Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • Laurentiu Daniel

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Timis
  • Masina: Meriva 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Pai este destul de posibil sa folosesti a 6-a mai rar. Chiar de la 120 km/h in sus. Eu unul nu schimb sub 2500 rpm, iar a 5-a ii dau abia de la 90+ km/h. iar pe la 110 km/h abia am 2300-2500 rpm. (Motorul meu este un Z17DTH)
Skip ads

  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
avand chiptuning am protejat cat de mult sa putut turbocompresorul,adica ulei si filtru schimbat la 10k iar filtru aer la 5k,fara surge si subturare!
dar la 190k deja suspectez turbina deoarece a scazut puterea scoate fum mai mult si a aparut un fluierat ca un schiaunit cind decelereaza motorul cam pe la 1500 rpm.
asa ca se pare ca se adeveresc miturile cum ca 200k si gata turbina!
  • costi petrescu

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Am gasit si eu ceva interesant, care sper sa va ajute .
Ideea principala este luata si spicuita de pe alt forum care dezbate intr-o maniera foarte interesanta problemele masinilor pe motorina:

“ Cind vorbim de motor, trebuie sa ne gindim la intreg ansamblu nu numai la set motor, sa ne gindim si la arbore, la cuzineti, la turbo care si ea isi face ungerea cu ulei, la axa cu came.
Un ulei bun iti protejeaza axul turbosuflantei, o motorina buna si un mers sanatos protejeaza geometria variabila a turbosuflantei, un aditiv de motorina bun(aici se mentioneaza un nume pe care l-am sters pt ca exista pareri pro si contra), protejeaza pompa sau pompele duse, injectoarele, vaporii de motorina cu aditiv ung supapele, ung geometria variabila, curata funinginea depusa pe traseul de evacuare, nu da voie la depuneri pe admisie, face multe.
Deci un trament bun si un aditiv bun, te scoate din multe probleme.
Apropo de turbo, un bun prieten a avut probleme la un Audi din 2005 motor 115 Cp, masina intra in Limp Mode.
Bun, am dat jos turbo, geometria variabil blocata, am curatat-o am facut-o sa mearga ca noua .
Peste o luna ma suna ca iar da Limp Mode.
Ma intilnesc cu el, si cum stiam ca fratele lui merge exagerat de subturat, mi-am dat seama ca astia infundasera turbo iar.
Am iesit la exterior(in afara orasului) si am obliogat geometria variabila sa-si faca cursa completa.
Mi-a dat 6 limp mode pina a inceput sa mearga bine.
M-am certat cu el serios, si acum dupa doua luni masina merge perfect, si-a insusit temele .

Cum puteti sa scuturati funinginea de pe geometrie :
Atentie, odata pietrificata, nu se poate decit data jos, curatat si facuta planeitatea vanelor. Dar daca s-a depus intr-un strat mic se poate curata si din mers astfel :
Motor neaparat la 90 gr C, strada relativ libera, masina in 2000 rpm cu a 3-a, si apasat acceleratia la blana.
Cum a ajuns la 3000 rpm, lasati in frina de motor pina la 2000 rpm, iar apasata blana, iar la 3000 rpm lasat in frina de motor, iar apasat blana, dar dusa turatia pina la 4000 rpm si pe urma frina de motor.
Numai asa puteti face cursa toata la vane si puteti curata vanele geometriei variabile.
Odata curatate se poate tura cu acceleratia la fund de la 2000 rpm pina la 2500 rpm si frina de motor, deci nu mai este nevoie de bruscare pina la 4000 rpm.
se poate face si cu a 4-a, dar creste viteza prea mult, din cauza asta se face numai in a 3-a.
Este bine ca la orice exterior sa accelerati cel putin odata la maxim, de la 2000 rpm pina la 2500 rpm, asta ca sa obligati vanele sa-si faca cursa si sa curete funinginea adunata prin oras datorita mersului subturat. “

Si inca ceva legat de Pornire:

Pornirea:

Pe timp de vara, pornirea unui motor diesel se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi din bord, se actioneaza cheia pentru pornirea motorului. Se asteapta cateva secunde pentru stingerea martorului de presiune a uleiului, dupa care se poate demara automobilul. Orice alte artificii facute la pornire sunt inutile si incorecte.

Iarna, trebuie indeplinite minime conditii pentru o pornire usoara si fara probleme a motorului diesel: bateria in stare buna, bujiile incandescente functionale si obligatoriu motorina de iarna in rezervor. Daca aceste conditii sunt indeplinite, pornirea se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi si a martorului de functionare a bujiilor incandescente (poate dura mai mult, in functie de temperatura de afara), se inchid toti consumatorii inutili (radio, lumini, etc), se actioneaza cheia de contact. Motorul trebuie sa porneasca fara probleme din prima incercare.

Dupa pornire, se asteapta cateva secunde, pana la o jumatate de minut, dupa care se va pleca cu automobilul, mentinand o turatie in jurul a 2200 rpm (depinde si de motor), pana la incalzirea completa a motorului, dupa care se poate folosi regimul de turatie normal, indicat in manualul de utilizare. Orice fortare a motorului rece, prin turarea excesiva si inutila in gol, functionarea indelungata la ralenti si folosirea turatiilor ridicate in mersul normal, inainte de incalzirea completa, sunt elemente foarte daunatoare sanatatii motorului.

Important: bujiile incandescente sunt actionate automat, in functie de temperatura ambianta! Uzual, temperatura prag de functionare a acestora este de 15 grade Celsius. Peste aceasta temperatura bujiile nu se incalzesc, asadar neaprinderea martorului nu inseamna ca sunt defecte, ci ca nu este nevoie de ele pentru ca motorul sa porneasca. Bujiile defecte se inlocuiesc doar cu bujii de acelasi tip si marca; in cazul in care nu se gasesc ca cele existente pe motor, se va cumpara un set nou, cu caracteristici similare si se vor inlocui obligatoriu toate. Daca temperatura este cu multe grade sub 0, timpul cat sta aprins martorul este mai mare.
  • cj79raa

  • Mesaje scrise: 1,027
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Frate da complicat mai e sa conduci. Am ramas perplex cat e de complicat. Conduc de 12 ani dar niciodata nu m-am gandit la atatea (rusine mie). Ori am fost super norocos ca n-am avut probleme cu masinile care le-am avut (bmw 324d, astra caravan 2.0 dti 101cp si astra caravan 1,7cdti 80cp), ori au fost masini foarte bune. oricum acuma m-ati pus pe ganduri. am un stil de condus linistit zic eu. rar cand ajung la 2500rpm. eu credeam ca protejez motoru cu cat il tii la turatii mici, da cica nu e chiar asa. ce inseamna subturare? faptul ca il tin intre1200 si 2200, si schimb vitezele pe la 1700-1800? am inteles tot din forum ca motoru asta care il am eu 1,7cdti 80cp se preteaza a fi folosit mai turat. am 173000km da nu cred sa se fi curatat ce ziceti voi pe acolo. unde sa ma duc sa curat turbo, de preferinta prin cluj?
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
BAZGANM a scris:avand chiptuning am protejat cat de mult sa putut turbocompresorul,adica ulei si filtru schimbat la 10k iar filtru aer la 5k,fara surge si subturare!
dar la 190k deja suspectez turbina deoarece a scazut puterea scoate fum mai mult si a aparut un fluierat ca un schiaunit cind decelereaza motorul cam pe la 1500 rpm.
asa ca se pare ca se adeveresc miturile cum ca 200k si gata turbina!


Sau mai degraba se adeveresc miturile precum ca tuningul chiar "ajuta" la omorarea turbinei prematur. Cati km ai de la tuning si cum anume ai protejat turbina?
  • mihai67

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2009

  • Mesaj Privat
[quote="costi petrescu"] Cum puteti sa scuturati funinginea de pe geometrie :
Motor neaparat la 90 gr C, strada relativ libera, masina in 2000 rpm cu a 3-a, si apasat acceleratia la blana.
Cum a ajuns la 3000 rpm, lasati in frina de motor pina la 2000 rpm, iar apasata blana, iar la 3000 rpm lasat in frina de motor, iar apasat blana, dar dusa turatia pina la 4000 rpm si pe urma frina de motor.

Nu se poate face aceasta operatiune accelerind pe loc ?Pana la 3000 rpm..
  • mihai1950

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 y 22 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
sal.cu toate ca sunt in club de ceva vreme, nu am avut curiozitatea sa citesc acest sait (GRESEALA MARE). acum ce sa zic? sunt de acord cu majoritatea celor spuse mai ales despre turbinele cu geometrie variabila (am avut un vw passat). acum am o frontera 2,2 dth. poate cineva (cei care au TIS-ul stiu precis) sa-mi spuna care este turatia de cuplu optim, si care ar fi turatia care sa nu afecteze turbina. o alta intrebare ar fii: la frontera 2,2 dth din 2001 este echipata cu turbina cu geometrie variabila sau clasica, fiindca eu conduc cam subturat (1500-1800 rtp.) daca puteti va rog sa-mi raspundeti deoarece consider ca aceasta problema este deosebit de importanta, din punct de vedere al consumului cit si al fiabilitatii turbinei. va multumesc.
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris:
BAZGANM a scris:avand chiptuning am protejat cat de mult sa putut turbocompresorul,adica ulei si filtru schimbat la 10k iar filtru aer la 5k,fara surge si subturare!
dar la 190k deja suspectez turbina deoarece a scazut puterea scoate fum mai mult si a aparut un fluierat ca un schiaunit cind decelereaza motorul cam pe la 1500 rpm.
asa ca se pare ca se adeveresc miturile cum ca 200k si gata turbina!


Sau mai degraba se adeveresc miturile precum ca tuningul chiar "ajuta" la omorarea turbinei prematur. Cati km ai de la tuning si cum anume ai protejat turbina?

cam 30k am de la chip tuning si cum am protejat turbina am mai zis!
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Cam asa si la mine: 30k km de la remapare. Acum are fluierat la accelerare si mai ales la decelerare. Turbina protejata ca la carte.
  • darvin

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2003 y 2.0 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2009

  • Mesaj Privat
daca faci remapare ai sanse sa strici turbina?
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
E clar ca sunt sanse, ca doar umbli unde nu ar trebui sa umbli. Problema cea mare e ca se pare ca sansele sunt mai mari decat se lasa a crede.
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 357
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Pai de ce se strica argumenteaza ... dar sa fie argumente sustiunute , din cate stiu daca e decomprimat rapid in frana de motor sau surplusul de aer e recirculat din nou prin admisie nu apar probleme restul tine de marirea avansului si a timpilor de injectie.
Daca stai sa te gandesti nu vad pe multi sa schimbe la 3500-4000 de ture mai ales in oras si acolo puterea e cam pe la jumatate ... remapat putere mai creste cu o treime deci ... trageti concluzia asa simplista.
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Cel mai tare argument este ca nici un constructor nu face asa ceva. Stiu textul cu nevoia de a acoperi toate conditiile de la Ecuator pana la Polul Nord, dar nu cred ca, pentru acelasi tip de motor, tunerii dau o harta in Norvegia si o alta diferita in Australia.

Cat despre aia cu 3500-4000, cateva considerente tehnice (vorbesc de diesel):
- presiunea in turbina e maxima incepand cu 1800RPM, ceea ce inseamna stres marit asupra turbinei in orice moment al unei accelerari.
- cuplul maxim se atinge de la 1800RPM, ceea ce inseamna ca exista stres asupra ambreiajului la orice accelerare mai rapida (depasire, plecare de pe loc din drum fara prioritate, introducere rapida in trafic).
- la o crestere de 30% a puterii, vechea putere se atinge undeva la 2500RPM. Peste 2500RPM esti deja peste capacitatea nominala a masinii si te bazezi numai pe marjele de siguranta pe care diversi producatori de repere le-au ales pentru componentele masinii. In masina, pe langa turbina si ambreiaj mai exista si alte repere influentate de o putere mai mare: planetare, diferential, cutie de viteze, injectoare, curele de transmisie, bielete de directie,... Nu neaparat toate astea sunt au marja de siguranta de 30%.
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 357
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
dodo tu esti anti tehnologie. Niciodata nu am inteles pesimisti si din cauza lor mere totul prost peste tot.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Oho, lucrez intr-un domeniu care isi ia banii tocmai din tehnologie avansata, dar din pacate nu pot vorbi despre asta (NDA). Si lucrez de atat de mult timp incat stiu ca tehnologia nu inseamna minuni. Si cu atat mai mult nu pot crede ca cu 300EUR poti castiga 30% castig de putere fara sa existe si un downsize. Americanul are o vorba: if it looks good to be true, it probably is!

