimbi din a 2-a in a 3-a undeva pe la 2000-2200 de rotatii, si in a 3-a o sa cazi sub 1500 de rotatii, atunci apesi pedala de acceleratie la fund, cand va intra turbina in "actiune"(cum se zice) vei simti ca de odata te baga in scaun si te uiti la turometru si vezi la ce turatii incepe sa o simti ! poti sa faci asa si din prima treapta in a 2-a !
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Dar nu ai dreptul decat la cateva incercari pentru ca o sa o spargi in modul asta...cauta info despre fenomenul de ”surge”
  • surinam

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2000 Y1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2013

  • Mesaj Privat
am si eu o problema, (daca poate fi numita asa), am un opel astra clasic 2000, 1.7 dti, de vreo 5 luni, de la o vreme nu se mai simte turbina intrand, adica impulsul acela pe care il simteam pe la 2200 rpm, putere are motorul in continuare (nu se simte in mers o scadere de pudere) dar nu se mai simte socul acela. Care o fi baiul?
p.s. nu ma prea pricep la motoare disel
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Cu aceeasi problema m-am confruntat si eu dar colateral sa zic asa ...... Adica cautam zilele trecute sa identific o alta problema si brusc am realizat ca de citeva zile nu mai simt acea ,,cuplare,, a turbinei ....
Pe moment cred ca am rezolvat-o partial dar m-au prins sarbatorile si am amanat depanarile. Am gasit motorina in mufa M al calc pompei de inj. insa fortat de situatie m-am rezumat sa sterg pe acolo cu un servetel. E ,,boala,, de y17dt insa dupa sarbatori ma ocup de ea. Cert e ca masina ,,a inviat,, si doar din atat. Poti incepe sa verifici cele 2 mufe mari ale calc de inj (M si K), etanseitatea sistemului de vacum , in special al electrovalvei turbinei , jocul tijei westgate, etanseitatile furtunelor pe acolo ..etc ...
Mai departe , in functie de erori (daca ai) si de alte simptome , te pot ajuta cei mai in masura ca mine
Inainte de toate foloseste functia ,,cautare,, a forumului ...vei gasi cu siguranta aproape tot ce te intereseaza.
  • marian955

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 z13dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2013

  • Mesaj Privat
salutare!

eu sunt putin mai nou, am o corsa d 1.3 cdti (z13dtj), luata acum o luna si ceva. dupa 4000km, am avut niste probleme cu DPF (l-am infundat, asa ca l-am scos), iar acum am senzatia ca masina nu trage pana pe la 2800 de ture. parca abia atunci intra turbina... EGR-ul a fost curatat cu vreo 1000km inainte, si atunci am simtit diferenta. acum, simt masina ca inainte, cu o lipsa de vlaga pana pe la 2800 de ture. nu am niciun sunet dubios pe masina (suiereli , etc.) si niciun cod de eroare memorat.
un singur lucru ciudat am observat: la electrovalva de vacuum (care lucreaza ok, cel putin la testare se misca bobina), daca scot un furtunas, aud un zumzait din ea. initial in service ei au crezut ca turbina nu merge deloc, si ca e de acolo problema, si au comandat o electrovalva noua. pana sa vina, au inceput sa o testeze pe cea veche si au ajuns la concluzia ca e buna. au montat-o doar in service, si au vazut ca cea noua nu zumzaie, si atunci au zis sa ii faca retur. eu nu eram acolo, ca le-as fi zis sa o testeze si in mers..
  • marian955

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 z13dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2013

  • Mesaj Privat
catalizatorul era si el infundat, si-a revenit Smile
  • marusu

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2010

  • Mesaj Privat
foarte multe informatii utile am gasit aici,felicitari pentru topic dar dupa tot ce am citit m-am cam speriat,imi vine sa parchez masina si acolo sa o las,sunt la prima masina diesel,opel corsa d z13dth,mi se pare o masina foarte buna,nu am avut probleme pana acum si sper nici sa nu am,la pornire si la oprire o las mai tot timpul 1-2 minute si schimb peste 2200 rotatii,uleiul il schimb la 10000 de km,filtre,mai folosesc metabond megasel din cand in cand,sper sa nu se considere reclama,cu ce as putea gresi in incercarea de a o proteja?
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salut ! Poti folosi ce vrei insa sa nu fie placebo. Iti recomand sa folosesti filtre si ulei de calitate, dupa ce o incalzesti bine de tot 1 data pe luna scoate.o din oras sau la 2 luni si da.i talpa( tine.o turata) asa vei evita sa infunzi turbina pe partea de evacuare.
  • marusu

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2010

  • Mesaj Privat
salutare!filtrele care le folosesc sunt UFI si ulei GM 5W-30 recomandat de producator,le schimb la 10000,de 2 ori pe saptamana ies cu ea din oras si conduc destul de sportiv,sper sa fie bine.stii poate ceva filtre mai bune de atat?ms
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Redau un articol interesant despre modul cum trebuie exploatat un motor diesel.

,,
Cum conducem daca motorul e diesel?

Exista discutii numeroase pe aceasta tema, a modului de exploatare a motorului diesel in traficul real, cu adevaruri si bineinteles cu folclor, asa ca o sa incercam sa reglementam putin aceste idei, pentru ca oricine foloseste un automobil cu motor diesel sa o faca asa cum trebuie. Si probabil o sa scapam de multe aberatii care se aud, cum ca motorul diesel, mai ales cel cu turbo, ar fi mai putin fiabil, ca turatiile ridicate dauneaza, ca iarna nu porneste si asa mai departe…

Vom aseza motorul diesel la locul lui firesc, in galeria marilor realizari ale tehnicii moderne si vom explica avantajele si dezavantajele sale, precum si felul in care trebuie tratat pe perioada vietii sale, pentru a oferi randament si satisfactii maxime utilizatorului.

Diferentele esentiale in exploatarea unui motor diesel fata de un propulsor similar, dar alimentat cu benzina, apar din constructia si principiile de functionare diferite. Dieselul porneste doar prin comprimarea combustibilului in camera de ardere, motorul pe benzina este pornit prin scanteile provenite de la bujii.

Dieselul, pentru a obtine performante similare cu propulsorul pe benzina, are nevoie de supraalimentare, ca atare constructia sa este ceva mai complicata, de unde si legendele care apar, ca atunci cand dieselul cade, costurile de reparatie sunt mari.

In general, un motor diesel modern common-rail are printre principalele componente o pompa de injectie de inalta presiune, injectoare, bujii incandescente, un intercooler si o turbina, precum si diversi senzori, ingenios “aranjati” in jurul blocului motor. Fara indoiala, majoritatea sunt piese de inalta tehnicitate, asadar sunt scumpe… Pompa de injectie apare si la motorul pe benzina, dupa cum unele propulsoare cu aprindere prin scanteie pot fi si supraalimentate cu turbo. Asemanarile se opresc insa aici…

Ce inseamna o exploatare rationala a motorului diesel? Foarte succint insemna o pornire si o folosire normala, o intretinere regulata si conforma cu manualul de service, precum si o oprire corecta. Respectarea unor reguli simple de utilizare a unui motor diesel, in functie de anotimpurile anului, duce la o viata lunga si lipsita de griji a acestuia si implicit a proprietarului masinii respective.

Pornirea
Pe timp de vara, pornirea unui motor diesel se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi din bord, se actioneaza cheia pentru pornirea motorului. Se asteapta cateva secunde pentru stingerea martorului de presiune a uleiului, dupa care se poate demara automobilul. Orice alte artificii facute la pornire sunt inutile si incorecte.

Iarna, trebuie indeplinite minime conditii pentru o pornire usoara si fara probleme a motorului diesel: bateria in stare buna, bujiile incandescente functionale si obligatoriu motorina de iarna in rezervor. Daca aceste conditii sunt indeplinite, pornirea se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi si a martorului de functionare a bujiilor incandescente (poate dura mai mult, in functie de temperatura de afara), se inchid toti consumatorii inutili (radio, lumini, etc), se actioneaza cheia de contact. Motorul trebuie sa porneasca fara probleme din prima incercare.

Dupa pornire, se asteapta cateva secunde, pana la o jumatate de minut, dupa care se va pleca cu automobilul, mentinand o turatie in jurul a 2200 rpm (depinde si de motor), pana la incalzirea completa a motorului, dupa care se poate folosi regimul de turatie normal, indicat in manualul de utilizare. Orice fortare a motorului rece, prin turarea excesiva si inutila in gol, functionarea indelungata la ralenti si folosirea turatiilor ridicate in mersul normal, inainte de incalzirea completa, sunt elemente foarte daunatoare sanatatii motorului.

Important: bujiile incandescente sunt actionate automat, in functie de temperatura ambianta! Uzual, temperatura prag de functionare a acestora este de 15 grade Celsius. Peste aceasta temperatura bujiile nu se incalzesc, asadar neaprinderea martorului nu inseamna ca sunt defecte, ci ca nu este nevoie de ele pentru ca motorul sa porneasca. Bujiile defecte se inlocuiesc doar cu bujii de acelasi tip si marca; in cazul in care nu se gasesc ca cele existente pe motor, se va cumpara un set nou, cu caracteristici similare si se vor inlocui obligatoriu toate. Daca temperatura este cu multe grade sub 0, timpul cat sta aprins martorul este mai mare.

Exploatarea
Exista ideea ca dieselul este normal sa mearga la turatii reduse, de aceea multi folosesc schimbari frecvente ale vitezelor, mentinand turatia in jurul a 2000 rpm sau chiar mai jos, in speranta unui consum redus si a unei fiabilitati crescute a motorului. Gresit! Un diesel modern poate avea regimul de mers continuu uzual la circa 4000 rpm, unele motoare mergand pana la 5200 rpm; a tine un astfel de motor la doar 2000 rpm nu are cum sa fie o idee buna.

Asadar, in exploatarea motorului diesel trebuie sa se tina cont de doua aspecte importante: turatia de cuplu maxim, unde raspunsul motorului la solicitari este foarte prompt si turatia la care turbina supraalimenteaza motorul efectiv, moment in care turbina este supusa unor solicitari fizice importante la nivelul pieselor rotative. Mai precis, turbina functioneaza tot timpul cat motorul este pornit, insa eficacitatea ei se simte pe o plaja de turatie (zona de lucru).

Nu dorim sa intram in explicatii tehnice, ci ne vom rezuma la a explica modul cum trebuie utilizat motorul corect. Totusi, trebuie mentionat un fenomen daunator ce apare datorita turbinei, cunoscut intre specialisti sub denumirea de “surge”. “Surge” este situatia in care turbina livreaza mai mult aer decat poate motorul sa inghita in acel moment, ceea ce cauzeaza un surplus de aer in admisie. Urmarea imediata: valuri de presiune inapoi in turbo, favorizand aparitia fenomenului de “forfecare” a axului sau paletelor turbinei, deci distrugere iminenta.

Presupunand ca motorul este deja la temperatura sa normala de regim, mai exista o restrictie ce se aplica in utilizare: pana cand turbina intra in zona sa de lucru, adica undeva peste 1800 rpm, nu se va accelera cu pedala la fund. Practic, se pleaca cu treapta I pana la circa 2200 rpm, se schimba treapta a doua, se accelereaza uniform, fara a depasi jumatate din cursa pedalei de acceleratie, pana la atingerea turatiei lucru a turbinei, dupa care se poate folosi pedala de acceleratie fara restrictii. Astfel se evita pe cat posibil aparitia fenomenului periculos denumit “surge”…

Mai pe romaneste, atata timp cat motorul este in ture peste 2000 rpm, se poate accelera fara grija; pana la atingerea a 2000 rpm, in orice treapta de viteza, se recomanda insa o accelerare progresiva. Atata timp cat turometrul indica o turatie intre 2000-3800 rpm, cu variatii in functie de specificul fiecarui motor (la 1,7l CDTI Opel cu turatia maxima de 5200 rpm folosesc uzual schimbari ale treptelor la peste 4000 rpm si turatii de mers continuu de 3500-4000 in orice treapta – evit in treapta I).

Oprirea motorului
Se pare ca o cauza importanta a cedarii turbinelor la motoarele diesel este si oprirea incorecta a acestora, in ciuda specificarii metodei de oprire in toate cartile tehnice ale automobilelor diesel. Asadar, dupa rulajul indelungat in regim de autostrada, la turatii ridicate, sau urban cu semafoare frecvente, odata ajunsi la destinatie nu orpiti motorul imediat! Racirea brusca a turbinei poate afecta buna functionare a acesteia, cu efecte din cele mai neplacute la nivelul lagarelor, adica scoaterea din uz a turbinei.

Corect si recomandat este ca la sosirea la destinatie sa lasam motorul sa “rasufle” putin, ca turbina sa se raceasca. E suficient un minut la ralenti pentru a prelungi viata turbinei: pana stingeti radioul si va adunati ce aveti de luat din masina, lasati motorul sa mearga, o sa va bucurati de el mai mult…

Intretinere
Dincolo de faptul ca trebuie urmate indicatiile din cartea de service, cu privire la intervalul reviziilor, se recomanda un ulei bun si consumabile de calitate. Important pentru sanatatea motorului si in special a turbinei este filtrul de aer: daca turbina prinde numai putin praf e suficient pentru a se distruge rapid. Utilizati doar consumabilele recomandate de constructor, un ulei neconform sau un filtru de aer prost pot distruge turbina si uzeaza motorul, un filtru de motorina de calitate indoielnica poate duce la distrugerea pompei de injectie, cu costuri de reparatie foarte mari.

Nu este de neglijat nici calitatea motorinei folosite: practici ca cele uzuale pe la noi, adica folosirea motorinei cumparate de pe la diversi soferi de camion sau de prin statii de combustibil anonime, poate avea efecte neasteptat de proaste pentru motorul diesel. Alimentati cu motorina buna, adecvata sezonului, chiar daca este usor mai scumpa: cativa euro economisiti nu justifica reparatii de mii de euro la motor…''

Sursa:
http://www.turatii.ro/2006/...motorul-e-diesel/
  • marusu

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2010

  • Mesaj Privat
foarte bine Otomega25,felicitari pentru postare!
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR