Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • flopem

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2008

  • Mesaj Privat
mersii multttt...!
Skip ads

  • flopem

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2008

  • Mesaj Privat
salut iar:
tocmai am sosit de la un mecanic care a schimbat discul de ambreiaj datorita uzurii am ramas in pana si a trebuit schimbat:
totul merge perfect dar cand o bag in marsarier se aude un carait scurt sau o zmucitura foarte foarte scurta!
mecanicul zice ca e normal,asta pana se va aseza discul nou (am inteles ca pusese si un disc putin mai mare ) deoarece prietena mea care conduce masina e slaba la picior in ce priveste ambreajul:) ...il arde rapid:)

acum am doua intrebari pentru cine stie sa raspunda:
1...e adevarat ce a zis mecanicul cu asezarea/rodarea discului sau ar trebui sa imi fac griji de acel sunet?
2...cine imi poate explica fenomenul?...mai exact inteleg perfect modul de functionare al ambreajului si stiu cum cupleaza si decupleaza,principiul lui etc. Sunt 100% convins ca schimbarea sensului pinioanelor la mersul inapoi fata de cel in fatza se face in cutie deci acolo e diferenta la sensul de mers....si atunci daca discul are acelasi sens,aceeasi miscare de ce intra perfect 1.2.3.4. si la marsarier face urat?

precizez ca puteam lasa masina fara sa o iau daca nu imi convenea cum a fost facuta dar nu se aude excesiv si nici nu prea mi-am dat seama pana nu am facut mai multe incercari...in rest merge exceptional chiar si cu spatele?
  • flopem

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2008

  • Mesaj Privat
eu am incercat sa imi dau urmatoarea explicatie:
discul fiind mai mare dupa spusele mecanicului ma gandesc c-o fi si mai gros putin....astfel cand calc ambreajul din cauza grosimii acesta nu decupleaza si inca mai freaca pe placa de presiune facand se se invarta priza directa ce intra in cutie si atunci la schimbare in masarier daca priza se invarte ceva caraie pe-acolo...da nu stiu cum e sistemul inauntru in cutie din pacate ca sa imi pot explica mai departe ce suna!...
acuma ma gandesc ca daca se mai subtieaza ferodoul de pe disc acesta nu va mai freca pe placa si ca urmare cand calc ambreajul nu mai invarte priza directa ..
da ma intreb daca apuc sa uzez ambreajul inainte sa stric ceva in cutie?Smile)
hai mecanicilor....dati cu parerea!
  • Batman

  • Mesaje scrise: 367
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B16SHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Nu sunt mecanic, dar nu cred ca are nici o legatura ambreiajul cu smucitura si caraitul. Incearca sa bagi mai intai intr-o alta viteza inainte sa bagi in marsarier. Eu am doua Opeluri cu cutii diferite si la amandoua scoate un mic carait din cand in cand daca bag in marsarier fara sa bag mai intai intr-o alta viteza.

Ambreiajul nu are nimic de a face pt. ca daca nu ar decupla total ar face in toate vitezele, nu numai in marsarier. Si probabil ar face mult mai rau.
Skip ads

  • flopem

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2008

  • Mesaj Privat
inteleg perfect ce zici dar ma gandeam ca daca ramane cuplat suna ceva in cutie cand e bagata in marsarier
de ce sune in marsarier si nu in restul vitezelor?........probabil ca sistemul de parghii sau angrenaj din cutie e diferit la marsarier fata de 1,2,3,4........intelegi oare ce voiam sa zic?
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Din cate stiu, caraitul se datoreaza sincronului.

http://www.howstuffworks.com/transmission.htm
http://www.howstuffworks.com/gear.htm
http://auto.howstuffworks.com/clutch.htm
  • flopem

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2008

  • Mesaj Privat
am inteles....si faine filmari apropo!
DAR?!....de ce caraie acum cand am shimbat discul ieri,,daca pana acum era perfect(deci cutia nu are nimic)?
care e chestie?...
reamintesc........am disc putin mai mare dar zicea ca e OK!
din ce cauza suna acum?
sincronul ala e pericol daca suna?cum ziceai tu?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Treapta R nu are sincron.
Vezi la pagina 2 discutia asta cum se regleaza unde sa prinda ambreiajul, daca la tine tine jos posibil sa nu debreieze suficient.
Se face din nou reglaj timonerie, cauta discutia singurel.
Skip ads