L.E. Nu ma intelege gresit, sunt protuning, dar asta nu inseamna ca nu sunt constient si de riscuri. Acestea exista si cine isi face un tuning ar trebui sa fie informat si despre astea, nu numai despre avantaje.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
In urma cu cateva zile , am avut ocazia sa intalnesc un domn care are o firma la Satu-Mare de import turbo-suflante si reparat , acesta mi-a spus ca in moartea turbinelor un rol mare il are si filtrul de aer , mai precis , dupa afirmatia dumnealui , filtrul de aer sa se schimbe la 5000-6000 km si intr-e timp si suflat cam la 2000 km .Pe drum avem praf cat cuprinde , filtrul de aer se imbacseste si nu mai asigura debit de aer necesar motrorului , iar turbina trage din epurator nu numai vapori de aer ci si ulei in forma de picaturi , uleiul absorbit ajunge pe paletii la turbina unde apar depuneri sub forma de arsuri producand dezechilibru al paletilor si de aici incepe toata problema .Apare uzura in lagare al axului turbinei si o data cu uzura si ulei pe circuitul de admisie al motorului .
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Foarte interesant topicul. Nu am avut diesel ca sa fiu in masura sa dau sfaturi. Si eu cred ca una din problemele turbinei e subturarea. Dar am totusi o nelamurire si sper sa nu se supere colegii si moderatorii dand un exemplu de la cei cu Vorprungs durch Technik. Un Audi A8 4.2 TDi are la 90 km/h daca nu ma insel 1300 rot/min. Si calculatorul nu se jeneaza sa-i dea o treapta sau mai multe in jos sa nu mearga subturat. La fel daca mergi linistit(cum de altfel mi se pare normal sa mergi cu asa masina) schimba sub 2000rot/min. Numai daca-i dai talpa rau schimba sus. Daca subturarea e un fenomen atat de periculos de ce nu s-au gandit inginerii de la Audi la un mijloc de protectie pentru motor pentru cei care cumpara o astfel de masina si merg cu ea in limite legale? Eu am o cunostiinta care nu depaseste sigur 50 in localitate si 90 in afara. Si vorba lui:" Eu nu prea am vazut-o peste 1500 rot/min". Si nu i-a cazut turbina si cred ca se apropie de 80.000 de mii de km. Dar acum sa fim sinceri nu merge la fel de bine ca Vectra mea. Laughing Nu vreau sa sariti ca vorbim de o masina de 100.000 de euro sau mai stiu eu ce. Si motorul ala are si el tot o turbina. Poate chiar are mai multe.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
S-a mai explicat ce inseamna subturare: momentul in care puterea la roata e mai mica decat e necesar pentru a asigura accelerarea solicitata. Cutiile automate moderne sunt in stare sa calculeze cata putere este necesara pentru o anumita acceleratie si va selecta cea mai potrivita treapta pentru a optimiza consumul si, implicit, pentru a proteja motorul.

Nota: pentru cine a lipsit la orele de fizica, franarea e tot o acceleratie, cu minus.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris:S-a mai explicat ce inseamna subturare: momentul in care puterea la roata e mai mica decat e necesar pentru a asigura accelerarea solicitata. Cutiile automate moderne sunt in stare sa calculeze cata putere este necesara pentru o anumita acceleratie si va selecta cea mai potrivita treapta pentru a optimiza consumul si, implicit, pentru a proteja motorul.

Nota: pentru cine a lipsit la orele de fizica, franarea e tot o acceleratie, cu minus.


Am vazut posturile de pe acest forum legate de puterea la roata, subturare etc etc. si cu foarte multe lucruri nu sunt de acord. Spun asta din punctul de vedere nu al unui mare cunoscator intr-ale automobilului ci al unui fost mare-mare tocilar Embarassed . Pana la urma si discutiile astea la general nu prea isi au rostul. Durata de viata a unei turbine e determinata pe langa utilizarea corespunzatoare si de caracteristicile constructive ale acesteia si ale autoturismului.
Si daca i-a mai placut cuiva fizica atat de mult ca mie si lui dodo_13 va urez lectura placuta Dinamica autovehiculelor.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Frumos articolul, dar pun pariu ca majoritatea oamenilor se vor lasa de citit dupa prima pagina. Si cumva e firesc, e mult prea complicat pentru viata de zi cu zi. In plus, nici nu explica notiune de subturare.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR