Ai uitat parola?


  • preda_elena1969

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Dec 2010

pe ce motiv sa dau statul in judecata?
  • razvannicusor

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra y20dth din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Sep 2010

exista firme specializate de avocatura in prima taxa de poluare. se da pe motivul ilegalitatii acestei taxe. platesti taxa de prima imatriculare si faci dosarul pentru judecatorie, astepti 3 luni si iti iei banii inapoi pe taxa, atat. cat despre depreciere se plateste la rar o taxa exorbitanta pentru a face deprecierea. nu stiu mare lucru dar e mult de munca si zile pierdute aiurea cu birocratia asta
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 4,047
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Mai 2004

In afara faptului ca e condus de niste hoti prosti, vezi ca exista un topic specific...
  • gsi_master

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega z22xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jun 2005

este euro 2 vectra , taxa cu depreciere si declaratie pentru kilometrii este de 560 de euro iar la rar mai ai de platit aprox 680 ron pe C.I.V. + depreciere ! poti sa o inscrii pe vechea taxa pana la sfarsitul lunii ianuarie !
  • Marius_20

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra x16xe din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Aug 2010

Salut tuturor. Dupa ce am cerut cateva sfaturi, am mai aruncat un ochi pe ici pe colo, ieri, vineri 17-12-2010 am reusit sa imi inscriu singur Tigra mult iubita. Stim cu totii ca exista n firme care se ocupa cu inmatriculari, dar...un ban ramas in buzunar nu strica nimanui mai ales in ziua de azi, asa ca o sa postez pasii ce trebuiesc parcursi pentru a inscrie o masina sh adusa din alte tari (Austria in cazul meu). Eu locuiesc in Sectorul 2 asa ca o va spun cum stau lucrurile pe aici. Sa incepem:

Pasul I:

Dupa ce am cumparat masina, o punem la punct (schimbam filtre, ulei si ce mai trebuie). Masina odata pusa la punct, sunam la RAR sa facem programare (am pus mai jos nr de telefon si programul), ii spunem doamnei de la telefon ca ne-am luat o masina din afara si vrem sa facem actele care trebuiesc pt a o putea inscrie in Romania. Dam datele cerute la telefon, notam data, ora si nr de programare si ii multumim frumos doamnei de la telefon.
Dupa ce am facut programarea, luam un dosar in care atasam 3 "chilotei" si adunam toate actele masinii primite la cumparare: Cartea masinii (cea cu multe pagini pe care a primit-o primul propietar cand a cumparat-o de la dealer/fabrica si in care sunt trecuti toti fostii propietari+datele masinii), Brief mare, Brief mic si contractul de vanzare-cumparare intre noi si neamt (sau ce o fi el), daca masina o luam de la samsari avem nevoie si de contractul dintre neamt si samsar, plus certificat fiscal de la samsar. Punem toate actele intr-un "chilotel" si asteptam ziua programarii.
In ziua programarii, ne prezentam la RAR cu vreo 30-45 de minute mai devreme, luam cererea si programare de la intrare si mergem la locul indicat de cel de la poarta. Trebuie sa avem la noi dosarul cu actele de mai sus si banii. Completam cererea, predam actele masinii(ce ne cer ei), buletinul, cererea si programarea, primim ceva de plata, platim, ne intoarcem sa predam factura achitata, dupa care mergem in capul halei de testare unde asteptam sa luam masina, parcam si ne ducem in sala de asteptare sa ne luam actele cand suntem strigati. Luam actele, le verificam si sunam sa ne facem programare si pentru depreciere daca dorim asa ceva. Ca bani ar fi ok sa avem cam 1000 lei la noi. Eu am platit 400 RAR-ul si 300 deprecierea, dar depinde de masina si poate sa fie mai scump putin.

Dupa ce terminam cu RAR-ul, asezam toate actele in ordine, facem 2 raduri de copii Xerox si le asezam in dosar, originalele intr-un chilotel, iar cate un rand de copii in ceilalti doi.

Pasul II:

Luam dosarul cu acte, ne ducem la un traducator autorizat si traducem contractul de vanzare-cumparare si brieful mare. Atentie, sunati inainte la traducator pt a afla daca traduce din limba in care sunt actele in romana ca eu am patit sa ma duc la o firma si sa aflu ca nu mai traduc din germana in romana, doar engleza si franceza. Eu am gasit unul pe la Iancului la o doamna amabila, am platit 90 lei, dar le-am primit intr-o ora ca am vrut urgent. Normal costa 70 lei amandoua.
Cat timp lasati actele la tradus (puteti cere sa le scaneze si sa pastrati originalele la voi), dati o fuga la CEC pt plata taxei de talon 37 lei, iar la Posta pentru plata taxei de inmatriculare 52 lei. Pt sectorul 2 nu le primesc pe ambele la CEC.
Dupa ce am platit cele doua taxe, ne uitam la ceas, iar daca avem timp mergem la Pipera sau la orice butic unde se fac acte auto, sa ne completeze Fisa de inmatriculare dactilografiata la masina si Cerere de inmatriculare (o scrie doamna tot la masina si lasa loc pentru data si semnatura). Acestea doua nu ar trebui sa coste mai mult de 20 lei.
Daca se fac si asigurari RCA in zona cu atat mai bine, facem si o asigurare pe 6 luni, aceasta fiind in jur la 219 lei. Dupa ce terminam si cu acestea, ne intoarcem la traducator si luam traducerile.
Cum iesim de la traducator, facem copii xerox la traduceri, asigurare, fisa de inmatriculare, chitanta CEC, chitanta Posta. Cate 2 randuri de copii.
Odata facute si copiile, ne indreptam spre Administratia Financiara sa declaram masina. Pentru sectorul 2 mergem la Gara de Est, fata in fata cu gara, la parterul blocului, sunt 2 Administratii Financiare, una pe lateral si una pe la mijloc. Mergem intai la cea din lateral unde spunem la ghiseul de informatii ca vrem sa declaram o masina, primim o declaratie, o hartiuta cu toate actele necesare si aflam la ce ghiseu trebuie sa ne ducem la celalalt sediu al administratiei, cel de pe fata blocului. Mergem acolo, completam declaratia, ne asezam la ghiseu, vorbim frumos si calmi cu functionarul si ii dam copiile actelor (dintr-unul dintre cei doi chilotei) trecute in acea hartiuta primita de la ghiseul de informatii impreuna cu declaratia. Avem actele originale la indemana si ii oferim functionarului pe cele care o sa le ceara. Ne baga datele in calculator, ne pune stampila pe Fisa de inmatriculare si primim inapoi ce acte nu ii mai sunt necesare functionarului. Este posibil sa primim si o decizie cu impozitul de plata sau cum a fost in cazul meu, o sa platesc impozitul pe zilele ramase din anul acesta …anul viitor cand primesc acasa prin posta impozitul de plata pt anul 2011.
Atentie: Declararea masinii se face in 30 de zile de la data cumpararii, altfel platiti amenda de 60 lei. Eu am declarat-o cu o intarziere de 9 zile, dar am fost iertat si nu am primit amenda ca i-am explicat functionarului ca nu am stiut ca asa trebuie procedat dar imi asum raspunderea si platesc amenda, in plus nu eram in baza de date, eu neavand alte propietati, asa ca abia atunci mi-au facut rol. Am multumit frumos si am plecat mai departe la Pasul III.

Pasul III:

Ne indreptam spre Administratia Financiara unde se calculeaza taxa de poluare, pt sectorul 2 este cea de pe C.A.Rosetti. Acolo mergem cu dosarul cu acte si un timbru fiscal de 2 lei. Mergem sus la etaj, la ghiseu din partea stanga, cel de langa informatii si spunem ca vrem sa lasam actele pt calcularea taxei de poluare. Primim doua cereri, una pt calcularea taxei si una pt a vedea daca avem sau nu TVA de plata la masina. Cei care vor sa completeze si acea declaratie cu rulajul mediu anul al masinii, cereti si aceasta declaratie. Doamna de acolo sigur nu o sa va spuna de ea, eu nu am completat-o pt ca pe contractul de vanzare-cumparare am trecuti si nr de km…… si reducerea era de 1.5%, iar la cat de sictirita era doamna de la ghiseu…mai ca imi venea sa ii zic vreo doua, dar in fine. Sper sa nu va enervati.
Ii dam doamnei actele (copii din celalalt chilotel din dosar) care trebuiesc, sunt afisate pe geamul ghiseului, iar dansa o sa ne ceara si originalele de care are nevoie. Dupa ce dam actele cerute, o sa primim inapoi unele acte ale masinii si un biletel cu data cand trebuie sa ne prezentam pentru a lua decizia si sa platim taxa de poluare. Pana atunci nu stim sigur cat va fi taxa pe care o platim. Ne intoarcem in acea zi, platim taxa tot acolo la casierie. Iesim din cladire, facem copii (2 randuri) la actele primite de acolo si chitanta de la taxa de poluare, dupa care le asezam in dosar, originale la originale si copii la copii.

Atentie: Aici contractul de vanzare-cumparare si brieful masinii traduse (copii+originale) din care reiese data primei inmatriculari, cica ar trebui legalizate la notar, dar eu nu le-am avut legalizate la notar ci doar cu stampila traducatorului autorizat, care mi-a spus ca nu mai este necesar pt sectorul 2 sa fie si legalizate. Asa ca i-am explicat doamnei de la ghiseu ce informatii am primit, i-am spus ca la declararea masinii la financiar nu mi-au spus nimic cei de acolo de legalizare si ca au fost bune traducerile, iar in cazul asta doamna de la ghiseu mi-a cerut si copii dupa actele originale, netraduse, brief si contract. S-a uitat si pe cele originale si a fost totul ok. In felul asta mai scutiti niste bani de la legalizari.

Am terminat si cu taxa de poluare si trecem la Pasul IV.

Pasul IV:

Bunnn…Acum ca am terminat cu umblarile de colo colo, ne uitam in dosar sa vedem ce acte originale avem si facem xeroxuri la cele care nu avem copii.
Dupa ce avem urmatoarele acte:
-Carte de identitate
-Fisa inmatriculare cu stampila pusa de la financiar
-Cerere de inmatriculare
-Cele doua chitante CEC si posta pt sector 2
-RCA
-contract de vanzare-cumparare
-Chitanta+actele primite de la taxa de poluare
-Buletin
-Daca masina a fost adusa pe platforma sau nu mai aveti numerele straine la ea, va trebuie o declaratie pe propria raspundere cum ca masina a fost adusa pe platforma.

La toate actele de mai sus sa aveti si copii xerox.


Atasez mai jos cum am facut eu declaratia, trebuia sa o stampileze si completeze ultima parte un notar, dar la toti 4 la care am fost mi-au zis ca trebuie sa faca ei alta…ca nu au timp…., asta ca sa ne ia banii. Unii spuneau chiar ca abia dupa 2 zile pot sa imi dea declaratia, cu toate ca eu le-am explicat ca nu am nevoie decat de o stampila si semnatura ca declaratia este buna.
Pana la urma am fost cu ea necompletata in partea de jos si fara semnatura si stampila notarului, iar la Pipera am intrebat intai daca este buna iar cei de la informatii au intrebat un sef de pe acolo daca merge si fara numarul sau copia talonului platformei care a adus masina, iar raspunsul a fost afirmativ si mi-a fost primita la ghiseu. Deci declaratia pusa de mine este buna, asta in cazul in care nu vreti sa scrieti de mana una pe loc.

Cei care doriti numerele preferentiale specificati functionarului cand depuneti actele si platiti 85 lei. Nu mai este nevoie sa rezervati intai numerele si sa platiti in alta parte.

Pe chitanta primita de la ghiseu o sa aveti trecuta ora la care ar trebui sa fie gata placutele si talonul, plus numarul de inmatriculare ales de voi. La mine uitase sa o treaca, dar in general dupa 2.5-3 ore sunt gata.

Dupa ce luati placutele, talon si cartea masinii inapoi nu va ramane decat sa puneti placutele pe masina si sa o stapaniti sanatosi si fara incidente.

Atasez mai jos declaratii si poze cu hartiutele pe care scria ce acte sunt necesare, dar 100% sunt cele care le-am spus mai sus, in.



Nu reusesc sa atasez si fisierele in word si pdf, daca imi poate explica cineva cum sa le atasez direct....le atasez cu cea mai mare placere.
  • palipal

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Vectra x20dth din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Nov 2010

Cu datul în judecată nu-l mai câstigi, sa înplicat parlamentul peste ele, nu mai câstigă nimeni . Efectiv am pierdut si eu acest sansă acum în decembrie. Acum am de plătit la pretul vechi 3500 si după taxa nou 5500 de EU. Acesti hoti nu se multumesc îi trebuie mai multi banii! Tocmai o să piardă ei pentru că sunt si alte căi. De poluatii nu scapă dar nici bani nu vor mai primi deloc de la noi. Este greu de a căuta altă cale doar este necesar. Succes la cei care au banii, eu nu mai pot aduna nici 1500 de EU. Si este înteresant cine a făcut calculul atît de prost ca anii 2000 si 2000 cm3 este cu euro 2 calculat la cel mai mare sumă în care deja un autobus se poate înmatricula.......idioti si hotii!
  • alinsev

  • Mesaje scrise: 93
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra X18XE din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Nov 2010

eu iti recomandsa o inscrii pe bulgaria vad ca esti si aproape de ei Smile eu acolo o am inscrisa si merge foarte bine Smile
  • palipal

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Vectra x20dth din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Nov 2010

Pentru Alinsev......
Cum e în Bulgaria înscrierile?
Merită, pentru nu mai configurează pe numele tău? Si + în fiecare an trebuie să mă deplasez cu el acolo să fac verificare si să plătesc taxele care mă coastă 230 de EU. Da numai eu sunt din Sălaj...
  • alinsev

  • Mesaje scrise: 93
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra X18XE din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Nov 2010

eu i-am dat unui bulgar care se ocupa cu inscrierile pe aici ...bineinteles recomandat de niste prieteni 650 de euro a luat-o pe platforma si peste 3 zile ca deh atunci era aglomeratie si acolo in noiembrie cind am inscris-o s-a dus frate-miu si a luat-o , fiindca trebuie sa semneze procura personal...da e pe numele bulgarului dar ce treaba are el cu tine daca el si-a luat banu , si da anual se face itp la ei dar nu costa 230 de e ci vreo 120-130 asigurarea si itp daca ma insel sa ma corecteze alti colegi numai bine
  • ionutzmi

  • Mesaje scrise: 1,472
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Omega x20dth din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Sep 2008

scuze de offtopic ... apelati la mine cu inmatricularea BG ,
alinsev ieseai mult mai ieftin cu mine ,eu iau intre 500 si 550 in fuctie de motor .
  • BV-31STE

  • Mesaje scrise: 665
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia A20DTH din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Feb 2006

Salut
Vreau sa cumpar un Polo adus din Belgia cu numere de Franta.
Vanzatorul (sa-i zicem samsar) are factura in olandeza si talonul vechi al masini in franceza. Astea-s toate actele de provenienta.
Masina are numere de Franta inca valabile, RAR-ul facut + ITP. Mai trebuie sa platesc taxa + inmatriculatul.

Cateva aspecte nu-mi sunt inca clare:
Ajung actele amintite mai sus (factura+talon)? Mai trebuie traduse?
Ce mai trebuie sa-i cer 'samsarului'? Certificat fiscal? (colegul lui imi zicea ca nu ar mai trebui atata timp cat masina nu a fost inmatriculata pe numele 'samsarului').
Pe fisa de inmatriculare trebuie sa completeze/semneze si el?

Masina e in alt oras, inainte sa ma duc sa facem contract de vanzare-cumparare, as vrea sa-i cer toate actele necesare ca sa nu fac mai tarziu drumuri degeaba sau sa nu mai dau de el.

Mersi
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 4,047
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Mai 2004

Eu zic sa-ti "faci" singur un act de vanzare-cumparare direct de la francez la tine, documentul original se gaseste pe net in format PDF.
Si mai ales sa-ti scoti, tot de pe net, un "certificat de non-gaj" adica faptul ca masina nici nu e garantie pentru ceva, nici nu e declarata furata.
Aceasta se poate face la fel de usor, tot pe Internet, daca cunosti numarul masinii si data PRIMEI ei inmatriculari.
Fara astea... poti sa ai surprize... Exclamation
Ambele "chestii" sunt gratuite si accesibile din RO Exclamation
  • BV-31STE

  • Mesaje scrise: 665
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia A20DTH din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Feb 2006

Mersi de info
Acum astept pe mail talonul scanat...dati-mi pe PM o adresa de mail unde pot sa vi-l trimit sa va dati cu parerea daca e in regula.
Referitor la "certificat de non-gaj" am gasit site-ul asta unde o sa-l verific:
demande de certificats de situation

N-am inteles de ce ar trebui sa-mi "fac" alt act de vanzare-cumparare, atata timp cat vanzatorul a luat-o din Belgia si are factura.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 4,047
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Mai 2004

Pentru ca in principiu ai 2 saptamani sa reinscrii masina, si tot in principiu e interzis sa vinzi o masina care nu e pe numele tau, CHIAR DACA esti un garajist. (in acest caz daca vinzi tot proprietarul semneaza actul final, evident ca este un comision pe undeva...)
Singura exceptie este la masini expertizate "economic ireparabile" (V.I.E. en fr) adica reparatia costa mai mult decat valoarea reziduala a masinii, in acest caz garajistul poate sa o vanda in numele lui "pentru export" stiind ca e o epava care va fi reparata pe undeva prin "tarile in curs de dezvltare" si revanduta ca... "masina unei babe, 20 de ani si numai 120 de mii la bord" Laughing
Asa ca... Laughing
Actul de vanzare il gasesti tot pe net in *.pdf, desigur ca e imperativ ca masina sa nu fie furata... Exclamation


Ultima modificare facuta de catre sorin666 la Mar 29 Mar, 2011 5:03 pm, modificat 1 data in total
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 4,047
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Mai 2004

Formular de inmatriculare:

https://www.formulaires.mode..._01.do?force=true
  • scorpio_dorin

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra x16xel din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Apr 2011

salutare. vreau sa iau si eu o masina SH (ma gandeam pe la un opel astra G sau vectra B) de la bulgari, motor 1.4 sau 1.6 an 97-00, si sa o inmatriculez pe romania, ce acte imi trebuie (cu noua taxa auto), itp, rar, nr rosi, rca, si altele, cu radierea cum trebuie sa fac....si ceva de genu

sau daca ma puteti ajuta cu o parere ce mai pot lua ca masina pana la 1500e numai masina, pt acte si drum am alti bani

VA MULTUMESC

Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos

11.04.2011 13:06:25
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,375
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa Z10XEP din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Nov 2007

UP
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 7,194
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra y17dt din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Sep 2006

salut hai sa readcem in actualiate acest subiect cu inmatricularea unei masini adusa din strainatate.
Fratele meu a cumparat in italia un Honda Jazz 1,2 benzina ,an fab 2007 si vrea ca in august sa vina cu ea in tara si sa o inmatriculele pe Romania(Constanta),
Am citit pe aici si sunt putin nelamurit cu faza ca masina trebuei radiata in Italia inainte sa o inscrie in Romania ,el trebuie sa vina cu masina pe roti din Italia.
Ce acte ii sunt necesare ca sa o inmatriculeze aici in tara?
care mai sunt pasi de urmat dupa ce vine cu masina in tara?
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 3,055
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Y20DTH din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Dec 2008

radiata trebuie oricum din Italia... daca nu exista ca la nemti "inmatriculare provizorie" (1-2-3 luni), ar avea 2 posibilitati (dupa informatiile mele): 1. ori o aduce pe platforma, 2. o aduce pe roti si se duce doar cu actele si nr. de inmatriculare (daca-s necesare in italia la radiere)...
dupa ce are actele de acolo, traducere legalizata la ele, fuga la rar pt cartea de identitate, itp si identificare, la finante pt calcul taxa poluare (intai depui cerere pentru calcul si dupa cateva zile - iti zice la ghiseu cate exact - mergi si platesti taxa...), la cec taxa pt certificatul de inmatriculare si la politie taxa pt placute ... si teoretic ar trebui sa ai masina inmatriculata...
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,055
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Mar 2008

Hai sa-ti zic cum am facut eu cu o masina de Italia!
In primul rand, masina e pe numele fratelui?
Din Italia e mai ciudat cu adusul masinilor. Ideal este sa fie radiata acolo si adusa cu platforma. Cumnatu, care sta la Roma, avea un Fiesta pe care vroia sa-l dea lui taica-su. Eu, mergand in concediu la Roma, am profitat de ocazie ca sa aduc masina in Ro. Cumnatu mi-a facut procura acolo de circulare si vanzare a masinii. Am venit cu ea in Ro, am facut actele de vanzare intre socru si cumnat, cu intermediar eu, apoi am trimis toate actele, inclusiv numerele, inapoi in Italia, unde cumnatul a radiat-o trimitand apoi inapoi in Ro restul de acte. In rest, aici s-a rezolvat pe calea normala, RAR, taxe, politie, etc.
Am apelat la aceasta varianta ca era prea scump sa o "cumpar" pe numele meu acolo, costa foarte mult actele si asigurarea, ca apoi s-o "revand" in Ro.

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata