- elciupacabra
- *
- 4 mesaje
- din 10 Feb 2008
- Vectra 2001 y20dth
- Bucuresti
elciupacabra
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2008
- Mesaj Privat
culmea ironiei este ca desi am avut aceasta masina din martie 2006 si cu exceptia abs-ului numai cuvinte de lauda,am descoperit super sfaturile de pe acest site exact a doua zi dupa ce am vandut-o.Si cum noul proprietar imi este amic bun nu-l pot lasa cu abs-ul zdrente drept pt care am si purces la treaba.Pe cat de sustinut a fost elanul meu pe atat de lamentabil am esuat in demontarea celui mai prost amplasat surub al calculatorului de abs.Urmeaza ca vineri seara sa atac frontal dusmanul declarat in persoana acelui surub buclucas;urati-mi bafta ca am nevoie.Va salut cu respectul unui membru bebe....
P.S.Pai sa modofic daca asa-i cutuma pe la dvs.Sorry dar chiar nu am citit si nu m-am gandit ca produc oarece vatamari prin repetitia efervescenta inerenta oricarui inceput.
Ultima modificare facuta de elciupacabra la Joi 14 Feb, 2008 9:22 pm
P.S.Pai sa modofic daca asa-i cutuma pe la dvs.Sorry dar chiar nu am citit si nu m-am gandit ca produc oarece vatamari prin repetitia efervescenta inerenta oricarui inceput.
Ultima modificare facuta de elciupacabra la Joi 14 Feb, 2008 9:22 pm
- murzick
- OP
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
elciupacabra, bine ai venit pe forum. Te sfatuiesc sa citesti regulamentul inainte de a mai posta ceva. Eu iti ineleg bucuria , dar nu mai posta consecutiv la intervale foarte scurte de timp, foloseste butonul "Modifica" daca vrei sa mai adugi ceva.
Sper sa-i vii de hac surubului. Tine-ne la curent.
Sper sa-i vii de hac surubului. Tine-ne la curent.
- elciupacabra
- *
- 4 mesaje
- din 10 Feb 2008
- Vectra 2001 y20dth
- Bucuresti
elciupacabra
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2008
- Mesaj Privat
- sandokan99
- *
- 2 mesaje
- din 09 Feb 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bihor
sandokan99
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2008
- Mesaj Privat
- myke2485
- **
- 178 mesaje
- din 16 Mai 2008
- Vectra 2006 z19 dt
- Bucuresti
myke2485
- Mesaje scrise: 178
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z19 dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2008
- Mesaj Privat
- eugen gigi
- *
- 27 mesaje
- din 04 Feb 2007
- Astra 2005 z17dth
- Sibiu
eugen gigi
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2007
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Citit erorile, gramada, la fel aproape la fel ca in primul post al acestui topic, sters, si nu a mai aparut nimic, nema beculet aprins....
Sa-l mai las sau sa-l dau jos de pe masina si sa-l duc la reparat?
Si intrebarea care cu adevarat ma roade...... daca il dau jos (calculatorul abs) de pe masina, pot merge cu ea asa?..... care sunt riscurile?
Sa-l mai las sau sa-l dau jos de pe masina si sa-l duc la reparat?
Si intrebarea care cu adevarat ma roade...... daca il dau jos (calculatorul abs) de pe masina, pot merge cu ea asa?..... care sunt riscurile?
- murzick
- OP
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
DB77AAA, lipitura aia e sigur rupta daca ti se aprinde sporadic becul de ABS. Poti sa mergi fara calculatorul de ABS, doar ca nu-ti va merge vitezometrul si a mai zis lumea ca motorul are tendinta sa se opreasca cind esti in miscare si o pui pe liber. Asta deoarece informatia de viteza pt. bord si ECU este luata de pe senzorul de ABS de pe roata fata-stinga prin calculatorul de ABS.
- murzick
- OP
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Inca o data tin sa multumesc initiatorului acestui tutorial! MULTUMESC!
Problema in mare e rezolvata.
Masina merge fara calcultor de abs, dar nu ai vitezometru, motorul tinde sa se opreasca cind sunt in miscare si o pun pe liber/punctul mort.
Ieri am resit sa-l dau jos, aseara sa desfac capacul, doar capacul, mi-a refacut cineva lipiturile care pareau mai ciudate(doar lucrez la un liceu electrotehnic ), pus azi pe masina.
La primul km totul OK, martorul ABS nemaiaprinzandu-se, dupa cateva franari destul de violente in care chiar am simtit ca lucreaza ABS-ul, sub ecranul TID mi s-a aprins un martor, un cerc inconjurat de un alt cerc format din 6 liniute, la fel ca martorul abs, dar fara sa scrie nimic in el, si e in ecranul de sub TID (NU ma gandeam ca acolo sunt becuri....). Am cautat in cartea de intretinere si nu gasesc nimic .......
Daca pun testerul pe ea nu stiu unde sa ma conectez ca sa vad cei cu martorul asta.
Oare ce o o insemna becul ala? martorul de la placute uzate?
Problema in mare e rezolvata.
Masina merge fara calcultor de abs, dar nu ai vitezometru, motorul tinde sa se opreasca cind sunt in miscare si o pun pe liber/punctul mort.
Ieri am resit sa-l dau jos, aseara sa desfac capacul, doar capacul, mi-a refacut cineva lipiturile care pareau mai ciudate(doar lucrez la un liceu electrotehnic ), pus azi pe masina.
La primul km totul OK, martorul ABS nemaiaprinzandu-se, dupa cateva franari destul de violente in care chiar am simtit ca lucreaza ABS-ul, sub ecranul TID mi s-a aprins un martor, un cerc inconjurat de un alt cerc format din 6 liniute, la fel ca martorul abs, dar fara sa scrie nimic in el, si e in ecranul de sub TID (NU ma gandeam ca acolo sunt becuri....). Am cautat in cartea de intretinere si nu gasesc nimic .......
Daca pun testerul pe ea nu stiu unde sa ma conectez ca sa vad cei cu martorul asta.
Oare ce o o insemna becul ala? martorul de la placute uzate?
- murzick
- OP
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
ph88bas- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina: Kadett 1985 Fost c18E Actualmente c20xe SFi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2007
- Mesaj Privat
murzik,am un opel vectra b y20dth din 2001 si mi se aprinde martorul abs din cind in cind la pornire la in viraje sau la gropi dar cite o data se stinge nu mereu,iar cind este aprins nu functioneaza abs-ul.am citit pe forum ca ai venit de hac la multe probleme de abs si te-as ruga sa imi dai si mie nr tau de tel sau sa imi dai un bip ceva sa vb ca e tare rau fara abs.
- biker
- **
- 173 mesaje
- din 22 Aug 2007
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
biker
- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2007
- Mesaj Privat
sal , din pacate nici eu nu am scapat de problema asta , la inceput am crezut ca e din cauza tamponului rupt de la motor , s-a miscat mai rau motorul si atunci a aparut martorul dar acum vad ca deja imi apare de cateva ori pe zi si asta seara roata de pe stanga fata nu a mai tinut , am lasat mare dara de cauciuc pe asfalt ...
murzik te rog un pm cu nr tau de tel , poate reusim sa o rezolvam si pe a mea , ms mult
murzik te rog un pm cu nr tau de tel , poate reusim sa o rezolvam si pe a mea , ms mult
- 34KLA
- ******
- 4,398 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,398
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Am dezizolat firele la acel senzor si lea conectat intre ele, ca circuitul sa nu mai fie intrerupt.
Dupa cate am vazut eu la placute, cred ca as mai merge inca 10.000 km fara probleme, dar in curand le voi schimba, inclusiv senzorul respectiv.
Placute o sa-mi comand ceva mediu ca duritate, aveam pe undeva scris si de care, tot pe forum gasit, care e mediu, moi , tari
PS: Cred ca suntem cam offtopic, topicul este despre reparatia abs!
Dupa cate am vazut eu la placute, cred ca as mai merge inca 10.000 km fara probleme, dar in curand le voi schimba, inclusiv senzorul respectiv.
Placute o sa-mi comand ceva mediu ca duritate, aveam pe undeva scris si de care, tot pe forum gasit, care e mediu, moi , tari
PS: Cred ca suntem cam offtopic, topicul este despre reparatia abs!
- murzick
- OP
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
DJ34KLA, ti-a raspuns DB77AAA la intrebare. Senzorul contine un fir care se intrerupe cind se uzeaza placutele. Scurtcircuitind pinii direct in mufa senzorului, scapi de acest senzor daca nu vrei sa dai 30-50 de lei pe el.
DB77AAA, placute bune fac ATE, Lucas, Remsa, Zimmerman. Si da, e cam offtopic.
DB77AAA, placute bune fac ATE, Lucas, Remsa, Zimmerman. Si da, e cam offtopic.
ph88bas- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina: Kadett 1985 Fost c18E Actualmente c20xe SFi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2007
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
murzick a scris:. Merge ABS-ul impecabil. Misto economie, nu? Va voi tine la curent cu evolutia.
Am mai reparat alte 5 ABS-uri intre timp si toate functioneaza perfect dupa operatiune.[/color][/b]
Voi mai edita postul pe parcurs, pentru a corecta/adauga.
Am mai reparat alte 5 ABS-uri intre timp si toate functioneaza perfect dupa operatiune.[/color][/b]
Voi mai edita postul pe parcurs, pentru a corecta/adauga.
Murzick fi atent ce la ce te intreb!
Am ramas impresionat de efortul tau de a remedia defectiunea lipiturilor imperfecte. Am o intrebare: Considerand o metoda putin cam invaziva decuparea pe contur a casetei calculatorului, ce ai spune daca in locul unde se afla aceasta lipitura se practica o decupare de marimea unei monede, binenteles prin folosirea unei freze speciale pe o masina de gaurit verticala unde poti regla adancimea de intrare, respectiv cei 3mm cat are grosime carcasa, fara a atinge placa cu circuite.
Dupa practicarea acestei gauri se remediaza lipitura releului buclucas si la sfarsit peste gaura practicata s epoate pune un petic din cauciuc(decupat dintr-o camera) sau un alt dop asemanator ca marime gaurii, lipindu-se de jur imprejur cu super glue iar la final dat cu mastic siliconic
Daca ai vreun dubiu iti atasez niste desene vis -a vis de operatile enuntate mai sus.
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
[quote="mariano"]
folosirea unei freze speciale pe o masina de gaurit verticala unde poti regla adancimea de intrare,
Iata un desen facut la repezeala si o freza cu ajutorul careia se poate perfora carcasa
murzick a scris:. Merge ABS-ul impecabil. Misto economie, nu? Va voi tine la curent cu evolutia.
Am mai reparat alte 5 ABS-uri intre timp si toate functioneaza perfect dupa operatiune.[/color][/b]
Voi mai edita postul pe parcurs, pentru a corecta/adauga.
Am mai reparat alte 5 ABS-uri intre timp si toate functioneaza perfect dupa operatiune.[/color][/b]
Voi mai edita postul pe parcurs, pentru a corecta/adauga.
folosirea unei freze speciale pe o masina de gaurit verticala unde poti regla adancimea de intrare,
Iata un desen facut la repezeala si o freza cu ajutorul careia se poate perfora carcasa
- murzick
- OP
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
mariano, este o idee foarte buna, dar nu esti primul care s-a gindit sa procedeze asa. Mi-a sugerat mai demult maiandrei ca s-ar putea face in felul asta. Chiar daca este invaziva metoda decapsularii, eu o prefer pentru ca:
1. Nu dispun de freza si masina de gaurit.
2. Decapsulind total calculatorul, pot reface toate lipiturile mari si in felul acesta cred eu ca lungesc viata calculatorului nu cu 1-2, ci cu 3-4 ani. In plus, dupa ce refac lipiturile, pot sa curat bine cablajul, cu o perie si alcool izopropilic, de eventualele resturi de cositor care nimerind intre pinii fini ai SMD-urililor ar putea provoca alte probleme decit cea rezolvata.
Desigur ca fiecare este liber sa procedeze cum vrea el, in functie de resursele de care dispune si indeminare. Repet inca o data, ideea este foarte buna. Ca o completare, capacul cu care sa acoperi gaura creata il poti confectiona din 2 bucati de plastic negru subtire, una de diametrul gaurii create (de ex. 3 cm.) si a doua cu diametrul mai mare (de ex. 3,5 - 4 cm.). Intii le lipesti intre ele si dupa asta ansamblul creat il lipesti peste gaura si pui si niste etansant in jur.
1. Nu dispun de freza si masina de gaurit.
2. Decapsulind total calculatorul, pot reface toate lipiturile mari si in felul acesta cred eu ca lungesc viata calculatorului nu cu 1-2, ci cu 3-4 ani. In plus, dupa ce refac lipiturile, pot sa curat bine cablajul, cu o perie si alcool izopropilic, de eventualele resturi de cositor care nimerind intre pinii fini ai SMD-urililor ar putea provoca alte probleme decit cea rezolvata.
Desigur ca fiecare este liber sa procedeze cum vrea el, in functie de resursele de care dispune si indeminare. Repet inca o data, ideea este foarte buna. Ca o completare, capacul cu care sa acoperi gaura creata il poti confectiona din 2 bucati de plastic negru subtire, una de diametrul gaurii create (de ex. 3 cm.) si a doua cu diametrul mai mare (de ex. 3,5 - 4 cm.). Intii le lipesti intre ele si dupa asta ansamblul creat il lipesti peste gaura si pui si niste etansant in jur.