  • flopem

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2008

  • Mesaj Privat
la mine prinde chiar sus....si in toate intra usor!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Regleaza timoneria.
Cind se schimba ambreiaj cutia este data jos, dupa remontarea ei obligatoriu se face reglare timonerie
  • flopem

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2008

  • Mesaj Privat
mecanicul zice ca a reglat timoneria...
inainte intra greu in 1.2 acuma intra usor!
dar a mai zis ca discul e mai gros ferodoul cu 1mm.....si ma gandesc ca freaca pe placa la decuplare si de aia caraie in cutie
sunt sanse ca la uzura lui sa dispara sunetul?......daca acesta se subtieaza si decupleaza corect fara s afrece!?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pai atunci poate nu stii sa bagi in R.
Procedura corecta este sa vii cu schimbatorul in stinga si astepti 2 sec inainte de al impinge in fata, incearca asa.
Skip ads

  • flopem

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2008

  • Mesaj Privat
mersi mult de sfaturi!
stiu sa bag in viteza si oricum as face-o tot suna!
deci problema este clara: disc putin mai gros cu 1 mm iar in momentul decuplarii din cauza grosimii acesta inca mai freaca pe placa presiune (deci nu decupleaza complet) ulterior se invarte priza directa in cutie si la schimbare marsarier caraie din cauza ca inca se invarte priza:
ce pot face e sa astept sa se subtieze ferodoul sau sa se mai aseze putin pentru ca decuplarea sa fie complecta ...NU?.....frika mea e sa nu stric cutia inainte sa apuc sa uzez discul la grosimea ideala!
  • flopem

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2008

  • Mesaj Privat
tocmai am rezolvat problema.....nu mai suna cand bag in marsarier deci s-a rezolvat prin asezarea/rodarea noului disc exact cum au zis baietii!
DARRRR acum cum am tot studiat ambreajul am sesizat o alta problema:
cand masina e pe loc,la punctul mort,daca tin ambreajul apasat totul e ok insa cand il las aud un zgomot ,sau un huruit discret (banuiesc ceva de la cutie) si cand am schimbat discul baietii mi-au spus ca nu am avut deloc ulei in cutie si au pus ei!
vre-o parere?
  • pstefan

  • Mesaje scrise: 366
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2007

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Pai atunci poate nu stii sa bagi in R.
Procedura corecta este sa vii cu schimbatorul in stinga si astepti 2 sec inainte de al impinge in fata, incearca asa.


Deci d-aia cand astept putin si nu ma grabesc sa bag in R nu mai caraie iar cand ma grabesc , caraie. Eu credeam ca e ceva defect Very Happy
  • johnnutz

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Eu am un Opel Corsa 1000 cm3 din aug 2001 coupe.

Problema asta am avut-o si eu azi. Imi vibra putin pedala de ambreiaj cand plecam de pe loc si cand schimbam in primele 2 viteze. Dupa 160km de mers m-i s-a inmuiat pedala de ambreiaj si nu mia iesea din viteza. Cu chiu cu vai am ajuns acasa si cand am incercat sa plec iar cu ea s-a inmuiat iar amreiaul si nu a mai intrat deloc in viteza.
Problema se pare ca este la ambreiaj , s-ar putea sa trebuie schimbat kit-ul ambreiaj (placa de presiune , rulment..). Dubios e ca la bord nu imi sta aprins becul cu motoruasul sau cel cu cheita (care indica probleme la motor respectiv service).
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Pai motorul e ok, nu are de ce sa se aprinda.
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Lichid de frana mai ai? (e folosit si pt ambreaj la masinutele noastre)
  • ceribros

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Salut, si eu am aceeasi problema la o Corsa 1.3, nu cred ca este ceva grav deoarece m-am urcat si intr-o Skoda si la fel facea, poate chiar mai rau. Daca este, atunci e nasol ........ Cool inseamna ca si eu si tovarasul meu mergem la service.
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
La 1.3 cdti am inteles ca e o problema comuna. La celelalte motorizari nu cred ca e normal.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR