Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • marianas

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am un vectra A si de ceva timp mi s-a aprins in bor becul cu avarie motor sau ce inseamna.
M-am uitat la una alta si cand am scos bujiile am observat ca era o balta de ulei acolo, era ulei si pe capul fisei si cred ca si sub bujii, sau poate a curs dupa ce am scos bujiile ca nu prea am observat bine era seara. CE SA FIE? garnitura de la capacul de la chiuloasa, garnitura de la chiuloasa, segmenti terminati?
- precizez ca relantiul nu mai era perfect, avea trepidari si oscilatii plus ca motorul mai se oprea cateodata la relanti, si parca nici forta nu prea mai avea.
- dupa o mica curatenie asa cu o carpa si ceva absorbant incat sa pot pleca mai departe a inceput sa isi revina dar dupa o perioada ff scurta ... IDEM... iar ulei.
Astept un meserias sa isi dea cu parerea si poate chiar il contactez.
date: vectra A 2.0l 16v din 1995, cutie automata, 136 cp, motor ecotec.
si motorul seamana cu motor poza am gasit-o pe net.,
MENTIONEZ CA AM CITIT postul "ulei la bujii":
mihai21
Locatie: Bucuresti

Mesaj ulei la bujii! Vin 07 08, 2005 2:21 pm
am obs ca la bujii imi intra ulei....ce sa fie de vina?


alex_pescaru
Locatie: Constanta

Mesaj Vin 07 08, 2005 7:56 pm
Daca in urma unui test de compresie compresia pe fiecare din cilindrii este OK - deci eliminam segmentii - cel mai probabil s-au uzat simeringurile de la ghidurile de supapa.
Acestea sunt dintr-un cauciuc mai special care ar trebui sa reziste la variatii mari de temperatura, mai ales cele de la supapele de evacuare.
In timp, de la variatiile de caldura, ele devin rigide (casante) si apoi apar mici crapaturi in ele, permitand uleiului sa se insinueze pe langa ele (sa fie absorbit), mai ales in ciclul de aspiratie cand depresiunea in cilindrii este mare.


As dori ceva informatii suplimentare, credeti ca ar putea sa fie garnitura capacului de chiuloasa? si CAT ma va costa reparatia oricare ar fi ea?
Skip ads

  • marianas

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2007

  • Mesaj Privat
?


Ultima modificare facuta de marianas la Mar 30 Oct, 2007 11:28 am
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Asteapta si tu un pic, or sa vina si raspunsurile. Tu vrei sa vina totul imediat.
  • cip_ri

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Calibra 1994 V6 C25XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am avut aceeasi problema ca si tine... motorul e normal sa nu mai mearga rotund si kiar sa se opreasca deoarece daca bujiile sunt pline cu ulei, nu mai dau scanteie. La mine a fost relativ simplu... am desfacut capacul de la axele cu came si se inlocuieste garnitura de la culbutori sau cum s'o mai kema. Asta a fost toata operatiunea... timp de lucru cam o ora. Bafta!
Skip ads

  • marianas

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2007

  • Mesaj Privat
cip_ri a scris:Am avut aceeasi problema ca si tine... motorul e normal sa nu mai mearga rotund si kiar sa se opreasca deoarece daca bujiile sunt pline cu ulei, nu mai dau scanteie. La mine a fost relativ simplu... am desfacut capacul de la axele cu came si se inlocuieste garnitura de la culbutori sau cum s'o mai kema. Asta a fost toata operatiunea... timp de lucru cam o ora. Bafta!
multumesc pentru raspuns, sper si la mine sa fie la fel de simplu. kiar am cautat garnitura si am gasit cu 41 de roni. cred ca voi cumpara si bujii noi dar dupa ce incerc cu ce le vechi sa vad cum se comporta.
  • mihnea

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Schimba garnitura de la capacul de la axe...si mie mi s-a intamplat de 2 ori.
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
am si eu o buba deasta, problema e ca nu am reusit sa o rezolv pt ca noua garnitura m-a tinut 3 luni pana a inceput iar sa lacrimeze ulei. Acum, 2 luni mai tarziu uleiul e iar in vecinnatatea bujiilor.
Chiar nu se mai gasesc garnituri klumea, numai pluta aiurea?
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Posibil sa fie aceeasi boala ca la c20ne-uri (asa mi-a zis si mecanicul), adica curge ulei pe acolo.

Eu am schimbat 2 garnituri in 2 ani , una cand am luat masina si a doua vara asta , cam dupa 1 an jumate. pentru ca iar iesea ulei.

Ce am schimbat a fost de pluta apoi am pus de cauciuc si acuma e iar de pluta.

Nu va mai ingrijorati si schimbati garniturile alea imediat ce incpe sa musteasca pe langa ele, pentru ca nu sunt scumpe(20-40 lei)
Skip ads

  • octav_bz

  • Mesaje scrise: 1,048
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2009 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Garnitura asta e pretentioasa, nu trebuie stransa f mult!E adevarat ca nu trebuie lasata nici prea slaba insa mecanicul de mi-a schimbat-o acum 2 ani a spus ca daca e stransa f tare crapa si va curge iarasi ulei.
  • marianas

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2007

  • Mesaj Privat
am comandat ieri garnitura 41 ron si vine in 1-2 zile si am mai cumparat si furtunul de la epurator 20 ron(vine in 4 zile) si garnitura busonului de la ulei 2ron in total 64 ron. sper ca in weekend sa le si montez.
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
si sa inteleg ca ar trebui sa ma resemnez si sa schimb garnitura o data la 4-5 luni? Pe mine atat m-a tinut ultima granitura...
  • bogdan23

  • Mesaje scrise: 131
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Si eu am schimbat de 2 ori in 2 ani garnitura respectiva. Insa ultima daca mi-a pus mecanicul o chestie galbena pe ea bupa care a strans. Nu mai am treaba deocamdata. Chestia aia a etansat mai bine. Si la baia de ulei am facut la fel si nu mai am treaba...
Skip ads

  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
poti sa iti intrebi mecanicul ce era chestia galbena? Sa fie silicon cumva? Daca e silicon am pus si eu dar mi-am facut numai de lucru dupa ce am schimbat din nou garnitura am avut ce curata; recunosc ca a tinut ceva mai mult cu silicon dar pe total am constata ca nu merita.

Totusi, as vrea sa stiu cum se numeste chestia galbena. Mersi!
  • marianas

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2007

  • Mesaj Privat
dupa cum am spus, sambata am schimbat cele 3 piese.
Garnitura capacului de la culbutori care cea veche a fost "ajutata" cu silicon(rosu) si care era din cauciuc maleabil acum avea o oarecare retinere la flexibilitate- devenise "coapta" in termen popular. Asa dupa care furtunul de la epurator care si el era copt si garnitura busonului de umplere de la ulei. REZULTAT => nici o urma de ulei dupa sa zic 100-120km parcursi pana acum. Sper sa fie bine. apropo timpul de lucru aprx. 1 ora, mai mult mi-a luat sa curat siliconul care era in canturile capacului.
acum mai am o mica-mare problema cand franez de la 50-60km/h cam pana la 5-10 km/h turatia motorului ajunge undeva foarte jos aprox 500rot/min sau chiar mai putin dand senzatia ca moare motorul dupa care ori isi revine ori trebuie sa accelerez. stiti careva ceva despre asta?
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
da.. mi-e cunoscut si curatatul de silicon de pe canturi si problema cu relantiu prea mic... ca asta e de fapt problema: coboara sub 800 rot/min. Ca atare exista un releu (nu sunt sigur daca ii zice asa sau e altceva) care iti tine relatiu si iti regleaza turatia motorului daca de exemplu e rece (vezi socul la dacie). Nu stiu exact cum e la vectra dar la astra sunt 4 relee (sau cum le-o zice) care fac diverse citiri/cuplaje de pe motor si sunt in zona in care e plasticul ala pe care GM in partea superioara a motorului si in vecinatatea filtrului de aer. Ca sa nu le schimbi pe toate cele 4 iti recomand un test motor, nu de alta dar cea mai ieftina din cele 4 e vreo 50 RON .
  • ByTzY

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Salut .. Ma poate ajuta si pe mine cineva va rog frumos .. Ca din ce am citit pe forum, toata lumea are are aceasi problema..(Ulei la bujii si pe capacul fiselor)...Eu am gasit ulei doar la bujii si nu stiu ce sa fac.. nu stiu de unde provine acest ulei ..este ca si cum ar iesi uleiul de sub bujie (la toate cele 4 este aceasi cantitate de ulei) tin sa mentionez ca restul capacului si locasul acela de de bujii sunt inpecabile,fara pata de ulei si totusi am ulei la buji.Acum nu stiu dar m-am adresat asa pentru ca toti de au avut problema cu GARNITURA au avut si problema cu mult ulei in zona capacului de la fise sau pe langa acesta nu numai la bujii....UN AJUTOR VA ROG FRUMOS.
  • marianas

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Bytzy, stai linistit ca nu e problema mare, aproximativ 50-100 lei si 30min-1h timp de lucru depinde de indemanare.
La turatii mari si mai ales pe timp de vara motorul se incalzeste foarte tare si garnitura de le capacul de chiuloasa(culbutori) este facuta dintrún cauciuc cu o rezistenta mai slaba la temperaturi mari si incepe sa nu mai fie chiar asa elastica ci se intareste si cu timpul devine si casanta.
Cumperi o garnitura noua si o inlocuiesti(sa nu iei SH ca nu faci nimic). incearca sa strangi suruburile din interior catre exterior in zig-zag ca sa nu faca "burta" garnitura. e si o schema pe net.
Am avut si eu problema asta de 2 ori si asta e unul din minusurile motoarelor X18XE, X20XE.
Uleiul pe capac e alta problema, poate fi si de la garnitura asta dar mai este si de la garnitura busonului de ulei.
succes.
  • ByTzY

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc marianas....Am schimbat garnitura si astept sa vad cum se comporta in zilele urmatoare....Am pus garnitura fara silicon .. Sper sa nu am probleme.
  • marianas

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2007

  • Mesaj Privat
ByTzy, Cum iti merge acum masinuta?
  • acasa sorin

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2013

  • Mesaj Privat
aceeasi problema...astept sa o duc la un mec.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR